Heb net ook voor ons beide overgemaakt..
Dat lijkt mij ook erg logisch, aangezien de Bossche Bollen van De Groot ook de echte zijn! (en dat is serieus zo)nieuwenoord schreef:vooral die van bakker de Groot.
En heel veel vet, helaas....Sandy schreef:Maar hoezo weinig koolhydraten .. slagroom is wel luchtig maar het is toch nog heel veel suiker??
Hoi Maarten,Mack schreef:Aan de organisatie: ik heb een tijdje geleden al betaald maar mijn naam is nog steeds zwart... Is mijn betaling wel aangekomen?
Ik zeg ook niet dat het gezond is, maar het verhoogt de bloedglucosewaarden bij mensen met diabetes beduidend minder dan bijvoorbeeld een appelpunt of nog erger een punt kwarktaart. Bossche Bollen bevatten 18 gram koolhydraten, appelpunten 29 gram en kwarktaart maar liefst 31 gram per punt. De vetten laten we in dit verhaal even volledig buiten beschouwing hoor, maar door dit soort voorbeelden maken we mensen er wel van bewust van wat er in bepaalde voedingssoorten zit.Maar hoezo weinig koolhydraten .. slagroom is wel luchtig maar het is toch nog heel veel suiker??
Peter heeft tegenwoordig een dieet om z'n cholesterol zoveel mogelijk onder controle te houden
Ik moet werken tot 14.00 u dus ik kan pas rond een uur of 5 op de meeting zijn.nieuwenoord schreef:Of jij moet er nog een partij voor de tweede koffieronde meenemenIk ben gek op Bossche Bollen, vooral die van bakker de Groot.
Dat klopt, barbecue is op zich niet slecht, het ligt eraan welk vlees je erop legt. Wel fijn dat er in elk geval wat alternatieven zijn! Thnx!nieuwenoord schreef: Tja, barbeques zijn niet bij uitstek geschikt om vetten te vermijden, maar ik denk wel dat er best wat mogelijkheden voor Peter zijn. Er zullen zeker kippenpootjes zijn (zonder vel zeer mager dus) en ook steaks mogen (rundvlees). Daarnaast zijn er ook in de bijgerechten wel wat magere alternatieven en zal er ruim vers fruit zijn. Ik denk dat Peter niet op een houtje hoeft te bijten die dag.
Barbequeën op zich is natuurlijk een prachtige manier van vleesbereiding, omdat je bij de bereiding zelf geen vet nodig hebt.
Ik weet dat je niet hebt gezegd dat het gezond is.. en dat wilde ik ook helemaal niet impliceren. Ik geloof je wel wanneer je zegt dat Bossche bollen minder koolhydraten bevatten, ik heb dat al eens eerder gehoord. Maar je zou juist verwachten dat het de meeste koolhydraten bevat, vanwege de hoeveelheid suiker in de slagroom alleen al ... : ))nieuwenoord schreef:Ik zeg ook niet dat het gezond is, maar het verhoogt de bloedglucosewaarden bij mensen met diabetes beduidend minder dan bijvoorbeeld een appelpunt of nog erger een punt kwarktaart. Bossche Bollen bevatten 18 gram koolhydraten, appelpunten 29 gram en kwarktaart maar liefst 31 gram per punt. De vetten laten we in dit verhaal even volledig buiten beschouwing hoor, maar door dit soort voorbeelden maken we mensen er wel van bewust van wat er in bepaalde voedingssoorten zit.Maar hoezo weinig koolhydraten .. slagroom is wel luchtig maar het is toch nog heel veel suiker??
MMMmm lekker Ria ... wat een tractatie zeg : ))totonka schreef:Hallo ik breng 6 Amerikaanse taarten mee moet wel genoeg zijn2choclade 2carrot en 2aardbeien ze zijn best groot wel zoet maar overheerlijk ik heb alles al in huis er voor dus de 24ste sta ik heel de dag {grapje} in de keuken alleen het meebrengen moet ik nog iets op vinden ik heb er geen dozen voor maar zal op grote borden moeten die heb ik gelukkig wel,
Groetjes Ria
Eerste ronde Bosche Bollen .. Tweede ronde Limburgse Vlaai .. er komt toch ook een Limburgsephillybilly schreef: Ik moet werken tot 14.00 u dus ik kan pas rond een uur of 5 op de meeting zijn.
Een TWEEDE koffieronde (mét bossche bollen) 's avonds zou geweldig zijn. Ook ik ben een mega-fan van de bossche bolletjes :dance: