Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Calgary naar Vancouver in 6 dagen

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
dinne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Van Calgary naar Vancouver in 6 dagen

Bericht door dinne »

Wie kan mij helpen? Bedoelt voor 2 kwieke 60'ers, wel met niet te lange wandelingen graag.
De reisperiode is eind augustus.

Bedankt!
yarrah
Amerika-expert

Re: Van Calgary naar Vancouver in 6 dagen

Bericht door yarrah »

Banff
Lake Louise
Jasper
Kamloops
Osoyoos
Vancouver

Een trip waar je heel veel moois ziet. Van hoge bergen tot mediteriane aandoende warme gebieden met wijngaarden.
Je houd niet veel tijd over voor wandelingen maar in Lake Louise kun je naar Yoho National Park (de mooiste) een paar interessante wandelingen doen.
Bv naar de Tatakkaw falls en Emerald lake.

Een tip: niet te laat naar bed en vroeg opstaan :lol:
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

6 dagen lijkt mij vrij weinig om het hele stuk te doen tussen Calgary en Vancouver. Is dat met een bezoek aan Calgary en Vancouver inbegrepen of enkel de plaatsen tussen Calgary en Vancouver. Ik zou toch 1 of 2 daagjes meer proberen uit te strekken voor dit gebied.

Ik zou de volgende route volgen vanuit Calgary:
Calgary - Banff
Banff - Jasper
Jasper - Clearwater
Clearwater - Whistler
Whistler - Vancouver

Ik zou minstens 2 volle dagen in Banff doorbrengen, 1 volle dag in Yoho National Park (vanuit Banff te doen als uitvalsbasis), 2 volle dagen in Jasper en ik zou dan nog 1 volle dag gebruiken in Wells Gray Provincial Park (Clearwater) en 1 volle dag in Whistler. Dan kom jaan 7 dagen in totaal, je kan natuurlijk altijd nog een dagje toevoegen als je dat zou willen. Maar voor die volledige route zou ik toch minstens 7 dagen uit trekken!

Groetjes,
Ann
dinne
Amerikafan

Bericht door dinne »

Een dag of 2 meer of minder kan ik wel forceren.Dan schrap ik Olympic Parc wel... Ik wil gewoon zeker weten dat ik al de must-sees erbij heb, want het is een stuk dat normaal gezien maar 1 keer zal gereisd worden. Grote wandelingen zijn geen must (zelf geen optie wegens de leeftijd), gewoon de makkelijke wandelingen met mooi uitzicht, en leuke activiteiten (zoals de ijsveld bus en zo). Tips?
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Korte wandelingen die niet te zwaar zijn zijn er zat in de Canadese rockies.
6 dagen is wel wat kort als je rustig aan wilt doen. Ik zag op een ander deel van het forum dat je vanaf Yellowstone/Bozeman komt.
Het zou eventueel te overwegen zijn om Calgary over te slaan en meteen door te rijden naar Banff. Dat scheelt je weer een dag.
Maar dat ligt een beetje aan waar je gepland hebt te slapen na Yellowstone.
Bozeman - Banff is namelijk 9 uur rijden.
Gaan jullie bv ook naar Glacier NP (in USA) en Waterton lakes NP (in Canada)?
Van Waterton rechtstreeks naar Banff is prima te doen dat is namelijk 4 uur rijden.
En dan kun je Calgary links laten liggen (of technisch gezien laat je het eigenlijk rechts liggen :mrgreen: )

Banff kun je prima 2 dagen zijn zonder je te vervelen (wel 4-6 dagen ook als je Lake Louise en Yoho NP mee wilt pakken). De route van Banff naar Jasper over de icefields parkway, kun je ook een dag over doen met alle tussenstops/uitkijkpunten etc.
Jasper is ook een dag waard en dan heb je nog 2 dagen om in Vancouver te raken (9 uur rijden in 2 dagen).

Misschien is het handig om wat meer te vertellen over de reisroute vanaf Yellowstone en waar jullie na Vancouver heen willen?
Ik zag ergens de volgende lijst staan:
Victoria (walvis tochten)
Olympic National Park
Mount Rainier National Park
Crater Lake National Park
Columbia Gorge Highway
Lassen Volcanic National Park
En dan eindigen in Las Vegas
Klopt die lijst nog?

In een maand van Denver naar Las Vegas en dan ook nog via Yellowstone, Canadese Rockies, Vancouver, Olympic etc, dat zouden velen gekkenwerk vinden.
Je gaat namelijk 6500km-7000km rijden in een dag of 30. En dat is zonder omwegen. Dat hoiWeet je zeker dat je niet wat zaken moet schrappen?
Crater Lake en Lassen Volcanic konden bijvoorbeeld wel eens erg tegenvallen als je al een dag of 3 in Yellowstone bent geweest.
dinne
Amerikafan

Bericht door dinne »

Hey GinoW, thx voor de tips!

Ik dacht inderdaad om eerst vanaf yellowstone richting Kalispell te gaan , en daar Glacier en Waterton aan te doen. Heb dit idee laten varen wegens tijdwinst. Is er in Calgary iets speciaal te doen, of mis ik hier niets? Ik heb niet echt een reden om per se naar daar te gaan , dus direct Banff is geen probleem!

Het vervolg van de reis is al serieus aangepast: na Vancouver volgt enkel Victoria en Seattle nog (misschien Olympic Park nog) om vervolgens te vliegen naar Vegas ;-). Ik was inderdaad een beetje te optimistisch eerst ;-)

Moet ik het dan zo zien?
Bozeman - Glacier NP
Glacier NP - Waterton
Waterton - Banff
Banff
Banff - Jasper
Jasper
Jasper -Vancouver (op 2 dagen)

Hoe zit dat qua slaapmogelijkheden in bijv Waterton en Glacier? Zijn daar veel voorzieningen?
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Als je geen hele dagen voor wandelen uit trekt is dit een planning die te doen is, druk maar niet onmogelijk :mrgreen:

Bozeman - Glacier NP (East Glacier) - 4:45 uur Vroeg vertrekken en dan een deel van de going to the sun road doen voor een deel
Glacier NP - Waterton - 1:45 uur en dan de rest van de dag waterton bekijken.
Waterton - Banff - 4:10 uur 's middags banff
Banff
Banff - Jasper 3:45 uur (maar daar zou ik rustig de hele dag over doen en veel stoppen
Jasper
Jasper - Clearwater 3:30 uur 's middags Wells gray PP
Clearwater - Vancouver 5:00 uur + uitrusten in Vancouver ;-)

Er zijn niet heel veel overnachtingsmogelijkheden bij Glacier en Waterton.
Je doet er denk ik verstandig aan om dit vooraf te reserveren of in ieder geval tijdens je trip via internet in de gaten te houden of en waar er nog wat te vinden is.
dinne
Amerikafan

Bericht door dinne »

Bedankt voor de tips!

Nu ben ik aan het kijken voor de beste plaats om walvissen te spotten en zou vertrekken vanaf Victoria. Ik ben terecht gekomen op deze site http://www.greatpacificadventures.com/
Iemand ervaring met deze firma? Hoeveel kans zou er zijn om effectief walvissen te zien tijdens deze boottocht?
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Er zijn zowel vanuit Vancouver als Victoria verschillende firma's die whale watching tours doen. Garantie heb je eigenlijk nooit, hou de website van de tour operator die jullie aan staat in het oog en zij geven meestal aan of er walvissen te zien zijn of niet. Dus de kans is er altijd wel, maar vergeet nooit dat het wilde dieren zijn en die zijn onvoorspelbaar. Je kan geluk hebben en veel walvissen/orka's zien, maar het kan ook zijn dat je er geen ziet. Sommige moeten niet eens een tour boeken want ze hebben het geluk gehad om walvissen/orka's te zien tijdens de ferry trip van Vancouver naar Victoria (of andersom)...dus het is en blijft onvoorspelbaar.

Groetjes,
Ann
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer