Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Senaatscommissie VS keurt immigratiewet goed!
Re: Senaatscommissie VS keurt immigratiewet goed!
Het klopt dat iedere situatie anders is en dat iedereen zijn vertrek of wens te vertrekken naar de USA anders ervaart. Ik vind het wel jammer dat iemand zijn post verwijdert omdat iemand anders niet op zijn reacties zit te wachten en het niet past in zijn beleving.
Ik dacht dat dit een forum ( discussieboard) is waarin iedereen zijn mening kan geven over hoe hij of zij het ervaart heeft om te emigreren.
Er zijn mensen die emigratie nou eenmaal niet zo positief ervaren hebben en ook voor hun moet er een platform zijn om dit te vermelden. Om gewoon te zeggen jouw mening is niet wat ik wil horen, dus post niet vind ik persoonlijk ver gaan.
Je kunt alleen maar leren van andermans fouten en ik moet zeggen ondanks dat alles bij ons naar wens is gegaan, had ik gewild dat iemand mij af en toe gezegd had tegen welke obstakels we allemaal nog konden aanlopen.
Ik dacht dat dit een forum ( discussieboard) is waarin iedereen zijn mening kan geven over hoe hij of zij het ervaart heeft om te emigreren.
Er zijn mensen die emigratie nou eenmaal niet zo positief ervaren hebben en ook voor hun moet er een platform zijn om dit te vermelden. Om gewoon te zeggen jouw mening is niet wat ik wil horen, dus post niet vind ik persoonlijk ver gaan.
Je kunt alleen maar leren van andermans fouten en ik moet zeggen ondanks dat alles bij ons naar wens is gegaan, had ik gewild dat iemand mij af en toe gezegd had tegen welke obstakels we allemaal nog konden aanlopen.
Even voor de duidelijkheid, het was nooit mijn bedoeling dat oortjes haar posts verwijderde en dat was ook helemaal niet de reden waarom ik mijn post maakte. Net zoals ieder ander mag oortjes schrijven wat ze wil. Ik kreeg alleen een beetje de indruk dat (in dit geval Max) er niet op zat te wachten ze te horen dus vandaar dat ik mijn post maakte. Ik lees nu dat de post niet voor Max bedoeld was maar die indruk had ik toch wel eerlijk gezegd.Grote stukken zijn nu weggehaald dus dat is een beetje achteraf gepraat.
Ik heb zelf de beslissing genomen de bijdrages te verwijderen. Ik heb al vaker gemerkt dat men geen (te) negatieve ervaringen wil lezen.
Ik realiseerde me ook dat ik teveel tegelijk overhoop had gehaald en dat het daardoor wellicht niet zo duidelijk was wat ik bedoelde.
maar: je kunt negatieve ervaringen lezen en er je voordeel me doen, of je kunt die negatieve ervaringen zelf (mogelijk) ondergaan. Ik weet wat mijn keuze geweest zou zijn, maar klaarblijkelijk is die keuze niet zo voor de hand liggend als ik dacht.
1. De ec. situatie in de US. En ook in CA. We lezen dat 'het beter gaat' maar voor gewone mensen is daar weinig van te merken. Ieder kan Googlen en lezen hierover. Ik baseerde mijn bijdrages op onderzoeken en statistieken. En die zijn niet zo vrolijk.
De situatie in high tech/ICT en hoe het ook allemaal mag heten, is anders dan in veel media gerapporteerd wordt. Dat er niet een USer te vinden is die de baan zou kunnen doen die op H-1B petitie wordt aangeboden, is gewoon niet waar. En als je een aantal jaren in de US bent kan het jouw baan zijn waarvan men denkt dat het beter is een goedkopere etc. kracht uit buitenland te halen. Of de baan helemaal overzee te sturen.
2. Immigratie en de procedures. Onze ervaringen waren heel gemiddelde ervaringen, ik ben tientallen mensen tegengekomen die op vergelijkbare wijze instonken en heb op internet duizen gevonden idem. De meeste problemen zijn nl. inherent aan het system.
Maar als iemand denkt dat hij/zij net de uitzondering zal zijn en niet wil horen over voetangels klemmen valkuilen, prima wat mij betreft.
Inmiddels hebben de grote bedrijven bij de overheid alweer een overwinning behaald - de eis om eerst te kijken of een USer beschikbaar is voor een baan is voor de meeste bedrijven uit de nieuwe regelgeving verwijderd.
Kortom hoera roepen over meer H-1B werkers in komende jaren is 'hoera !' roepen dat er meer concurrentie binnenkomt die jouw postitie kan ondermijnen. Plus je kans op een groene kaart wordt kleiner dan wel je zult langer moeten wachten op permanent status. (Max Kool komt niet op O-1 en gezien het bedrijf dat hem inhuurt denk ik niet dat hij voor een national Interest Waiver in aanmerking komt. Dat betekent labor certification.)
3. Emotionele kant van immigratie. Dat is inderdaad iets dat voor ieder verschillend is. Hoewel de problemen die bepaalde visas geven zoals jarenlange onzekerheid over Status, leven zonder SS nummer op H-4, enz. toch tot soortgelijke problemen kunnen leiden. Ook hier zijn wat mogelijkheden om de ergste gevolgen wat te mitigeren. Maar als men die liever zelf ontdekt, achteraf, please be my guest.
4. Economische gevolgen van immigratie. Het is makkelijk jezelf rijk te rekenen. Maar het leven in de US is niet bepaald goedkoop en zeker niet in coastal areas CA. Plus op H-1B ben je een one-income family. Sinds '96 zijn non-immigrants en ook groene kaart houders niet meer eligible voor allerhande voorzieningen Fed. zowel als Staat. Beide partners raken in Ned. rechten kwijt en voor de H-4 visa houder is er geen mogelijkheid die in de US te vervangen. Heb je kinderen dan moet je weten dat studeren hier duur is en steeds duurder wordt.
Bovenstaande is in wat ik in voorgaande/verwijderde postings probeerde uit te leggen. Wat ik schreef over onze situatie was vooral 'ter leringh ende leedvermermaeck'. Een gewaarschuwd mens telt voor twee enzo.
Toen ik merkte dat velen (?) dat niet begrepen - het woord 'klagen' werd nogal vaak gebruiktin reakties - leek het me beter de hele handel te verwijderen. Zonde van al het geschrijf alleen.
Degenen die hier op H-1B naar toe komen en voor een EB-3 moeten gaan doen er wel goed aan als ze bijdrages lezen, zich af te vragen: hoe is deze persoon in de US beland ? Lottery winners, echtgenoten van USers, etc. hebben geen idee wat 'werkgebonden immigratie' inhoudt.
Ziva, mijn postings waren alg. maar in bepaalde details inderdaad voor Kax Kool bedoeld. Zijn verhaal - enthousiaste baan-aanbiedende werkgever, zijn unieke kennis zo broodnodig hier, H-4 maar dat is maar tijdelijk, meteen groene kaart petitie, etc. - is zo identiek aan hoe wij vertrokken dat ik niet kon helpen te reageren. Maar misschien had ik mogelijke problemen 20 jaar geleden ook niet willen horen. Zou best kunnen.
Ik realiseerde me ook dat ik teveel tegelijk overhoop had gehaald en dat het daardoor wellicht niet zo duidelijk was wat ik bedoelde.
maar: je kunt negatieve ervaringen lezen en er je voordeel me doen, of je kunt die negatieve ervaringen zelf (mogelijk) ondergaan. Ik weet wat mijn keuze geweest zou zijn, maar klaarblijkelijk is die keuze niet zo voor de hand liggend als ik dacht.
1. De ec. situatie in de US. En ook in CA. We lezen dat 'het beter gaat' maar voor gewone mensen is daar weinig van te merken. Ieder kan Googlen en lezen hierover. Ik baseerde mijn bijdrages op onderzoeken en statistieken. En die zijn niet zo vrolijk.
De situatie in high tech/ICT en hoe het ook allemaal mag heten, is anders dan in veel media gerapporteerd wordt. Dat er niet een USer te vinden is die de baan zou kunnen doen die op H-1B petitie wordt aangeboden, is gewoon niet waar. En als je een aantal jaren in de US bent kan het jouw baan zijn waarvan men denkt dat het beter is een goedkopere etc. kracht uit buitenland te halen. Of de baan helemaal overzee te sturen.
2. Immigratie en de procedures. Onze ervaringen waren heel gemiddelde ervaringen, ik ben tientallen mensen tegengekomen die op vergelijkbare wijze instonken en heb op internet duizen gevonden idem. De meeste problemen zijn nl. inherent aan het system.
Maar als iemand denkt dat hij/zij net de uitzondering zal zijn en niet wil horen over voetangels klemmen valkuilen, prima wat mij betreft.
Inmiddels hebben de grote bedrijven bij de overheid alweer een overwinning behaald - de eis om eerst te kijken of een USer beschikbaar is voor een baan is voor de meeste bedrijven uit de nieuwe regelgeving verwijderd.
Kortom hoera roepen over meer H-1B werkers in komende jaren is 'hoera !' roepen dat er meer concurrentie binnenkomt die jouw postitie kan ondermijnen. Plus je kans op een groene kaart wordt kleiner dan wel je zult langer moeten wachten op permanent status. (Max Kool komt niet op O-1 en gezien het bedrijf dat hem inhuurt denk ik niet dat hij voor een national Interest Waiver in aanmerking komt. Dat betekent labor certification.)
3. Emotionele kant van immigratie. Dat is inderdaad iets dat voor ieder verschillend is. Hoewel de problemen die bepaalde visas geven zoals jarenlange onzekerheid over Status, leven zonder SS nummer op H-4, enz. toch tot soortgelijke problemen kunnen leiden. Ook hier zijn wat mogelijkheden om de ergste gevolgen wat te mitigeren. Maar als men die liever zelf ontdekt, achteraf, please be my guest.
4. Economische gevolgen van immigratie. Het is makkelijk jezelf rijk te rekenen. Maar het leven in de US is niet bepaald goedkoop en zeker niet in coastal areas CA. Plus op H-1B ben je een one-income family. Sinds '96 zijn non-immigrants en ook groene kaart houders niet meer eligible voor allerhande voorzieningen Fed. zowel als Staat. Beide partners raken in Ned. rechten kwijt en voor de H-4 visa houder is er geen mogelijkheid die in de US te vervangen. Heb je kinderen dan moet je weten dat studeren hier duur is en steeds duurder wordt.
Bovenstaande is in wat ik in voorgaande/verwijderde postings probeerde uit te leggen. Wat ik schreef over onze situatie was vooral 'ter leringh ende leedvermermaeck'. Een gewaarschuwd mens telt voor twee enzo.
Toen ik merkte dat velen (?) dat niet begrepen - het woord 'klagen' werd nogal vaak gebruiktin reakties - leek het me beter de hele handel te verwijderen. Zonde van al het geschrijf alleen.
Degenen die hier op H-1B naar toe komen en voor een EB-3 moeten gaan doen er wel goed aan als ze bijdrages lezen, zich af te vragen: hoe is deze persoon in de US beland ? Lottery winners, echtgenoten van USers, etc. hebben geen idee wat 'werkgebonden immigratie' inhoudt.
Ziva, mijn postings waren alg. maar in bepaalde details inderdaad voor Kax Kool bedoeld. Zijn verhaal - enthousiaste baan-aanbiedende werkgever, zijn unieke kennis zo broodnodig hier, H-4 maar dat is maar tijdelijk, meteen groene kaart petitie, etc. - is zo identiek aan hoe wij vertrokken dat ik niet kon helpen te reageren. Maar misschien had ik mogelijke problemen 20 jaar geleden ook niet willen horen. Zou best kunnen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 26 mei 2013, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
julianjor22 schreef:Iedereen heeft een kans om te werken en te leven in Amerika.
In Amerika gaat het nu ook veel beter dan voorheen meerdere high school studenten komen dus weer aan de bak maar in 2020 denken ze meerdere immigranten en USers aan de bak te laten gaan en dat de VS weer een welvarend land word.
Dat zijn de verwachtingen dan he
Ik weet niet waar jij deze info vandaan haalt, maar waarschijnlijk eindigde het verhaal met.... en ze leefden nog lang en gelukkig
-
julianjor22
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ooit weleens van het technische nedia,internet gehoord???
Niet doen Julian...
Ik ben wel benieuwd naar de bronnen waar hetgeen hebt gelezen wat jou tot het doen van die uitspraak verleide. De nieuwe immigratiewet (mocht deze er in de huidige vorm doorheen komen) verlaagt namelijk niet de eisen voor nieuwe immigranten, maar verhoogt enkel het aantal visa wat er voor hen beschikbaar zal zijn. Als er dus artikelen e.d. zijn die daarover een mening hebben zou ik die weleens willen lezen.julianjor22 schreef:Ooit weleens van het technische nedia,internet gehoord???
Laatst gewijzigd door Hockey op 26 mei 2013, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Kingair
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Ik heb nu al een aantal van Uw antwoorden gelezen maar met zulke uitspraken . . . gaat U er niet ver mee komenjulianjor22 schreef:Ooit weleens van het technische nedia,internet gehoord???
-
julianjor22
- Amerikafan
Ik weet dat maar sommigen snappen het soms niet, Hockey die links zou ik je begeleiden naar het NOS, RTL nieuws.
-
julianjor22
- Amerikafan
Het verlaagt het aantal immigranten.Hockey schreef:Ik ben wel benieuwd naar de bronnen waar hetgeen hebt gelezen wat jou tot het doen van die uitspraak verleide. De nieuwe immigratiewet (mocht deze er in de huidige vorm doorheen komen) verlaagt namelijk niet de eisen voor nieuwe immigranten, maar verhoogt enkel het aantal visa wat er voor hen beschikbaar zal zijn. Als er dus artikelen e.d. zijn die daarover een mening hebben zou ik die weleens willen lezen.julianjor22 schreef:Ooit weleens van het technische nedia,internet gehoord???
Kun je geen werk krijgen in de VS dan kom je er ook niet, word je ontslagen kom je er ook niet.
Je moet een goeie baan hebben en een baan die blijft bestaand anders dan kom je niet in de VS.
Je werknemer moet je sponsoren anders kom je volgens mij niet in de VS? correct me if i am wrong.
Jammer. Niet jammer van jou julianjor22, maar die bronnen. Mijn ervaring is dat Nederlandse journalisten geen enkele kennis hebben van de visa wetgeving in de VS en daardoor is hun verhaal van weinig waarde. Op economisch gebied is RTL niet slecht qua kennis.julianjor22 schreef: Hockey die links zou ik je begeleiden naar het NOS, RTL nieuws.
Weet je Julian, je bent nu 15 jaar, ik en denk meerdere mensen hier hebben Internet vanaf het begin of aan mee gemaakt, dus toen jij nog een eitje was. Als ik trouwens niet van Internet had gehoord was dit forum er ook niet. Maar ik zal geen antwoorden geven, je doet me denken aan de man die een encyclopedie uit her raam gooit, waarop een voorbijganger de reden vraagt waarop de man antwoord, heb hem niet meer nodig, mijn vrouw weet toch alles beterjulianjor22 schreef:Ooit weleens van het technische nedia,internet gehoord???
Alhoewel je in deze discussies vrouw mag vervangen door 15 jarige zoon.Hondo schreef: je doet me denken aan de man die een encyclopedie uit her raam gooit, waarop een voorbijganger de reden vraagt waarop de man antwoord, heb hem niet meer nodig, mijn vrouw weet toch alles beter
-
julianjor22
- Amerikafan
Huh dat begrijp ik niet helemaal?
Ik doe inderdaad research naar de dingen die met de VS te maken hebben, En ik vang wel wat op
Ik doe inderdaad research naar de dingen die met de VS te maken hebben, En ik vang wel wat op
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
julianjor22 schreef: Je werknemer moet je sponsoren anders kom je volgens mij niet in de VS? correct me if i am wrong.
julianjor22 schreef: Je werkgever moet je sponsoren anders kom je volgens mij niet in de VS? Correct me if I am wrong.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Deze snap ik niet.julianjor22 schreef:Het verlaagt het aantal immigranten.
Dat is niet waar. Er zijn meer mogelijkheden, zoals huwelijk, familiehereniging en investeren in een bedrijf, of momenteel ook de DV Lottery.julianjor22 schreef:Kun je geen werk krijgen in de VS dan kom je er ook niet, word je ontslagen kom je er ook niet.
Ook niet waar. Of op zijn best verkeerd uitgedrukt. Je moet een baanaanbod hebben wat aan de voorwaarden voldoet. En mocht die baan eindigen dan moet je de VS weer uit, tenzij je inmiddels een greencard hebt kunnen verkrijgen.julianjor22 schreef:Je moet een goeie baan hebben en een baan die blijft bestaand anders dan kom je niet in de VS.
-
julianjor22
- Amerikafan
Dat weet ik nog huwelijk maar ik sprak over de banen.
Baanaanbod dat bedoel ik anders kom je de VS toch niet in.
Baanaanbod dat bedoel ik anders kom je de VS toch niet in.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Julianjor22 : het is volgens de forumregels verboden onnodig te quoten. Je hoeft een voorgaande bericht nooit te quoten. Zie je posting hierboven. Mods hebben al onnodige quotes weggehaald en je bent hier ook al op gewezen. Graag hiermee rekening houden aub.
Groetjes,
Carine
Carine
-
julianjor22
- Amerikafan
16 pagina's verder en we zijn het hem nog aan het uitleggen........