Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tijdelijke beperkingen geldautomaatopnames met betaalpas USA

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
USAtraveller2013
Amerika-ontdekker

Tijdelijke beperkingen geldautomaatopnames met betaalpas USA

Bericht door USAtraveller2013 »

Even een bericht delen dat ik vandaag op de website van mijn bank tegenkwam:
Klanten van Europese banken met een betaalpas met het Maestro-logo kunnen er tijdelijk mee te maken krijgen dat ze geen geld kunnen opnemen bij geldautomaten in de Verenigde Staten. Oorzaak is dat aanbieders van geldautomaten in bepaalde regio’s in de Verenigde Staten hebben besloten om vanaf 19 april extra maatregelen te nemen tegen eventuele frauduleuze transacties. De verwachting is dat deze beperkingen na een korte periode zullen zijn opgeheven.

Als gevolg hiervan kunnen klanten van Nederlandse (en Europese) banken die met een Maestro betaalpas geld opnemen problemen ondervinden. De Rabo WereldPas en Europas zijn Maestropassen. In de Verenigde Staten kan het voorkomen dat de ene geldautomaat de transactie afwijst, maar een andere niet. Geldautomaatopnames met een Creditcard blijven wel mogelijk. Ook betalingen bij een betaalautomaat met een Maestro betaalpas blijven wel gewoon mogelijk.

De volgende alternatieven zijn beschikbaar voor de klant die tegen de tijdelijke beperking aanloopt:

* Als het in de Verenigde Staten niet lukt om geld op te nemen bij een geldautomaat, probeer het dan nog een keer bij een geldautomaat van een andere bank.
* Met de betaalpas kan wel betaald worden in winkels en restaurants die Maestro accepteren (let daarbij op het Maestro-logo op de deur van de winkelier);
* Gebruik een creditcard voor het opnemen van geld bij geldautomaten of betalen in winkels.
* Als bovengenoemde alternatieven niet mogelijk zijn, neem dan contact op met je bank voor verder advies.
1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
dimona
Amerika-expert

Re: Tijdelijke beperkingen geldautomaatopnames met betaalpas

Bericht door dimona »

De 19e zei je? Ik was die dag aan het tanken en toen ik wilde betalen, lag het betalingssysteem plat. Ik heb echt alle dollars in mijn portemonnee bij elkaar moeten schrapen; nog nooit eerder meegemaakt.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Gebruik een creditcard voor het opnemen van geld bij geldautomaten........
goeie tip van/voor een bank, zijn ze zo verlost van de banken crisis :wink:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ja, ik wilde ook al zeggen, alsof geld opnemen met je credit card echt een alternatief is. Dan is je geld snel op! En dan noemen ze bijpinnen bij een pinbetaling niet, terwijl dat nu net zo'n voordelige oplossing is.
Terug in Texas!
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Heb ik ook ervaren. In ene kon ik met mijn ABN pas geen geld meer opnemen. Ik gebeld. Ja dat klopte want ze hadden nu standaard de WERELD pas op alleen Europa gezet. Dus ik zeg nog dom, ja maar jullie weten toch dat ik in Amerika woon? Ja nee maar zo simpel was dat natuurlijk niet, maar het was makkelijk opgelost, ik moest maar even via online bankieren de boel weer op "wereld" zetten. Nu heb ik ook een US rekening dus dat was geen probleem, maar je zal maar als toerist inderdaad in ene staan. Er was kennelijk een brief de duer uit gegaan dat ze eea naar Europa gingen omzetten maar die heb ik dus nooit gehad.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

suebrons schreef:Dus ik zeg nog dom, ja maar jullie weten toch dat ik in Amerika woon? Ja nee maar zo simpel was dat natuurlijk niet,
Ik vind dat helemaal niet dom hoor, en zo simpel kán het wel zijn, want de ING is ook onlangs begonnen met die binnenland/buitenland instellingen, en die had onze pasjes netjes standaard op "buitenland" gezet (ondanks dat wij ze al jaren niet meer in het buitenland gebruikt hebben).
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Tot nu toe nog overal kunnen pinnen. In California,Nevada en Utah
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

dimona schreef: Ik vind dat helemaal niet dom hoor, en zo simpel kán het wel zijn, want de ING is ook onlangs begonnen met die binnenland/buitenland instellingen, en die had onze pasjes netjes standaard op "buitenland" gezet (ondanks dat wij ze al jaren niet meer in het buitenland gebruikt hebben).
DANK JE :-) Ja de ABN denkt niet helemaal meer mee met klanten. Maar goed het is allemaal geregeld.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat geldt niet alleen voor ABN.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties