Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Afstand Fresno - Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Clairy
Amerika-ontdekker

Afstand Fresno - Yosemite

Bericht door Clairy »

Wij zijn van plan om twee dagen naar Yosemite te gaan, nu verblijven wij in Fresno omdat veel in Yosemite al volgeboekt was of erg duur.
Maar nu ving ik ergens op dat de afstand van Fresno naar een van de ingangen van Yosemite nogal groot is, klopt dit? Wij zelf dachten dat het driekwartier rijden was en vinden dit wel te doen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Afstand Fresno - Yosemite

Bericht door Harry »

Ik zou echt een andere plaats uitzoeken, het is meer dan 2 uur rijden voordat je in de vallei bent.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Klopt wat Harry zegt, maar afgelopen jaar is dat ons goed bevallen. De weg (41) naar het park is prima. Vroeg opstaan en op pad, wij waren net voor 09.00uur in het park. Probeer ook ruim op tijd te tanken anders betaal je de hoofdprijs!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals Harry zegt is het echt heel ver van het park. Als je bij de ingang van het park bent, ben je er nog niet. Kijk eens op http://www.nps.gov/yose onder directions en bekijk de verschillende kaarten van het park. (en kijk dan ook eens naar het plan your visit-deel). En zie deze afstandentabelom te zien hoe de verschillende plaatsen ligggen ten opzichte van de vallei.
Ik zou ook iets anders zoeken, bijvoorbeeld in El Portal of Oakhurst of Groveland (de laatste 2 vind ik zelf ook nog ver maar beter dan Fresno). En het zal allemaal duurder zijn, maar het is toch jammer om zoveel tijd in de auto te zitten. Je kunt op http://www.yosemitepalr.vom kijken wat er in het park vrij is, of nog komt (er zijn vaak annuleringen). Of google eens op Yosemite Bug.
Ga je vanuit SF naar Fresno? En dan? Rijden jullie over de Tioga Pass?

Marianne
Clairy
Amerika-ontdekker

Bericht door Clairy »

Bedankt voor jullie snelle reacties! Wij vinden het niet erg om auto te rijden. En ik denk dat de route naar de vallei ook al erg mooi zal zijn? Ik heb zojuist naar de sites en plaatsen gekeken die jullie benoemden maar dat zou ons het dubbele aan overnachtingskosten gaan kosten. Dit vinden we toch erg veel.

We gaan inderdaad vanuit San Francisco naar Fresno, de route hiernaartoe hebben we nog niet bekeken. Is de Tioga Pass aan te raden?
nanki
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door nanki »

Jaren geleden hebben wij er meer dan 2 uur over gedaan vanuit het park naar Fresno waar we hebben overnacht in de Sheraton. Ik kan me nog herinneren dat het een schitterende tocht was IN het park: watervallen, donkere dennenwouden en steile rotswanden, vele haarspeldbochten, klimmen, dalen en langs afgronden. Alleen het rijden door het park kost al vele uren en is inspannend. Beter om iets in de nabijheid of IN het park te nemen.
nanki
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door nanki »

Clairy schreef:Wij zijn van plan om twee dagen naar Yosemite te gaan, nu verblijven wij in Fresno omdat veel in Yosemite al volgeboekt was of erg duur.
Maar nu ving ik ergens op dat de afstand van Fresno naar een van de ingangen van Yosemite nogal groot is, klopt dit? Wij zelf dachten dat het driekwartier rijden was en vinden dit wel te doen.
Met het rijden in de USA moet je niet in kilometers/mijlen rekenen maar in REISTIJDEN
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@ nanki: Drie kwartier is toch ook de reistijd?
Het probleem is echter dat er gerekend wordt tot een van de ingangen van het park. Maar van de zuidingang naar de vallei is het nog eens 1,5 uur rijden. Het is net zoiets als in Leeuwarden overnachten om Amsterdam te bezoeken.

In de tabel waar ik naar verwees staan zowel de afstanden als de reistijden. En googlemaps is ook handig.

Marianne
Elstars
Amerika-ontdekker

Bericht door Elstars »

Wij zaten in het Southgate hotel in Oakhurst, ongeveer 20 minuten rijden naar Yosemite. Dat hotel beviel ons goed. Misschien kun je het daar ook proberen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Oakhurst had ik al genoemd, maar met 20 minuten vanuit Oakhurst ben je nog nergens: naar Wawona is het al een half uur en naar de vallei is het vanuit Oakhurst 1,5 uur rijden.

Marianne
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Ik ben ook vanaf Oakhurst naar Yosemite vertrokken en het was heel erg goed te doen.

Ik zat in het Shilo Inn. Perfecte plek. 136 dollar. Ik had ter plaatse geboekt omdat ik een reservering had in Fresno waar ik ben gevlucht wegens prostituees en pooiers etc. die mij lastig hebben gevallen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

We gaan inderdaad vanuit San Francisco naar Fresno, de route hiernaartoe hebben we nog niet bekeken. Is de Tioga Pass aan te raden?
Je komt niet over de Tioga Pass als je van SF naar Fresno rijdt? De Tioga Pass moet je zien van Yosemite Valley naar Lee Vining.

Wij zaten vorig jaar voor iets meer dan €100 totaal in een Comfort Inn in Oakhurst.

Tik voor yosemite, yosemite valley ipv yosemite in. Verder ligt de zuidingang wel ideaal voor de Mariposa Grove en Glacier Point
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer