Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

iPhone 4s instellingen in Amerka en Canada

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

iPhone 4s instellingen in Amerka en Canada

Bericht door Gypsygirl1 »

Ik heb al wat gezocht op het zoekgedeelte maar kon het niet vinden.
Hoe moet ik mijn iPhone 4s instellen als ik in Amerika en Canada wel wil telefoneren en smsen maar internet alleen via wifi wil ontvangen?
Ik wil dus geen verrassingen krijgen wat betreft de telefoonrekening.
steps146
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: iPhone 4s instellingen in Amerka en Canada

Bericht door steps146 »

Instellingen - algemeen - mobiel netwerk - dataroaming UIT

als je dataroaming uit hebt staan, gebruikt je iphone geen data als je in het buitenland bent.
deze heb ik standaard uit staan, aangezien in vlak bij Duitsland woon ;) . Je kan wel nog bellen en smsen.

http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips/in ... uitenland/
Laatst gewijzigd door steps146 op 14 mei 2013, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Westkust + oostkust 2011 reisverslag 2011
Westkust + new York 2013 reisverslag 2013
Florida reisverslag augustus 2014
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

OK, dank je wel!!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Standaard staat dataroaming uit, dus als het goed is hoef je niets te veranderen aan je instellingen.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Dat stond inderdaad uit! Thanks!
volcomwhat
Amerika-ontdekker

Bericht door volcomwhat »

Nog even vraagje, ik ben niet thuis in dit alles, als je data roaming uit hebt gezet kun je dan op een gratis wifi spot dan ook echt GRATIS whatsappen bv?
Of is zelfs op een wifi spot kosten verbonden? Ik ga eind dit jaar naar Amerika en heb een iphone 4. Het liefst neem ik geen sim voor 4 weken. Maar wil ook geen kosten maken. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. :mrgreen:

Imke
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Jup, ik zet ook alles af behalve wifi. Je kan dan overal waar free wifi is gewoon gratis internet gebruiken. Let wel dat je soms als je een wifi netwerk instelt er een internetpagina opstart waar je eerst nog iets aan moet vinken.
volcomwhat
Amerika-ontdekker

PSVwally schreef:Jup, ik zet ook alles af behalve wifi. Je kan dan overal waar free wifi is gewoon gratis internet gebruiken. Let wel dat je soms als je een wifi netwerk instelt er een internetpagina opstart waar je eerst nog iets aan moet vinken.
Dus data roaming uit, en 3G aanhouden? Want hoe kun je anders op gratis wifi. :roll:
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Op airplane mode, dan wifi aanzetten. Geen 3G nodig voor wifi.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je mobiele data en dataroaming uitzet werkt wifi nog gewoon hoor. Mits je dus een hotspot of wifinetwerk in de buurt hebt. De meeste hotels, restaurants en fastfoodketens ed. in Amerika hebben dit tegenwoordig. Zelfs sommige supermarkten en stadsparken. Hou er verder ook rekening mee dat door het tijdsverschil je vaak alleen laat in de avond of juist in de morgen contact maakt met het thuisfront
volcomwhat
Amerika-ontdekker

Dutchess schreef:Op airplane mode, dan wifi aanzetten. Geen 3G nodig voor wifi.
Oh dat is inderdaad slim, heel erg bedankt!
volcomwhat
Amerika-ontdekker

PSVwally schreef:Als je mobiele data en dataroaming uitzet werkt wifi nog gewoon hoor. Mits je dus een hotspot of wifinetwerk in de buurt hebt. De meeste hotels, restaurants en fastfoodketens ed. in Amerika hebben dit tegenwoordig. Zelfs sommige supermarkten en stadsparken. Hou er verder ook rekening mee dat door het tijdsverschil je vaak alleen laat in de avond of juist in de morgen contact maakt met het thuisfront
Bedankt voor de tips. Je hebt dus helemaal geen andere sim of iets dergelijks nodig. Dit is erg fijn!
Met alleen wifi hotspots moet het dus goed komen. Super bedankt! :thumbup:
volcomwhat
Amerika-ontdekker

Nog een laatste vraag, ik las iets over andere frequentie in Amerika. Kan dit uitmaken of ik uberhaupt mijn iphone 4 kan gebruiken daar?
Usatraveler
Amerika-ontdekker

Bericht door Usatraveler »

volcomwhat schreef:Nog een laatste vraag, ik las iets over andere frequentie in Amerika. Kan dit uitmaken of ik uberhaupt mijn iphone 4 kan gebruiken daar?
Je kan je iphone 4s gewoon gebruiken in Amerika, deze is voorzien voor dual band als tri band
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kunt met je Iphone bij de wifi instellingen gewoon een netwerk zoeken (ik denk dat je dat bedoelt met hotspot??). Gedurende de dag onderweg zul je weinig vinden, maar bij bv Starbucks is er altijd wel een netwerk. Let op dat je bij sommige hotels beter wat dichter bij de lobby kunt zitten om een redelijk stabiel netwerk te hebben en dat het wat verder weg soms traag of slechter is.
volcomwhat
Amerika-ontdekker

Usatraveler schreef:
volcomwhat schreef:Nog een laatste vraag, ik las iets over andere frequentie in Amerika. Kan dit uitmaken of ik uberhaupt mijn iphone 4 kan gebruiken daar?
Je kan je iphone 4s gewoon gebruiken in Amerika, deze is voorzien voor dual band als tri band
Alright! Dus niks frequentie. Thanks!
volcomwhat
Amerika-ontdekker

PSVwally schreef:Je kunt met je Iphone bij de wifi instellingen gewoon een netwerk zoeken (ik denk dat je dat bedoelt met hotspot??). Gedurende de dag onderweg zul je weinig vinden, maar bij bv Starbucks is er altijd wel een netwerk. Let op dat je bij sommige hotels beter wat dichter bij de lobby kunt zitten om een redelijk stabiel netwerk te hebben en dat het wat verder weg soms traag of slechter is.
Ja precies, door middel van wifi instellingen. Ik zal ook niet vaak mijn mobiel gebruiken, maar het is soms wel handig. Het was ook meer dat ik bang was dat ik iets verkeerd doe (niet uit heb staan etc), waardoor ik met een mega rekening kom te zitten bij terugkomst.
mickeyenminnie
Amerika-ontdekker

Bericht door mickeyenminnie »

Ik heb een iPhone 4s en ben net drie dagen terug uit de US. Heb internet uit gezet en kon dan via de wifi app en internet gebruiken. Bijna in elk restaurant, winkel ,outletcenter en hotel is er wifi. Gewoon proberen. Onze ervaring is dat we maar een paar keer geen wifi hadden. In alle hotels bij het inchecken kregen we telkens meteen het codewoord voor de wifi. Gewoon zorgen dat je dataroaming en 3G uit staat. Af en toe controleerde ik dat weer even. Stel dat je per ongeluk op een verkeerd knopje drukt :-) Ik wil ook geen extra kosten. Succes en geniet vooral van je verblijf in dat prachtige land !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer