Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Silver City NM,iemand ervaring?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Silver City NM,iemand ervaring?

Bericht door Pete.Z »

Ik vraag me af of Silver City in New Mexico een beetje de moeite is om te bezoeken?
Ik ben wat aan het kijken en puzzelen aan een globale route voor maart 2007...... :D

Als iemand daar geweest is hoor ik het graag,gaat sowieso onze eerste keer NM worden,komende uit Texas en richting Tombstone AZ.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Pete,

ik heb er vorig jaar een nacht geslapen bij het Super 8 Motel. Voor mij was het puur een overnachtingsplaats. Van het stadje zelf heb ik dan ook weinig gezien. De volgende ochtend ben ik alweer vroeg op pad gegaan naar de Very Large Array (VLA).

Om er te overnachten is het een prima plaats.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Silver City zelf zijn we alleen maar langs gereden op weg naar Gila Cliff Dwelling NM in 2005 (zie verslag dag 15)
Ben alleen bang dat het nog flink koud kan zijn in maart, wij waren er op 1 mei en toen hadden we no0g nachtvorst op de campground in het park, overdag was de temperatuur wel lekker.
Rob

p.s.
Lees het verslag van 2005 maar eens door daar kan je mogelijk een en ander uithalen, we zijn toen van LA naar Dallas gereden.
Niet zo ver van Silver City heb je ook nog Deming daar liggen een paar leuke State Parks.
Pancho Villa sp viel tegen maar Rockhound SP en zeker City of Rocks SP zijn best de moeite waard en eventueel samen in 1 dag te doen.
Big Bend NP is in maart heel mooi volop bloeiende Cactussen en veel wild live (vogels) je kan er ook schitterende hikes maken.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Pete,
Wij hebben verleden jaar vanuit San Antonio Texas en NM bezocht. Wij zijn toen ook twee dagen in Big Bend NP geweest en dat is iets dat je niet mag missen. Er is maar een lodge, Chisos Mountains Lodge met een werkelijk fantastische locatie. Alleen zijn maart en april de "drukste" maanden van het jaar en is het tijdens de zg spring break erg druk ofschoon het een van de minst bezochte parken is. Een reservering is essentieel.
Ook buiten het park in Marathon, Study Butte en Terlinqua is accomodatie.
Wij zijn ook alleen door Silver City gereden en kan je hierover weinig vertellen. Wij zijn in totaal drie weken in Tx geweest maar niet in Dallas en Houston.
Yeehaw
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Yeehaw schreef:Hi Pete,
Er is maar een lodge, Chisos Mountains Lodge met een werkelijk fantastische locatie. Yeehaw
Pete gaat met een camper dus heeft hij geen Lodge nodig, de campground bij Chisos Mts komt weer wel in aanmerking Zeker als het op rivierniveau warm is een lekkere plek, ligt een stuk hoger en is 's nachts lekker koel. Campground is zonder hook-up
Rob
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Klopt,we gaan met een camper,Big bend staat in principe op het programma,hoewel ze inderdaad wel waarschuwen voor drukte tijdens spring-break.
Het zal wel meevallen denk ik,lijkt mij groot genoeg... :wink:

Daar vandaan richting NM,vroeg me dus alleen af of Silver City de moeite was,of dat we beter via Carlsbad en White Sands (wil ik allebei wel zien)naar Arizona kunnen rijden.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Silvercity is een leuk plaatsje om te overnachten. Ook het historische gedeelte in de binnenstad is leuk om te bekijken met zijn geveltjes en leuke winkeltjes en erg groot is het niet. Ook is in Silvercity een grote Walmart Superstore (met benzinepomp). Er zijn diverse goede eettentjes en er is een internetcafë.

Verder hebben wij in 2003 daar op de KOA camping gestaan. Wat mij bijgebleven is, is dat de beheerders van deze kampground uitzonderlijk vriendelijk, prettig en behulpzaam waren. Je voelde je daar echt welkom door de persoonlijke benadering. Dat is op andere KOA's meestal wel anders, veel commerciëler. Een prima plek om te overnachten dus.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
tiggerific
Amerika-ontdekker

Bericht door tiggerific »

Over een paar weekjes (12 oktober) overnachten wij in Silver City NM. Het leek ons wel een aardig stadje met een hele mooie omgeving.
We zochten toch naar een overnachtingsplaats in deze omgeving (mooi tussen Tucson en Alamogordo in), dus de beslissing was snel genomen. :D
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Pete, Spring Break is een amerikaanse college traditie. Het is in maart maar de dagen zijn verschillend. Veel hotels en appartementen hebben een springbreakers verbod omdat er vaak een puinzooi van wordt gemaakt. Ik weet niet wanneer de springbreakers in maart in Big Bend neerstrijken maar de kans dat het op de campings vol is is aanzienlijk en ik denk niet dat jullie graag tussen springbreakers willen staan als ik al die verhalen van Amerikanen moet geloven. Mijn Moon Handbook zegt: "In March, the parks's most crowded month, campsites and lodge rooms are usually full." Dus misschien is een reservering aanbevolen.
YH
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De spring Break valt in ieder geval in die dagen dat wij in Amerika zijn....dus of meefeesten,of drukke parken mijden..... :wink:

Reserveren doen we niet,aangezien we eigenlijk ter plekke bekijken welke route we nemen,we plannen echt heel grof een route,en kijken nu een beetje wat we echt willen zien en wat eventueel leuk is om langs te gaan.

Ter plekke besluiten we pas echt hoe we rijden,best kans dat we een paar dagen op dezelfde plek blijven als we het naar ons zin hebben.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Doe wij ook vrijwel altijd. Wing it!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer