Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bril kopen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
baakie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bril kopen

Bericht door baakie »

Ik heb laatst hier gewoon een bril gekocht via [url]http://www.-----.nl/[/url] daar was de bril die ik wou hebben goedkoper dan in Amerika. Heb ze eerder wel eens besteld in Amerika.

* Note mod (Marco): naam commerciële website verwijderd.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik ben naar een goede opticien gegaan en een zonnebril gekocht op sterkte (multifocaal) maar die beviel voor geen meter. Daarnaast had ik enorme problemen met de kleur van de glazen (bruin). We hebben (ik en de opticien) eerst naar ander kleuren gekeken dat werd uiteindelijk grijs op sterkte van Ray Ban met gebogen glazen,...... Die kon Ray Ban achteraf niet leveren. Tja, dan ben je terug bij af. Een week later belde de opticien weer en ze hadden een nieuwe collectie aan gekocht of ik wou komen om te kijken. WAUW!!! wat een schitterende brillen!!!!! Ik was om. Het is een Oakley geworden met gebogen glazen. En zit fantastisch, heel licht en de kwaliteit van de glazen is echt geweldig. Hij is al op de straat gevallen is zit geen krasje op.
De prijs...... Laat maar..., maar dat maakt me niet uit met deze bril kan ik de komende jaren mee vooruit. ik ben er superblij mee. Maar ook met mijn opticien die heel goed meedenkt en ik mijn geld gewoon terug had gekregen als we geen bril hadden kunnen vinden.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik heb ook betere ervaringen met de optometrist dan Hans Anders. Ik heb weleens een bril aangemeten gekregen die overcorrigerend was. Kreeg er barstende kopijn van. Ik heb nu een zonnebril op sterkte en een gewone bril bij de optometrist. Kost wel wat, maar heb er veel plezier van. Maar laatst toch een leuke 'goedkope' bril bij Hans Anders gekocht voor in de auto. Ik heb gewoon de sterkte gegeven die bij de optometrist gemeten was. Ik heb nu twee leuke brillen... Zo zou je toch ook kunnen doen in Amerika? Het enige wat je zeker moet weten is of Amerika dezelfde brilsterkte hanteert als hier in Europa.
Sandy
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Maar als je een bril koopt op sterkte.... in amerika .... hoe zit dat met de levertijd?
Ik moest 7 dagen op mijn bril (zowel de gewone als de zonnebril) wachten. Ze moeten geslepen worden in een fabriek.

hierbij de link van Oakley brillen. Ik heb de Hijinx 8) .

http://nl.oakley.com/store/collections/ ... collection
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

leuk topic!

ik ben ook toe aan een nieuwe bril, hoera :-) Omdat ik een grote afwijking heb (L -8.5 en R -5.75) ga ik alleen bij een echte gediplomeerde opticien. Zonder bril ben ik echt zo goed als blind, ik kan bv niet alleen op straat lopen want ik zie nauwelijks auto's aankomen. Een bril is bij mij echt van levensbelang dus dat laat ik alleen maar over aan mensen die ik kan vertrouwen. Ik betaal makkelijk € 5-600 voor een nieuwe bril: montuur € +/- 200; lenzen zijn makkelijk ook € 150/stuk (ontdubbeld, ontspiegeld, en nog een hoop truukjes). Overigens krijg ik door mijn ziekteverzekering de lens van -8.5 één keer per 5 jaar terugbetaald, dat maakt mij officieel "visueel gehandicapt". Ahum :? .
Mijn laatste brillen zijn toevallig allemaal van het (Belgische) merk Kinto geweest, daar vind ik altijd mijn zin wel tussen.
Ik draag eigenlijk niet graag een zonnebril (momenteel heb ik er ook geen) maar misschien is het geen slecht idee een goedkope op sterkte bij HA te halen.

Overigens was er onlangs een reportage in een consumentenprogramma op tv waarbij ze brillen en lenzen van HA vergeleken met de echte gediplomeerde opticiens. Conclusie was dat de duurdere lenzen ook echt wel kwalitatiever waren, betere otnspiegeling, krasbestendig etc. Maar voor wie enkel een lichte leesbril of zonnebril nodig heeft, zijn de goedkopere versies ook een volwaardig alternatief.
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Heb net een zonnebril gekocht met dioptrie -1,25 en -1,50 bij Pearle, montuur Tommy Hilfiger, en betaalde 169 euro.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

ik heb net een nieuwe bril besteld!
de prijs viel mij heel goed mee: montuur € 150, per glas € 109 = € 350; waarvan ik nog zo'n € 100 terugkrijg van de mutualiteit :thumbup:
waarschijnlijk heb ik 'm woensdag of donderdag

't is deze:
op de foto lijkt hij wel erg roze, als je hem op je neus hebt, is het een subtiel kleuraccent. Ben er blij mee

Afbeelding
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Hier heel goede ervaringen met Lenscrafters... goed, goedkoop! ( Inclusief het zeer moderne Ray-ban montuur) en binnen 2,5 uur klaar. Bril was al lang klaar voor wij waren uitgewinkeld. Ze controleerden op veel meer punten dan de vrijgevestigde opticien hier (dus niet een van die snelle ketens).

Edit... ik had gewoon met briefje met sterkte mee van eigen opticien van vlak voor de vakantie en glazen moeten in huis zijn.... dat was in mijn geval niet zo anders was ie nog eerder klaargeweest. Heb je geen idee van sterkte dan moet je daar eerst naar een in-store opticien (die trouwens wel helemaal zijn eigen bedrijfje runt).
thijmedevisser
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door thijmedevisser »

Commercieel bericht verwijderd.
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

Dit klinkt wel heel erg als spammen, je speciaal aanmelden om je eigen website te promoten..
Never give up!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer