Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar te beginnen met de reis?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
bembi
Amerikafan

Waar te beginnen met de reis?

Bericht door bembi »

Hallo allemaal,

wij willen afhankelijk van wat het gaat kosten volgende zomer of het jaar daarop naar Hawaii. Nu heb ik enkel ervaring met een los vliegticket boeken maar voor de rest ben ik altijd met georganiseerde reizen gegaan. We zouden het best zelf samen willen stellen, wellicht is dat dan namelijk ook goedkoper. Ik zou alleen wel alles al vanaf hier vast willen leggen en waar begin je dan mee? Dit omdat ik wel gerust op vakantie wil kunnen en daar niet wakker wil worden met het idee...waar gaan we slapen? We dachten aan 3 weken 3 eilanden. En misschien een vraag die niet beantwoord gaat worden, maar wat waren jullie ongeveer kwijt daar per persoon per week?

De georganiseerde reizen zie ik enkel voor 3000,- of meer in het hoogseizoen, we zijn wel aan het hoogseizoen gebonden. Dan heb je alleen wel al alles geregeld en hoef je niet bang dat zijn dat je voor een vol hotel staat of dat het autoverhuur bedrijf niet bestaat of naja je hebt ten minste iets om op terug te vallen.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Waar te beginnen met de reis?

Bericht door Stan.Gobien »

Als je via degelijke organisaties boekt sta je ook niet voor een vol hotel of een niet bestaand verhuurbedrijf.
Wij gaan deze zomer naar Hawaii doen 4 eilanden in 3 weken (het is daar trouwens meer hoogseizoen rond januari), maar het is zeker niet goedkoop.

Voor de vluchten grepen we net naast een betere promo prijs en daardoor betalen wij voor alle vluchten 1330€ per persoon.
Dit is voor
BRU - ( LHR - LAX - ) KOA
ITO - OGG
OGG - LIH
LIH- HNL
HNL - LAS
LAS - (LHR - ) BRU

Ik geloof dat met de januari promo van British en Connections het totaal tot 1100€ p.p. kon zakken. De binnenlandse vluchten zijn apart geboekt met Hawaiian airlines en zijn non stop.
Dan boeken wij op iedere eiland (en ook Las Vegas 3 dagen) sowieso een huurauto voor de gehele duur en wie kiezen steevast voor een midsize SUV (of 1x een cabrio).
Voor Big Island en Maui kiezen we B&B's maar de betere hotels op Kauai en Oahu zijn zeer duur en trekken de prijs ook echt omhoog.

En zo zitten wij totaal op 5600€ voor 2 met alle vluchten, huurauto's en hotels. Dus zo'n 2800€ p.p.

Maar ik zou zeggen koop eerst goede reisgidsen, ik kan de Hawaii revealed series (kopen kan via amazon.de) sterk aanbevelen (engelstalig) en lees die volledig, dan weet je perfect wat je wilt zien en waar je wilt verblijven.

Ik moet wel zeggen dat alles zelf samenstellen volgens mij moeilijker is voor Hawaii dan voor een gewone zuidwesten reis. Maar als je voldoende tijd aan voorbereiding en inlezen wilt besteden dan is het zeker mogelijk.
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Je bent wel een stuk minder kwijt dan ik zie via de organisaties. Als die prijs dan in ieder geval met, vluchten, overnachtingen en huurauto zijn. Heb je misschien een goede website voor B&Bs? Als ik via Google zoek kom ik steeds weer bij hotels uit.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

De B&B's die ik gekozen heb waren soms op aanraden van mensen hier op het forum.
Onze hotelijst:

Code: Selecteer alles

Van	Naar	Eiland	Afstand (mi)	Afstand (km)	Tijd	Todo	Hotel	Geboekt via
Brussel	Kaliua-Kona	Big Island	0	0			Nancy's Hideaway B&B	rechtstreeks
Kaliua-Kona	Kaliua-Kona	Big Island					Nancy's Hideaway B&B	rechtstreeks
Kaliua-Kona	Kaliua-Kona	Big Island					Nancy's Hideaway B&B	rechtstreeks
Kaliua-Kona	Volcano	Big Island					End of the road B&B	hotels.com
Volcano	Hilo	Big Island					Aaron's Cottage B&B	hotels.com
Hilo	Kihei	Maui					Better Than a Bed & Breakfast	vbro.com
Kihei	Kihei	Maui					Better Than a Bed & Breakfast	vbro.com
Kihei	Kauai 	Kauai					Hotel Coral Reef in Kapa'a	rechtstreeks
Kauai 	Kauai 	Kauai					Hotel Coral Reef in Kapa'a	rechtstreeks
Kauai 	Oahu	Oahu					Equus Hotel	hotels.com
Oahu	Oahu	Oahu					Equus Hotel	hotels.com
Oahu	Vlucht							
Vlucht	Las Vegas	Mainland					Aria 5* Resort	priceline
Las Vegas	Las Vegas	Mainland					Aria 5* Resort	priceline
In Waikiki ga ik misschien nog priceline 4* proberen en dan Equus annuleren, we zien wel.
De totaal prijs is met huurauto's, vluchten, hotels. Hotelnacht is gemiddeld: 101€ / nacht.
De auto's:

Code: Selecteer alles

autohuur:	
HNL-HNL	208,00 €
LIH-LIH	208,00 €
OGG-OGG	205,00 €
KOA-ITO	216,00 €
LAS-LAS	125,97 €
Pushkin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pushkin »

Hoi Stan,

Via welke weg/maatschappij huurden jullie de auto's? :-)
Leuk reisverslag en prachtige foto's trouwens!

Groetjes
Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ik had origineel voor de eilanden bij rentalcars.com gehuurd en dat was dan 4x met Dollar. Na de leuke prijzen wegens systeemfout bij Alamo en National heb ik nadien er nog 2 daarvan geannuleerd en herboekt via Expedia. In Las vegas was het terug bij Alamo maar dan via AutoEurope.

PS: Hotel Coral Reef kan ik sterk afraden, wegens teveel van de kredietkaart afnemen dan afgesproken. Mijn klachtendossier bij Mastercard is lopende.
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

ja hoor, zoals in mijn onderschrift gaat het nog een hele tijd duren....maar ik heb alvast geboekt :clap: Ik heb er zo'n zin in!

we hebben dan 6 nachten op oahu
6 nachten op big island
en 8 nachten op Maui

ik heb geboekt via een reisorganisatie dus de autohuur(op maui en big island), hotels en vluchten worden allemaal geregeld. Een ding scheelt, de tijd vliegt voorbij :mrgreen: ik ben namelijk begin mei begonnen met alles een beetje op een rijtje zetten dus inmiddels zijn we al bijna 3 maanden verder, haha.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer