Hoewel waar wij wonen, een kleine vrij nieuwe subdivision, alles ondergronds is, hoef je onze cul-de-sac maar uit te rijden en de kabels zijn weer bovengronds. Een tak die een kabelbreuk veroorzaakt is al voldoende om ons ook stroomloos te maken.
Over het algemeen valt het nogal mee met de stroomuitval. De afgelopen 3 jaar is het maar 3 keer gebeurd. Dat is naar Amerikaanse norm niet zo gek veel.
Omdat ik mij vooraf realiseerde hoe kwetsbaar je bent zonder electriciteit heb ik meteen gezorgd voor een "gewone" telefoon naast de andere die allemaal hun stroom via het lichtnet krijgen. Ook een "ouderwetse" blikopener heeft altijd deel uitgemaakt van de survival kit. Wat heb je aan blikjes als je ze niet kunt openmaken?
Naast het feit dat het de stabiliteit van het stroomnet ten goede zou komen als de kabels ondergronds zijn, zal het ook een verbetering zijn ten aanzien van de stadsgezichten. Hier hebben we een heel mooi historic district met veel prachtige oude huizen. De telefoon- en stroomkabels op die lelijke palen bederven, in mijn ogen, het hele effect.
Ik hoop dat het bij jullie niet te erg wordt met overstromingen, Petra. Een kleine adempauze zou welkom zijn.
gr. Redneck