Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Patmanzzz: ZW omgeving San Francisco
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis Patmanzzz: ZW omgeving San Francisco
ik lees dat de weg zanderig kan zijn ... is er een speciale techniek om op zand te rijden (behalve u niet vastrijden) ... is dat zoals op sneeuw ... in een lagere versnelling? 4WD nodig?
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
de enige juiste techniek in zand is blijven vaart houden. Maar geen paniek hoor, zó zanderig is de weg naar Studhorse nu ook weer niet. Het is inderdaad wel overal zand, maar nergens waar je dreigt in vast te rijden. Het blijft ook overal een 'weg' ttz dat je nooit ineens in een vlakte terechtkomt waar je totaal niet meer weet waar te rijden. Hier en daar is er wel een verhoog in het midden zodat high clearance wel nuttig is. 4WD is absoluut niet nodig.
Voor alles wat ik hier schrijf geldt uiteraard hetzelfde zoals altijd : dat was de toestand in april 2012 en die kan, zoals je weet, bij dirt roads op elk moment veranderen
.
Voor alles wat ik hier schrijf geldt uiteraard hetzelfde zoals altijd : dat was de toestand in april 2012 en die kan, zoals je weet, bij dirt roads op elk moment veranderen

-
- Amerikafan
- Contacteer:
ik vind niet meteen info (=route) over "the Nautilus" in de buurt van Page - kan er iemand helpen?
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
uit mijn mailverkeer met Bill Belvin van vorig jaar (ik geef het integraal weer omdat er ook fototips bijstaan) :
Hi Rudi, here are directions to the Nautilus : 37.089444, -111.885556 (+37°5’27,57” - -111°53’30,67”). Take the White House Trailhead Road (this is the road that turns off from the Paria Ranger Station ) about 1.6 miles to a small wash, right after crossing the wash there is a small place to park on the right. Head up the Wash (East) maybe .4 miles, the Nautilus is on the right side of the wash. You’ll need a fisheye or ultra wide to best photograph the Nautilus. I was there in the evening four months or so ago and found that there was some very good reflected light a bit before sunset. Shoot from the bottom just after it goes into shadow , the upper interior has a very nice red glow. This is a very short hike. There is a barbed wire fence at the start of the hike, it can be easily bypassed by climbing over the wood part at the right side of the fence. The barbed wire fence was just installed by a local rancher.
I have been to the Nautilus twice. The first time I was there on a clear day around 1PM, not the best time to see it as there are very deep shadows. The second time was on an overcast day with no direct light. The cloudy day worked better. Alternatively try photographing it late day or in "the blue" when it will be lit only by reflected light. Night time photography with star trails / light painting might also work very well here. Finally - the background is very busy so I would try to eliminate as much of it as possible.
Best regards,
Bill, New York
-
- Amerikafan
- Contacteer:
@Kalaman: als voorbereiding op "The Wave" toch nog maar eens de fotoos op uw blog bekeken
zou je me eventueel de "extra info" van uw vriend Bill kunnen bezorgen?

zou je me eventueel de "extra info" van uw vriend Bill kunnen bezorgen?
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
dit staat allemaal op zijn website mooi uitgelegd : A day at the Wave : http://www.thewave.info/ADayattheWaveMap.html.
Alhoewel ik toch wel serieus mijn twijfels heb bij die "a day"
. De eerste keer dat je er bent blijf je sowieso heel lang bij the Wave zelf, gewoon omdat je zó overdonderd bent. Maar zelfs dan nog, om dat allemaal te doen op 1 dag
...ofwel moet je zorgen dat je om 8u al bij de Wirepass trailhead bent en niet van plan bent om er vóór 19u terug te zijn. En...hopen op heeeeeel wat minder geselende wind dan op 1 april ll....
Alhoewel ik toch wel serieus mijn twijfels heb bij die "a day"

-
- Amerikafan
- Contacteer:
thx kalaman - ik kende de website al maar had de link nog niet gelegd met de fotograaf - ik had me wel al afgevraagd wat er nog kon toegevoegd worden aan de reeds uitgebreide info 
zonder geselende wind geen Wave moet je maar denken

zonder geselende wind geen Wave moet je maar denken

-
- Amerikafan
- Contacteer:
vraagje voor degenen die "The Wave" reeds bezocht hebben ... ik ben momenteel mijn bezoek aan "The Wave" aan het voorbereiden en ik heb zowel het Martres boek naast me als de info op Bill Belvin's website http://www.thewave.info/index.html ... beiden bespreken min of meer dezelfde locaties maar ze worden nogal eens op een andere manier benaderd (de ene bezoekt de locatie van Z naar N, de andere dan weer omgekeerd wat in de route een andere beschrijving is met wellicht andere herkenningspunten) ... ik vroeg me dus af of er mensen zijn die zich ook op één van beide geïnspireerd hebben en wat zijn dan jullie ervaringen met de beschrijvingen ... zijn ze voldoende duidelijk of is het toch wat zoekwerk?
om een voorbeeldje te geven - in Martres boek, beschrijft hij Top Rock te bezoeken langs de steile kant (via de uitgang van the Wave) - op de website raden ze aan om een omweg te doen en voor de ingang van The Wave rond te gaan een een minder steil (en dus minder gevaarlijk) pad te nemen ... de beschrijving is dus anders om er te geraken
graag dus jullie ervaringen mochten jullie het boek of de website als leidraad genomen hebben ...
om een voorbeeldje te geven - in Martres boek, beschrijft hij Top Rock te bezoeken langs de steile kant (via de uitgang van the Wave) - op de website raden ze aan om een omweg te doen en voor de ingang van The Wave rond te gaan een een minder steil (en dus minder gevaarlijk) pad te nemen ... de beschrijving is dus anders om er te geraken
graag dus jullie ervaringen mochten jullie het boek of de website als leidraad genomen hebben ...
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
zoals eerder al gezegd is het zo goed als onmogelijk om én The Wave én alle punten uit die 2 bronnen te zien op 1 dag.
Ik zou beginnen met naar The Wave te gaan via het plannetje dat je van de BLM gekregen hebt. Je mag er zeker van zijn dat je daar al heel wat tijd zal doorbrengen om er te genieten van al die schoonheid.
Afhankelijk van de tijd die dan nog overblijft kan je dan overwegen om die andere plekken te gaan zoeken. Want dit is het echt wel hoor "zoeken", zelfs met alle plaatsen in de GPS. Soms denk je dat je er heel dicht bij bent, maar dan sta je ineens voor een onoverkomelijke verticale rots of brede/diepe wash waar je onmogelijk door kan. Daarvoor moet je dan honderden meter rond gaan. Wij hebben ook bijlange niet alles gezien wat ze beiden beschrijven...dat zal voor een volgende keer zijn
.
Maar nu zou ik sowieso prioriteit geven aan The Wave en de nabije omgeving. Alleen dat al is wonderschoon en is gerust een volledig dagprogramma.
Ik zou beginnen met naar The Wave te gaan via het plannetje dat je van de BLM gekregen hebt. Je mag er zeker van zijn dat je daar al heel wat tijd zal doorbrengen om er te genieten van al die schoonheid.
Afhankelijk van de tijd die dan nog overblijft kan je dan overwegen om die andere plekken te gaan zoeken. Want dit is het echt wel hoor "zoeken", zelfs met alle plaatsen in de GPS. Soms denk je dat je er heel dicht bij bent, maar dan sta je ineens voor een onoverkomelijke verticale rots of brede/diepe wash waar je onmogelijk door kan. Daarvoor moet je dan honderden meter rond gaan. Wij hebben ook bijlange niet alles gezien wat ze beiden beschrijven...dat zal voor een volgende keer zijn

Maar nu zou ik sowieso prioriteit geven aan The Wave en de nabije omgeving. Alleen dat al is wonderschoon en is gerust een volledig dagprogramma.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
@Kalaman always aim for the impossible ...
ik besef heel goed dat met de beschrijving en met coördinaten het nog niet simpel zal zijn ... bovendien zal het heel warm zijn ... maar wat zijn de kansen dat je er nog eens terug kan keren ... dus probeer ik om toch maar mee te pikken wat ik kan nu ik er toch ben ...
ik heb intussen de permits thuis toegestuurd gekregen
het bijgevoegd plannetje is intussen uitgebreid merkte ik (tegenover de versie op de website van Henriëtte en Hans) - de terugweg staat er ook op beschreven met fotoos wat best wel handig is kan ik me voorstellen ...

ik besef heel goed dat met de beschrijving en met coördinaten het nog niet simpel zal zijn ... bovendien zal het heel warm zijn ... maar wat zijn de kansen dat je er nog eens terug kan keren ... dus probeer ik om toch maar mee te pikken wat ik kan nu ik er toch ben ...
ik heb intussen de permits thuis toegestuurd gekregen

- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
het is inderdaad een ander, uitgebreider plannetje geworden dan op Ontdek Amerika.
De heenweg is toch wel even opletten (maar niet moeilijk hoor), daarom ook dat ik verkoos om rechtstreeks naar The Wave te gaan ipv eerst naar die andere plekken. Je zal het maar meemaken dat het weer ineens omslaat of...dat je, zelfs met de GPS-coördinaten, ineens vaststelt dat The Wave precies achter die hoge verticale rots ligt waar je staat naar te kijken
.
De terugweg is eigenlijk niet moeilijk. Om één of andere reden slaat het menselijk brein toch onbewust op hoe je gelopen bent...
Maar steek toch voor alle zekerheid maar de coördinaten van de parking in de GPS
De heenweg is toch wel even opletten (maar niet moeilijk hoor), daarom ook dat ik verkoos om rechtstreeks naar The Wave te gaan ipv eerst naar die andere plekken. Je zal het maar meemaken dat het weer ineens omslaat of...dat je, zelfs met de GPS-coördinaten, ineens vaststelt dat The Wave precies achter die hoge verticale rots ligt waar je staat naar te kijken

De terugweg is eigenlijk niet moeilijk. Om één of andere reden slaat het menselijk brein toch onbewust op hoe je gelopen bent...
Maar steek toch voor alle zekerheid maar de coördinaten van de parking in de GPS

-
- Amerikafan
- Contacteer:
vraagje over Bryce Canyon NP - ik bezocht dit park reeds in 2010 en dit jaar keren we er terug ... op onze planning is er één volledige dag voorzien ... naast de viewpoints zouden we deze keer ook eens een hike willen doen en na wat research leek ons de logische en ook meest populaire keuze de Navajo/Queens Garden trail combinatie te zijn .... ik had hier een vraagje over ... als ik in het boek van Martres lees dan zegt hij dat je dan ofwel "The wall" ofwel "Thor's Hammer" kan doen (tenzij je eerst de Navajo loop volledig afmaakt en dan terugkeert voor QG) ... nu als ik de trail bekijk op het plannetje van Bryce zelf, lijkt het dat Thor's Hammer dichtbij het beginpunt van de loop ligt en dan zou ik eerder eerst tot "Thor's Hammer" (linkse been van de loop) gaan daarna terugkeren en de trail verder zetten langs "The Wall" ... klopt deze redenering of zie ik iets over het hoofd?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vorige maand was het stuk bij Wall Street afgesloten. Je zou dan sowieso via Thor's Hammer lopen. zie ons 2013-verslag daarvoor. Zie ook dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 52#p832852
Mocht je toch Wall Street kunnen lopen, dan klopt jouw redenering; Thor's hammer is ook goed te zien vanaf de rim, en je kunt langs dat stuk net zo ver naar beneden gaan - en weer terug - als je wilt voor Thor's Hammer.
Marianne
Mocht je toch Wall Street kunnen lopen, dan klopt jouw redenering; Thor's hammer is ook goed te zien vanaf de rim, en je kunt langs dat stuk net zo ver naar beneden gaan - en weer terug - als je wilt voor Thor's Hammer.
Marianne
-
- Amerikafan
- Contacteer:
vraagje over de te volgen route door Death Valley NP --> ik kom van Las Vegas ('s morgens) en heb in principe de ganse dag om het park te bezoeken (ik overnacht op de Furnace Creek ranch) - ok eind augustus - het zal pokkewarm zijn maar ja daar is nu eenmaal niets aan te doen
ik ben van plan aan te rijden via de zogenaamde "most scenic route" = Old Spanish trail en Badwater Road gewoon omdat ze zeggen "Most Scenic" ik veronderstel dat dit dus wel geen kwaad kan
mijn vragen:
- is die scenic route echt de moeite of kies ik voor de snelste weg om zoveel mogelijk van het park mee te pakken (door de waarschijnlijke hitte zijn trails niet echt aan de orde)
- is het mogelijk om alle viewpoints aan te doen op één dag? mijn volgorde zou dan wel zijn Badwater - Devils Golf Course - Artist Drive dan naar boven Mesquite Spring - Ubehebe Crater en eventueel Racetrack Playa indien doenbaar met mijn wagen - dan terug om Dante's view en Zbariskie's point mee te pakken en bij één van beide de zonsopgang (mocht ik tijd hebben want moeilijk in te schatten kan ik het gedeelte rond Stovepipe Wells doen voor ik naar Dante's view en Zabriskie's point ga - alternatief is dat ik dat daags nadien doe als ik uit het park wegrijd al heb ik dan ook een lange dag op weg naar Mono Lake met de Alabama Hills op het programma - Mono Lake en de cutoff daarvoor met al die kleine meertjes)

ik ben van plan aan te rijden via de zogenaamde "most scenic route" = Old Spanish trail en Badwater Road gewoon omdat ze zeggen "Most Scenic" ik veronderstel dat dit dus wel geen kwaad kan
mijn vragen:
- is die scenic route echt de moeite of kies ik voor de snelste weg om zoveel mogelijk van het park mee te pakken (door de waarschijnlijke hitte zijn trails niet echt aan de orde)
- is het mogelijk om alle viewpoints aan te doen op één dag? mijn volgorde zou dan wel zijn Badwater - Devils Golf Course - Artist Drive dan naar boven Mesquite Spring - Ubehebe Crater en eventueel Racetrack Playa indien doenbaar met mijn wagen - dan terug om Dante's view en Zbariskie's point mee te pakken en bij één van beide de zonsopgang (mocht ik tijd hebben want moeilijk in te schatten kan ik het gedeelte rond Stovepipe Wells doen voor ik naar Dante's view en Zabriskie's point ga - alternatief is dat ik dat daags nadien doe als ik uit het park wegrijd al heb ik dan ook een lange dag op weg naar Mono Lake met de Alabama Hills op het programma - Mono Lake en de cutoff daarvoor met al die kleine meertjes)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route via Shoshone is inderdaad mooi; wij hebben het in 2006 en de afgelopen vakantie gereden. Qua tijd maakt het niet heel erg veel uit als Badwater op je lijstje staat; maar via DV Junction is wel sneller.
Als je op tijd uit LV vertrekt zul je voldoende tijd hebben voor alle bezienswaardigheden; zet het maar eens uit in googlemaps, dan heb je een idee van de reistijd. De racetrack lijkt me echter niet zo geschikt. Het deel bij stovepipe Wells (wat wil je daar precies doen?) zou ik voor de volgende ochtend bewaren, je rijdt er dan langs. Zeker de Sand Dunes zijn prachtig om heel vroeg in de ochtend te doen; het is dan ook wat minder heet.
Marianne
Als je op tijd uit LV vertrekt zul je voldoende tijd hebben voor alle bezienswaardigheden; zet het maar eens uit in googlemaps, dan heb je een idee van de reistijd. De racetrack lijkt me echter niet zo geschikt. Het deel bij stovepipe Wells (wat wil je daar precies doen?) zou ik voor de volgende ochtend bewaren, je rijdt er dan langs. Zeker de Sand Dunes zijn prachtig om heel vroeg in de ochtend te doen; het is dan ook wat minder heet.
Marianne
-
- Amerikafan
- Contacteer:
heb het park nog niet aangedaan dus het is een grote onbekende wat te verwachten - dus geen enkel idee wat er bij Stovepipe Wells te zien ismaar als er een stop is, zal er wel iets te zien zijn
... maar bij temps van rond de 50° zijn langere trails uit den boze ... heb al op Ontdek Amerika een en ander gelezen maar daar vind ik veel langere trails de vooral in de winter doenbaar zijn ...
waarom is de racetrack niet geschikt? omwille van het risico op lekke banden?
alvast bedankt voor de tip betreffende de sand dunes

waarom is de racetrack niet geschikt? omwille van het risico op lekke banden?
alvast bedankt voor de tip betreffende de sand dunes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad vanwege het risico op lekke banden, daarvoor zul je een auto moeten huren.
Voor wandelingen/uitstapjes die je in de zomer kunt doen zie mijn wandelsite.
Marianne
Voor wandelingen/uitstapjes die je in de zomer kunt doen zie mijn wandelsite.
Marianne
-
- Amerikafan
- Contacteer:
ga de wandelsite zeker bekijken!
was trouwens net jullie reisverslag an het lezen
toen jullie van LV naar DV gingen via de route die ik wil doen, hebben jullie niet echt veel gedaan (with all do respect) ... waren jullie laat vertrokken uit Vegas of was het gewoon omdat jullie het park al verschillende keren hadden gedaan en jullie het gewoon rustig aan wouden doen?
was trouwens net jullie reisverslag an het lezen

toen jullie van LV naar DV gingen via de route die ik wil doen, hebben jullie niet echt veel gedaan (with all do respect) ... waren jullie laat vertrokken uit Vegas of was het gewoon omdat jullie het park al verschillende keren hadden gedaan en jullie het gewoon rustig aan wouden doen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beide; wij waren laat vertrokken uit Las Vegas, om een uur of 12. We hebben wat stops gemaakt onderweg en waren om 3 uur bij Badwater, om 4 uur bij Furnace creek (shop en visitor center bezocht), om 5 uur bij Salt Creek waar we ruim een half uur gewandeld hebben, om 6 uur bij de Sand Dunes, toen gegeten, en na het eten weer langs de Sand Dunes. De andere bezienswaardigheden hebben we in 2004, 2006, 2008 en 2011 gedaan.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht