Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen en opmerkingen AA-meeting 2006

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Goed voorbeeld doet volgen :)
Heb net ook voor ons beide overgemaakt..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Een hele berg geld uit Den Bosch ineens ;)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Marjol schreef:Een hele berg geld uit Den Bosch ;)
Bosche Bollen........ :hilarious:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

hekkie schreef:
Marjol schreef:Een hele berg geld uit Den Bosch ;)
Bosche Bollen........ :hilarious:
Hebben we al gebak op de meeting? :D
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Jawel! Daar ligt een heel leuk aanbod voor!
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

nieuwenoord schreef:Jawel! Daar ligt een heel leuk aanbod voor!
OK, mooi :D
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Of jij moet er nog een partij voor de tweede koffieronde meenemen :P Ik ben gek op Bossche Bollen, vooral die van bakker de Groot.

Al mijn cursisten (Diabetescursussen) weten dat in Bossche Bollen veel minder koolhydraten zitten dan in een appelpunt. Ik word dan ook regelmatig getrakteerd op de bollen :lol:
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

nieuwenoord schreef:vooral die van bakker de Groot.
Dat lijkt mij ook erg logisch, aangezien de Bossche Bollen van De Groot ook de echte zijn! (en dat is serieus zo)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik wil best wel wat Bosche bollen meenemen voor liefhebbers .. maar niet voor 70 man ;)

Maar hoezo weinig koolhydraten .. slagroom is wel luchtig maar het is toch nog heel veel suiker??
Sandy
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Sandy schreef:Maar hoezo weinig koolhydraten .. slagroom is wel luchtig maar het is toch nog heel veel suiker??
En heel veel vet, helaas....

Maarre, dat roept wel ineens een andere vraag bij me op, waar ik nog niet aan gedacht heb. Peter heeft tegenwoordig een dieet om z'n cholesterol zoveel mogelijk onder controle te houden (en dus minder afhankelijk te zijn van medicijnen). Omdat zijn cholesterol nu nog te hoog is, is het nog niet een goede timing om al uitzonderingen te maken. En dus vroeg ik me af: zijn er ook wat "gezondere" alternatieven om te eten? Ik weet niet precies wat in de planning zit, maar vooral het vlees is wel een issue. Alle worstsoorten en de meeste varkensvleesproducten zijn uit den boze. Nu hoeft natuurlijk niet alles op hem te worden aangepast, de Bosche Bollen kunnen we best wel overslaan, maar het zou wel fijn zijn als er bij het eten enkele dingen zijn die hij gewoon mag hebben. Het gaat dan vooral om producten met zo min mogelijk verzadigd vet, oftewel dierlijke vetten.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mack schreef:Aan de organisatie: ik heb een tijdje geleden al betaald maar mijn naam is nog steeds zwart... Is mijn betaling wel aangekomen?
Hoi Maarten,

jouw betaling is tot op heden NIET binnengekomen. Ik controleer de rekening dagelijks (soms zelfs meerdere keren per dag) en ik kom jouw betaling niet tegen. Bovendien houd ik alles in Excel bij en controleert Marjan dit bestand ook nog eens. Daar kan de fout dus niet zitten.

Betalingen worden tegenwoordig erg snel verwerkt, soms is het zelfs dezelfde dag al bij mij bijgeschreven. Ik zou je willen aanraden je rekening te controleren en te kijken of het inderdaad afgeschreven is en zo ja, naar het juiste rekeningnummer (het rekeningnummer heb je ontvangen per mail na je aanmelding).

Iedereen ontvangt overigens een mail van mij zodra het geld is bijgeschreven op de rekening.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Vreemd... Ik zou zweren dat ik naar je overgemaakt heb. Maar ik kan hem ook op m'n afschriften niet vinden. Ook geen afgekeurde betalingen o.i.d.

Als je me die betalingsinstructies opnieuw kan sturen, kan ik het meteen vandaag overmaken, anders moet het nog even wachten (je email staat thuis op de computer en daar werkt m'n bankieren niet meer).
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Maar hoezo weinig koolhydraten .. slagroom is wel luchtig maar het is toch nog heel veel suiker??
Ik zeg ook niet dat het gezond is, maar het verhoogt de bloedglucosewaarden bij mensen met diabetes beduidend minder dan bijvoorbeeld een appelpunt of nog erger een punt kwarktaart. Bossche Bollen bevatten 18 gram koolhydraten, appelpunten 29 gram en kwarktaart maar liefst 31 gram per punt. De vetten laten we in dit verhaal even volledig buiten beschouwing hoor, maar door dit soort voorbeelden maken we mensen er wel van bewust van wat er in bepaalde voedingssoorten zit.
Peter heeft tegenwoordig een dieet om z'n cholesterol zoveel mogelijk onder controle te houden

Tja, barbeques zijn niet bij uitstek geschikt om vetten te vermijden, maar ik denk wel dat er best wat mogelijkheden voor Peter zijn. Er zullen zeker kippenpootjes zijn (zonder vel zeer mager dus) en ook steaks mogen (rundvlees). Daarnaast zijn er ook in de bijgerechten wel wat magere alternatieven en zal er ruim vers fruit zijn. Ik denk dat Peter niet op een houtje hoeft te bijten die dag.

Barbequeën op zich is natuurlijk een prachtige manier van vleesbereiding, omdat je bij de bereiding zelf geen vet nodig hebt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mack schreef:Als je me die betalingsinstructies opnieuw kan sturen, kan ik het meteen vandaag overmaken,
Maarten,

je hebt inmiddels een PB-tje van mij ontvangen. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

nieuwenoord schreef:Of jij moet er nog een partij voor de tweede koffieronde meenemen :P Ik ben gek op Bossche Bollen, vooral die van bakker de Groot.
Ik moet werken tot 14.00 u dus ik kan pas rond een uur of 5 op de meeting zijn.
Een TWEEDE koffieronde (mét bossche bollen) 's avonds zou geweldig zijn.

Ook ik ben een mega-fan van de bossche bolletjes :dance:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ben bang dat het niet meer in het budget voor de catering valt. dus zal je een sponsor moeten vinden :P :roll:
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

nieuwenoord schreef: Tja, barbeques zijn niet bij uitstek geschikt om vetten te vermijden, maar ik denk wel dat er best wat mogelijkheden voor Peter zijn. Er zullen zeker kippenpootjes zijn (zonder vel zeer mager dus) en ook steaks mogen (rundvlees). Daarnaast zijn er ook in de bijgerechten wel wat magere alternatieven en zal er ruim vers fruit zijn. Ik denk dat Peter niet op een houtje hoeft te bijten die dag.

Barbequeën op zich is natuurlijk een prachtige manier van vleesbereiding, omdat je bij de bereiding zelf geen vet nodig hebt.
Dat klopt, barbecue is op zich niet slecht, het ligt eraan welk vlees je erop legt. Wel fijn dat er in elk geval wat alternatieven zijn! Thnx!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
totonka
Amerika-ontdekker
Contacteer:

wat breng ik mee

Bericht door totonka »

Hallo ik breng 6 Amerikaanse taarten mee moet wel genoeg zijn2choclade 2carrot en 2aardbeien ze zijn best groot wel zoet maar overheerlijk ik heb alles al in huis er voor dus de 24ste sta ik heel de dag {grapje} in de keuken alleen het meebrengen moet ik nog iets op vinden ik heb er geen dozen voor maar zal op grote borden moeten die heb ik gelukkig wel,
Groetjes Ria
Wij mijn man en dochter zijn al veschillende keren in de usa geweest en het blijf trekken we zijn aan het sparen om over 3jaar voor zeker 5 weken te gaan.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

nieuwenoord schreef:
Ik zeg ook niet dat het gezond is, maar het verhoogt de bloedglucosewaarden bij mensen met diabetes beduidend minder dan bijvoorbeeld een appelpunt of nog erger een punt kwarktaart. Bossche Bollen bevatten 18 gram koolhydraten, appelpunten 29 gram en kwarktaart maar liefst 31 gram per punt. De vetten laten we in dit verhaal even volledig buiten beschouwing hoor, maar door dit soort voorbeelden maken we mensen er wel van bewust van wat er in bepaalde voedingssoorten zit.
Ik weet dat je niet hebt gezegd dat het gezond is.. en dat wilde ik ook helemaal niet impliceren. Ik geloof je wel wanneer je zegt dat Bossche bollen minder koolhydraten bevatten, ik heb dat al eens eerder gehoord. Maar je zou juist verwachten dat het de meeste koolhydraten bevat, vanwege de hoeveelheid suiker in de slagroom alleen al ... : ))

totonka schreef:Hallo ik breng 6 Amerikaanse taarten mee moet wel genoeg zijn2choclade 2carrot en 2aardbeien ze zijn best groot wel zoet maar overheerlijk ik heb alles al in huis er voor dus de 24ste sta ik heel de dag {grapje} in de keuken alleen het meebrengen moet ik nog iets op vinden ik heb er geen dozen voor maar zal op grote borden moeten die heb ik gelukkig wel,
Groetjes Ria
MMMmm lekker Ria ... wat een tractatie zeg : ))
Zou je overigens geen grote vierkante dozen bij de bakker kunnen krijgen. Daar zouden ze toch niet heel veel voor mogen vragen .. t'is maar karton : ))

PS. Komt de aardbeien cake er zo een beetje uit te zien ;)

Afbeelding
Sandy
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

phillybilly schreef: Ik moet werken tot 14.00 u dus ik kan pas rond een uur of 5 op de meeting zijn.
Een TWEEDE koffieronde (mét bossche bollen) 's avonds zou geweldig zijn. Ook ik ben een mega-fan van de bossche bolletjes :dance:
Eerste ronde Bosche Bollen .. Tweede ronde Limburgse Vlaai .. er komt toch ook een Limburgse ;)

Heerlijk die Limburgse vlaaien. Ik heb toerisme gedaan in Maastricht en werkte daarbij in een lunchroom (en ook nog in een Indisch restaurantje ; )). Maar heerlijk die vlaaien.. eventjes in de magnetron, een dot slagroom erop .. en dat smelt heerlijk weg MMMmm
Sandy
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer