Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe maak jij je cheese fries?
Hoe maak jij je cheese fries?
Eens een heel ander onderwerp (voor mij althans) op dit forum. Na een bezoekje aan de Shake Shack in NYC hélémaal verkocht aan de cheese fries!
Hebben drie maanden door Amerika gereisd, maar nergens zo lekker als daar. (burgers overigens ook erg lekker) Nu wil ik het ook graag thuis maken, lees veel verschillende recepten op internet, maar ook tegelijkertijd veel 'vieze' ervaringen bij die recepten. Snap dat ik de Shake Shack niet ga evenaren, maar als ik in de buurt kom ben ik al blij.
Dus: heb jij het ultieme recept voor cheese fries? Let me know!
Hebben drie maanden door Amerika gereisd, maar nergens zo lekker als daar. (burgers overigens ook erg lekker) Nu wil ik het ook graag thuis maken, lees veel verschillende recepten op internet, maar ook tegelijkertijd veel 'vieze' ervaringen bij die recepten. Snap dat ik de Shake Shack niet ga evenaren, maar als ik in de buurt kom ben ik al blij.
Dus: heb jij het ultieme recept voor cheese fries? Let me know!
Re: Hoe maak jij je cheese fries?
Inderdaad. Super lekker! Had het er vandaag nog over! Kan je jammer genoeg niet helpen met een recept.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
What is the world coming to ? Friet hoort gegeten te worden met een stevige blob hoge kwaliteit fritessaus. Eerst de knapperige boven-op friet en dan korte tijd later de lagere 'pinnetjes' waar de saus vaak de friet bijkans gemarineerd heeft. En graag uit zakjes. Niet op een bord en ook niet in zo een plastic bakje met de saus apart.(Wie bedenkt er zoiets ?!) Houten vork-prikkers zijn superieur voor de goede smaak boven plastieken.
Deense remouladesaus - de echte is helaas nergens te krijgen buiten Denemarken - kan eventueel. Echte mayonaise is een grensgeval en alleen voor noodgevallen: de fritessaus is op ! Idem picalilly, pinda-saus en ander 'oorlogs'heerlijkheden. Het kan en mag nu en dan, maar moet niet een gewoonte worden.
De dag dat Mr. Oor man frites at met ketchup (cats-up - hoe toepasselijk wanneer over frites geserveerd) heb ik serieus echtscheiding overwogen. Wie was deze vreemdeling ? Gelukkig werd het eten van frites ed. hem snel daarna verboden en zo gaat het ene probleem vanzelf ervandoor als zich het andere meldt.
Maar frites met kaas of kaassaus ? Doet "Manneken Pis" daar ook al aan ? Of het "Vlaamse Frietkot" ? Ik hoop toch van niet.
En ja de Engelsen doen er azijn op en serveren er een stuk gebakken vis bij. Maar dan zijn ze zo eerlijk het 'chips' te noemen en niet frites.
Sorry maar ik neem mijn patates serieus en dit is duidelijk een geval van een USer die een Europese patat-foto heeft gezien en niet begrepen.
Nog zo een anomaly van US origine: chili-fries ! Met kaas en stukjes ui ! Yikes !
Deense remouladesaus - de echte is helaas nergens te krijgen buiten Denemarken - kan eventueel. Echte mayonaise is een grensgeval en alleen voor noodgevallen: de fritessaus is op ! Idem picalilly, pinda-saus en ander 'oorlogs'heerlijkheden. Het kan en mag nu en dan, maar moet niet een gewoonte worden.
De dag dat Mr. Oor man frites at met ketchup (cats-up - hoe toepasselijk wanneer over frites geserveerd) heb ik serieus echtscheiding overwogen. Wie was deze vreemdeling ? Gelukkig werd het eten van frites ed. hem snel daarna verboden en zo gaat het ene probleem vanzelf ervandoor als zich het andere meldt.
Maar frites met kaas of kaassaus ? Doet "Manneken Pis" daar ook al aan ? Of het "Vlaamse Frietkot" ? Ik hoop toch van niet.
En ja de Engelsen doen er azijn op en serveren er een stuk gebakken vis bij. Maar dan zijn ze zo eerlijk het 'chips' te noemen en niet frites.
Sorry maar ik neem mijn patates serieus en dit is duidelijk een geval van een USer die een Europese patat-foto heeft gezien en niet begrepen.
Nog zo een anomaly van US origine: chili-fries ! Met kaas en stukjes ui ! Yikes !
Manneke Pis? Vlaams Frietkot? En dan schrijven over fritten met fritsaus? Dat is evenzeer heiligschennis! Fritten eet je met mayonaise ipv met fritsaus! Fritsaus is typisch Nederlands. Als je in België mayonaise vraagt, is er geen enkele friturist of klant die nog maar denkt aan fritsaus.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Smakelijk gelachen om jouw reactie Oortjes!
En ik heb ze ook het liefst met Fritessaus. Er was hier laatst iets op tv geloof ik over dat een patatje met... patatje met mayonaise betekent, maar dat je er altijd fritessaus bij krijgt en nooit mayonaise
Maarrrrr dan ben jij denk ik al wel zo lang weg dat je 'Kapsalon' nog niet kent???
http://www.frietopia.nl/index.php?page=47&wkey=Kapsalon+" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je dat ziet verbleek je niet meer over het Amerikaanse 'Want some cheese with that, honey'... want dit is vele malen erger
En ik heb ze ook het liefst met Fritessaus. Er was hier laatst iets op tv geloof ik over dat een patatje met... patatje met mayonaise betekent, maar dat je er altijd fritessaus bij krijgt en nooit mayonaise

Maarrrrr dan ben jij denk ik al wel zo lang weg dat je 'Kapsalon' nog niet kent???
http://www.frietopia.nl/index.php?page=47&wkey=Kapsalon+" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je dat ziet verbleek je niet meer over het Amerikaanse 'Want some cheese with that, honey'... want dit is vele malen erger

Bedankt DejaVu, die bedoel ik inderdaad. Had dat recept ook al gevonden, las alleen ook weer veel vieze ervaringen.
En Oortjes, bedankt dat je me weer even laat weten waarom ik op dit forum nooit geen berichten plaats. Om dit soort kansloze reacties.
En Oortjes, bedankt dat je me weer even laat weten waarom ik op dit forum nooit geen berichten plaats. Om dit soort kansloze reacties.
Elk recept krijgt negatieve reacties maar het gemiddelde is 4 uit 5 dus zal wel goed zijn 

- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Terwijl wij zelf rijst eten
, oortjes reactie hier thuis laten lezen.
Goed gelachen

Goed gelachen

Groetjes,
Carine
Carine
Friet klinkt niet beste mensen. Dan heb je in Brabant nog de dodelijke combinatie "ons mam bakt keigoede frieten". Zuiderlingen...wat moet je ermee...

- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Chady, wat jammer dat je er de humor niet van inziet, ik heb ook smakelijk gelachen om de post van Oortjes. En zo jammer dat jij je erdoor laat weerhouden te posten.
Oortjes, ben je van oorsprong Limburgs of zo?
Ik ben zelf geen fan van mayonaise, ik eet het allerliefst yofresh bij de friet of (nog erger) slasaus....... Of, en dat is alleen in Limburg lekker, zuurvlees. Mjammie!
Maar kaas over de frietjes lijkt me ook niet echt lekker, chili lijkt me lekkerder. Hoewel ik chili dan weer het liefst eet met tortilla chips. Maar goed, smaken verschillen gelukkig!
Oortjes, ben je van oorsprong Limburgs of zo?
Ik ben zelf geen fan van mayonaise, ik eet het allerliefst yofresh bij de friet of (nog erger) slasaus....... Of, en dat is alleen in Limburg lekker, zuurvlees. Mjammie!
Maar kaas over de frietjes lijkt me ook niet echt lekker, chili lijkt me lekkerder. Hoewel ik chili dan weer het liefst eet met tortilla chips. Maar goed, smaken verschillen gelukkig!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Oooooh, cheese fries van de Shake Shack.
Ik heb er járen van gedroomd om ze weer te eten en toen we drie weken geleden in NY waren vond ik meer dan een uur wachten voor we konden bestellen te lang omdat we er maar een dagje waren. Nu droom ik weer verder.
Ik heb er járen van gedroomd om ze weer te eten en toen we drie weken geleden in NY waren vond ik meer dan een uur wachten voor we konden bestellen te lang omdat we er maar een dagje waren. Nu droom ik weer verder.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik moest erg lachen om je reactie oortjes (jammer dat je de humor er niet van inziet Chady)
Ik geef je bijna helemaal gelijk. Alleen vind ik dat er echt mayonaise op de frietjes hoort, geen fritessaus.
Die cheese fries lijken me ontzettend smerig ( net als die kapsalon trouwens)
Ik geef je bijna helemaal gelijk. Alleen vind ik dat er echt mayonaise op de frietjes hoort, geen fritessaus.
Die cheese fries lijken me ontzettend smerig ( net als die kapsalon trouwens)
Haha Oortjes, ik moest lachen om wat je schreef
. Ik maak mijn 'patat' zelf (gebakken aardappelpartjes in de oven), alleen het fritessausgedeelte is hier een beetje lastig. Ik heb nu als probeersel de mayonaisedressing met olijfolie van Best Foods, maar als er dingen zijn die dichter in de buurt komen dan houd ik me aanbevolen!
Frietjes met kaas, ik weet niet of ik dat lekker zou vinden. De combinatie lijkt me een beetje vreemd om terug on topic te gaan.

Frietjes met kaas, ik weet niet of ik dat lekker zou vinden. De combinatie lijkt me een beetje vreemd om terug on topic te gaan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
De kaassaus smaakt ook niet echt als gewone kaas.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Oh, maar patat (ik kom uit het midden van het land
) met gesmolten kaas eroverheen is ook ontzettend lekker! Wel echte Monterey Jack en cheddar gebruiken. Bij Glory Days, een restaurant hier om de hoek, maken ze ze heerlijk met stukjes bacon en uitjes, mmmm! Als de kinderen thuis zijn delen we een portie met zijn allen. Nederlands bezoek vindt ze ook altijd erg lekker. Maar ja, ik vind poutine in Quebec ook lekker en veel mensen niet, dus ik zal wel een vreemde smaak hebben.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- girliecathy
- Amerikakenner
De beste mayonaise is Zaanse mayonaise uit de tube. 

Chady - ik ging er van uit dat er genoeg serieuze reakties zouden komen omtrent de cheese fries.
Ik wil nog wel even meer on-topic reageren.
Ik heb dus nog nooit cheese-fries gegeten. Ik weet bovendien niet wat jouw/jullie smaak over het alg. is.
Ned. kaas is vooral van melk gemaakt. Hier in de US zijn er kaas-produkten die vooral olie bevatten heb ik me laten vertellen.
Zo is er Velveeta in een spuitbus, vloeibare kaas. Inderdaad dat gaat al meer op de ingredienten van mayo lijken.
Als de cheese fries werden geserveerd in een fast food restaurant met meerdere vestigingen zal de saus centraal vervaardigd/voorbereid worden. Vaak gebruikt men daarvoor ingredienten, half- en al compleet klare-produkten van Sysco food-services. Sommige voedselprodukten smaken gewoon beter als ze in grotere hoeveelheden worden klaargemaakt om een of andere manier.
Misschien dat je iets soortgelijks kunt vinden van Maggi of Knorr of dat dergelijke produkten te vinden zijn in een Makro of een Sligro.
Als je weer in de US bent zou je eens verder kunnen zoeken. De al genoemde Velveeta, of Cheese Whiz - een soort dip. Misschien dat de zakjes cheese saus die bij MacandCheese - een kantenklaar macaroni gerecht - zitten, je de smaak geven die je zoekt. Of bij de deze afd. de goedkope kaas nemen en die smelten en dan kijken of dat smaakt zoals je wilt. Sommige produkten kun je meenemen. Van andere moet je in Ned. gaan proberen wat er het dichtste bij komt qua samenstelling.
Hopelijk helpt dit je meer dan mijn vorige bijdrage....
Ik wil nog wel even meer on-topic reageren.
Ik heb dus nog nooit cheese-fries gegeten. Ik weet bovendien niet wat jouw/jullie smaak over het alg. is.
Ned. kaas is vooral van melk gemaakt. Hier in de US zijn er kaas-produkten die vooral olie bevatten heb ik me laten vertellen.
Zo is er Velveeta in een spuitbus, vloeibare kaas. Inderdaad dat gaat al meer op de ingredienten van mayo lijken.
Als de cheese fries werden geserveerd in een fast food restaurant met meerdere vestigingen zal de saus centraal vervaardigd/voorbereid worden. Vaak gebruikt men daarvoor ingredienten, half- en al compleet klare-produkten van Sysco food-services. Sommige voedselprodukten smaken gewoon beter als ze in grotere hoeveelheden worden klaargemaakt om een of andere manier.
Misschien dat je iets soortgelijks kunt vinden van Maggi of Knorr of dat dergelijke produkten te vinden zijn in een Makro of een Sligro.
Als je weer in de US bent zou je eens verder kunnen zoeken. De al genoemde Velveeta, of Cheese Whiz - een soort dip. Misschien dat de zakjes cheese saus die bij MacandCheese - een kantenklaar macaroni gerecht - zitten, je de smaak geven die je zoekt. Of bij de deze afd. de goedkope kaas nemen en die smelten en dan kijken of dat smaakt zoals je wilt. Sommige produkten kun je meenemen. Van andere moet je in Ned. gaan proberen wat er het dichtste bij komt qua samenstelling.
Hopelijk helpt dit je meer dan mijn vorige bijdrage....
Laatst gewijzigd door USInsider op 30 mei 2013, 06:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3851 Weergaves
-
Laatste bericht door sep
-
- 12 Reacties