Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dine with Shamu
Dine with Shamu
Wij gaan van de zomer o.a. naar Seaworld San Diego en nu zag ik op de site dat ze daar Dine with Shamu aanbieden. Je kan dan eten aan de rand van het bassin waar Shamu (of 1 van de andere orka's) zwemt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het de moeite en met name het geld waard?
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het de moeite en met name het geld waard?
Re: Dine with Shamu
Ik heb er geen ervaring mee. Het is niet mijn ding, maar als jij het leuk vindt, gewoon doen.
Laatst gewijzigd door Hockey op 08 mei 2013, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, maar het gaat hier niet om de meningen van wat leden hier van opgesloten dieren vinden.
Het gaat hier gewoon om een vraag of het leuk / lekker en of het prijstechnisch wel waard is om te dineren tijdens het bezichtigen van een orka in Seaworld.
Als de topicstarter iemand is die tegen dieren in gevangenschap is, dan zou hij/zij de vraag niet stellen of het wat is om te dineren in Seaworld tijdens een voorstelling van een orka.
@ topicstarter,
Ik ben nooit in Seaoworld geweest, volgende maand ben ik wel in San Diego maar denk niet dat ik naar Seaworld ga. Maar als jij het leuk lijkt, zou ik het gewoon doen. Net zoals het je eerder verteld is.
Kijk hier:
http://www.yelp.com/biz/dine-with-shamu-san-diego
Het gaat hier gewoon om een vraag of het leuk / lekker en of het prijstechnisch wel waard is om te dineren tijdens het bezichtigen van een orka in Seaworld.
Als de topicstarter iemand is die tegen dieren in gevangenschap is, dan zou hij/zij de vraag niet stellen of het wat is om te dineren in Seaworld tijdens een voorstelling van een orka.
@ topicstarter,
Ik ben nooit in Seaoworld geweest, volgende maand ben ik wel in San Diego maar denk niet dat ik naar Seaworld ga. Maar als jij het leuk lijkt, zou ik het gewoon doen. Net zoals het je eerder verteld is.
Kijk hier:
http://www.yelp.com/biz/dine-with-shamu-san-diego
Eens. Dat was ook mijn punt, alhoewel Tetouani het veel beter heeft omschreven.tetouani schreef:Ja, maar het gaat hier niet om de meningen van wat leden hier van opgesloten dieren vinden.
@Hockey en @tetouani: dank voor jullie reacties. We gaan nog eens even god nadenken, maar zeker voor onze zoon van 9 zal dit een onvergetelijke ervaring worden.
@pushirubiano en @wookie: ieder zijn mening natuurlijk, alleen jammer dat jullie reactie totaal niet slaan op de vraag.
@pushirubiano en @wookie: ieder zijn mening natuurlijk, alleen jammer dat jullie reactie totaal niet slaan op de vraag.
Ja met een bootje door de natuurlijk habitat...gelukkig strooit de toeristische industrie geen voedsel in dat gebied zodat die dieren daar kunstmatig heen gaan 
Maar goed, hier een aantal youtube videos
[youtube]XA-nTVJqc1k[/youtube]
[youtube]nccAebkfiDI[/youtube]

Maar goed, hier een aantal youtube videos
[youtube]XA-nTVJqc1k[/youtube]
[youtube]nccAebkfiDI[/youtube]
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik denk dat het hartstikke leuk is om te doen!
Wij hebben Seaworld 2 jaar geleden bezocht.
Ik heb geen ervaring met de prijs/kwaliteit verhouding van dine met shamu.
Indien het vooral gaat om ze van dichtbij te zien, zou ik mijn geld ergens anders aan spenderen.
Met de gewone show waren we best vroeg, en we zaten dicht bij het bassin. We hebben onze gekochte handdoeken zelfs kunnen gebruiken. Als het je vooral te doen is om iets te eten, dan moet je het zeker doen.
Ik heb geen ervaring met de prijs/kwaliteit verhouding van dine met shamu.
Indien het vooral gaat om ze van dichtbij te zien, zou ik mijn geld ergens anders aan spenderen.
Met de gewone show waren we best vroeg, en we zaten dicht bij het bassin. We hebben onze gekochte handdoeken zelfs kunnen gebruiken. Als het je vooral te doen is om iets te eten, dan moet je het zeker doen.
- Dr.Phlox
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
We hebben dit in 2008 in Orlando gedaan. We vonden het een mooie ervaring. Het beste zie je als je echt aan de rand zit. Op nog geen 2 meter afstand komen ze omhoog.
Grz
Ton

Grz
Ton
Reisverslagen en foto's van Florida 2004, 2008, 2011, Californie 2013, rondreis West-USA 2015. rondje Denver - Denver 2018 en een week New York 2019 zijn te zien op : http://www.don-damen.nl
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Heel erg gaaf dus!! WOW!
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Maar dat zie je toch ook als je een show bezoekt? Dan hoef je toch niet een duurbetaald dinertje te boeken?
Nu heb ik zelf geen kinderen, maar volgens mij hebben kinderen het niet zo bijzonder op tafelen en doe je ze meer een plezier met een bezoek aan een park (zoals Sea World) of de natuur of bepaalde activiteiten in steden. Waarom niet gewoon de show bezoeken en dan 's avonds lekker in de stad, in een leuk restaurantje, eten tegen normalere prijzen? Ik snap de meerwaarde van de combinatie orka-show/dinertje niet zo....
Nu heb ik zelf geen kinderen, maar volgens mij hebben kinderen het niet zo bijzonder op tafelen en doe je ze meer een plezier met een bezoek aan een park (zoals Sea World) of de natuur of bepaalde activiteiten in steden. Waarom niet gewoon de show bezoeken en dan 's avonds lekker in de stad, in een leuk restaurantje, eten tegen normalere prijzen? Ik snap de meerwaarde van de combinatie orka-show/dinertje niet zo....
Ik weet ook niet of dit het extra geld wel echt waard is... onze ervaring met Sea World (maar dus niet met dit diner) stamt al uit 2006, maar wij vonden toen dat de dieren sowieso erg 'toegankelijk' waren daar. We konden tijdens - als ik het me goed herinner - een soort 'openbare voedertijd' een dolfijn aanraken, je kon de roggen aaien en je mocht zelfs van die oranje zeesterren uit het water pakken om ze beter te bekijken (wat mij trouwens vrij stressvol lijkt voor die arme beestjes, maar dat terzijde). En inderdaad, als je zorgt dat je op tijd bent en vooraan zit bij de orkashow (poncho niet vergeten!) dan zie je de orka's ook van heel dichtbij. En zit je niet met doorweekt eten 

- Bqtje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben de "Dine with Shamu" show ook al 2 keer gezien in Orlando . Echt een aanrader , zeker doen ! Het eten was zeer lekker . Voor en na het eten is er een demonstratie met de orka's , tijdens het eten zwemt er eentje rustig rond . Af en toe komt hij nieuwsgierig kijken . Maar nat zal je er zeker niet van worden , ook geen doordrenkt voedsel !!!
Ons is trouwens altijd verteld dat de opbrengsten van Seaworld gebruikt worden om andere dieren te helpen . Maar dat zullen de tegenstanders natuurlijk niet geloven !
Laat je niet afschrikken door mensen die er nog nooit geweest zijn . Als je er zin in hebt : doen !
Ons is trouwens altijd verteld dat de opbrengsten van Seaworld gebruikt worden om andere dieren te helpen . Maar dat zullen de tegenstanders natuurlijk niet geloven !
Laat je niet afschrikken door mensen die er nog nooit geweest zijn . Als je er zin in hebt : doen !
http://disneybelgskes.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zuid-West Amerika september 2013 http://mtenbqtjeopstap.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zuid-West Amerika september 2013 http://mtenbqtjeopstap.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zeesterren en van die zeekomkommers mag je bijna overal vastpakken. Ik kan me niet voorstellen dat dit mag als het stress voor die beestjes opleverd. In curacao kun je ook gewoon haaien aaien. Het lijkt me wel een dure manier van orka's kijken, maar ik kan me voorstellen dat het wel heel speciaal is.
Ik heb het 4 jaar geleden gedaan in San Diego en ik vond het erg leuk! Gaaf om die beesten van zo dichtbij te zien en er wordt veel verteld over de orka's. Ook gaven ze een aantal demonstraties. Eten was voor zover ik me herinner ook prima, was in buffetvorm allemaal. Na het eten gingen wij naar de show Rock with Shamu (geloof ik) en daar waren prima plekjes voor ons gereserveerd waar we van de show konden genieten. Ik vond het een heel leuke ervaring in ieder geval 

ik ben een dierenvriend, in hart en nieren
drie jaar terug deed ik Sea World en heb ik echt genoten van de orka-show, ook al waren het dieren in gevangenschap
natuurlijk zal je zoon genieten, welk kind zou er niet van genieten
en ja, zo'n boottocht op zee is ook leuk, maar als je zoon dan net zoals wij vorig jaar uren op een boot zit om enkel een paar zeeleeuwen in de hele verte te zien en twee arenden, dan denk ik dat de teleurstelling er ook wel zal zijn
gewoon gaan naar Sea World, en je lekker amuseren met de open mond van je zoon, want die zal zeker wijd open staan tijdens de show
drie jaar terug deed ik Sea World en heb ik echt genoten van de orka-show, ook al waren het dieren in gevangenschap
natuurlijk zal je zoon genieten, welk kind zou er niet van genieten
en ja, zo'n boottocht op zee is ook leuk, maar als je zoon dan net zoals wij vorig jaar uren op een boot zit om enkel een paar zeeleeuwen in de hele verte te zien en twee arenden, dan denk ik dat de teleurstelling er ook wel zal zijn
gewoon gaan naar Sea World, en je lekker amuseren met de open mond van je zoon, want die zal zeker wijd open staan tijdens de show

@Carine, weet niet of het mogelijk is maar wat mij betreft mag dit onderwerp op slot.
Ik heb voldoende reacties gekregen op een vraag en zoals altijd zijn er voor en tegenstanders ten aanzien van bepaalde atractie parken. Lijkt me echter niet heel zinvol om de discussie die nu ontstaat in/over dit onderwerp verder te voeren.
Ik heb voldoende reacties gekregen op een vraag en zoals altijd zijn er voor en tegenstanders ten aanzien van bepaalde atractie parken. Lijkt me echter niet heel zinvol om de discussie die nu ontstaat in/over dit onderwerp verder te voeren.
-
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Wij zijn een aantal keer in Seaworld in Orlando geweest maar hebben geen ervaring met San Diego.
In Orlando was er een achter het stadion waar de show gegeven werd een heel groot basis waar de orka's verbleven buiten de shows. Daar was ook een onderwatertunnel met een gigantische glazen wand.
Wij hebben daar ontzettend veel tijd doorgebracht en het was een onvergetelijke ervaring om mee te maken dat een van de orka's naar het glas toekwam en je dus met alleen de glazen wand er tussen neus aan neus stond met zo'n prachtig dier.
Dine met Shamu hebben we dus overgeslagen, want zo dichtbij kom je nooit meer
Wat mijn kids verder ook erg leuk vonden was het restaurant bij de haaien, Sharks Underwater Grill, waar je haaien en vissen naast je ziet zwemmen.
Veel plezier!!
Wij zijn een aantal keer in Seaworld in Orlando geweest maar hebben geen ervaring met San Diego.
In Orlando was er een achter het stadion waar de show gegeven werd een heel groot basis waar de orka's verbleven buiten de shows. Daar was ook een onderwatertunnel met een gigantische glazen wand.
Wij hebben daar ontzettend veel tijd doorgebracht en het was een onvergetelijke ervaring om mee te maken dat een van de orka's naar het glas toekwam en je dus met alleen de glazen wand er tussen neus aan neus stond met zo'n prachtig dier.
Dine met Shamu hebben we dus overgeslagen, want zo dichtbij kom je nooit meer

Wat mijn kids verder ook erg leuk vonden was het restaurant bij de haaien, Sharks Underwater Grill, waar je haaien en vissen naast je ziet zwemmen.
Veel plezier!!
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas