Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verkopen van een huis in Amerika (belastingregels)
Verkopen van een huis in Amerika (belastingregels)
Hallo,
Wie weet wat de belastingregels zijn voor nederlanders, (non residents), die een vakantiehuis in Amerika verkopen?
Carie
Wie weet wat de belastingregels zijn voor nederlanders, (non residents), die een vakantiehuis in Amerika verkopen?
Carie
Re: Verkopen van een huis in Amerika (belastingregels)
Heb je een Social Security nummer want schijnt dat je deze nodig hebt sinds een paar jaar om je huis te verkopen, vriend van mij heeft dit probleem met een huis in Florida.
Raadpleeg een belastingdeskundige.
Als het huis niet voor primaire bewoning was heb je kans dat je belasting moet betalen op de winst die je maakt.
In ieder geval moet de makelaar/broker bij mijn weten de verkoop rapporteren aan de IRS.
Je hoeft voor belastingaangifte in de US geen SS nummer te hebben maar wel een ITIN Individual Taxpayer Indentification Number. Maar er kan inderdaad een regel zijn mbt. SS nummer om fraude tegen te gaan.
Als ik het goed begrepen heb zijn de regels strenger voor non-residents mbt. belastingen betalen in deze situatie dan voor US citizens. (Maar nu citeer ik uit mijn hoof, ik heb daar jaren geleden eens iets over gelezen.) Er moet ook meteen een bepaald bedrag opzij gezet worden voor eventuele belastingen dacht ik - 10 % ?
Als je naar http://www.IRS.gov gaat kun je alle publikaties vinden van US belastingdienst. Er zijn een aantal publikaties omtrent non-residents en daar wordt ook de verkoop van real estate property in behandeld.
Vergeet niet dat afhankelijk van waar je woont de staat wellicht ook nog een graantje wil meepikken.
Als het huis niet voor primaire bewoning was heb je kans dat je belasting moet betalen op de winst die je maakt.
In ieder geval moet de makelaar/broker bij mijn weten de verkoop rapporteren aan de IRS.
Je hoeft voor belastingaangifte in de US geen SS nummer te hebben maar wel een ITIN Individual Taxpayer Indentification Number. Maar er kan inderdaad een regel zijn mbt. SS nummer om fraude tegen te gaan.
Als ik het goed begrepen heb zijn de regels strenger voor non-residents mbt. belastingen betalen in deze situatie dan voor US citizens. (Maar nu citeer ik uit mijn hoof, ik heb daar jaren geleden eens iets over gelezen.) Er moet ook meteen een bepaald bedrag opzij gezet worden voor eventuele belastingen dacht ik - 10 % ?
Als je naar http://www.IRS.gov gaat kun je alle publikaties vinden van US belastingdienst. Er zijn een aantal publikaties omtrent non-residents en daar wordt ook de verkoop van real estate property in behandeld.
Vergeet niet dat afhankelijk van waar je woont de staat wellicht ook nog een graantje wil meepikken.
Laatst gewijzigd door USInsider op 25 mei 2013, 01:23, 3 keer totaal gewijzigd.
oortjes schreef:Je hoeft voor belastingaangifte in de US geen SS nummer te hebben maar wel een ITIN Individual Taxpayer Indentification Number. Maar er kan inderdaad een regel zijn mbt. SS nummer om fraude tegen te gaan.
Als ik het goed begrepen heb zijn de regels strenger voor non-residents mbt. belastingen betalen in deze situatie dan voor US citizens.
Vriend van me heeft een huis, vraagt aan de makelaar deze te koop te zetten, eerst wat de makelaar vraag is zijn SSN en deze heeft hij niet, de Makelaar kan hem blijkbaar niet te koop zetten, dus huis gaat in de verhuur.
Mogelijk heeft de makelaar nog nooit van ITIN gehoord? Het is natuurlijk belachelijk dat je als buitenlander geen huis zou kunnen verkopen als je niet ooit in de VS hebt gewoond.Hondo schreef:Vriend van me heeft een huis, vraagt aan de makelaar deze te koop te zetten, eerst wat de makelaar vraag is zijn SSN en deze heeft hij niet, de Makelaar kan hem blijkbaar niet te koop zetten, dus huis gaat in de verhuur.
Huis is cash gekocht en hij gebruikte het alleen voor vakanties, denk niet dat er dan sprake is van wonen, zal het eens navragen.dimona schreef:Mogelijk heeft de makelaar nog nooit van ITIN gehoord? Het is natuurlijk belachelijk dat je als buitenlander geen huis zou kunnen verkopen als je niet ooit in de VS hebt gewoond.
Even Googlen en lees bijvoorbeeld dit
Also, to sell the property, you must prove you are a US citizen or legal permanent resident. Otherwise, all foreign owners are subject to 35% withholding tax on the sale.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
of the profit that is.......... hoogstwaarschijnlijk.
Ik ben makelaar zoals je weet en ik heb nog nooit naar iemands ssn hoeven vragen. Misschien dat het in Florida wel zo is, dat weet ik niet
Ik ben makelaar zoals je weet en ik heb nog nooit naar iemands ssn hoeven vragen. Misschien dat het in Florida wel zo is, dat weet ik niet
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moet men ook in Nederland dan nog iets aan de belastingen betalen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Mbt SS nummer, ik vond dit op een ander forum:
If you are selling, you have no choice. The closing company isn't supposed to close without it, as they need to report the sale to the IRS with your SS #. They have to pay a penalty to IRS if they don't get your SS #.
Ik begrijp hieruit dat het een eis is opgelegd aan de escrow/closing co.
Wat iemand doet die een SS# nodig heeft maar het niet heeft of niet mag hebben: je gaat naar de SS adm. in je woonplaats en vraagt een verklaring daaromtrent.
Plus je zorgt dat je een ITIN nummer hebt. Dat moet toch voldoende zijn voor de escrow co. om zich in te dekken denk ik. Bovendien is er de withholding voor non-residents. Non-residents hebben vaker geen SS nummer.
Ik denk dat het het slimste is een escrow co. te kiezen voor de sale en met de escrow officer te gaan overleggen.
If you are selling, you have no choice. The closing company isn't supposed to close without it, as they need to report the sale to the IRS with your SS #. They have to pay a penalty to IRS if they don't get your SS #.
Ik begrijp hieruit dat het een eis is opgelegd aan de escrow/closing co.
Wat iemand doet die een SS# nodig heeft maar het niet heeft of niet mag hebben: je gaat naar de SS adm. in je woonplaats en vraagt een verklaring daaromtrent.
Plus je zorgt dat je een ITIN nummer hebt. Dat moet toch voldoende zijn voor de escrow co. om zich in te dekken denk ik. Bovendien is er de withholding voor non-residents. Non-residents hebben vaker geen SS nummer.
Ik denk dat het het slimste is een escrow co. te kiezen voor de sale en met de escrow officer te gaan overleggen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1564 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa