Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp gevraagd samenstellen droomreis Oostkust VS en Canada

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Annen1981
Amerika-ontdekker

Hulp gevraagd samenstellen droomreis Oostkust VS en Canada

Bericht door Annen1981 »

Ok, heb al heel wat gelezen hier, maar kan nog niet het juiste vinden dus maar even een oproepje!
Deze zomer wil ik in mijn eentje (!) een rondreis maken door de VS, dan met name de oostkust en deel van Canada.
Plaatsen die ik zeker wil zien zijn New York, Boston, Toronto en de Niagara Falls. Ben al aantal keren eerder in de VS geweest, NY en DC en een half jaar aan de westkust gewoond zelfs.... Dus wat is nou de perfecte route.... Hmmmm.... :) Ik zie heel veel reizen die vanuit NY, Boston, Toronto richting DC gaan.... Maar ik zat zelf ook te denken om Quebec en Montreal te doen en dan DC en de omliggende plaatsen over te slaan. Ik heb 16 dagen in gedachten, te starten vanuit Toronto en dan te eindigen in NY...
Dus, alle experts hier, willen jullie mij helpen mijn droomreis samen te stellen??? Ik zou het ook heerlijk vinden om een paar dagen nog lekker te relaxen in een leuke badplaats ofzo....
Ik dacht eraan om het grootste deel van de reis met de auto te doen... Ben gewend om kms te maken, dus dat scheelt!
Ok, hoop dat ik hier wat geweldige ideeen ga op doen!
En alvast heel erg bedankt voor alle tips!!!

Groeten Anne
Cees A
Amerikakenner

Re: Hulp gevraagd samenstellen droomreis Oostkust VS en Cana

Bericht door Cees A »

Grofweg, de detais kunnen we later invullen, zou die trip er zo uit kunnen zien:
Niagara Falls kun je bezoeken als dagtocht vanuit Toronto (1½ uur rijden enkele reis)
Dan naar Montreal, Quebeq en dan de Amerikaanse grens over naar Acadia national park: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... cadia.html
Vervolgens naar Boston. De gewenste stranddagen kun je in Cape Cod doorbrengen en je eindigt je route in New York.
Ik vrees alleen dat 16 dagen te kort is voor een dergelijke trip
Annen1981
Amerika-ontdekker

Bericht door Annen1981 »

Ok, klinkt goed!dank voor je reactie! ook wel een beetje wat ik in gedachten had.... Acadia national park is trouwens nieuw voor mij.....
heb je ook een idee hoe lang ik bij de diverse plaatsen zou moeten blijven? En is Boston ook vanuit Cape Cod te doen? Zou het mooiste zijn als ik in zo min mogelijk verschillende hotels zou zitten.....
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Acadia had ik er bij gezet als afwisseling. Anders wordt het zo'n "stedentrip"
Om een beetje een indruk te krijgen van een stad heb je m.i. gemiddeld toch wel 2 volle dagen per stad nodig.
Reken voor Toronto 3 dagen omdat je daar 1 dag extra nodig hebt voor die dagtrip naar Niagara Falls.
Reken voor Acadia ook gerust 2 dagen. En voor je strandbestemming (Cape Cod) had je zelf ook "een paar dagen" gepland.
Daarnaast heb je te maken met reisdagen om van de ene naar de andere stad te komen en andere bezienswaardigheden tussen de steden die er gedurende de planning worden tussengefrommeld dat was de reden dat ik betwijfelde of 16 dagen voldoende was.
Als je een van dag tot dag schema maakt zie je vanzelf hoeveel tijd je nodig hebt.

Boston bezoeken vanuit Cape Cod lijkt me geen goed plan.
De (theoretische) reistijd is ongeveer 2 uur, maar bij goed strandweer en in het weekend moet je rekening houden met drukte (files) op de wegen van/naar/op Cape Cod.
Ik zou het dus gewoon als 2 aparte reisbestemmingen zien.

Hou rekening met het volgende: Hotels in Boston Centrum zijn "pittig" geprijsd en parkeren van je auto kost een vermogen.
Misschien is een hotel buiten het centrum, in de buurt van een metrostation, een goed idee.
Je kunt dan je auto bij je hotel laten staan (is buiten het centrum meestal gratis) en met de metro (die heet in Boston de T ) naar het centrum reizen.
Er zijn ook hotels die je met hun busje naar een metrostation brengen en ophalen, dus kijk zeker ook naar hotels die deze service bieden.
Kaartje van de T lijnen: http://www.mbta.com/schedules_and_maps/subway/
Het centrum van Boston is vrij compact en goed te belopen.
MacN
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MacN »

Ik lees even mee: we denken erover om volgend jaar een soortgelijk rondje te maken. :D
Wij willen beginnen in New York en eindigen in Washington.
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Annen1981
Amerika-ontdekker

Bericht door Annen1981 »

Cees dank voor de waardevolle info!!! Ik zal eens even de dagen uitschrijven en bekijken hoeveel tijd ik heb......
Ik hoor wisselende verhalen over Boston, is dit echt zo leuk? Wat zijn ervaringen en wat is er te zien? En is Cape cod een locatie om een paar dagen te blijven? Of zijn er andere mooiere plekken??

Mac, lees gerust mee! ;-) Washington is ook een hele gave stad!
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Over iedere stad/nationaal park/of-wat-dan-ook zul je "wisselende berichten" horen.
Heeft te maken met persoonlijke voorkeuren en interesses van mensen. Wat voor de een een "must see" is hoeft dat niet voor een ander te zijn.
Voor wat mijn persoonlijke mening waard is, ik plaats Boston in de top 5 van leukste en meest interessante Amerikaanse steden.
Jouw planning geeft een voorkeur voor steden aan en ik ben er dan ook van overtuigd dat Boston je zeker zal aanspreken.
De enige manier om er achter te komen of dat inderdaad zo is, is niet te veel naar "wisselende berichten" te luisteren en het gewoon zelf gaan ervaren.

Over Cape Cod als strandbestemming kan ik je niks nuttigs vertellen.
Ik heb gezien dat er veel mooie, brede stranden zijn maar ik ben zelf absoluut geen strandmens. Persoonlijke voorkeur, weet je nog ?
Het lyrisch beschrijven van die stranden laat ik dan ook graag aan anderen over.

@ MacN
Misschien kun je het beste zelf een topic openen waarin je je eigen reisplan beschrijft.
Om ideeen voor Washington op te doen moet je zeker dit topic eens goed doornemen: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=9&t=45860

Ik ben zelf net terug van een trip waarin 4 dagen Washington zaten en vanuit die ervaring kan ik je alvast de volgende tips geven.
Trek voldoende tijd uit voor deze stad. Alleen al voor het centrum (de Mall) met z'n vele musea mag je gerust 2 dagen rekenen en dan moet je nog flink aanpoten.
Bezoek ook het Old Postoffice op de hoek van Pennsylvania ave en 12th str. Vanaf de toren van dit gebouw (gratis toegankelijk) heb je een mooi uitzicht over het centrum.

Als je interesse uitgaat naar luchtvaart, bezoek dan niet alleen het air and space museum op de Mall, maar ga zeker ook naar hun dependance in Chantilly bij Dulles Airport.
In dat (nieuwe) museum bij Dulles staan veel meer en veel interessantere toestellen dan op de Mall.
Zo vindt je bij Dulles o.a. een van de space-shuttles, de (originele) Enola Gay (van de 1e atoombom op Japan) , veel Duitse, Japanse en natuurlijk Amerikaanse toestellen uit de 2e wereldoorlog en zo ongeveer alle toestellen die op een of andere manier geschiedenis hebben geschreven.
Meer info op hun website: http://airandspace.si.edu/museum/udvarhazy/

Een halve dag air and space museum bij Dulles kun je trouwens mooi combineren met een bezoek aan Great Falls nat.park.
Great Falls is niet zo'n heel groot park. In een uur of 3 kun je wat wandelingen maken langs de stroomversnellingen en de uitzichtpunten.
Zie info: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... -park.html

Nog een tip van een andere orde. Zoals je misschien al eerder hebt gemerkt is parkeren in grote steden niet gemakkelijk en (soms) vrij duur.
Ikzelf maak altijd gebruik van deze site om in grote steden een betaalbare parkeerplaats te vinden: http://www.bestparking.com/
Selecteer een stad, vul de datum en tijd van aankomst en vertrek in en je krijgt alle prijzen van alle parkeerplaatsen.
Ikzelf heb 2 dagen geparkeerd in de (bewaakte en overdekte) parkeergarage van het Channel Inn hotel aan Water street. 7$ voor een hele dag ................
Via 7th street loop je in 10 min naar de Mall en via Main Avenue in 10 min naar het Washington Monument.

Als de rest van je route bekend is heb ik misschien nog meer tips voor je
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Annen1981 schreef: Ik hoor wisselende verhalen over Boston, is dit echt zo leuk?
Wij zijn twee keer in Boston geweest en vinden het een leuke stad. Heel anders dan NY of Washington. Het is er mooi en schoon en het heeft veel historie. Ook is het centrum niet zo groot, zodat je veel kunt zien in relatief weinig tijd. De Freedom Trail wandelen is een 'must-do' en even luieren in een van de mooi aangelegde parken daarna is heerlijk. Vanuit de haven kun je Whale watch tours doen ( als je dat vanuit Acadia NP nog niet gedaan hebt, en Quincy Market is super gezellig. Prudential, Harvard, Acquarium, ach er is genoeg te doen voor een paar dagen....
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Annen1981
Amerika-ontdekker

Bericht door Annen1981 »

Ok de reis begint toch echt serieuze vormen aan te nemen, spannend!!!
Zoals het er nu naar uit ziet:
Aankomst NY: 4 nachten
Cape Cod: 4 nachten (heb ook al onderwerp geopend voor mooi relax hotel, dus iemand ideeen heel graag!)
Boston: 2 nachten
Montreal Quebec: 2 nachten
Toronto: 2 nachten
Niagara FAlls: 1 nacht
Ithaca: 1 nacht (is dit leuk, is hier wat te doen, reisbureau had deze erbij gezet)
Dan door naar NY voor overnachting, voordat ik naar South Carolina vlieg om vriendin op te zoeken.

Ok, ideeen, adviezen en meningen worden op prijs gesteld!!!!! Dank je wel alvast!
Ooh ja, iemand nog een goed idee voor een boek over die regio met info?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer