Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis swastassijns: Phoenix - Phoenix 2013
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis swastassijns: Phoenix - Phoenix 2013
Hallo,
ik bereid volgende reis voor:
Dag 1: Brussel - Phoenix
Dag 2: Phoenix - Sedona via Cottonwood
Dag 3: Sedona... wandeling ter plaatse (Boynton Canyon) of Baldwin trail...
Dag 4: Sedona - Moenkopi: met tussenstops in Sunset Crater en Wupatki... Even Grand Falls overwogen. Wie kent die Grand falls? De moeite?
Dag 5: Moenkopi: hopelijk vinden we Coalmine Canyon ...
Dag 6: Moenkopi: Blue Canyon of 1st Mesa
Dag 7: Moenkopi - Page
Dag 8: Page: Antelope Canyon, Horseshoe, ... en we zien nog wel daar (tips?)
Dag 9: Page - Monument Valley
Dag 10: Monument Valley: de rondrit en ook Wildcat trail
Dag 11: Monument Valley - Moab via Valley of the Gods
Dag 12: Moab: Arches
Dag 13: Moab: Canyonlands (Island in the Sky) en Dead horse state park
Dag 14: Moab - Cortez
Dag 15: Cortez: Mesa Verde
Dag 16: Cortez - Chinle
Dag 17: Chinle: Canyon de Chelly
Dag 18: Chile - Holbrook (via Window Rock, stop in Hubbell trading post)
Dag 19: Holbrook: Petrified forest
Dag 20: Holbrook - Casa verde met stop in Winslow en de Meteor crater en Montezuma Castle
Dag 21: Casa verde - Phoenix - Brussel: eerst nog even naar Jerome
Zijn er hier dingen bij die de moeite niet waard zijn, of zaken die we zeker zouden moeten zien? Tips zeer welkom.
ik bereid volgende reis voor:
Dag 1: Brussel - Phoenix
Dag 2: Phoenix - Sedona via Cottonwood
Dag 3: Sedona... wandeling ter plaatse (Boynton Canyon) of Baldwin trail...
Dag 4: Sedona - Moenkopi: met tussenstops in Sunset Crater en Wupatki... Even Grand Falls overwogen. Wie kent die Grand falls? De moeite?
Dag 5: Moenkopi: hopelijk vinden we Coalmine Canyon ...
Dag 6: Moenkopi: Blue Canyon of 1st Mesa
Dag 7: Moenkopi - Page
Dag 8: Page: Antelope Canyon, Horseshoe, ... en we zien nog wel daar (tips?)
Dag 9: Page - Monument Valley
Dag 10: Monument Valley: de rondrit en ook Wildcat trail
Dag 11: Monument Valley - Moab via Valley of the Gods
Dag 12: Moab: Arches
Dag 13: Moab: Canyonlands (Island in the Sky) en Dead horse state park
Dag 14: Moab - Cortez
Dag 15: Cortez: Mesa Verde
Dag 16: Cortez - Chinle
Dag 17: Chinle: Canyon de Chelly
Dag 18: Chile - Holbrook (via Window Rock, stop in Hubbell trading post)
Dag 19: Holbrook: Petrified forest
Dag 20: Holbrook - Casa verde met stop in Winslow en de Meteor crater en Montezuma Castle
Dag 21: Casa verde - Phoenix - Brussel: eerst nog even naar Jerome
Zijn er hier dingen bij die de moeite niet waard zijn, of zaken die we zeker zouden moeten zien? Tips zeer welkom.
Laatst gewijzigd door swastassijns op 20 mei 2013, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Reis Phoenix - Phoenix 2013
Hi
Met een volle dag voor Sedona heb je de tijd om van Phoenix via Wickenburg, Prescott en Jerome te rijden. Dat vinden we een heerlijke route de dag na aankomst. Op de terugweg van Holbrook kan je dan via Winslow naar Payson rijden en onderweg Tonto natural Bridge bezoeken en dan nog eventueel via Apache trail naar Phoenix.
Coal Mine Canyon is gemakkelijk te vinden va milemarker 337 van 264. Volg de korte dirtroad naar de windmolen en Coal Mine is daar meteen achter. Ik heb gelezen dat de wegen (ook onverhard) een stuk beter zijn geworden in Blue Canyon. Dat was vroeger wel anders. In Page heb je ook nog Glen Canyon Dam, de Colorado River raft, de tour naar Rainbow bridge en de kortere tour naar Antelope Canyon over het water. Dat is iets heel anders dan de landtour.
Wij vinden 1 nacht voor Monument Valley wel genoeg maar we zijn geen wandelaars. De dirtroad kan tamelijk ruw zijn dus voorzichtig en langzaam rijden over het eerste (en laatste) stuk naar Ford's Point.
Wij zijn er ook voorstanders van om in Mesa verde zelf te logeren (Far View Lodge) maar Cortez heeft genoeg mogelijkheden.
Tussen Cortez en Chinle probeer de route via Shiprock en Buffalo Pass te rijden.
In Window Rock is niet veel te zien maar een grote omweg is het ook niet. Hubbell Trading post is een aardige stop maar een hele dag voor Petrified Forest is wel erg lang. In een uurtje of 2 kan je al heel wat zien. Holbrook heeft zijn WigWam motel en Joe & Aggie''s restaurant voor R66. Winslow heeft het prachtige La Posada hotel, Homolovi Ruins, Little Painted Desert and Standing on the corner (Take it Easy...). Van Meteor Crater waren we niet onder de indruk maar we zijn allemaal anders.
Grand Falls of Chocolate Falls is via een dirtroad waar 4x4 aanbevolen is. Welke tijd van het jaar wil je gaan. Sla je Grand Canyon NP bewust over? Bedoel je Camp Verde ipv Casa verde?
Yeehaw
Met een volle dag voor Sedona heb je de tijd om van Phoenix via Wickenburg, Prescott en Jerome te rijden. Dat vinden we een heerlijke route de dag na aankomst. Op de terugweg van Holbrook kan je dan via Winslow naar Payson rijden en onderweg Tonto natural Bridge bezoeken en dan nog eventueel via Apache trail naar Phoenix.
Coal Mine Canyon is gemakkelijk te vinden va milemarker 337 van 264. Volg de korte dirtroad naar de windmolen en Coal Mine is daar meteen achter. Ik heb gelezen dat de wegen (ook onverhard) een stuk beter zijn geworden in Blue Canyon. Dat was vroeger wel anders. In Page heb je ook nog Glen Canyon Dam, de Colorado River raft, de tour naar Rainbow bridge en de kortere tour naar Antelope Canyon over het water. Dat is iets heel anders dan de landtour.
Wij vinden 1 nacht voor Monument Valley wel genoeg maar we zijn geen wandelaars. De dirtroad kan tamelijk ruw zijn dus voorzichtig en langzaam rijden over het eerste (en laatste) stuk naar Ford's Point.
Wij zijn er ook voorstanders van om in Mesa verde zelf te logeren (Far View Lodge) maar Cortez heeft genoeg mogelijkheden.
Tussen Cortez en Chinle probeer de route via Shiprock en Buffalo Pass te rijden.
In Window Rock is niet veel te zien maar een grote omweg is het ook niet. Hubbell Trading post is een aardige stop maar een hele dag voor Petrified Forest is wel erg lang. In een uurtje of 2 kan je al heel wat zien. Holbrook heeft zijn WigWam motel en Joe & Aggie''s restaurant voor R66. Winslow heeft het prachtige La Posada hotel, Homolovi Ruins, Little Painted Desert and Standing on the corner (Take it Easy...). Van Meteor Crater waren we niet onder de indruk maar we zijn allemaal anders.
Grand Falls of Chocolate Falls is via een dirtroad waar 4x4 aanbevolen is. Welke tijd van het jaar wil je gaan. Sla je Grand Canyon NP bewust over? Bedoel je Camp Verde ipv Casa verde?
Yeehaw
-
- Amerika-ontdekker
Hallo Yeehaw,
bedankt voor de tips!
Ik informeer mij verder over de route naar Sedona die je aanbeveelt!
Voor de Coalmine canyon: rijd ik dan tot aan milemarker 337 en dan eerste links (ik kom van Moenkopi), of is het een weg tussen milemarker 336 en 337?
Bedankt voor de tips in Page!
Cortez-Chinle via Shiprock doe ik waarschijnlijk wel: ik zag net nog een youtube film van de rit over de Buffalo pass... dat lijkt mij wel te doen.
Window rock ga ik uit het programma schrappen denk ik.
Grand falls is waarschijnlijk wel seizoensgebonden: ik ga waarschijnlijk later dit voorjaar...
Grand Canyon hebben we twee jaar geleden gedaan.
...En ik bedoelde inderdaad Camp Verde
bedankt voor de tips!
Ik informeer mij verder over de route naar Sedona die je aanbeveelt!
Voor de Coalmine canyon: rijd ik dan tot aan milemarker 337 en dan eerste links (ik kom van Moenkopi), of is het een weg tussen milemarker 336 en 337?
Bedankt voor de tips in Page!
Cortez-Chinle via Shiprock doe ik waarschijnlijk wel: ik zag net nog een youtube film van de rit over de Buffalo pass... dat lijkt mij wel te doen.
Window rock ga ik uit het programma schrappen denk ik.
Grand falls is waarschijnlijk wel seizoensgebonden: ik ga waarschijnlijk later dit voorjaar...
Grand Canyon hebben we twee jaar geleden gedaan.
...En ik bedoelde inderdaad Camp Verde

Ja, bij mm 337 links. merkwaardig genoeg zijn er 2 bordjes 337. Kan echt niet missen. gewoon naar de windmolen rijden.
Voor de coalmine canyon: juist voor milemarker 337 is een weggetje links (zand en gras), je ziet er een watermolen staan, daar moet je in. Coalmine canyon is eigenlijk bijna vlak naast de grote weg, alleen zie je hem niet van op de weg. Die zullen jullie wel vinden, is niet moeilijk. Diezelfde dag kan je gemakkelijk blue canyon doen, is langs dezelfde weg (264) ook links. Blue canyon is wel veel verder dan coalmine canyon.
Grand Falls hebben wij ooit bezocht in juli, er kwam geen druppel af! In Page is er vanalles: horseshoe bend, lower en upper antelope canyon, wahweap hoodoos, toadstool hoodoos, buckskin gulch, waterholes slot canyon, north en south coyote buttes, ed maiers secret, glenn canyon dam, lake powell,...
Lilo
Grand Falls hebben wij ooit bezocht in juli, er kwam geen druppel af! In Page is er vanalles: horseshoe bend, lower en upper antelope canyon, wahweap hoodoos, toadstool hoodoos, buckskin gulch, waterholes slot canyon, north en south coyote buttes, ed maiers secret, glenn canyon dam, lake powell,...
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=42857
Had je dit topic al gevonden voor Coalmine Canyon en Blue Canyon?
Wij waren voor CMC een stukje verkeerd gereden, maar dan kom je er ook, het is echt niet ver van de weg.
Wij waren voor CMC een stukje verkeerd gereden, maar dan kom je er ook, het is echt niet ver van de weg.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt, had ik al gevondensabrinacom schreef:http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=42857

-
- Amerika-ontdekker
Nogmaals dank voor de tip. Ik hoorde van vrienden dat die route (vooral tussen Prescott en Jerome) nogal moeilijk (ze zegden zelfs 'gevaarlijk') is? Ik bekeek het even met Google maps en ik zie niet waar dit eventueel gevaarlijk zou zijn... Zijn er dingen waar ik moet op letten ?Yeehaw schreef:Hi
Met een volle dag voor Sedona heb je de tijd om van Phoenix via Wickenburg, Prescott en Jerome te rijden. Dat vinden we een heerlijke route de dag na aankomst. Op
Yeehaw
Re: Reis swastassijns: Phoenix - Phoenix 2013
Tussen Prescott en Jerome is over Mingus Mountains. De weg is bochtig en soms smal maar echt niet gevaarlijk als je normaal rijdt. Ik weet niet meer hoe vaak we hem hebben gereden maar we kunnen het nog steeds navertellen
Voordat je in Prescott aankomt heb je ook bochtige wegen. Om die akelige us60 (gedeeltelijk) te vermijden (veel stoplichten) rijden we van Phoenix soms via Lake Pleasant (az74) of nemen I10 west tot 303 loop vanaf exit 124. 74 is een mooie route maar ook een omweg.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik dacht dat ik hier al eerder een reactie had gegeven, maar die is kennelijk de mist ingegaan.
Wij hebben op 9 mei jl. de door Yeehaw beschreven route in omgekeerde volgorde afgelegd, van Sedona naar Phoenix, wel via US60, Surprise en Suncity. Dat laatste stuk duurde eindeloos, dus als ik er erg in had gehad zou ik zeker de US74 hebben genomen, maar we lieten ons hier leiden door Garmin
Prachtige weg verder, met op 't einde een schitterende afdaling naar Congress, waarbij we helaas de vista misten, met uitzicht op de ineens weidse vlakte in de diepte. Nu hebben we (manlief dan) al heel wat ervaring met rijden in de bergen, ook met caravan, maar gevaarlijk zouden we deze route zeker niet noemen. Misschien moeilijk vanwege het vele bochtenwerk, maar dat hangt ook af van wat je gewend bent.
Vanaf Prescott hadden we te maken met wegwerkzaamheden, we mochten daardoor hele stukken niet harder dan 25 en 35 mijl. Ook zat er een stuk dirtroad in, maar dat viel prima te berijden, ook de schoolbussen moeten er langs.
In Jerome hebben we het State Historic Park http://azstateparks.com/Parks/JERO/bezocht en de King Gold Mine http://tinyurl.com/pttqs2l en we hadden ook nog tijd voor een (late) picknick bij Watson Lake http://tinyurl.com/q33gjo5 met de mooie Granite Dells. Kortom een fantastische laatste dag voor ons en het zou een mooi begin zijn van een vakantie!
Wij hebben op 9 mei jl. de door Yeehaw beschreven route in omgekeerde volgorde afgelegd, van Sedona naar Phoenix, wel via US60, Surprise en Suncity. Dat laatste stuk duurde eindeloos, dus als ik er erg in had gehad zou ik zeker de US74 hebben genomen, maar we lieten ons hier leiden door Garmin

Prachtige weg verder, met op 't einde een schitterende afdaling naar Congress, waarbij we helaas de vista misten, met uitzicht op de ineens weidse vlakte in de diepte. Nu hebben we (manlief dan) al heel wat ervaring met rijden in de bergen, ook met caravan, maar gevaarlijk zouden we deze route zeker niet noemen. Misschien moeilijk vanwege het vele bochtenwerk, maar dat hangt ook af van wat je gewend bent.
Vanaf Prescott hadden we te maken met wegwerkzaamheden, we mochten daardoor hele stukken niet harder dan 25 en 35 mijl. Ook zat er een stuk dirtroad in, maar dat viel prima te berijden, ook de schoolbussen moeten er langs.
In Jerome hebben we het State Historic Park http://azstateparks.com/Parks/JERO/bezocht en de King Gold Mine http://tinyurl.com/pttqs2l en we hadden ook nog tijd voor een (late) picknick bij Watson Lake http://tinyurl.com/q33gjo5 met de mooie Granite Dells. Kortom een fantastische laatste dag voor ons en het zou een mooi begin zijn van een vakantie!
https://riakock.blogspot.nl/
Door Arizona en New Mexico: https://riakockalsreiziger1.blogspot.nl/
Noord-west USA en Canada: https://riakockalsreiziger2.blogspot.nl/
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
deze morgen reeds gepost maar zie mijn bericht niet staan
@yeehaw: als ik google maps bekijk: waarom niet gewoon naar boven via de 17 en dan links de 69 ... al de rest lijkt me omweg - ik ga komende zomer van Phoenix naar Prescott en dan Sedona en zo staat het in mijn roadbook - of is er een reden die me ontgaat om een andere route te nemen?

@yeehaw: als ik google maps bekijk: waarom niet gewoon naar boven via de 17 en dan links de 69 ... al de rest lijkt me omweg - ik ga komende zomer van Phoenix naar Prescott en dan Sedona en zo staat het in mijn roadbook - of is er een reden die me ontgaat om een andere route te nemen?
Kan ook maar ik vind de route via Wickenburg mooier. 69 is een 4 baans oninteressant stuk imo maar wel korter.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
ok - thx!
het is zo grofweg een uurtje langer rijden en ik heb al een en ander gepland in de namiddag in Sedona zodat ik dat uurtje best wel kan gebruiken
ik heb-had wellicht het probleem van velen : je beslist te gaan en boekt de tickets (in "hoogseizoen") ... Grand Canyon en Yosemite wil je in de route dus moet je gauw een route maken om een en ander te kunnen boeken in die parken ... als je nadien het roadbook verfijnt, denk je dan telkens bij jezelf "had ik niet beter hier een extra stop gemaakt" ... ik ben nu een week ver in mijn roadbook en ik kom al 3 dagen tekort om een en ander op een rustiger tempo te doen
het is zo grofweg een uurtje langer rijden en ik heb al een en ander gepland in de namiddag in Sedona zodat ik dat uurtje best wel kan gebruiken

ik heb-had wellicht het probleem van velen : je beslist te gaan en boekt de tickets (in "hoogseizoen") ... Grand Canyon en Yosemite wil je in de route dus moet je gauw een route maken om een en ander te kunnen boeken in die parken ... als je nadien het roadbook verfijnt, denk je dan telkens bij jezelf "had ik niet beter hier een extra stop gemaakt" ... ik ben nu een week ver in mijn roadbook en ik kom al 3 dagen tekort om een en ander op een rustiger tempo te doen

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Heel herkenbaar, dat je teveel in je dagen wilt stoppen en ook dagen tekort komt
Onze twee weken zijn fantastisch geweest, maar een volgende keer (als die er komt) zal ik toch wat langer proberen te gaan en vooral ook meer tijd nemen voor een rustiger planning. Nu had ik me dat de vorige keer ook al voorgenomen, maar ja, twee weken Amerika is echt te kort voor een langzaam aan programma
Wij vonden tijdens onze reis in 2010 Valley of the Gods prachtig en bijna niet onderdoen voor Monument Valley. Petrified Forest hadden we in 2005 een indruk van gekregen en hebben we nu uitgebreider bezocht, ook erg de moeite waard. Little Painted Desert was ook prachtig vanaf het overzicht, de loop was destijds afgesloten. Meteor Crater vonden we niet echt wat, In Canyon de Chelly hadden we een privé rondleiding en met de Jeep daar rondrijden was een mooie ervaring.

Wij vonden tijdens onze reis in 2010 Valley of the Gods prachtig en bijna niet onderdoen voor Monument Valley. Petrified Forest hadden we in 2005 een indruk van gekregen en hebben we nu uitgebreider bezocht, ook erg de moeite waard. Little Painted Desert was ook prachtig vanaf het overzicht, de loop was destijds afgesloten. Meteor Crater vonden we niet echt wat, In Canyon de Chelly hadden we een privé rondleiding en met de Jeep daar rondrijden was een mooie ervaring.
https://riakock.blogspot.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties