Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tropical storms

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

daisydog schreef:Ik heb me hier al meerdere keren afgevraagd waarom ze niet meer kabels onder de grond stoppen.
Inderdaad, dat is me nog steeds een raadsel :shock:

Maar je ziet wel dat de nieuwe wijken die tegenwoordig gebouwd worden hebben de electriciteitskabels onder de grond.

/PeeJay
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, wij wonen in een vrij "nieuw" gebied en sinds de jaren 70 wordt de electriciteit onder de grond geleid.
Maar zelfs dat kon niet voorkomen, dat we zonder stroom zaten vorig jaar na Isabel, want de transformers waren opgeblazen. Gelukkig gebeurt dat verder zelden.
Wij hebben wel een gasfornuis en een gashaard, maar verder ook alles electrisch.
Wat wij ons realiseerden na Isabel is dat we geen hand-blikopener hadden! En de electrische werkte natuurlijk niet. :lol:
Het zijn de vreemdste dingen, waar je niet bij stilstaat dat ze zonder electriciteit niet werken. Zelfs de telefoons! We hebben maar een "ouderwetse" telefoon.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Het zijn de vreemdste dingen, waar je niet bij stilstaat dat ze zonder electriciteit niet werken. Zelfs de telefoons! We hebben maar een "ouderwetse" telefoon.
Wij waren juist blij dat we ook nog een ouderwetse telefoon hadden. Deze was de enige die het nog deed. De andere en modernere telefoons werken op batterijen en deden het dus niet.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

dat is een van de dingen die ik wel nagekeken heb, wij hebben 2 "gewone" telefoons in huis, zodat we in ieder geval kunnen bellen. En dan natuurlijk de mobiele telefoon(s).

Een ding is zeker, ik ga eens rustig rondzoeken naar een generator, ik heb zo'n vermoeden dat ze nu weer volop in de aanbieding komen, zodat we in ieder geval licht hebben en een Radio en TV met lokale nieuwszender. En als het kan zetten we daar dan ook de koelkast op zodat we in ieder geval het eten en drinken koud kunnen houden!

En Rene, de storm is niet recht over ons heen gekomen, dan had ik hier niet zo rustig gezeten denk ik! Ga maar naar de CNN site en kijk maar eens wat zo'n orkaan kan aanrichten, ook 150 km landinwaards nog!
Wij zaten een goede 150km Oost van het oog en hebben dus als ergste alle Tornado's rond om ons heen gehad! Daarbij veel Wind en Regen!

BTW Petra het lijkt erop dat jullie op dit moment de overblijfselen op jullie dak krijgen, lekker weertje zeker!!!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

rperre schreef: En Rene, de storm is niet recht over ons heen gekomen, dan had ik hier niet zo rustig gezeten denk ik! Ga maar naar de CNN site en kijk maar eens wat zo'n orkaan kan aanrichten, ook 150 km landinwaards nog!
Wij zaten een goede 150km Oost van het oog en hebben dus als ergste alle Tornado's rond om ons heen gehad! Daarbij veel Wind en Regen!
Ik heb het op het kaartje gezien van http://www.usatoday.com, maar ik zal zeker eens op de site van CNN kijken.

René
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

daisydog schreef:
Wij waren juist blij dat we ook nog een ouderwetse telefoon hadden. Deze was de enige die het nog deed. De andere en modernere telefoons werken op batterijen en deden het dus niet.
Ja, dat bedoelde ik dus ook. Wij hadden er (omdat we vrijwel nooit zonder electriciteit zitten) vorig jaar dus niet bij stilgestaan, dat die ene telefoon nog de enige werkende zou zijn.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

rperre schreef:BTW Petra het lijkt erop dat jullie op dit moment de overblijfselen op jullie dak krijgen, lekker weertje zeker!!!

Richard
Het valt op het moment nog mee, hoewel Dulles Airport een groundstop heeft. Vanmiddag en vanavond komen de zware stormen en mijn broer moet uit Philadelphia hierheen vliegen :(. Ik hoop zo, dat hij het wel hierheen haalt, want we zien elkaar veel te weinig.
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Een ding is zeker, ik ga eens rustig rondzoeken naar een generator
Onze buurman had de hele nacht dat ding aanstaan. Om het huis een beetje door te luchten en wat frisse lucht binnen te krijgen hadden we de ramen opengezet. Helaas kregen wij alle uitlaatgassen naar binnen gewaaid...niet echt prettig!

En nog een tip :wink:
ALs je de generator gaat gebruiken...zet hem dan buiten aan!
j/k
Er waren hier verschillende families opgenomen in het ziekenhuis met koolmonoxide vergifting omdat ze tijdens de storm binnen gingen bbq-en of hun generator hadden aangezet....
:roll: niet echt slim...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi zuiderlingen,
:wink:
Gelukkig dat jullie Ivan goed doorstaan hebben, hopelijk ook nog zonder grote schade, hier moeten we steeds de buitenlandse zenders opzoeken om nog een beetje op de hoogte te blijven want op de Nederlandse zenders krijg je hooguit een stukje van 30 seconde in het nieuws te zien.
Petra veel sterkte want het wordt nu bij jullie toch wel uitkijken geloof ik.
Gr.
Rob
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Hoewel waar wij wonen, een kleine vrij nieuwe subdivision, alles ondergronds is, hoef je onze cul-de-sac maar uit te rijden en de kabels zijn weer bovengronds. Een tak die een kabelbreuk veroorzaakt is al voldoende om ons ook stroomloos te maken. :(

Over het algemeen valt het nogal mee met de stroomuitval. De afgelopen 3 jaar is het maar 3 keer gebeurd. Dat is naar Amerikaanse norm niet zo gek veel.

Omdat ik mij vooraf realiseerde hoe kwetsbaar je bent zonder electriciteit heb ik meteen gezorgd voor een "gewone" telefoon naast de andere die allemaal hun stroom via het lichtnet krijgen. Ook een "ouderwetse" blikopener heeft altijd deel uitgemaakt van de survival kit. Wat heb je aan blikjes als je ze niet kunt openmaken? ;)

Naast het feit dat het de stabiliteit van het stroomnet ten goede zou komen als de kabels ondergronds zijn, zal het ook een verbetering zijn ten aanzien van de stadsgezichten. Hier hebben we een heel mooi historic district met veel prachtige oude huizen. De telefoon- en stroomkabels op die lelijke palen bederven, in mijn ogen, het hele effect.

Ik hoop dat het bij jullie niet te erg wordt met overstromingen, Petra. Een kleine adempauze zou welkom zijn.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Die "ouderwetse" blikopener heb je zeker uit Nederland geimporteerd. :mrgreen:

Misschien wel een 'Tip van de maand' zo'n ouderwetse blikopener, kunnen al die vrouwen weer wat kopen op hun maandelijkse Pampered Chef party, en weer een item toevoegen wat al drie keer in de keuken la ligt. :roll:

/PeeJay
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dutch »

Hallo mensen,
wij hebben gelukkig niet zoveel last gehad in SC. Alleen gisteravond, toen we buiten zaten. Eerst een hoop gekraak, toen een lichtflits en weg was de stroom. Zaten we in het donker. Een boom aan de overkant van de straat had de leidingen in zijn val meegenomen. Een paar uur later was de brandweer er om de boom van de weg te halen, en vanacht hebben ze alles weer aangesloten :) . Maar ja, we zitten ook wel in een buitengebied.
Volgende week, als alles weer rustig is, gaan we een paar dagen naar Louisianna om nog wat vrienden te bezoeken, en dan naar Florida :D .
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rene.jager schreef:Ik heb het op het kaartje gezien van http://www.usatoday.com, maar ik zal zeker eens op de site van CNN kijken.

René
René, om jou en andere geïnteresseerde forumleden een idee te geven waar Richard en wij ons bevonden nadat Ivan aan land ging, heb ik een kaartje "geleend" van de CNN site en onze posities daar, bij benadering, op aangegeven. De afstand tussen onze woonplaatsen is ongeveer 150 km.

Zoals ik al eerder schreef, heeft naast het directe centrum van een hurricane, de oostelijke zijde het meeste te lijden van regen, wind en tornado's. Wij zaten dus middenin in dat gebied.

Afbeelding

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij zitten ook aan de oostkant en hebben nu een tornado watch tot 9pm. Ik vrees voor het vliegtuig van mijn broer, ik betwijfel dat hij vanavond hierheen kan komen, snik!
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

PeeJay schreef:Die "ouderwetse" blikopener heb je zeker uit Nederland geimporteerd. :mrgreen:

Misschien wel een 'Tip van de maand' zo'n ouderwetse blikopener, kunnen al die vrouwen weer wat kopen op hun maandelijkse Pampered Chef party, en weer een item toevoegen wat al drie keer in de keuken la ligt. :roll:

/PeeJay
Nee PeeJay, die hebben we gekocht toen we dit huis aan het inrichten waren. Misschien helpt het dat ik, als oud verkenner, nog steeds een aantal basisregels om te overleven ken? :lol:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Petra/VS schreef:Wij zitten ook aan de oostkant en hebben nu een tornado watch tot 9pm. Ik vrees voor het vliegtuig van mijn broer, ik betwijfel dat hij vanavond hierheen kan komen, snik!
Het ziet er inderdaad niet goed uit, Petra. Ik zag net jullie tornado watch op de Weather Channel. Maar wie weet, misschien lukt het toch. Positief blijven!

gr. Redneck
Georgia on My Mind
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Petra/VS schreef:Vanmiddag en vanavond komen de zware stormen en mijn broer moet uit Philadelphia hierheen vliegen :(. Ik hoop zo, dat hij het wel hierheen haalt, want we zien elkaar veel te weinig.
Alle vluchten van Philly naar DC zijjn nog allemaal op tijd, er is er nog geeneen vertraagd of geannuleerd.

Hou moed Petra :)

/PeeJay
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Petra, hier heb je trouwens de link naar de site van het vliegveld in Philly, kan je zelf de vlucht status in de gaten houden :

http://www.phl.org/

Click dan op 'Quick Text Flight Information'

/PeeJay
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dank je, zijn vlucht is voorlopig nog op tijd, maar ja, we hebben nog 2 uur te gaan. Hopelijk blijven de stormen tot na 19 uur weg.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

ah bedankt redneck voor de uitleg op het kaartje, ik was het ook al aan het zoeken om zoiets in elkaar te flansen!

Toen ik hier begon met mijn opleiding moesten we zelf kaarten in elkaar vouwen om mee te vliegen en een van de dingen die je daarop in ROOD aan moet merken is alle stroomdraden :shock: maar gelukkig hadden ze daar al iets op gevonden op de kaft van het boekwerk met kaarten stond heel groot en in het rood

"ALL ROADS HAVE WIRES"

duidelijk amerika dus! :wink:

Petra ik hoop dat je broer het haalt, altijd fijn om je familie weer eens te zien! en hopenlijk niet te veel "rotzooi" bij jullie!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer