Sinds ik van Blue Canyon heb gehoord, kan ik het maar niet uit m'n hoofd zetten om daar naartoe te trekken, want het ligt bovendien ook nog aardig op m'n route van Phoenix naar Montezuma, NM (tweede helft mei).
Daarbij stel ik me wel volgende vragen:
1) Heb ik daarvoor absoluut een SUV nodig? De informatie die ik hier vind over de weg is zeer uiteenlopend (langs het noorden of langs het zuiden, door de wash of niet, makkelijk of moeilijk bereikbaar, etc...)
Ik vraag me daarbij ook af, wat je effectief meekrijgt als je 'n (Midsize) SUV huurt. In de autohuur-topics lees ik dat het een beetje een loterij is, wat je denkt te huren is niet altijd wat je uiteindelijk krijgt, en 4WD is er blijkbaar ook niet altijd bij... Dat vraagstuk zal ik misschien beter plaatsen in het betreffende forum?
2) Is het denkbaar/verantwoord om daar op m'n eentje naartoe te trekken (ik reis alleen)? Ik denk aan het verslag van Kalaman, z'n vruchteloze trip onlangs naar de KIng of WIngs, waar ze strandden in de modder...
Ik heb niks woestijn-ervaring, en voel er niets voor om uitgedroogd in de woestijn gevonden te worden... heb drie kinderen, moet het dus nog even trekken... en weet niet meteen waar ik een satelliet-telefoon moet vinden, als dat al betaalbaar zou zijn.
3) Hier meteen bij aansluitend: is het desgevallend denkbaar om daar reisgenoten voor te vinden, hier op het forum of ergens anders? Samen staan we sterker hé! Ik plan dat zo omstreeks 20 mei eerstkomend. (ik kan best wel sympathiek en respectvol uit de hoek komen, en weet ook op tijd m'n smoel te houden, geniet wel van stilte en weet dat anderen ook te gunnen

Zelfde drie vragen ivm Painted Desert, plus de deze: is de korte weg tussen Painted Desert en Blue Canyon (via Indian Route 2 en State Route 264) te rijden, of moet ik de omweg voorzien via Wupatki, Cameron (89) en Tuba City? De kortste weg is wellicht veel te ambitieus voor een beginneling op z'n eentje (vooral het stukje tussen Painted Desert en Indian Route 2, vermoed ik)... iemand hier ervaring mee? Apart topic van maken?
Vriendelijke groeten, en alvast bedankt voor de hulp!