Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tropical storms

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De donder horen we al en er zijn al 5 :shock: tornado's neergekomen minder dan een uur rijden om ons heen. De weermensen zijn er helemaal opgewonden van, want voor ons gebied is dit tornado weer *heel* ongewoon.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Be safe Petra and all of you on the east coast!
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

rperre schreef:Toen ik hier begon met mijn opleiding moesten we zelf kaarten in elkaar vouwen om mee te vliegen en een van de dingen die je daarop in ROOD aan moet merken is alle stroomdraden :shock: maar gelukkig hadden ze daar al iets op gevonden op de kaft van het boekwerk met kaarten stond heel groot en in het rood
Ja, dan blijkt maar weer dat het goed is dat ze mij nooit in een vliegtuig hebben gezet. Ik zou tijdens een navigatie-vlucht dan ook waarschijnlijk tegen een bergwand gevlogen zijn. :? Ik had steeds in gedachten dat Richard ergens boven in Alambama zat en Redneck ergens in Georgia iets lager.
Lekker bijdehand met nog de opmerking van Richard in het achterhoofd dat L.A. voor LOWER Alabama staat en dat ik best wist waar Ft. Rucker ongeveer op de kaart te vinden is. :roll:

Toch wat vaker in de atlas kijken dus :oops:

René
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Joke schreef:Be safe Petra and all of you on the east coast!
]

Dank je, we zijn nu onder tornado warning en ik ga de basement maar in. Een van de meteorologen zei net, dat hij in zijn 21 jarige loopbaan nog nooit zoveel tornado activiteit in dit gebied heeft gezien :shock: :cry:
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Success Petra,

ook toen ze hier waren zeiden ze op tv dat ze nog nooit zo veel tornado activiteit hadden gezien! Het komt vooral voor in de buitenste noord oostelijke band!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rperre schreef:ah bedankt redneck voor de uitleg op het kaartje, ik was het ook al aan het zoeken om zoiets in elkaar te flansen!

Toen ik hier begon met mijn opleiding moesten we zelf kaarten in elkaar vouwen om mee te vliegen en een van de dingen die je daarop in ROOD aan moet merken is alle stroomdraden :shock: maar gelukkig hadden ze daar al iets op gevonden op de kaft van het boekwerk met kaarten stond heel groot en in het rood

"ALL ROADS HAVE WIRES"

duidelijk amerika dus! :wink:

Petra ik hoop dat je broer het haalt, altijd fijn om je familie weer eens te zien! en hopenlijk niet te veel "rotzooi" bij jullie!

Richard
Na Rene's opmerking over waar jij nou precies zit, leek het mij handig om een kaartje te maken met daarop onze "coördinaten". Zo zijn vergissingen voortaan uitgesloten en kan iedereen meteen zien waarom het bij jou een uur vroeger is dan bij ons, ondanks het feit dat wij bijna recht boven elkaar wonen: Georgia is EST en Alabama is CST. Vandaar.

Hopelijk heb ik niet teveel van je privacy prijs gegeven? ;)

Leuke anecdote trouwens. Ik heb er goed om moeten lachen!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Ivan stond vanmiddag al op de 3e plaats van hurricanes die de meeste tornado's hebben veroorzaakt. :(

Hopelijk neemt de activiteit na zonsondergang snel af. Sterkte!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rene.jager schreef:Ja, dan blijkt maar weer dat het goed is dat ze mij nooit in een vliegtuig hebben gezet. Ik zou tijdens een navigatie-vlucht dan ook waarschijnlijk tegen een bergwand gevlogen zijn. :? Ik had steeds in gedachten dat Richard ergens boven in Alambama zat en Redneck ergens in Georgia iets lager.
Lekker bijdehand met nog de opmerking van Richard in het achterhoofd dat L.A. voor LOWER Alabama staat en dat ik best wist waar Ft. Rucker ongeveer op de kaart te vinden is. :roll:

Toch wat vaker in de atlas kijken dus :oops:

René
Ben toch blij dat ik dat kaartje gepost heb. Eindelijk klaarheid voor René. "Connecting the dots" noemen ze dat hier. :D

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Redneck schreef:Ivan stond vanmiddag al op de 3e plaats van hurricanes die de meeste tornado's hebben veroorzaakt. :(

Hopelijk neemt de activiteit na zonsondergang snel af. Sterkte!

gr. Redneck
Na onze tornado "frenzy" vanavond staat Ivan tweede na Beulah voor de meeste tornado's. Onvoorstelbaar!
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Petra/VS schreef:Dank je, zijn vlucht is voorlopig nog op tijd, maar ja, we hebben nog 2 uur te gaan. Hopelijk blijven de stormen tot na 19 uur weg.
Is je broer nog goed aangekomen, of zittie vast in PA ?

/PeeJay
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Ja hoor, Ivan heeft PA bereikt, het komt hier met bakken naar beneden en het licht flikkert zo nu en dan. Hopelijk blijft onze stroom stromen... :wink:

Nou dat maaien kan ik wel vergeten dit weekend, als ik nu de tuin in zou gaan zak ik tot mijn enkels de grond in, zo nat.

De temperatuur is ook nog eens gezakt tot zo'n 15 graden C, dus het is heerlijk weer voor mijn favoriete bezigheid, en ik denk dat je me in mijn sauna kan vinden dit weekend. :roll: Ik kom niet buiten.

/PeeJay
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

En van die nattigheid gaat je gras ook nog eens harder groeien. :shock: Het wordt toch echt tijd voor een motermaaier...

Afbeelding

De slogan is van John Deere en niet van mij. :roll:

Volgens mij is Ivan een geweldig excuus om je sauna in te kunnen duiken. :idea:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Redneck schreef: Volgens mij is Ivan een geweldig excuus om je sauna in te kunnen duiken.
Shhhht, niet zo hard, dan hoort mijn vrouw het ook, en zij denkt echt dat het te nat is om in de tuin te werken... :lol:

/PeeJay
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

.
PeeJay schreef:
Petra/VS schreef:Dank je, zijn vlucht is voorlopig nog op tijd, maar ja, we hebben nog 2 uur te gaan. Hopelijk blijven de stormen tot na 19 uur weg.
Is je broer nog goed aangekomen, of zittie vast in PA ?

/PeeJay
Hij is tussen al het natuurgeweld goed aangekomen. Hij belde net (logeert bij mijn vader), dat ze tv zaten te kijken gisteravond, toen ze een razend geluid hoorden. Ze zijn gauw naar de basement gerend en vanochtend zien ze in mijn vaders achtertuin en de bij de school naast zijn huis een pad van omgevallen enorme bomen! Blijkt er inderdaad een tornado recht achter mijn vaders huis langsgegaan te zijn :shock: .
Gelukkig geen schade aan zijn huis. Poeh, het was me het avondje wel.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Nou, het feit dat wij dus boven op een heuvel wonen is geen garantie dat we gedekt zijn tegen Ivan :roll:

Ik liep vanmorgen de basement in en ja hoor, de riolering kon het water niet aan en had aardig wat water terug gespuugd. Het laatste uur heb ik water staan te zuigen. Maar goed het ging om enkele emmers, en altijd nog niet zo erg als bij mijn schoonmoeder vorig jaar die dus ruim 2 meter water :shock: in haar basement had.

De dehumidifiers staan als gekke te blazen nu, dus hopelijk is alles weer droog aan het einde van de dag

/PeeJay
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

He, jakkes, Peejay! Mijn vaders basement is inmiddels ook ondergelopen en die van onze buren ook. Rick is nu helpen daar.
Hopelijk blaast het allemaal gauw over, want wat een water brengt deze storm met zich mee!!
Sterkte met pompen! Hopelijk blijft het hierbij voor jullie.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Nou je broer heeft wel een memorabele vakantie zo, wordt meteen aan het werk gezet zeker. :lol:

De storm is hier voorbij, het miezert nog een beetje en de verwachtingen zijn dat het droog wordt vanmiddag en zelfs dat de zon weer gaat schijnen :P

Succes allemaal met de schoonmaak.

/PeeJay
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

PeeJay schreef:... en altijd nog niet zo erg als bij mijn schoonmoeder vorig jaar die dus ruim 2 meter water :shock: in haar basement had.
Je weet dat sommige mensen daar grof geld voor betalen hè! Een eigen zwembad in de kelder. :wink:

René
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

rene.jager schreef: Je weet dat sommige mensen daar grof geld voor betalen hè! Een eigen zwembad in de kelder. :wink:

René
:lol: ja, maar ik denk dat ze dan een iets andere kleur water in gedachte hebben.

Hier is een link naar fotos van die overstrominge vorig jaar :
http://www.scrantontimestribune.com/flood2003/page1.htm

/PeeJay
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Ik hoop dat de schade meevalt PeeJay. Je hebt zoveel werk in je basement project gestopt!

De foto's geven een goed beeld van alle ellende die een flash flood kan veroorzaken. Ik neem aan dat het deze keer niet zo erg was?

@Petra, ik ben blij te horen dat het je broer toch gelukt is! Minder natuurlijk van die ellende achter je vader's huis, maar zolang er alleen materiële schade is: prijs je gelukkig!

Hier is het vandaag een prachtige en zonnige dag. De temperatuur gaat eindelijk weer omhoog naar de meer normale waarde van rond de 32 C.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer