Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Icelandair, ervaringen gevraagd

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert

Re: Icelandair

Bericht door mtl »

Gewoon wachten als je de prijs te hoog vindt, ticketprijzen laten zich niet voorspellen.
jimmy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door jimmy »

Ik heb contact gehad met icelandair over het evt stunten met prijzen eind september maar ze zeiden dat ze nergens wat van af wisten! Maar let er wel op als je bij icelandair op de boeking site kijkt dat alle groene vakken (de goedkope vluchten) de retour vluchten dan de avond vluchten terug naar amsterdam zijn dus dat je ongeveer 8 uur op Reykjavík zit en voor ongeveer voor 40 euro meer sta je rond 12 uur in amsterdam! Ik heb nu de vluchten voor volgend jaar augustus naar denver in optie staan voor 820 euro ik vind dat een hele nette prijs in vergelijking met de rest en prima vliegtijden!

En als ik daarvoor mij eigen eten moet mee nemen vind ik dat een hele kleine moeite!!!
1999 NY, NV, UT, CO, AZ, CA, IL
2001 FL
2003 NV, UT, CO, WY, CA, AZ
2007 CA, NV, UT, AZ
2010 NY
2011 FL
2012 FL
NadineUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door NadineUSA »

Ik heb dit weekend bij Kilroy Travel geboekt naar Denver in juli. (5 juli t/m 29 juli) Kosten: 789 euro. Vliegen met Iceland Air. Op de site van Iceland Air waren deze tickets iets duurder.
Keek net even en zag dat de tickets die ik geboekt heb nu alweer 50 euro duurder zijn geworden in een paar dagen, maar je weet inderdaad nooit wat er gaat gebeuren.
Texassim
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Texassim »

Wij hebben drie jaar geleden met Icelandair gevlogen naar New York, waren toen ook de goedkoopste. ik vond en vind alleen de 3-3 opstelling vervelend, ondanks de onderbreking in Reykjavik lange tijd in middelste stoel, nooit een pretje. vond de bemanning ook niet echt vriendelijk, maar dat mag je niet beoordelen na een keertje. vluchten wel netjes op tijd.
moyzo
Amerikafan

Bericht door moyzo »

Onze dochter heeft onlangs (eind aug en eind november komt ze terug) met Icelandair naar Denver gevlogen: perfect, goede aansluiting, gratis 2e koffer mee nemen ( ideaal voor een student) en voordeel daarvan is dat je niet bij een eerste overstap in Amerika met je koffers opnieuw in moet checken.
Ik heb de prijzen lang in de gaten gehouden en ze waren niet het goedkoopste maar wel de kortste reistijd en in ons geval de tweede koffer. Vertrektijden zijn ook fijn.
Voor haar volgende trip eind december- begin juni heb ik nu voor British Airways gekozen via Londen, nog geen 700 euro, maar een tweede koffer heen en terug komt er dan nog bij.
De prijzen schommelen enorm dagelijks dus goed in de gaten houden.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Het valt mij op dat er om een of andere reden op icelandair.be geen multi-city tickets te boeken vallen, maar wel op icelandair.nl.
Kan ik als Belg op de Nederlandse website mijn tickets boeken?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Q-BiC schreef:Kan ik als Belg op de Nederlandse website mijn tickets boeken?
Zou niet weten waarom niet.
Kijk eens naar al die Nederlanders die boeken via klm.be om goedkoop via Antwerpen te vertrekken. Andersom zal dus ook wel lukken.

V.w.b. je route: Heb je er al eens aan gedacht om het Canadese deel van je route te plaatsen op dit forum: http://canada.startpagina.nl/prikbord/
(je kunt dat forum natuurlijk ook zo even doorkijken om te zien of er iets van je gading op staat)
Je hoeft op dat forum niet in te loggen of iets dergelijks, je kunt zo je vragen stellen, en er zijn daar diverse mensen actief die in British Columbia wonen of er een huis hebben
Jaydee.
Amerikakenner

Re: Icelandair, ervaringen gevraagd

Bericht door Jaydee. »

Hier maar even m'n vraag stellen.

Wij hebben op onze terugreis 1 uur en 5 minuten om over te stappen op het vliegveld van Reykjavik. Is dat wel voldoende? Vind het erg kort namelijk..
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Lijkt mij meer dan genoeg. Is een klein en zeer efficiënt vliegveld.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dat is een heel gebruikelijke overstaptijd op Reykjavik, en prima haalbaar - zelfs met een zoon die een extra TSA controle mest ondergaan. Wij hebben vorig jaar nog op ons gemakje een salade zitten eten bij de vertrekgate, heel relaxed allemaal.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Oke, gelukkig. Misschien ook nog wel tijd voor een peukje dus :mrgreen:
aronneke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door aronneke »

Ik wil volgend jaar ook met Iceland Air gaan vliegen. Nu een vraagje over de stoelreservering. Je vliegt vanuit Amsterdam naar IJsland. De vlucht van Ijsland naar bijvoorbeeld Denver gaat met een tweede maatschappij. Kun je voor allebei de vluchten stoelen reserveren, of alleen Amsterdam-Ijsland?
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Wij vlogen vorig jaar met Icelandair van Amsterdam naar Reykjavik en door Denver, maar wel gewoon beide vluchten met Icelandair, en ja daar waren onze stoelen ook gelijk voor gereserveerd tijdens de boeking!

Theo
moyzo
Amerikafan

Bericht door moyzo »

Ja hoor, je krijgt na de boeking gelijk een bevestiging waarbij je de stoelen voor zowel heen als terugvluchten kunt vastleggen.
Toestellen die op die voordeelroutes vliegen van icelandair zijn 2x 3 zits met relatief veel beenruimte.
iblamecoco
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door iblamecoco »

Reizen met Iceland Air naar Amerika gaat inderdaad prima! Ben in 2010 met ze naar New York gevlogen. We vlogen op 16 september en hebben door noodweer (tornado) nog een tussenlanding moeten maken op Bradley Airport (Connecticut). Vreselijke vlucht! Maar daar kon Iceland Air natuurlijk niets aan doen. Terugvlucht was prima. Nadeel is dat je voor eten en drinken aan boord moet betalen, voordeel is dat je 2 x 23kg als ruimbagage mag meenemen.
2010: NYC (2x)
2012: NYC/Atlantic City/Philadelphia/Baltimore/Washington D.C.
2013: NYC
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Drinken was gratis, wij hadden zelf broodjes meegenomen, lekkerder dan het vliegtuig eten :wink:

Wij vonden het prima en 2x 23 kg heb ik liever dan eten aan boord :thumbup:
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

ina schreef: Wij vonden het prima en 2x 23 kg heb ik liever dan eten aan boord :thumbup:
Ik zou echt niet weten waar ik 46 kg aan spul vandaan moet halen om in m'n koffer te stoppen voor een vakantie :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vrouwen kunnen gemiddeld gezien beter shoppen dan mannen......
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Jaydee. schreef: Ik zou echt niet weten waar ik 46 kg aan spul vandaan moet halen om in m'n koffer te stoppen voor een vakantie :wink:
Mag ook minder hoor :wink: 35 kg is ook prima :P

Wij vliegen dit jaar ook met Icelandair en mijn vriendin wil sowieso 3 paar All stars, nieuwe Uggs en weet ik veel wat nog niet meer :shock:
Ze heeft al een lijstje klaar :lol:

Neem gewoon een sporttas mee, we zien wel of we die dan gebruiken op de terugweg.
Laatst gewijzigd door Hinko op 27 jun 2013, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Haha, onze kinderen kopen het meest hoor :wink: , je zal verbaasd zijn hoe snel je over de 23 kg heen komt. Vorig jaar 2 winterjassen als handbagage meegenomen, we hadden nog kilo's over maar geen ruimte in de koffer. Vorig jaar hebben we de koelbox als extra 2e bagage mee terug genomen met daarin de waszakken. Dit jaar had ik graag 2 x 23 kg gewild ivm kampeerspullen maar Iceland air had op dat moment geen aanbiedingen anders waren we er zeker mee gevlogen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer