Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis HaraldV: rondreis Westkust
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: Parken/schema
Dan zal het waarschijnlijk nog met de bus zijn. Gewoon even checken op de nps-site.
Idee is nu als volgt:
24 sept van laughlin naar Grand canyon sochtens rijden. Aankomst 10u ongeveer Hele dag grand canyon bekijken. Hotel is geboekt, raakt snel vol zeg! Is hotel in tusayan geworden
25 sept tege 11 uur van grand canyon naar bryce rijden. Aankomst tege 5u ofzo. We overnachten in Tropic Utah
26 september, Ik vernam dat je met de auto door Bryce in 1 dag langs alle hoogtepunten kan bekijken. Dit is de bedoeling voor vandaag. Nu is vanaf hier nog steeds een onduidelijkheid bij me. Of savonds overnachten in Bryce en volgende ochtend vroeg via Zion (bekijken) naar vegas rijden, of na Bryce bekeken te hebben vandaag, door te rijden naar Zion (is maar 2u zag ik) en daar overnachten. Is savonds rijden daar te doen en klopt de twee uur reistijd?
27sept. Zion bekijken en doorrijden vegas
24 sept van laughlin naar Grand canyon sochtens rijden. Aankomst 10u ongeveer Hele dag grand canyon bekijken. Hotel is geboekt, raakt snel vol zeg! Is hotel in tusayan geworden
25 sept tege 11 uur van grand canyon naar bryce rijden. Aankomst tege 5u ofzo. We overnachten in Tropic Utah
26 september, Ik vernam dat je met de auto door Bryce in 1 dag langs alle hoogtepunten kan bekijken. Dit is de bedoeling voor vandaag. Nu is vanaf hier nog steeds een onduidelijkheid bij me. Of savonds overnachten in Bryce en volgende ochtend vroeg via Zion (bekijken) naar vegas rijden, of na Bryce bekeken te hebben vandaag, door te rijden naar Zion (is maar 2u zag ik) en daar overnachten. Is savonds rijden daar te doen en klopt de twee uur reistijd?
27sept. Zion bekijken en doorrijden vegas
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou dan je tijd in Bryce goed besteden. Zion moet je de tijd voor nemen. Je zou wel via de 9 (even uit t hoofd vanaf t vliegveld in denver) door de Zion tunnel kunnen nemen. Ik weet niet of je een annnual pas voor de parken hebt?
Ik had noodweer in Bryce dus kan het niet helemaal opjectief beoordelen, maar imo is een dag ruim voldoende.
Ik had noodweer in Bryce dus kan het niet helemaal opjectief beoordelen, maar imo is een dag ruim voldoende.
Ja we willen graag een annual pass. Deze is 80 dollar en geeft toegang tot alle parken toch? Kunnen we deze kopen in ons eerrste park joshua tree? En is dan het advies om de tweede nacht te overnachten in bryce en volgende ochtend door te rijden naar zion? Of rond 5u vanaf bryce doorrijden naar zion, daar overnachten en volgende dag zion bekijken? Hebben wij ook te maken deze periode vh jaar dat er wegen in en om zion niet te berijden zijn?
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
kalaman schreef:een parkenpas koop je gewoon bij het eerste park dat je bezoekt.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Half September is alles nog goed bereikbaar. Parkenpas gewoon aanschaffen bij het eerste parktoegangspoortje wat je tegenkomt.
Ik ben nu even de planning van je kwijt maar ik puur qua plaats (ik zat in the view lodge in Bryce, dus kan Tropic niet beoordelen) vond ik het 3x niets. Springdale was al een stuk levendiger. Maar als je maar een halve dag voor Zion hebt, omdat je door moet naar Vegas zou ik alleen de weg door Zion nemen via de tunnel. Misschien her en der een korte stop (bv net voor de tunnel). De hele scenic drive met de bus duurt 80min, dus daar heb je sowieso weinig tijd voor en je moet zoals Kalaman ook al zek echt de bus/auto uit om van Zion te genieten. Om 's avonds die rit te doen heeft weinig nut voor die mooie route, maar je hebt de dag erna natuurlijk wel 2u meer voor Zion....die afweging moet je zelf maken.
Ik ben nu even de planning van je kwijt maar ik puur qua plaats (ik zat in the view lodge in Bryce, dus kan Tropic niet beoordelen) vond ik het 3x niets. Springdale was al een stuk levendiger. Maar als je maar een halve dag voor Zion hebt, omdat je door moet naar Vegas zou ik alleen de weg door Zion nemen via de tunnel. Misschien her en der een korte stop (bv net voor de tunnel). De hele scenic drive met de bus duurt 80min, dus daar heb je sowieso weinig tijd voor en je moet zoals Kalaman ook al zek echt de bus/auto uit om van Zion te genieten. Om 's avonds die rit te doen heeft weinig nut voor die mooie route, maar je hebt de dag erna natuurlijk wel 2u meer voor Zion....die afweging moet je zelf maken.
Re: Reis HaraldV: rondreis Westkust
Oke bedankt! Na alle opmerkingen bekeken te hebben wordt onderstaande de planning:
23 van la via joshua tree naar laughlin
24 van laughlin naar grand canyon in de ochtnd, aankomst rond 9u. Dan overdag + avond GC bekijken (voldoende tijd zag ik)
25 ochtend rond 8 van GC naar Bryce rijden, aankomst rond half 3, dan bryce bekijken, avond overnachten in bryce
26 bryce bekijken en rond 4u doorrijden naar Zion, aankomst zion rond 6uur
27 zion bekijken ochtend en middag en dan rond 4u doorrijden naar vegas
Tot hoelaat is het ongeveer licht deze periode in September in de parken?
23 van la via joshua tree naar laughlin
24 van laughlin naar grand canyon in de ochtnd, aankomst rond 9u. Dan overdag + avond GC bekijken (voldoende tijd zag ik)
25 ochtend rond 8 van GC naar Bryce rijden, aankomst rond half 3, dan bryce bekijken, avond overnachten in bryce
26 bryce bekijken en rond 4u doorrijden naar Zion, aankomst zion rond 6uur
27 zion bekijken ochtend en middag en dan rond 4u doorrijden naar vegas
Tot hoelaat is het ongeveer licht deze periode in September in de parken?
Bedankt, erg handige site! Zie dat sunset in bryce en zion rond 8u is in september, dus dan is het prima te doen om rond 4/5u door te rijden van bryce naar zion zodat we de volgende dag wat langer zion kunnen bekijken en de scenic route kunnen doe met de bus. In Bryce kan je wel zelf met de auto rijden zag ik? Zion hotel is ook geboekt, is hotel in hurricane gevonden. Zowel de lodge in Zion zelf als meeste hotels in Springdale zaten allemaal vol. En zie dat het van Hurricane naar zion zo'n 25min is en vanaf springdale naar zion 10 min, dus valt ook wel mee.
Bedankt weer!
Bedankt weer!
Zorg dat je vooral in Bryce zeker een uur aan de rim bent voor de actuele sunset. De valley valt een stuk eerder in de schaduw.
Reizen westkust
Ik ben op zoek naar de mooiste route om vanaf San Francisco Fishermans Wharf naar Monterey te rijden. Dus niet over de snelweg, maar een mooie kustroute. Wie kan me helpen? Daarnaast gaan we in September 1 dag naar Grand Canyon. Wat is dan het mooiste om te doen die dag? We zitten in Tusayan (south rim)
Somebody?
-
jerommeke10
- Amerikakenner
Wb SF-Monterey kan ik je niet helpen, ik denk dat de meesten liefst zoveel mogelijk tijd doorbrengen in Sf en Monterey, en daarom de snelste weg kiezen.
Wb GC, er bestaan websites waar je de zogenaamde 'beste viewpoints' kan terugvinden. Voor mij was er niet zoveel verschil tussen degene ik zag. Ik zou je aanraden op een stukje de GC in te wandelen, dat vonden we wel een meerwaarde tegenover de viewpoints doen van op de rim. Of een vlucht boeken in de GC, met helikopter of vliegtuig...
Wb GC, er bestaan websites waar je de zogenaamde 'beste viewpoints' kan terugvinden. Voor mij was er niet zoveel verschil tussen degene ik zag. Ik zou je aanraden op een stukje de GC in te wandelen, dat vonden we wel een meerwaarde tegenover de viewpoints doen van op de rim. Of een vlucht boeken in de GC, met helikopter of vliegtuig...
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
SF-Monterey: je kan de kustweg nemen S1
en via Santa Cruz gaan
West Cliff Drive naar Natural Bridges State Park (Brug in de rotsen op het strand)
langs het strand: Santa Cruz Beach Boardwalk:
oudste ‘amusement park’ (langs de kust), van de Westkust
Giant Dipper: een halve mijl lang, houten achtbaan uit 1924
inkom: gratis, per attractie betalen
Groetjes,
Ingrid
en via Santa Cruz gaan
West Cliff Drive naar Natural Bridges State Park (Brug in de rotsen op het strand)
langs het strand: Santa Cruz Beach Boardwalk:
oudste ‘amusement park’ (langs de kust), van de Westkust
Giant Dipper: een halve mijl lang, houten achtbaan uit 1924
inkom: gratis, per attractie betalen
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
Gast
Als je naar Google Maps gaat, je begin en eindpunt intyped, en 'avoid highways' selecteerd, krijg je een route de helemaal langs de kust loopt. Of dat mooi is, staat er niet bij. 
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooiste route van SF naar Monterey is simpelweg bij de Golden Gate Bridge de 1 volgen door Presidio, en gewoon langs de kust blijven rijden.
Je kan natuurlijk ook op andere plaatsen de 1 bereiken, maar op deze manier kom je door een hoop leuke plaatsjes en langs mooie plekken.
Je kan natuurlijk ook op andere plaatsen de 1 bereiken, maar op deze manier kom je door een hoop leuke plaatsjes en langs mooie plekken.
Bedankt voor jullie tips! 20september rijden we van Monterey naar Los Angeles. Idee is dat we rond 7u ochtend wegrijden vanaf Monterey langs de kust eerst naar Big Sur. (dit is volgens google uurtje rijden, wel ff rekening houden met evt mist in ochtend) als we daarna doorrijden naar Santa Barbara (dit is volgens google langs de kustroute zo'n 4 uur rijden, maar ik hou even zes uur aan met stops, file e.d.) zijn we dus rond half 3 in Santa Barbara. Als we daar een uurtje rondkijken (volgens mij niet heel spectaculair plaatsje) en dan doorrijden op de snelste route naar Hollywood waar we hotel hebben, komen we rond uur of zes aan in Hollywood waar we dan de avond nog hebben.
Is bovenstaande een beetje reeel? Voor mijn gevoel heb ik redelijk rekening gehouden met reistijd. hebben jullie nog tips oid op bovenstaande route/stops?
Is bovenstaande een beetje reeel? Voor mijn gevoel heb ik redelijk rekening gehouden met reistijd. hebben jullie nog tips oid op bovenstaande route/stops?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel die route hangt gewoon af van het aantal stops en vergeet ook niet de evt drukte op sommige plekken. Maar vooral de stops/wandelingen/genieten van verschillende uitzichten door je auto gewoon in een inham aan de kant te zetten zijn heel bepalend voor de reistijd. Wij hebben een uur of 3 in Santa Barbara rondgelopen, maar voor Solvang hadden we gewoon echt geen tijd meer (wij kwamen vanuit LA) en we kwamen in het pikkedonker in Pismo Beach aan. De dag erna vroeg in de auto en om 16u kwamen we in Monterey en we zijn na het ophalen van tickets en het inchecken in het hotel pas de 17mile drive gaan rijden. Oftwel wij hebben over het stuk Pismo Beach - Monterey bijna 8u gedaan. Geen lange wandelingen, geen Hearst Castle, wel een lange stopvan 1.5u bij Nepenthe en zeker 30/45 min bij Morro Rock (niet doen trouwens) en zo'n 30min bij de zeeolifanten. Tussendoor een 30min stop ergens bij iets waar ook een Japanse tuin bij zat en een waterval (geen idee meer hoe het heette) en zo nu en dan gewoon de auto op een stuk zand langs de weg gezet.
Vrienden van mij zijn ook vanuit Monterey naar LA gereden en die kwamen rond 20u 's avonds in LA aan weet ik trouwens. Alleen hebben ze daarna nog 1.5u file gereden naar hun hotel ergens bij Venice.
Vrienden van mij zijn ook vanuit Monterey naar LA gereden en die kwamen rond 20u 's avonds in LA aan weet ik trouwens. Alleen hebben ze daarna nog 1.5u file gereden naar hun hotel ergens bij Venice.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 15126 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 3 Reacties