Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Begrafenis in Canada

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
bello
Amerikakenner

Begrafenis in Canada

Bericht door bello »

We kregen gisteren bericht dat de Canadese opa van onze Nederlands-Canadese familie is overleden. Omdat er altijd veel heen en weer wordt gereisd tussen de families, hebben wij deze man ook wel ontmoet, maar er is geen reden om af te reizen naar de begrafenis in Ontario.

Naar Nederlandse familie zou ik namens ons gezin een bloemstuk/boeket hebben besteld en laten bezorgen, plus een zelf geschreven condoleancekaart per post. Mijn vraag aan de Canadezen/Amerikanen alhier: wat is gebruikelijk bij een Canadese begrafenis?

Als je bloemen online bestelt: wat is de beste plek daarvoor in Canada? En laat je ze zo snel mogelijk in het rouwcentrum bezorgen, of op de dag van de begrafenis in de (Anglicaanse) kerk?
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Re: Begrafenis in Canada

Bericht door dutchie_in_boston »

Gecondoleerd met het overlijden van jouw familie's opa.

Mijn ervaring is inderdaad een persoonlijke kaart naar de naaste familie en een bloemstuk laten leveren de dag van de wake/condoleance bij het rouwcentrum/funeral home met een boodschap op een ribbon zoals With Deepest Sympathy The Bello Family of zo, maar daar staan genoeg voorbeelden van op internet. Ik bestel vaak iets tussen $100- $150, maar dat is een persoonlijke keuze en zal zeker verschillen per regio. Tenzij de familie een 'in lieu of flowers' boodschap heeft met de vraag om geld over te maken naar een goed doel als een kankerorganizatie, of een hospice huis, dan gaat mijn geld naar hun goed doel ovv in memory of opa met de naam van jullie familie. Even de naaste familie vragen of vaak weet het rouwcentrum dit ook. Ook heeft de website van een funeral home soms suggesties met bloemstuk leveranciers, of een email adres waar je je vragen kunt stellen. En dit alles zo snel mogelijk doen, want vaak zijn een condoleance en begrafenis binnen een dag of 3 na overlijden.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord, heel fijn!

Nu we dankzij jou wisten dat we niets raars in gedachten hadden, hebben we via canadaflowers.ca een arrangement besteld, dat vandaag (leve het tijdsverschil) nog bij het funeral home wordt bezorgd, op tijd voor de begrafenis vrijdag.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Toevallig onlangs met de familie een bloemenkrans naar familie in Amerika gestuurd vanwege het overlijden van een familielid. Mijn tante belde daarna om te danken en zij zei juist dat ze het daar niet zo kennen in Amerika. Of niet gebruikelijk is....
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Misschien niet waar zij wonen, maar hier is bloemen sturen toch wel gebruikelijk bij begrafenissen. Tenzij er specifiek wordt gevraagd dat niet te doen. Toen mijn schoonmoeder overleed kreeg de familie prachtige bloemstukken, dus ook in Michigan is het de gewoonte.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Bloemen zijn hier ook de gewoonte, maar bloemenkransen heb ik bij privébegrafenissen niet vaak gezien.
Laatst gewijzigd door Dutchess op 23 mei 2013, 04:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Op de eerste website waar ik zat er allerlei "zwaars" tussen (en dúúr! we hebben voor de deur op zaterdag een grote markt en met die Canadese bloemenprijzen kun je hier een kráám leegkopen :lol:), zoals deze: http://www.italflorist.com/dtl.cfm?id=3 ... 0&occid=35

Wij hebben bij Canada Flowers gekozen voor een grote mand met witte en crème bloemen en groen spul. Bijna alle bloemstukken kwamen met een enorme glazen vaas! Wat gebeurt daar eigenlijk mee?

Bij de laatste begrafenis die ik meemaakte (afgelopen zomer), zijn de bloemen (losse 'platte' boeketten en losse rozen, niks in vazen of manden) door het crematorium naar de composthoop gebracht. Ik heb ook wel meegemaakt dat mooie stukken (in overleg) naar een verzorgingshuis werden gebracht. Nogal macaber eigenlijk, maar wel fijn dat er dan nog mensen van genieten.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Vaak hebben ze ook een online rouwregister, waar je iets persoonlijks in kan schrijven. Los daarvan heb ik dan ook nog wel steeds een persoonlijk kaartje gestuurd of afgegeven.

Bloemen zijn hier echt vre-se-lijk duur. Behalve de tulpen de voorbije weken; ik kon een boeketje kopen voor $5. Maar voor de rest ben je hier heel snel $15-20 kwijt voor een klein boeketje in vreselijke kleuren in de Walmart. Bij de bloemenwinkel stap je niet buiten met een zeer bescheiden boeketje onder de $40.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Heel vaak staat er bij het overlijdensbericht in de krant: "No flowers please," omdat de familie het zonde van het geld vindt.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer