Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis USA (redelijk low budget) tips?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
FieAnke
Amerika-newbie

Rondreis USA (redelijk low budget) tips?

Bericht door FieAnke »

Hallo,

Ik en mijn vriend (beiden 21 jaar) zouden volgende zomer graag naar de USA reizen.
Nu hebben we geen idee van route. Hebben jullie leuke ervaringen?
Er mag zeker wat afwisseling inzitten (nationale parken, shopping, leuke steden, eventueel strand), het hoeft niet de cliché rondreis te zijn.
We zijn eventueel ook bereid om een auto te huren, of op sommige plaatsen misschien de trein of bus te nemen.
Nu hebben we maar een budget van 1500 EUR per pers. De vliegtickets zouden rond de 600p.p kosten, wat wil zeggen dat we nog 1800 EUR in het totaal zouden overhebben voor alle andere kosten.
Ik heb geen idee hoe lang je voor dit budget kan reizen.
Ik en mijn vriend willen een hele speciale reis, omdat we dan afstuderen, het hoeft niet zo luxueus te zijn.

Iemand tips?:)

Groetjes,

Anke
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rondreis USA (redelijk low budget) tips?

Bericht door Radarlove »

Overweeg een tent mee te nemen, schitterend voor de nationale parken te ontdekken en meteen budgetvriendelijk. Verder vind je overal budget-accomodaties op de grote trekpleisters en in/aan de grote steden, check de kwaliteit via Tripadvisor en op die manier kan je vaak mooie pareltjes ontdekken voor weinig geld. Ook booking.com kan een mooie indicatie geven.
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Hallo,

Ik denk dat je heel wat informatie hier kan vinden over je toekomstige rondreis.

Ik zou het Bassie en Adriaan rondje gaan doen voor je eerste rondreis. Ik heb 3 jaar datzelfde rondje gedaan en na mijn vakantie zei iedereen dat ik een Bassie en Adriaan vakantie had gedaan. Ik wist niet wat ze bedoelden, maar kennelijk hadden Bassie en Adriaan dezelfde route gereden als dat ik had gedaan, terwijl ik op dat moment dacht dat ik een heel uniek route had genomen. Op dit forum zag ik later dus ook dat het zeker geen unieke route is, maar een route die bijna door de meeste leden hier wel gereden is, namelijk:

Las Vegas, Route66, Grand Canyon south Rim, Page, Horseshoe Bend, Antelope Canyon, Bryce Canyon, Zion, Las Vegas, Death Valley, Sequoia, Yosemite, San Francisco, CA1, Carmel/Monterey, Big Sur, Los Angeles en weer terug naar Las Vegas.

Ik zou deze route erg aanraden voor de aller eerste keer door het zuidwesten.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Het standaard rondje (een Bassie en Adriaantje) in het Zuid-Westen is inderdaad altijd de moeite waard. Heb ik bij mijn eerste reis ook (ongeveer) gevolgd.

Echter,... daar heb je een huurauto voor nodig en dat gaat budgettair wellicht wat lastig worden. (Even ter vergelijking: ik heb destijds voor 3.5 week in m'n eentje al €3500 uitgegeven voor de hele reis (excl. shopping).
Omdat jullie <25jr zijn gaat een auto huren redelijk prijzig zijn. Wat is zo snel bij drive-usa kan vinden is zijn prijzen vanaf €1000 voor drie weken (Aug '13).
Als je reis start of eindigt in San Francisco, kan je wat dagen autohuur besparen: OV is daar prima en een auto staat je alleen maar in de weg (dus ophalen bij vertrek uit de stad of direct inleveren).

€600 voor een ticket is zeker mogelijk: ben er de afgelopen jaren ook onder kunnen blijven, maar het is een kwestie van goed zoeken (en evt vanaf Antwerpen vertrekken).

Met een goede voorbereiding (o.a. met de tips op dit forum) en flexibiliteit qua reisperiode en route kan je er ongetwijfeld toch een mooie reis van maken!
Laatst gewijzigd door Frasi op 24 apr 2013, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Stevendb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Stevendb »

misschien kan je via airbnb ook enkele leuke plaatsjes vinden voor weinig geld. :)
Inderdaad een tent is een optie om het goedkoop te houden maar vooral de huurwagen neemt een grote hap van het budget in. Misschien eens overwegen om 2 andere vrienden te overtuigen.
Als je met 4 bent kun je dergelijke kosten over meer personen verdelen.

groeten Steven
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

MIsschien Florida doen in plaats van Zuidwesten? Vliegtickets naar Miami zijn vaak goedkoper en huurauto scheelt ook al gauw een paar honderd euro voor 3 weken. Misschien alleen dan wel een andere periode kiezen, want Florida in de zomer is niet de ideaal qua weer...
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
HaMa
Amerika-ontdekker

Bericht door HaMa »

Zodra je in Amerika bent een Walmart opzoeken en daar een tentje kopen (25 dollar), een luchtbed (20 dollar), een deken (20 dollar) en een koelbox (een paar dollar) en je kunt op pad. Je kunt gemakkelijk ergens overnachten (camping is tussen de 10 en 40 dollar per nacht per plek), en je kunt besparen door eten te kopen en drinken te kopen in de supermarkt in plaats van in een diner/restaurant. Je kunt ook wat couchsurfplekken regelen (http://www.couchsurfing.com), dat scheelt ook veel geld. De zomer is alles wel duurder dan in de rest van het jaar, hou daar wel rekening mee.

Is 600 euro voor een ticket naar het Zuidwesten in het hoogseizoen echt te doen trouwens? Ik ben ze nog niet tegengekomen...
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Je zou ook kunnen kiezen voor een reis langs de steden aan de ooskust. Bijvoorbeeld Washington - Philadelphia - New York - Boston. Tussen deze steden reis je met de trein of bus (prima manier van reizen en niet duur, zeker wanneer je voor de bus kiest).

Een auto huren <25 kan wel, maar kost wel een hele hoop centen extra. Je zou dan vanuit de steden een paar dagen een auto kunnen huren voor een dagtripje en op die manier de omgeving van de steden mee kunnen pakken.
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door druppel »

niet altijd is de camping de goedkoopste optie, wij hebben al een aantal keren gehad dat een motel 6 goedkoper was. Het is te doen ( alleen die huurauto dat is dan wel weer heel erg duur ) Wij reizen met 4 personen 6 weken lang rond ( elke 2 jaar ) en het is nog nooit duurder geweest dan 10.000...en dat is inclusief heel veel kleding enz.enz.die we gekocht hebben. Neem vanuit hier slaapzakken , luchtbedden enz. mee ( 2e hands is vaak supergoedkoop ) tent daar kopen met heel veel gaas, de europese tenten zweet je compleet uit . Heel veel zelf koken en niet te veel uit eten
gymnastics; just do it !
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

TS is nog niet terug geweest.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

HaMa schreef:Zodra je in Amerika bent een Walmart opzoeken en daar een tentje kopen (25 dollar), een luchtbed (20 dollar), een deken (20 dollar) en een koelbox (een paar dollar) en je kunt op pad. Je kunt gemakkelijk ergens overnachten (camping is tussen de 10 en 40 dollar per nacht per plek), en je kunt besparen door eten te kopen en drinken te kopen in de supermarkt in plaats van in een diner/restaurant. Je kunt ook wat couchsurfplekken regelen (http://www.couchsurfing.com), dat scheelt ook veel geld. De zomer is alles wel duurder dan in de rest van het jaar, hou daar wel rekening mee.

Is 600 euro voor een ticket naar het Zuidwesten in het hoogseizoen echt te doen trouwens? Ik ben ze nog niet tegengekomen...
Ergens op dit forum.. kan zo snel even niet vinden waar... staan adressen in de VS waar eerdere reizigers spullen hebben achtergelaten die ze niet mee wilden nemen, maar doorgeven aan volgende reizigers!!
Als dat geen budget-tip is???
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Dbacks2 schreef:Ergens op dit forum.. kan zo snel even niet vinden waar... staan adressen in de VS waar eerdere reizigers spullen hebben achtergelaten die ze niet mee wilden nemen, maar doorgeven aan volgende reizigers!!
Als dat geen budget-tip is???
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 1&start=40
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Pete.Z schreef:TS is nog niet terug geweest.
Stel ze willen geen tentreis? Dan ben je, zeg voor 3 weken minimaal €1500 gem. kwijt voor overnachtingen in goedkope hotels. Dat is €750pp, tel daar de vliegreis bij en je zit al aan het budget. Dan wordt het niet eten tijdens je reis..... :roll:

Alleen voor de steden kiezen gaat het niet veel goedkoper maken vrees ik. Vooral San Francisco is een hele dure stad.

Ik heb een paar jaar geleden voor €1500 een reis door WTC naar Florida laten samenstellen. Dat was toen voor 13 dagen. Ik ging toen alleen, misschien als je hen aanschrijft en je een budget van €2500 voorschrijft dat ze er iets mee kunnen..dan heb je samen nog €500 te besteden. Niet de meest ideale reizen vaak, maar wel een groot deel van Florida gezien.
Overigens kwam daar wel nog €200 disney bij etc. Ik zou met dat budget nog even doorsparen en dit jaar een wat goedkopere vakantie ergens anders houden.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Pete.Z schreef:TS is nog niet terug geweest.
Of onderweg met de waterfiets, je moet ergens beginnen met bezuinigen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer