Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

autohuur eautohuur.nl

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: autohuur eautohuur.nl

Bericht door Njit »

nathalia schreef:Wat een extra bestuurder erbij... is dat puur verzekeringstechnisch?
ja. Als de tweede bestuurder niet is aangemeld dan mag deze ook niet in de auto rijden. Mocht deze dat toch doen en hij/zij maakt een ongeluk dan ben je onverzekerd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
nathalia
Amerika-ontdekker

Bericht door nathalia »

Oke dat dacht ik al. Maar eerlijk gezegd ben ik niet van plan om te gaan rijden :-) Dus dan kunnen we dat wel schrappen.

Ik heb inmiddels telefonisch geboekt. Alle verzekeringen zitten erbij. Als ik telefonisch zou boeken, kreeg ik een extra korting: Doen dus.
Wel 6 euro!! Haha :clap: . totaal prijs voor 24 dagen een SUV Ford Escape of Dergelijke 530 euro bij Alamo. Lijkt me niet verkeerd toch?

Heb de voucher en bevestiging meteen al ontvangen.

Uit welke auto's heb je keus in Las Vegas bij Alamo als je de SUV Ford Escape of dergelijke boekt en welke auto raden jullie dan het meeste aan om veel mee te touren?
Groetjes Nathalia en Rob
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Even iets rechtzetten omtrent eautohuur. Wel vooraf even melden dat ik voor en na deze reservering verder zonder problemen bij dit bedrijf gehuurd heb!

Ik heb vorig jaar een full size auto gehuurd (dodge charger of soortgelijk). Omdat ik het nogal onduidelijk vond waar ik online een 2e bestuurder moest aangeven heb ik de reservering telefonisch gemaakt. Daar kreeg ik eerst een hogere prijs dan op de site te horen, de medewerker wist niets van een 2e gratis bestuurder en dat er geen one-way fee bij zou zitten. Hij zou even overleggen met een manager en daarna kreeg ik te horen dat de siteprijs opgeschreven werd en de one-way fee en 2e bestuurder opgeschreven zouden worden. Op de voucher stond ook PAID IN FULL. Incl. diverse belastingen voor California en Nevada. Na 16.5u in een vliegtuig te hebben gezeten kwamen we aan bij Dollar waar een of andere Shaneequa ons hielp. De dure gps hebben we er toen bijgenomen, dus we wisten dat er extra kosten bijkwamen. Ook moesten we ineens nog allerlei tax betalen die op de voucher al betaald waren en werd ons verplicht roadsafe te nemen. De letterlijke tekst, u moet dit nemen anders kunt u in Nevada en Arizona grote problemen krijgen. Na 3x afgewezen te hebben kwam er een manager bij die ons nogmaals verplichtte roadsafe te nemen. Mijn reisgenoot was het op dat moment zat en zei dat we het dan maar namen, maar dat we er later nog een klacht over zouden sturen. Dat is ook opgeschreven door de manager daar. Na terugkomst heb ik een mail gestuurd naar Eautohuur met oa. het volgende :
Op de Voucher staat voldaan, paid in full, waarmee volgens mij bevestigd wordt dat ik heel het bedrag betaald heb.Aangekomen bij de Dollar rent-a-car in Los Angeles LAX moet ik nog APCONRECFEE a $46.44 en State TAX a $40.64 betalen.Onder het voldaan, paid in full staat dat ik volgens mij aan al deze dingen al heb voldaan? Verder werd mij verplicht om Roadsafe te nemen. Ik begreep dat dit probleem bij Dollar moet liggen en niet bij u, maar ik vind het eigenlijk ronduit schandalig dat ik verplicht wordt om dit pakket a $107.82 erbij te nemen. De letterlijke tekst: U moet dit nemen, anders kunt u grote problemen krijgen in Utah en Nevada. Mijn engels is uitstekend, niet dat ze zei dat ik dit nodig had mocht ik een probleem hebben met de auto in Utah of Nevada, maar letterlijk u moet dit nemen. Dit werd door haar manager bevestigd. Na 16.5u in diverse vliegtuigen en een aantal afwijzigen had mijn reisgenoot geen zin om nog heel lang in discussie te gaan, die we niet kon winnen, dus toegegeven. Er is daarbij wel een aantekening gemaakt door de , ik neem aan, manager, van dollar autohuur. Maar ik vind het niet netjes dat ik dus denk dat ik alles betaald heb en dat er dan ter plekke nog even $194.90 bijbetaald moet worden voor kosten waar ik vooraf van uitga dat ik ervoor betaald heb. ($87,08 zonder roadsafe) Bij mijn vorige reis, door Florida, werden onderstaande kosten niet ter plekke nog belast, dus dat is ook één van de redenen dat ik u schrijf.
Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat ik dit bedrag had teruggekregen na bemiddeling door eautohuur, maar ik las net die mail nog eens een keer en....
Dollar bevestigden ons dat ter gebaar van goede wil het bedrag van 412.82 USD voor de verzekering en het GPS systeem werd teruggestord op de kaart die u gebruikte bij het ophalen van de wagen. Gelieve tot 10 werkdagen toe te laten tot dit bedrag te zien zal zijn op uw afschriften. Dollar wensen hun excuses aan te bieden voor het ongemak.

De overige kosten van 92.22 USD zijn voor de brandstof. Deze kosten zijn niet in onze prijs inbegrepen. Om zeker te zijn dat onze klanten hierdoor niet verrast zijn, zetten we dit in de voorwaarden.
Ik was tot nu toe altijd in de veronderstelling dat ik alleen de tax en roadsafe had teruggehad. Maar dit is netjes bemiddeld door Eautohuur. Nogmaals, ze waren deze keer ivm de one way fee tussen LA en Denver een stuk duurder dan DriveUSA maar in het gedoe met dollar hebben ze goed bemiddeld.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Onbeschoft, want roadsafe is nooit en nergens nodig, is een pure winstmaker voor de verhuurders, ik had afgelopen oktober in SF ook een vasthoudende dame die me wel vier keer heeft gevraagd of ik het echt niet wilde, gewoon nee blijven zeggen, ze kunnen het echt niet verplichten.
Stoux
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Stoux »

Tijdens mijn reservering bij Eautohuur werd me gemeld dat na de borg/aanbetaling de rest van het bedrag op 30 juni 2013 afgeschreven zou worden van mijn Creditcard, 1 maand voor de reis. Na het afschrijven van het bedrag zou direct de voucher worden vestuurd.

Nu kijk ik zojuist bij mijn reservering en staat er het volgende:
"Uw auto is bevestigd met de verhuurder. Volledige betaling zal worden geïncasseerd op 07:00 13/04/2013."

Is dit normaal? En wordt nu ook meteen de voucher verstuurd?

Ik ben er niet zo blij mee aangezien het om een flink bedrag gaat wat 'opeens' van m'n creditcard/rekening afgeschreven gaat worden.

*Edit
Daarnaast staat er overigens 'Schadekosten restitutie plan niet inbegrepen bij deze reservering'.

Moet ik dat er nog naast reserveren of is dit niet nodig?
nathalia
Amerika-ontdekker

Bericht door nathalia »

@ Stoux

Heb je de auto telefonisch gereserveerd?
Ik heb dat wel gedaan en een paar minuten later meteen de vouchers gekregen. Het bedrag is overigens wel in 1 keer van de CC afgeschreven.

Wat betreft het schade restitutie plan, dat staat er bij mij ook bij.
Ik heb aan de telefoon bij de reservering nog gevraagd of ik aan het verzekeringenpakket wat zij me geven genoeg had, en het antwoord daar op was ja.

Maar wat de schade restitutie plan inhoud dat weet ik eerlijk gezegd ook niet...
Groetjes Nathalia en Rob
Stoux
Amerika-ontdekker

Bericht door Stoux »

De bestelling is via internet geplaatst en vervolgens heb ik telefonisch een wijziging (upgrade) laten aanbrengen.

Maar dan zal ik de voucher dit weekend ook meteen krijgen verwacht ik..
Seppe_Evelien
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Seppe_Evelien »

Hello,

Ik heb een reservering gemaakt bij eautohuur.nl.
Zijn er nog bijkomende kosten en verzekering die ik MOET betalen, of is de standaardverzekering van e-autohuur voldoende?

Afbeelding

De verhuurder is trouwens Dollar.

Bedankt ! :)
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

ja hoor, niks meer aan doen :thumbup:
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

Seppe_Evelien schreef:Hello,

Ik heb een reservering gemaakt bij eautohuur.nl.
Zijn er nog bijkomende kosten en verzekering die ik MOET betalen, of is de standaardverzekering van e-autohuur voldoende?

Afbeelding

De verhuurder is trouwens Dollar.

Bedankt ! :)
De standaard verzekering is voldoende. Ze zullen je wel proberen ter plekke vanalles aan te smeren.
Niet intrappen!
De auto die ik via eautohuur gekregen heb (bij National) is trouwens geweldig. Had een Mid Size SUV besteld maar kreeg een gratis upgrade.
Nu een vrijwel nieuwe Hyundai Santa Fe 4WD met Sirius XM radio en hij rijdt super!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dan is het uiteindelijk nog allemaal goedgekomen J-P! :thumbup:
Jean-Paul
Amerikafan

Bericht door Jean-Paul »

PSVwally schreef:Dan is het uiteindelijk nog allemaal goedgekomen J-P! :thumbup:
Ja, de Santa Fe is echt geweldig, ik wil hem wel meenemen naar NL! ;-) Ben nu overigens op een plek waar je niet dood gevonden wil worden: Scottsbluff in Nebraska. Gelukkig is het hier wel zonnig en 30 graden. Morgen naar Rapid City.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Scottsbluff vond ik nog wel meevallen. Zit een redelijk mooi NM bij. Je gaat nog wel een aantal gehuchten tegenkomen.
Jean-Paul
Amerikafan

Bericht door Jean-Paul »

PSVwally schreef:Scottsbluff vond ik nog wel meevallen. Zit een redelijk mooi NM bij. Je gaat nog wel een aantal gehuchten tegenkomen.
Ben vanmorgen naar het NM in Scottsbluff geweest maar ik was te vroeg. Heb toen maar wat foto's van de omgeving gemaakt. (Zelfs een stukje Oregon trail gereden) Later bij de Chimney Rock was ik ook weer te vroeg voor het visitor center. Ben daarna wel via Carhenge verder naar het Noorden gereden. Leuke ervaring maar ik verwacht hier geen tweede keer meer te komen. ;-) Waar hang jij ergens uit, Wally of ben je weer in NL?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Carhenge...leuk voor 10min om even de benen te strekken.
Ik ben inmiddels thuis de jetlag aan het verwerken, terug altijd last van, heen nooit.
Veel plezier nog
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

PSVwally schreef: Ik ben inmiddels thuis de jetlag aan het verwerken, terug altijd last van, heen nooit.
:lol: :lol: :lol:

Je kunt heen,met de zon mee, ook nooit een jetlag hebben.

:offtopic:
En als je er verstandig mee om gaat,krijg je hem op de terugweg ook niet.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Maripuk
Amerika-ontdekker

Bericht door Maripuk »

Een vraag als je via eautohuur boekt bij Dollar/National, zit daar dan Personal effect coverage bij? Want op de site van drive-usa staat dat dit niet inbegrepen is voor Dollar/National.
Maar op de website van eautoverhuur zie ik dit niet.
Klopt het dat eautohuur gelijk is aan het super-saver-plus pack?

En extra bestuurder, dat zit standaard bij verhuur in LA correct?

Merci voor de hulp!
roxy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door roxy »

Had in januari een auto geboekt, aanbetaling 95 euro en ik dacht dat de annulering gratis was.
2 Weken geleden, dankzij het forum heb bij Alamo gebooked aan de 'foutje of sales' prijs.
Bij het annuleren bij eautohuur kom ik er nu op uit dat de annulering 95 euro (de aanbetaling) bedraagt.
eautohuur biedt alleen gratis annulering als je onmiddellijk bij reserveren het volledige bedrag betaalt.

Ik ga in augustus dus een fullsize huren voor 17 dagen aan 130 euro huur + 95 euro voor de annulatie.
Het is nog steeds een koopje, maar ik vind deze clausule bij eautorent toch pas terug in de kleine lettertjes.
Stoux
Amerika-ontdekker

Bericht door Stoux »

Een fullsize voor 17 dagen voor totaal €210,-??! Wow! Ik betaal het driedubbele voor een midsize voor 22 dagen en ik dacht dat ik een goede deal had!

Die annuleringskosten had ik overigens ook toen ik ergens anders een goedkopere deal had gezien, maar ik heb contact gezocht en uiteindelijk via eautohuur het voor €1,- goedkoper dan die andere aanbieding gekregen.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

roxy schreef:Het is nog steeds een koopje, maar ik vind deze clausule bij eautorent toch pas terug in de kleine lettertjes.
Als ik het me goed herinner stond het ook bij het kiezen van de betaling (direct geheel of aanbetaling). Bovendien is het ook gewoon in de voorwaarden te vinden en meermaals op de AA Site benoemd. Vind dit dus meer je eigen "fout" dan die van Eautohuur.

Maar goed, inderdaad nog altijd een zeer goede deal!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer