Kan je een foto plaatsen van je krullen dan kunnen we kijken of het de moeite is want het lijkt dat je voor een goede föhn en krullentang ongeveer 50.00 USD kwijt bentayla42 schreef:dat maakt me weer iets optimistischer![]()
ik neem ze gewoon mee. en als ze het niet doen. dan stuur ik ze wel terug. ze waren zo duur dat ik het zonde vind om hier te laten
Dankje!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Elektrische apparaten meenemen naar Amerika
Re: Elektrische apparaten meenemen naar Amerika
"Goed" is een rekbaar begrip
Het ging trouwens om drie apparaten; dan komt een omvormer toch al wat sneller in beeld. Voor alleen een föhn zou ik het ook niet doen.
Het ging trouwens om drie apparaten; dan komt een omvormer toch al wat sneller in beeld. Voor alleen een föhn zou ik het ook niet doen.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik volg Pete.Z en Ziva in deze:
Adapters/opladers voor laptops, GSMs, camera's kan je meenemen en met een verloopstekkertje gewoon gebruiken. Controleer voor de zekerheid of er 100-250V op staat.
Bedenk ook: een verloopstekker is niet direct een omvormer (110V blijft 110V).
Alle apparatuur dat een redelijk vermogen verbruikt (laten we zeggen >100W) gaat zeker niet werken in de VS. Dus alles wat óf verwarmd en/of een motor heeft.
Dit geldt voor fohns, krultangen, stijltangen, waterkokers, gasmaaiers, broodroosters, espresso-apparaten, frituurpannen; wat je ook maar in je koffer had willen stoppen.
Thuis laten dus deze spullen!! Het is echt nutteloze ballast want je kan het niet gebruiken.
Enige uitzondering zijn bepaalde travel-uitvoeringen van sommige apparaten zoals waterkokers: deze hebben een schakelaartje waarbij je tussen 110 en 220V kan schakelen).
Sommigen suggereren de aanschaf van een omvormer. Om een Fohn van 2000W te kunnen gebruiken heb je een redelijk zware omvormer nodig: zwaar en duur.
Bijna alle hotels hebben een fohn in de badkamer en anders hebben ze bij Walmart fohns vanaf $13 en stylers vanaf $25 (mocht je echt je vakantie niet doorkomen zonder).
Adapters/opladers voor laptops, GSMs, camera's kan je meenemen en met een verloopstekkertje gewoon gebruiken. Controleer voor de zekerheid of er 100-250V op staat.
Alle apparatuur dat een redelijk vermogen verbruikt (laten we zeggen >100W) gaat zeker niet werken in de VS. Dus alles wat óf verwarmd en/of een motor heeft.
Dit geldt voor fohns, krultangen, stijltangen, waterkokers, gasmaaiers, broodroosters, espresso-apparaten, frituurpannen; wat je ook maar in je koffer had willen stoppen.
Thuis laten dus deze spullen!! Het is echt nutteloze ballast want je kan het niet gebruiken.
Enige uitzondering zijn bepaalde travel-uitvoeringen van sommige apparaten zoals waterkokers: deze hebben een schakelaartje waarbij je tussen 110 en 220V kan schakelen).
Sommigen suggereren de aanschaf van een omvormer. Om een Fohn van 2000W te kunnen gebruiken heb je een redelijk zware omvormer nodig: zwaar en duur.
Bijna alle hotels hebben een fohn in de badkamer en anders hebben ze bij Walmart fohns vanaf $13 en stylers vanaf $25 (mocht je echt je vakantie niet doorkomen zonder).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Zoals ik hierboven schreef, heb ik ook een fohn met zo'n schakelaartje.Frasi schreef:Enige uitzondering zijn bepaalde travel-uitvoeringen van sommige apparaten zoals waterkokers: deze hebben een schakelaartje waarbij je tussen 110 en 220V kan schakelen).
Zwaar ja, duur, mwah, drie nieuwe apparaten aanschaffen is vermoedelijk duurder. Een 3000W power converter is bij Amazon te koop voor minder dan 100 dollar; de goedkoopste die ik zo snel zag was een model van Seven Star voor 75 dollar met 21 dollar verzendkosten, maar ik heb niet alle 924 resultaten van mijn zoekopdracht bekeken: http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss? ... rter+3000WOm een Fohn van 2000W te kunnen gebruiken heb je een redelijk zware omvormer nodig: zwaar en duur.
Het gaat niet om een vakantie, maar om een stage van 6 maanden.(mocht je echt je vakantie niet doorkomen zonder)
Ik denk dat je me verward met iemand anders want mijn advies was juist niet meenemen. Ik wil liever niet verantwoordelijk zijn voor een ontplofte fohn of krultang hahaFrasi schreef:Ik volg Pete.Z en Ziva in deze:
- Bushmaster
- Amerika-expert
goedkoopste Föhn $ 7,77drie nieuwe apparaten aanschaffen is vermoedelijk duurder
goedkoopste krultang $ 6,77
goedkoopste stijltang $ 9,97
http://www.walmart.com/browse/hair-care ... odule46984
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Toch niet; ik doelde meer op de volgende zin met het advies andere apparatuur niet mee te nemen.Ziva schreef:Ik denk dat je me verward met iemand anders want mijn advies was juist niet meenemen. Ik wil liever niet verantwoordelijk zijn voor een ontplofte fohn of krultang hahaFrasi schreef:Ik volg Pete.Z en Ziva in deze:
Maar ik had het beter kunnen omdraaien, eerst wat niet mee te nemen en dan wat ze evt. wel mee kan nemen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Hallo,
Ik vertrek binnenkort naar West-Amerika. Ik wil graag mijn stijltang meenemen (ik kan niet zonder
)
Op mijn stijltang staat: 110-240V 50-60Hz 170W
Een simpele vraag: Gaat dit werken??? En als het werkt... wordt het dan even warm? en even snel warm? (na een minuut is hij hier op temperatuur)
Mss dat deze vraag al gesteld is, sorry dan... Maar ik had het graag nog eens specifiek geweten.
Alle reacties zijn welkom
Ik vertrek binnenkort naar West-Amerika. Ik wil graag mijn stijltang meenemen (ik kan niet zonder
Op mijn stijltang staat: 110-240V 50-60Hz 170W
Een simpele vraag: Gaat dit werken??? En als het werkt... wordt het dan even warm? en even snel warm? (na een minuut is hij hier op temperatuur)
Mss dat deze vraag al gesteld is, sorry dan... Maar ik had het graag nog eens specifiek geweten.
Alle reacties zijn welkom
- Bushmaster
- Amerika-expert
ja in de US heb je 110volt-60Hz, dus dat gaat wel werken
je moet wel even ergens op het apparaat een schakelaar omzetten en je hebt ook een verloopsteker nodig.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Dat van die verloopstekker wist ik.
Maar een knopje omzetten....? Ik heb maar 1 knop erop en dat is de aan/uit-knop.
Maar een knopje omzetten....? Ik heb maar 1 knop erop en dat is de aan/uit-knop.
Dan schakelt het wel vanzelf om
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1118 Weergaves
-