Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis carlaUSA: reizen zonder een een te strakke planning
Reis carlaUSA: reizen zonder een een te strakke planning
Beste Lezers,
Wij houden niet van te veel plannen in de vakanties, is het ergens leuk of mooi dan blijven we daar langer en als het minder bijzonder is reizen we sneller door of slaan we wel eens wat over.
We zijn de afgelopen jaren met de rugzak op vakantie geweest in Indonesië, Thailand, Vietnam. Met de auto door het midden Oosten en nooit reserveren we iets. Dat gaat altijd goed en het past erg bij onze behoefte en onze manier van vakantie houden.
Dit jaar hebben we nog 16 dagen over en willen we van 28 sept tot 14 oktober vanaf Las Vegas met een camper een rondje in Utah maken.
Las Vegas
Zion
Bryce
Capitol reef
Arches
Bluff
Crand canyon
LV
Nu is bovenstaande rijtje optioneel en we willen altijd terplekken kijken hoe zaken te bereizen zijn of we het ergens leuk vinden enz.
Nu bekruipt mij het gevoel bij verschillende reisverslagen, dat er al veel van te voren gereserveerd moet zijn (camping plaatsen, tripjes e.d.) omdat je anders naast het net vist. Dat geeft ons een benauwd gevoel en mijn vraag aan jullie, in hoeverre is het goed te doen op de bonnefooi en kan je toch op aardige plekken te kamperen. Verder hoor ik ook graag tips of bovenstaand rijtje te ambitieus is of dat dit goed te doen is in de bescheiden tijd die we hebben. We willen ook eens een fiets tochtje kunnen maken of een mooie wandeling, niet alleen auto rijden.
Al vast bedankt voor de reacties
Groeten Carla
Wij houden niet van te veel plannen in de vakanties, is het ergens leuk of mooi dan blijven we daar langer en als het minder bijzonder is reizen we sneller door of slaan we wel eens wat over.
We zijn de afgelopen jaren met de rugzak op vakantie geweest in Indonesië, Thailand, Vietnam. Met de auto door het midden Oosten en nooit reserveren we iets. Dat gaat altijd goed en het past erg bij onze behoefte en onze manier van vakantie houden.
Dit jaar hebben we nog 16 dagen over en willen we van 28 sept tot 14 oktober vanaf Las Vegas met een camper een rondje in Utah maken.
Las Vegas
Zion
Bryce
Capitol reef
Arches
Bluff
Crand canyon
LV
Nu is bovenstaande rijtje optioneel en we willen altijd terplekken kijken hoe zaken te bereizen zijn of we het ergens leuk vinden enz.
Nu bekruipt mij het gevoel bij verschillende reisverslagen, dat er al veel van te voren gereserveerd moet zijn (camping plaatsen, tripjes e.d.) omdat je anders naast het net vist. Dat geeft ons een benauwd gevoel en mijn vraag aan jullie, in hoeverre is het goed te doen op de bonnefooi en kan je toch op aardige plekken te kamperen. Verder hoor ik ook graag tips of bovenstaand rijtje te ambitieus is of dat dit goed te doen is in de bescheiden tijd die we hebben. We willen ook eens een fiets tochtje kunnen maken of een mooie wandeling, niet alleen auto rijden.
Al vast bedankt voor de reacties
Groeten Carla
Re: Reizen zonder een een te strakke planning
Hallo Carla, wees welkom hier. Jouw vraag is al eens uitgebreid besproken hier. Er zijn mensen die weinig plannen en mensen die alles heel strak plannen. Die discussie vind je hier.
Bedankt voor de verwijzing !
Ik heb de discussie door gelezen en ik vind het prima hoe ieder zijn vakantie wel of niet voorbereid of zich aan schema's houdt, ieder wat wils.
Ik vroeg mij alleen af of het goed te doen was zonder al die planning en of we dan heel vaak zonder een aardige camping zouden moeten doen.
Dus mochten er nog verwijzingen zijn naar reisverhalen waar meer op de bonnefooi is gereisd hou ik me aanbevolen.
Groeten Carla
Ik heb de discussie door gelezen en ik vind het prima hoe ieder zijn vakantie wel of niet voorbereid of zich aan schema's houdt, ieder wat wils.
Ik vroeg mij alleen af of het goed te doen was zonder al die planning en of we dan heel vaak zonder een aardige camping zouden moeten doen.
Dus mochten er nog verwijzingen zijn naar reisverhalen waar meer op de bonnefooi is gereisd hou ik me aanbevolen.
Groeten Carla
Of het goed te doen is hangt van een aantal zaken af. De periode waarin je reist is van belang (hoogseizoen altijd drukker dan laagseizoen) en van de locatie. Bij de parken is het verstandig te reserveren. Bij de steden is dit minder nodig.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij reizen dan wel niet op de bonefooi maar wel met de camper in sep/okt.ikdenk dat je het best wel kunt proberen. Yosemite staat niet in je lijstje, dat zoumisschien nogeen probleem kunnen zijn om een plek in het park te krijgen. Zion zal ook nog druk zijn, maar misschien als je vroeg bent wel lukken om daar een plek te krijgen. En anders is er vlak buiten het park wel plek. Capitol reef zul je ook redelijk vroeg moeten zijn voor een plek maar is toch al niet te reseveren. En bij Arches is er in Moab zat te vinden aan campgrounds.
Volgens mij is het prima te doen om in oktober rond te reizen zonder dingen vooraf vast te leggen. Wij hebben dat ooit in september gedaan, en het enige park waar we toen niet in het park zelf konden overnachten, was Arches. Maar goed, mensen die niet zo van de strakke planning zijn, raken daar meestal ook niet gelijk van van de riedel.
Wij reisden vorige maand met Pasen rond in Arizona/New Mexico, en toen was er op de campground van Grand Canyon nog plek genoeg.
Wij reisden vorige maand met Pasen rond in Arizona/New Mexico, en toen was er op de campground van Grand Canyon nog plek genoeg.
Bedankt voor alle reacties tot nu toe !
We gaan onze tickets en camper regelen en ik snuffel gewoon nog even door op het forum voor leuke ideeën en info en dan zien we ter plekken wel hoe het uitpakt.
Groeten Carla
We gaan onze tickets en camper regelen en ik snuffel gewoon nog even door op het forum voor leuke ideeën en info en dan zien we ter plekken wel hoe het uitpakt.
Groeten Carla
Het is goed om in Moab de Calender of events in de gaten te houden. http://www.discovermoab.com/calendar.htm
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien heb je iets aan mijn 2011-verslag voor mijn septemberreis van 2 weken. Niet op de bonnefooi, omdat we graag in de parken wilden overnachten. Eind september/begin oktober zal dat met een camper wel makkelijker zijn denk ik.
Waarom Bluff? Ik zou bij Monument Valley overnachten.
Marianne
Waarom Bluff? Ik zou bij Monument Valley overnachten.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk je in dat jaargetijde weinig moeite gaat hebben om alles op de bonnefooi te doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2753 Weergaves
-
Laatste bericht door Bauke
-
- 62 Reacties