Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door mtl »

Ik denk dat het wel uitmaakt welke trein aangezien ze verplichte plaatsreservering hebben.
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Het maakt inderdaad uit met welke trein je reist, bij de Thalys wordt namelijk je stoel gereserveerd. Maar goed, gelukkig had ik een behulpzaam iemand van BudgetAir aan de telefoon en hij heeft mijn ticket veranderd: ik vertrek nu vanaf Amsterdam :clap: :P :clap: . Komt mij helemaal goed uit, kan ik morgen in alle rust richting Schiphol, een nachtje slapen in Hoofddorp en dan richting SF!

Maar goed, als ik dit dus niet had gecontroleerd, was ik voor niets naar Antwerpen gereden. Beetje jammer, toch?
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Mooi opgelost OrangeDaisy !

Nog even over die trein.
Ik dacht eerder ook dat het strikt gereserveerde stoelen waren.
Totdat ik er zelf mee reisde.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Prettige reis !

Groeten,

Kingair
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Wij hadden reeds in januari onze tickets geboekt bij connections. Onze route zag er als volgt uit: Antwerpen centraal station naar Schiphol met de THALYS en vervolgens rechtstreekse vlucht naar Seattle. Enkel onze terugkomst was met de Fyra. En wat blijkt nu?! Thalys en vertrek uit Antwerpen is weg. Moeten we eerst nog naar de luchthaven in Brussel zien te geraken om daar een cityhopper te pakken richting Nederland. Keilang wachten... En dan pas vlucht naar Seattle. Het strafste van al is dat Connections gewoon een klein belachelijk mailtje heeft gestuurd dat we nu pas 1 maand later hebben gezien (wegens probleem met onze mail). Hebben die dan geen telefoon om te vragen of dat in orde is voor ons? Wij hebben zelfs niet bevestigd of we akkoord zijn met deze nieuwe regeling. Gisterenavond vlug op KLM gaan zien voor onze zitjes in de hopper, blijkt dat we voor onze terugkeer naar huis, slechts 1 zitje meer kunnen boeken. :shock: Wat nu?

Morgen bellen we of ze hier iets aan kunnen doen. Was nu zo tevreden om vanuit Antwerpen te vertrekken met de trein. Nu moet ik nog zien dat ik vervoer kan regelen naar Brussel.
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Misschien even zelf met Connections of Klm bellen? Zal vast wel een oplossing te bedenken zijn...
Frisco
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Frisco »

jess85 schreef:Gisterenavond vlug op KLM gaan zien voor onze zitjes in de hopper, blijkt dat we voor onze terugkeer naar huis, slechts 1 zitje meer kunnen boeken. :shock: Wat nu?

Morgen bellen we of ze hier iets aan kunnen doen. Was nu zo tevreden om vanuit Antwerpen te vertrekken met de trein. Nu moet ik nog zien dat ik vervoer kan regelen naar Brussel.
Is alles goed gekomen?
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Hallo Frisco,

Connections deed er nogal luchtig over door te zeggen: "Vliegtuig is toch beter? Moet je niet sleuren met koffers in de trein."
Langs een kant ok is waar, maar mijn man kon hem ver door de telefoon trekken, want bij boeking zei hij het tegenovergestelde...

Nu ja, we moeten sowieso naar Brussel - luchthaven en dan kleiner vliegtuig pakken naar Amsterdam. Zitplaatsen heeft connections dan nog kunnen boeken. Maar door deze wijziging verliezen we 2 uur slaap... En het zal toch een behoorlijke lange dag worden voor ons. Mijn papa brengt ons dan naar de luchthaven te Brussel. Gelukkig vertrekken we op een zondag...

Groetjes,
Jess
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Frisco
Amerika-newbie

Bericht door Frisco »

Het is me nog steeds niet duidelijk of je nu wel of niet met een gestempeld treinkaartje/ticket kunt aankomen op schiphol.
Zijn er daadwerkelijk forumleden die problemen hebben ondervonden door aan te komen met een ongestempeld ticket of zelfs de treinreis niet te hebben gemaakt?

Groeten,

Tris
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Waarom zou je het willen proberen? Je boekt het traject Antwerpen-Schiphol, dan dien je die ook te volgen.
Wel de lusten van een goedkoper ticket, niet de lasten van een langer reistraject :roll:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Frisco
Amerika-newbie

Bericht door Frisco »

Aan het reistraject veranderd niets, vraag alleen of je aan alle formaliteiten moet voldoen.
Soms reis je met de trein en is de conducteur ver te zoeken.

Groeten,

Tris
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Officieel moet je dan zelf even op zoek naar een conducteur om je kaartje af te laten stempelen. Ze mógen je op Schiphol weigeren als het kaartje niet afgestempeld is. Of ze dat in de praktijk doen is altijd afwachten. Eigen risico dus..
Frisco
Amerika-newbie

Bericht door Frisco »

Daarvoor vraag ik ook naar de ervaringen van forumleden die recent gebruik gemaakt hebben van deze constructie.

Groeten,

Tris
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

En dan? Dan heb je een ervaring van iemand waarbij het wél goed gegaan is gegaan zonder stempel. En dan kom je zelf op Schiphol en dan doen ze er tóch moeilijk over. Sta je daar te kijken..

Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wij reisden het afgelopen najaar van Amsterdam naar Antwerpen naar Schiphol (waarmee we 900 euro bespaarden op drie retours Hong Kong).

We zagen niemand in de trein zelf, dus hebben de conductrice uiteindelijk op het perron van Schiphol (beleefd) aan haar jasje getrokken voor een stempel op ons vervoersbewijs. Ik kon weliswaar ook wel op een andere manier aantonen dat we daadwerkelijk in Antwerpen waren geweest die middag (bonnetje van drie keer lunch etc.), maar wilde het risico toch echt niet lopen dat we in discussie moesten.

Er werd bij de incheckbalie op Schiphol ook daadwerkelijk gevraagd naar onze gestempelde Thalystickets. Maar ook onze ervaring is n=1 natuurlijk :D
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Frisco
Amerika-newbie

Bericht door Frisco »

Dat is duidelijk, wel jammer dat je er zelf achterheen moest voor een stempel.
We zijn zelf vorig jaar via Brussel gegaan en dat scheelde inderdaad behoorlijk wat kosten.
Was toen niet met de Thalys en de tickets werden niet gestempeld, wat toen geen probleem gaf.
Dus lijkt het er op, dat als je met de Thalys gaat, wat dit jaar wel het geval is, een stempel niet mag ontbreken bij aankomst op schiphol.
Gelijk de betreffende persoon maar even aanhouden wanneer de kans zich voordoet.

Groeten,

Tris
solidago
Amerika-ontdekker

Bericht door solidago »

Ik heb in april gebruik gemaakt van dit ticket en op Schiphol kenden ze dit ticket helemaal niet. In Antwerpen was gezegd dat ik op Schiphol mijn ticket moest afhalen aan de balie na vertoon van mijn afgestempeld treinticket. Daar wisten ze echter niet wat ze ermee moesten doen en zeiden ze dat ik maar gewoon moest proberen in te checken met mijn paspoort. Aangezien alles daar zonder personeel verliep, heeft niemand naar onze tickets gevraagd en lukte het inchecken zonder problemen. Er waren ongeveer een dertigtal passagiers vanuit Antwerpen en het is bij niemand gecontroleerd. Het hangt volgens mij af van het personeel van KLM en of zij al dan niet op de hoogte zijn hiervan.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

KLM gaat een eigen bus inzetten tussen Antwerpen en Schiphol. Heen 2 ritten per dag en terug 1 rit per dag. Exclusief voor KLM reizigers.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dat gaat wel een stuk minder snel dan de Thalys denk ik..
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Dat gaat zeker minder snel. Ik heb een keer mijn broer afgezet om de Thalys te nemen zodat hij de kaartjes kon afstempelen. Hij was al in Rotterdam toen ik net Antwerpen uit was.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer