Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Watch for that guy ?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Speakingtongues
Amerikakenner

Watch for that guy ?

Bericht door Speakingtongues »

Let op die persoon !

Dat de techniek steeds verder vooruit gaat hoef IK U niet te vertellen , maar sommige dingen gaan wel erg ver vindt ik soms. Zo kent men hier in Florida en waarschijnlijk in veel staten Het Warning System op de highways. Als iemand ontvoerd wordt of een kind is ontvoerd of een misdadiger is ontsnapt en heeft een auto gestolen, komt dat natuurlijk meteen op elke vooral lokale zender hier. Maar de waarschuwingsborden op de snelwegen vermelden ook dit soort zaken in een soort verkorte berichten. Bijvoorbeeld Child Kidnapped look for Latin Man in Red 1999 Chrysler Voyager. Oftewel wordt er van je verwacht dat je meteen alle auto’s om je heen bekijkt en checkt of er een latin man inzit die een kind bij heeft. Is de auto rood en ook nog een Chrysler Voyager moet je zeker op gaan letten. Maar is ie uit 1999 die auto ? Hoe kan ik dat zien? Wordt er van elke Amerikaan verwacht dat hij alle type auto’s van elk bouwjaar kan herkennen? Dan mag ik wel gaan studeren want soms kan ik het merk niet eens herkennen laat staan het type. ? Laat staan het bouwjaar? En wat als je denkt dat je hem ziet ? Moet je dan 911 gaan bellen ? Moet je niet gewoon op de weg letten ? Is dat niet het veiligste ipv rond te gaan zitten loeren in je auto of je toevallig die auto ziet? De laatste maanden heb ik al 2x meegemaakt dat zo’n bericht op alle borden boven de snelwegen van Zuid FLorida verschijnt en meestal zie je binnen 5 a 10 minuten wel 1 of 2 aanrijdingen. Zou men aan het rondkijken zijn geweest en even niet opgelet hebben op andere kleuren auto’s ?
En wat als je DENKT dat je hem ziet? Hoeveel rode Chrysler Voyagers uit 1999 zijn er wel niet op de weg in Zuid Florida met een Latin Man en een kind in de wagen ? Zowiezo zijn er hier heel veel Latino’s en de meeste automerken hebben hier heel weinig keuze in kleuren dus zijn er wel duizenden rode op de weg. Neen dit systeem werkt volgens mij niet echt.
Maar waarschijnlijk daarom heeft men nu er een nieuwe methode bij, je belt gewoon iedereen op. Vanmorgen ging de telefoon en de nummerherkenner gaf UNKNOWN NAME aan. Die telefoontjes neem ik altijd op want meestal is het Colombia of iemand uit Nederland die er belt. Deze keer was het een vrouwelijke computerstem die me meldde dat een 22 jarige zwarte man vermist was in onze area van Plantation en als ik die zou zien of ik even de plaatselijke politie wilde bellen. Of hij gevaarlijk was , of geestelijk in de war of whatever werd niet vermeldt. Neen een 22 jarige zwarte man gekleed in een donkere broek en een licht shirt in Plantation. Meteen dacht ik weer : “ WHAT THE F….” … Wat verwacht men nu van mij ? Dat ik meteen alle deuren op slot doe en uit het raam ga gluren of ik een zwarte jonge man rond mijn huis zie sluipen ? Of moet ik in de auto gaan rondrijden in Plantation op zoek naar die man ? Volgens mij wonen er wel zo’n 100000 mensen met een donkere huid in onze stad. Dus daarvan iedereen die 22 is en donkere broek en licht shirt aan heeft is verdacht opeens? Misschien is de techniek achterhaald en krijg je voortzo automatisch een foto toegestuurd op je mobieltje van de man ? Dat zal ook iets gemakkelijker te herkennen zijn dan een beschrijving van 1 minuut over de telefoon door een computersysteem. Of zie ik dit verkeerd ??? :shock:
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ten eerste haal je hier twee heel verschillende dingen aan. In het eerste geval gaat het om een zogenaamd "Amber alert" en ik ben maar wat blij, dat die wet er is gekomen. Er zijn zo al een heel stel ontvoerde kinderen gevonden.

In het tweede geval is die man waarschijnlijk inderdaad gevaarlijk. Een heel enkele keer krijgen wij zo'n telefoontje van de plaatselijke politie. Ook dan weer vind ik het fijn te weten, ook in verband met de kinderen.

Ten tweede is het jouw keus, hoe je op zo'n alert reageert. Dat die alerts er zijn, daar ben ik alleen maar blij mee. En een beschrijving is een beschrijving, vorig jaar kregen wij zo'n telefoontje over een blanke man, die vrouwen lastig viel.
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 28 sep 2006, 19:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Is jou punt dat de techniek achterhaald is, of ben je bang dat dit een soort mechanisme van racisme is. (waar ik het niet mee eens zou zijn)

Hier in CA hebben wij ook Amber alerts, en dergelijke, en ik weet zeker dat zij niet zo gauw verantwoordelijk zijn voor auto ongelukken. de Informatie 'narrows down' the search, ze zijn er niet alleen voor jou als burger, maar ook voor (in my state) California Highway Patrol and de verschillende police precincts. Amber Alerts e.d. hebben er voor gezorgd dat kidnappers vlugger gepakt worden in my homestate.

Het 2e voorbeeld is my te onduidelijk.

Ga door met je dag, en als je een latin man (if the alert calls for a Caucasian man with 3 ears) tegenkomt in een rode 1999 truck dan kan je misschien helpen of niet... (door 911 te bellen, etc.)

In ieder geval niet echt iets om slaap om te verliezen.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik wou net zeggen, wat een goed iniatief zo'n alert ..
Sandy
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Volgens mij wegen de voordelen niet op tegen de nadelen.
In België is de afgelopen week nog een meisje teruggevonden op die manier: meisje (mentaal gehandicapt) werd vermist, o.a. alle buschauffeurs kregen een foto te zien van haar, en later op de dag heeft zo'n chauffeur het kind ontdekt.
Gelijk verhaal in Nederland, een paar dagen geleden: twee jonge tienerzusjes 'verdwijnen' van huis. Alarm werd afgekondigd, en een jongen heeft die meisjes herkend, zo zijn ze terug gevonden. (vond het zelf nogal een verwarrend verhaal trouwens, want ze waren gewoon maar effe naar België gaan fietsen...)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Ik vind het eigenlijk ook een goed initiatief. Het maakt je wel bewuster denk ik van de mensen om je heen als er zo een alert uit is gegaan.

Stel je toch eens voor dat je reageert op zo een oproep, dat je de persoon in kwestie gezien hebt en mede door jouw hulp wordt deze persoon gepakt :wink:
onze blog - Bouwmanfamily
Speakingtongues
Amerikakenner

Mee eens

Bericht door Speakingtongues »

Daar ben ik het helemaal mee eens. Vindt zo'n alert prima als dat misdaad op kan lossen of mensen kan helpen vinden die lost zijn, maar de manier waarop is een beetje raar vindt ik. Een telefoontje met een vage omschrijving zal alleen maar telefoontjes opleveren met verwijzingen naar de verkeerde persoon en niet naar degene die men echt zoekt . En boven de weg zal men bijv minimaal de nummerbord gegevens erbij moeten geven anders is het ook een beetje te vaag of te ruim Thats all i wanted to say with it 8)
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Maar soms zijn die gegevens niet bekend en als het mijn kind zou zijn, dat ontvoerd was, zou ik alle gegevens, hoe vaag ook, op zo'n bord willen hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zouden ze hier ook moeten doen,inplaats van de daders zoe goed mogelijk beschermen en anoniem houden.....daar ben ik opeens heel rechts in......
Dutch-Kitty
Amerika-ontdekker

Re: Watch for that guy ?

Bericht door Dutch-Kitty »

Thank god for Amber Alert, Megan's law en alle andere initiatieven die er zijn om dat soort criminelen te achterhalen en om alert te kunnen zijn. Neem een voorbeeld aan dat meisje in Nederland dat vermoord is omdat het Pieter Baan Centrum het wel okay vondt om zo'n engerd "gezond" te verklaren........

Wat dat aangaat, hier in California zou het over en uit zijn na de eerste keer dat er een moord wordt gepleegd! Is het een sexueel vergrijp met mishandeling staat de persoon voor zijn leven lang geregistreerd en goddank is er nu een wet die de voor alle staten geldt!
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Watch for that guy ?

Bericht door Michigan »

Dutch-Kitty schreef:Thank god for Amber Alert, Megan's law en alle andere initiatieven die er zijn om dat soort criminelen te achterhalen en om alert te kunnen zijn. Neem een voorbeeld aan dat meisje in Nederland dat vermoord is omdat het Pieter Baan Centrum het wel okay vondt om zo'n engerd "gezond" te verklaren........

Wat dat aangaat, hier in California zou het over en uit zijn na de eerste keer dat er een moord wordt gepleegd! Is het een sexueel vergrijp met mishandeling staat de persoon voor zijn leven lang geregistreerd en goddank is er nu een wet die de voor alle staten geldt!
En dan nog? Van deze kerel was dus ook bekend dat hij een tbs heeft gehad. Maar alsnog is er een slachtoffer gevallen, in dit geval had geen enkel systeem geholpen. Omdat besloten was om de griezel vrij te laten. Dit komt wel vaker voor in Nederland. Hij is niet ontsnapt ofzo.
- Mike
Dutch-Kitty
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutch-Kitty »

my point is.....dat hij hier geregistreerd was geweest. Ik las in een Nederlandse krant dat de huidige partner niet eens op de hoogte was van het criminele verleden.....
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Yep, hier in de States is een openbaar register waar je precies kan zien welke "offender" in de buurt woont.
Ook mogen ze zich niet vestigen in zoveel mijl rond een school etc.

Er wordt een briefkaart in de buurt verzonden als een offender zich komt vestigen, met foto.
Soms vind ik het griezelig..Big Brother..andere kant als moeder vind ik het wel prettig dat er gemeld wordt wie en waar een sexual offender woont.
Dubbel allemaal.....soms is het een eenmalig iets waar iemand zich aan vergrepen heeft en moet dan zijn/haar hele leven boeten, andere kant..sommigen houden hun "lusten" en na zoveel jaar kan het toch weer opspelen, kijk naar het voorbeeld in Nederland.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dutch-Kitty schreef:my point is.....dat hij hier geregistreerd was geweest. Ik las in een Nederlandse krant dat de huidige partner niet eens op de hoogte was van het criminele verleden.....

Ze leerde hem volgens mij kennen toen hij nog vast zat.
En de TBS kliniek wilde hem juist neit loslaten,maar de rechter besloot anders...... :x

Levenslang,dat soort gekken,of doodstraf.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer