Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
2de bestuurder
Re: 2de bestuurder
In California is het inderdaad bij wet geregeld dat je geen additional driver fee betaald. Waarschijnlijk terug te vinden in de kleine lettertjes van de voorwaarden.
Bij Budget Car Rent waar ik mn auto heb gehuurd werd netjes aangegeven dat er geen fee betaald hoeft te worden.
Bij Budget Car Rent waar ik mn auto heb gehuurd werd netjes aangegeven dat er geen fee betaald hoeft te worden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je je auto ophaalt in Californië hoef je dus niet het Super Inklusic Plus pakket te nemen, maar kun je met een goedkoper pakket volstaan.IvoH schreef:Als je via usa-reisen boekt zit volgens mij de 2e (en 3e etc.) bestuurder er standaard bij in het Alamo Super Inklusiv Plus pakket.
Marianne
-
- Amerikakenner
Inmiddels ook van uscarhire bevestiging per mail gekregen (na een paar uren al, prima zo) dat ik gewoon het goedkoopste pakket kan kiezen en toch een tweede bestuurder kan laten registreren in LAX. Nog eens thanks voor de goede antwoorden op dit forum.
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Even opletten; bij sommige (?) verhuurders wordt van elke extra bestuurder ook een -eigen- creditcard vereist!
Wij hebben dit een paar jaar geleden meegemaakt bij ophalen van de auto in NY bij National.
Ondanks een "premium" pakket (= o.a. incl extra bestuurders) werd van elke extra bestuurder ook een eigen creditcard geëist! Omdat mijn vrouw haar eigen card thuis vergeten was, wilde men haar niet inschrijven als extra bestuurder. Dus ook niet via mijn card!
Zie topic http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=30562
Wij hebben dit een paar jaar geleden meegemaakt bij ophalen van de auto in NY bij National.
Ondanks een "premium" pakket (= o.a. incl extra bestuurders) werd van elke extra bestuurder ook een eigen creditcard geëist! Omdat mijn vrouw haar eigen card thuis vergeten was, wilde men haar niet inschrijven als extra bestuurder. Dus ook niet via mijn card!
Zie topic http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=30562
No guts, no glory!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Vorig jaar bij dollar lax moesten wij voor de 2e bestuurder ook rijbewijs en creditcard laten zien...
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
In oktober Dollar op SFO geen rijbewijs of card van tweede bestuurder nodig.
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik denk dat in veruit de meeste gevallen geen aparte credit card van de extra bestuurders gevraagd wordt. Maar het is heel vervelend als je hier onverwacht tegenaan loopt zoals ik aan het begin van een 6000 km roadtrip. Had echt gehoopt om regelmatig even af te kunnen wisselen met mijn vrouw maar dat zat er dus niet in.
Dus is het niet geheel onverstandig om of te zorgen dat alle extra bestuurders een eigen cc hebben (sowieso altijd handig) of om even te checken met de verhuurder (niet de broker maar de daadwerkelijke verhuurder!).
Het gaat niet om het aantal keren dat er niet naar gevraagd wordt maar net om die enkele keer dat het wel gebeurt....
En dat de extra bestuurder geen rijbewijs nodig had (ik denk dat je bedoelt; niet hoefde te laten zien) is een blunder geweest van het personeel van de rental station want dat is gewoon een standaard eis bij alle verhuurders.
Dus is het niet geheel onverstandig om of te zorgen dat alle extra bestuurders een eigen cc hebben (sowieso altijd handig) of om even te checken met de verhuurder (niet de broker maar de daadwerkelijke verhuurder!).
Het gaat niet om het aantal keren dat er niet naar gevraagd wordt maar net om die enkele keer dat het wel gebeurt....
En dat de extra bestuurder geen rijbewijs nodig had (ik denk dat je bedoelt; niet hoefde te laten zien) is een blunder geweest van het personeel van de rental station want dat is gewoon een standaard eis bij alle verhuurders.
No guts, no glory!
-
- Amerika-ontdekker
Beste Forumlezers, Sorry als het offtopic is...
Kan iemand mij vertellen of je ter plaatsen een tweede bestuurder kunt bijschrijven? Of is het slimmer als we het van te voren doen. We hebben een auto bij Alamo.
Kan iemand mij vertellen of je ter plaatsen een tweede bestuurder kunt bijschrijven? Of is het slimmer als we het van te voren doen. We hebben een auto bij Alamo.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ter plaatse kan, maar zal vast duurder zijn.
- Vanka
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik heb zelf afgelopen januari een auto gehuurd bij Alamo en daar kon ik ter plaatse de 2e bestuurder bijschrijven.niic0leiine schreef:Beste Forumlezers, Sorry als het offtopic is...
Dit kost niks extra, aangezien een extra bestuurder al bij de prijs inbegrepen zit.
Het enige wat je wel ook nodig hebt is het rijbewijs van die persoon.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dat is niet altijd zo, alleen als je vooraf een tarief boekt met extra bestuurders kost het niets extra, of als je huur in Californië begint, daar is een extra bestuurder altijd gratis.
-
- Amerika-ontdekker
Klopt wij hebben een gold pakket. Dat zit er gratis bij dan. Maar ik ben pas 24jaar. Dus geld gaat het me altijd kostenHarry schreef:Dat is niet altijd zo, alleen als je vooraf een tarief boekt met extra bestuurders kost het niets extra, of als je huur in Californië begint, daar is een extra bestuurder altijd gratis.

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Heb je al gekeken bij usareisen.de ?, die hebben een aantrekkelijk tarief voor mensen onder de 25.
- Vanka
- Amerikafan
- Contacteer:
Het klopt inderdaad dat ik de reservering van tevoren op internet had gemaakt en betaald. (Alamo bij DIA, Denver, Colorado - geboekt via de nederlandse Alamo website.)Harry schreef:Dat is niet altijd zo, alleen als je vooraf een tarief boekt met extra bestuurders kost het niets extra, of als je huur in Californië begint, daar is een extra bestuurder altijd gratis.
Bedoelde alleen als je dat bij Alamo online van tevoren doet, je geen extra kosten hoeft te verwachten.
Het enige wat ze kunnen doen is een grotere/betere auto aan te bieden tegen een 'klein bedrag' (nergens voor nodig - dus niet doen).
Ik ben zelf ook pas 22, dus die 'underage' bijdrage moest ik sowieso betalen, maar dat wist ik van tevoren.
Persoonlijk kon ik niks goedkopers vinden dan Alamo, waar je van tevoren de 'underage' fee betaalt en waar de extra bestuurder bij inbegrepen zat.
Nou moet wel zeggen dat ik niet op websites van usareisen etc. heb gekeken, maar ik had vorig jaar ook goede ervaringen met Alamo, dus dat heb ik dit jaar weer gedaan.
Succes met het vinden van een goede aanbieding.

-
- Amerika-ontdekker
Nee die ken ik nog niet. Maar de auto is al geregeld bij alamo.Harry schreef:Heb je al gekeken bij usareisen.de ?, die hebben een aantrekkelijk tarief voor mensen onder de 25.
- bedeve
- Amerika-expert
Ik zou toch even Harry's advies opvolgen.
Is het verschil je te klein dan heb je het in ieder geval vergeleken.
Is het verschil wat groter dan is een reservering bij Alamo in ieder geval tot 7 dagen voor aanvang huur kostenloos te annuleren.
Is het verschil je te klein dan heb je het in ieder geval vergeleken.
Is het verschil wat groter dan is een reservering bij Alamo in ieder geval tot 7 dagen voor aanvang huur kostenloos te annuleren.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
In CA is de 2e bestuurder gratis.
Maar wat betekend dat als je met je rondreis andere staten aan doet?
Maar wat betekend dat als je met je rondreis andere staten aan doet?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zolang je begint in Californië is de 2e bestuurder gratis. Dus ook als je daarna in Nevada, Utah en Arizona ed. komt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik heb meer gehoord dat bij USAreisen de underage fee goedkoper zou zijn. Nu heb ik gekeken, ik als hoofdbestuurder en dochter als bijrijder kost het me toch 50% meer als zij 2e bestuurder zou zijn(e. 400/600), of is het bij andere maatschappijen nog duurder?, we starten in Californie.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even een paar vergelijken, kan soms aardig schelen.
Ik zelf (niet underage, jammer genoeg) gebruik meestal eautohuur.nl, die komt meestal als goedkoopste eruit.
Ik zelf (niet underage, jammer genoeg) gebruik meestal eautohuur.nl, die komt meestal als goedkoopste eruit.