Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis NadineUSA: geschikte route gevraagd!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Re: Reis NadineUSA: geschikte route gevraagd!

Bericht door NadineUSA »

Bedankt Felicitas; ik heb je tips in mijn planning verwerkt. Volgens mij gaat het nu wel goed komen ;) Ben nu aangekomen bij Grand Teton en natuuuuuuurlijk heb ik daar ook weer een vraagje over. We overnachten de eerste nacht in Colter Bay, de tweede nacht in Jackson. Nu is mijn voorlopige planning als volgt:

Dag 1:
- North Entrance
- Signal Mountain Road rijden
- Lunchen bij Signal Mountain Lodge (op aanraden van forumleden)
Rond 13:00 uur: door naar Oxbow Bend
- Snake River Overlook
- Schwabacher landing (is dat aan de Schwabacher Road? En kun je die road ook met een 'gewone' fullsize auto rijden?
- Antelope Flats

Rond 16:00: Jenny Lake
Met bootje mee naar de overkant, lopen naar Hidden Falls, Inspiration Point en Cascade Canyon.
Terug lopen of, als er nog een boot gaat en we zijn moe; met de boot terug.
(ik lees overal dat mensen 's morgens vroeg gaan maar nergens dat mensen laat in de middag gaan.. Is daar een reden voor?)

Denken jullie dat deze planning voor dag 1 haalbaar is? De reden waarom ik dit alles in 1 dag probeer te krijgen is dat we de tweede dag graag willen gaan raften en dan moet je toch alweer om 12:00 in Jackson Hole verzamelen. Natuurlijk zouden we in de ochtend van dag 2 ook nog wel iets kunnen bekijken. Ik vind het erg lastig om in te schatten wat haalbaar is. Kunnen jullie helpen?
Ik heb al super veel aan jullie verslagen en tips gehad :clap:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet vroeg bij Jenny Lake zijn om een parkeerplaats te kunnen vinden, misschien is dat een reden dat iedereen vroeg is? Wij waren er al twee keer te laat (2004 en 2008). In 2008 zijn we er later op de dag weer geweest maar toen kwam er een onweersbui en durfden we de wandeling en boottocht niet aan. Ik weet niet of het gebruikelijk is dat het later in de middag gaat betrekken.
Het lijkt me dat je deze dingen wel kunt doen op 1 dag, maar ik zou wel als eerste naar Jenny Lake gaan, de boottocht en de wandeling kosten de nodige tijd. Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag.

Marianne
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door NadineUSA »

Fijn, zo'n snelle reactie Marianne! Ik lees op de NPS site dat aangeraden wordt om 's morgens vroeg of laat in de middag te komen. Toch lees ik ook weer berichten over slechte weersomstandigheden in de middag in de zomer.
Zijn er hier nog meer mensen die ervaring hebben met de Hidden Falls - Inspiration Point trail in de namiddag? (met namiddag bedoel ik na 4 uur)
Ik heb overwogen om deze wandeling meteen vanuit Yellowstone te doen op de eerste dag, maar dan is de pure reistijd vanaf Canyon Village naar Jenny Lake alleen al 2,5 uur. Dat betekent dat we al om half 8 aan moeten rijden om redelijk op tijd te zijn bij Jenny Lake. Eigenlijk vind ik dat iets te vroeg.

De tweede dag kunnen we natuurlijk ook naar Jenny Lake vanuit Colter Bay Village, maar dan moeten we om 12:30 uur alweer in Jackson zijn voor dat raften.. Denk niet dat we dat gaan halen als we daarvoor nog die wandeling + boottrip willen doen. Ofwel? :(
Wat te doen... Wat te doen?
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door NadineUSA »

Ben ik weer :wink:
Ben bezig met de route van Jackson naar Salt Lake City en krijg op Google maps 3 verschillende routes;
* Via de I-15 S
* Via U.S. 89 S en I-80 S
* Via U.S. 189 S en I-80 S

Qua tijd scheelt het niet veel. Ik heb ook al routes op het forum gezien via Bear Lake maar dat scheelde dan wel weer een uur in tijd. Omdat het al een vrij lange rijdag is, wil ik de rit zo kort mogelijk houden maar wel mooie dingen zien. Tips m.b.t. bovenstaande routes?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer