Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Inbraakveiligheid niet ok, andere wagen vragen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Inbraakveiligheid niet ok, andere wagen vragen?

Bericht door SenT »

Gisteren toegekomen op Houston international airport. Bij de balie van het verhuurbedrijf verloopt alles voorspoedig, geen onnodig gezaag over extra's. Me happy.
Maar als we de wagen willen ophalen staan we voor een lege verhuurplaats. Echt alle wagens van iedere categorie waren weg :shock: . Men probeert nog of we tevreden zijn met een lagere klasse, maar dat accepteer ik niet. We argumenteren dat de reservering al zes weken geleden gemaakt en betaald is, dus dat we dan ook een midsize suv wensen.
Veertig minuten later wordt er 1 ingeleverd en die wordt ons toegewezen.
Nu echter blijkt dat er helemaal geen beschermingsdeksel op de kofferbak ligt ( het is een jeep liberty ). Geen probleem dacht ik, ik heb mijn donker dekentje bij, dus dat leg ik wel over. Dit helpt echter niet omdat de ruiten niet eens getint zijn, hoogstens "gerookt" glas. Bijkomend merk ik gisteravond dat de olie moet ververst worden op 29900 miles, we zitten nu al aan 28650 en we hebben een rondreis van 3000 miles voor de boeg. De olie zou strikt gezien tijdens de rondreis moeten vervangen worden.

Zou ik kans maken als ik naar Dollar bel voor een andere wagen, desnoods dat ik hem inruil in een andere stad?
Kan ik hen op hun aansprakelijkheid wijzen als er ingebroken wordt? Het is immers een rondreis: er zullen dus momenten zijn dat we iets willen bezoeken en alle valiezen in de auto moeten achterlaten.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hockey
Amerika-expert

Re: Inbraakveiligheid niet ok, andere wagen vragen?

Bericht door Hockey »

Aangaande het beschermingsdeksel, was dit toegzegd bij het reserveren dat deze erbij zou zitten? Ik heb nog nooit een beschermingsdeksel meegekregen als ik een SUV huurde. Voor wat betreft de olie kan je wel een vervanging eisen.
SenT
Amerikafan

Bericht door SenT »

Neen, dat beschermingsdeksel was niet toegezegd, de reservering is bij een derde gebeurd (usa-reisen.de). Op zich is het ontbreken ervan voor mij ook geen probleem -was bij de vorige huurwagen ook zo- omdat de meeste SUV's getinte ruiten hebben waar je heel moeilijk doorheen kan kijken, maar bij deze is dat dus helemaal niet het geval.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij hebben een aantal geleden ook gehad dat tijdens onze reis het lampje van de olie ging branden. Na een telefoontje naar de verhuurder meldden zij ons dat we het nog wel zouden redden met de km's die we nog voor de boeg hadden. Zelf voelden we ons er niet prettig bij en zijn toen toch naar een locatie van de verhuurder gereden en daar een nieuwe auto gevraagd. Eerst kregen we de boodschap dat we zelf maar naar een garage moesten rijden, de olie laten verversen en dan de rekening declareren. Dat hebben we natuurlijk niet gedaan. Nieuwe auto gevraagd, die was er niet volgens hen. Alleen nog een hogere categorie, maar dat was niet echt ons probleem dachten wij. Uiteindelijk na wel een nieuwe auto meegekregen (die er plots wel ineens was) zonder al te veel gedoe.

We waren de straat nog niet uit, begon van de nieuwe auto ook het lampje te knipperen ;).. We hoefden alleen nog maar wat ritjes in en rondom de stad, dus we hebben het maar zo gelaten..

Ik zou dus gewoon ergens onderweg je auto proberen om te ruilen!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Als het lampje van de olie gaat knipperen is dat alleen een advies. Je kan het zelf gewoon resetten als je het geknipper vervelend vindt. Die auto rijdt echt wel de komende 3000 miles zonder olie verversing. Ik zou alleen als ik op een lange trip ga even het peil controleren of het nu mijn eigen auto is of een huurauto. Echter dat die olie er 3000 mile langer in zit zou mij worst wezen.
Mijn auto geeft aan dat na 7500 mijl de olie ververst moet worden. Ik vervang echter na 25000 miles en halverwege een keer het filter.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Olielampje hoef je je absoluut niet deuk over te maken, ik neem dan wel aan dat je sowieso even het peil hebt gecontroleerd bij ophalen van de wagen, maar verversen hoeft echt niet. Desnoods plak je iets over dat lampje, dan zie je het niet.
Afdekzeiltje zit eigenlijk nooit bij die huur SUV's (nu komen natuurlijk alle mensen waar het wel bij zat) wij kopen meestal een fleecedekentje van drie dollar en gooien dat over de koffers.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Allemaal goede raad, maar als de auto je niet zint gewoon omruilen. Afgelopen zomer konden wij ook kiezen uit Jeep Liberty's, een Ford en gelukkig een Chevrolet Captiva. Geen enkele Liberty was voorzien van "privacy windows". Zoek een vestiging van Dollar op en verzin een mooi probleem (auto valt steeds stil) en omruilen. Red je vakantie! :wink:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

En als je dan het topic leest dat ik een poosje terug had geopend om te kijken of mensen hun spullen hadden verloren door auto inbraak dan is de conclusie dat het eigenlijk nooit gebeurt. Dus geen zorgen over getinte ramen en afdekhoesjes (statistisch gezien)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wel zo handig om dan direct het linkje erbij te doen ;) : http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=46840
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik zou vanwege een olielampje absoluut geen uren besteden aan het lokaliseren en vinden van een filiaal waar ik de auto zou kunnen omruilen. Veel te veel gedoe. Als het olieniveau laag is, zou ik zelf een vaatje olie kopen en erbij kieperen, en anders lekker laten gaan.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

tosca schreef:Eerst kregen we de boodschap dat we zelf maar naar een garage moesten rijden, de olie laten verversen en dan de rekening declareren. Dat hebben we natuurlijk niet gedaan.
Waarom niet? Waarschijnlijk was je minder tijd kwijt geweest door even de olie te laten vervangen.
SenT
Amerikafan

Bericht door SenT »

Deze morgen naar de road assistance gebeld van Dollar. Probleem uitgelegd, zij hebben tijdens mijn telefoontje contact opgenomen met de locatie waar ik hem had opgehaald en ik kon onze wagen omruilen op dzelfde vestiging.

Daar aangekomen wist men al van onze komst. Zij vonden eerst dat ik overdreven zorgen maakte ( pk, het is misschien wel zo) het zou wel gaan voor die paar dagen in een stad rond te rijden tot ik uitlegde dat we richting El paso en Big bend zouden rijden en dat ik absoluut niet wilde dat we in de "middle of knowhere" problemen zouden voorhebben. Big bend vonden die mensen blijkbaar wel een aan hte andere eind van de wereld: plots was er zogezegd net een midsize SUV binnengereden.
Nu tuffen we rond in een Chevrolet Captiva met 3500 miles op de teller, geblindeerde ruiten en nog te installeren afdekzeil. ME HAPPY!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

dimona schreef:Waarom niet? Waarschijnlijk was je minder tijd kwijt geweest door even de olie te laten vervangen.
Omdat wij allebei geen enkel verstand van welk onderdeel van een auto dan maar ook hebben. Dus of we nu naar een garage waren gereden en de olie daar hadden moeten laten verversen en dan nog maar moesten zien of we die kosten terug zouden krijgen of naar een verhuurstation te rijden? Was voor ons de keuze snel gemaakt.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

SenT schreef:Nu tuffen we rond in een Chevrolet Captiva met 3500 miles op de teller, geblindeerde ruiten en nog te installeren afdekzeil. ME HAPPY!
stuk mooiere en grotere auto ook. Jeep Liberty vind ik persoonlijk echt lelijk. Hoekig geval!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

wij hebben altijd prima in een jeep liberty gereden, erg fijne auto!
Nog nooit heeft er een zeil over de achterbak gezeten, maar altijd zelf een kleedje gekocht om wat spullen aan het zicht te ontrekken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zowel in florida als in californie nog maar heeeeel weinig open gebroken auto's heb gezien. Dit terwijl toch vaak op parkeerplaatsen hebben geparkeerd die desolaat en donker waren.

Bevalt de auto niet? Of heb je een goede reden (olielampje lijkt mij prima reden!!)? Gewoon naar een verhuurvestiging gaan en omruilen.
Hebben wij ook regelmatig gedaan als we een vaag geluidje of een brandend hadden. Je moet fijn op vakantie zijn en daar hoort een auto bij waar je je geen zorgen om hoeft te maken!
Daar betaal je immers ook voor!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer