Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
En Wie heeft zijn/haar Vriend/Vriendin in Nederland ontmoet?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Da's pas erg origineel!Bennogr schreef:Geldt dit ook? Ik stapte in een taxi in Washington DC. Bij de volgende hoek stapt een dame ook in de taxi (we moesten allebei naar het vliegveld en taxichauffeurs in DC proberen hun taxi vol te krijgen). 25 jaar geleden, 24 jaar getrouwd.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-expert
De dame moest ook terug naar New York (ze werkte bij de Bronx Zoo en had geholpen bij een hoorzitting tegen bezuinigingen onder Reagan. Ik was, als geregistreerd dinestweigeraar maar liefst, bij het Pentagon geweest om de Nederlandse minister van defensie te inteviewen voor de Wereldomroep).
Ik heb haar laten zien hoe je je kredietkaart door de machine kon halen om een kaartje voor de shuttle te kopen. We hebben gezellig zitten praten in het vliegtuig en zijn daarna nog wat gaan drinken. Ik heb haar toen naar huis gebracht (West Village, Ik woonde in Brooklyn).
Twee dagen later was ik weer in de Village, een bijeenkomst van iets. Heb haar toen rond 22.30 gebeld en ze kwam naar het cafe waar ik was. We zijn daarna doorgegaan naar de Riviera (hoek Christopher Street, 7th Avenue). Ik moest een stukje maken en doorbellen voor de BRT en kocht de New York Times bij een stalletje tegenover de bar. Heb op een paar servetjes dat stukje geschreven en heb me toen rot gezocht naar een stille telefoon om dat door te bellen. Ik had de krant bij haar achter gelaten totdat ik (een half uur later) terug kwam. Ze zat er gelukkig nog steeds. Haar opnieuw naar huis gebracht en nooit meer weggegaan.
Een half jaar later trok ze bij me in in Brooklyn (was wat meer ruimte, twee verdiepingen in een brownstone). Weer een half jaar later zijn we getrouwd in Brooklyn. Een jaar daarna werd onze zoon geboren en een jaar later hebben we een huis gekocht in Teaneck, (Noord) New Jersey. 9 jaar later kreeg ze een aanbod om naar St. Paul te komen en te helpen geld bij elkaar brengen voor een nieuw Science Museum. En zo wonen we sinds 1994 in St. Paul.
Zoon is deze week begonnen met zijn eerste betaalde baan (en zijn eerste eigen woning), in San Francisco.
En ze leefden nog lang en gelukkig (hoop ik).
Ik heb haar laten zien hoe je je kredietkaart door de machine kon halen om een kaartje voor de shuttle te kopen. We hebben gezellig zitten praten in het vliegtuig en zijn daarna nog wat gaan drinken. Ik heb haar toen naar huis gebracht (West Village, Ik woonde in Brooklyn).
Twee dagen later was ik weer in de Village, een bijeenkomst van iets. Heb haar toen rond 22.30 gebeld en ze kwam naar het cafe waar ik was. We zijn daarna doorgegaan naar de Riviera (hoek Christopher Street, 7th Avenue). Ik moest een stukje maken en doorbellen voor de BRT en kocht de New York Times bij een stalletje tegenover de bar. Heb op een paar servetjes dat stukje geschreven en heb me toen rot gezocht naar een stille telefoon om dat door te bellen. Ik had de krant bij haar achter gelaten totdat ik (een half uur later) terug kwam. Ze zat er gelukkig nog steeds. Haar opnieuw naar huis gebracht en nooit meer weggegaan.
Een half jaar later trok ze bij me in in Brooklyn (was wat meer ruimte, twee verdiepingen in een brownstone). Weer een half jaar later zijn we getrouwd in Brooklyn. Een jaar daarna werd onze zoon geboren en een jaar later hebben we een huis gekocht in Teaneck, (Noord) New Jersey. 9 jaar later kreeg ze een aanbod om naar St. Paul te komen en te helpen geld bij elkaar brengen voor een nieuw Science Museum. En zo wonen we sinds 1994 in St. Paul.
Zoon is deze week begonnen met zijn eerste betaalde baan (en zijn eerste eigen woning), in San Francisco.
En ze leefden nog lang en gelukkig (hoop ik).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerikakenner
In NL
Ik vertrok naar de VS toen mijn vrouw Amerikaanse was geworden, maar we hebben mekaar ontmoet in Tilburg op het station. Eigenlijk via via via . Ik had een internetvriendin in Venezuela en daar de zus van woonde in Florida en die kwam met een vriendin ( mijn huidige vrouw) op vakantie naar Europa. Die vriendin uit Caracas had mijn adres gegeven en hun vroegen of ze bij konden logeren. Uiteindelijk bleven ze een week en liet ik ze heel NL en Belgie zien. Doralba liet expres of per ongelijk een jasje hangen en 3 maanden later zat ik het vliegtuig naar Miami om dat jasje terug te brengen. bleef 4 wkn. Drie maanden was ik weer hier voor 3 wkn en begonnen we te denken over de toekomst. Zij naar NL of ik naar de VS. Wat te doen ? Zij was Colombiaanse met een Greencard en het kon wel even duren voordat ze Amerikaanse zou worden. In jan 2004 zijn we getrouwd in Florida op het strand en hadden we besloten te wachten op het moment dat zij Amerikaanse zou worden. Januar 2006 kon ik eindelijk naar Florida verhuizen nadat zij in december haar paspoort had gekregen. En sinds juli heb ik een Permanent Greencard en woon hier eindelijk bij de liefde van mijn leven. Of we eeuwig in Florida blijven weten we nog niet. Misschien wordt het wel eens California, Washington State of Nevada de komende maanden of jaren ?
Maar kortom wij ontmoetten mekaar ook in NL voor de eerste keer op een regenachtige dag in oktober 2002.
Maar kortom wij ontmoetten mekaar ook in NL voor de eerste keer op een regenachtige dag in oktober 2002.
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
-
- Amerikakenner
Because
omdat Florida erg warm en humis is en veel kans op Hurricanes en we willen wel eens iets anders. California is gewoon een droom om daar te wonen. Zee, mooi weer ( in het zuiden) en vlakbij de mooiste natuur om je heen en je kunt ook nog zo voor een dagje naar Mexico wat wil men nog meer ? Zuid California is dus een wens. Ergens tussen LA en San Diego of zo ?
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Ook ik heb mijn huidige man destijds in Nederland leren kennen, in dit topic ook al gemeld
.
Hij moest echter weer terug naar de US, ben daar ook nog even geweest, maar vond het helemaal niets en weer teruggekeerd naar NL met dochter.
Na een aantal jaren en allebei andere relaties gehad te hebben, was er toch nog steeds dat vlammetje en nu getrouwd en wel gelukkig in de States.
Dankzij All You Need is Love van Robert ten Brink is hij bijna 5 weken in NL geweest, rond de Kerst en konden we zo sneller mijn visa aanvragen.
Voor degenen die destijds allemaal meegeleefd hebben, mijn moeder is inmiddels volledig hersteld van de operatie en de chemo, en komt in november ons bezoeken!!

Hij moest echter weer terug naar de US, ben daar ook nog even geweest, maar vond het helemaal niets en weer teruggekeerd naar NL met dochter.
Na een aantal jaren en allebei andere relaties gehad te hebben, was er toch nog steeds dat vlammetje en nu getrouwd en wel gelukkig in de States.
Dankzij All You Need is Love van Robert ten Brink is hij bijna 5 weken in NL geweest, rond de Kerst en konden we zo sneller mijn visa aanvragen.
Voor degenen die destijds allemaal meegeleefd hebben, mijn moeder is inmiddels volledig hersteld van de operatie en de chemo, en komt in november ons bezoeken!!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ha Annewiep, dat is goed nieuws zeg!wiepster schreef:Voor degenen die destijds allemaal meegeleefd hebben, mijn moeder is inmiddels volledig hersteld van de operatie en de chemo, en komt in november ons bezoeken!!
Ook fijn om te horen dat je je nu happy voelt met man en dochter samen in de States.....

Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Dat was het ook !! Haha..'s ochtends uitslag, 's middags zat ze bij het reisburo om te boeken!!Aïda schreef:Hahahaha, ik had even zo'n visioen van rechtstreeks uit het ziekenhuis doorgelopen naar het reisbureau![]()
Veel plezier alvast!!
En Marjan en Rebecca, het gaat idd supergoed. We wonen hier nu bijna een half jaar , Rod heeft inmiddels een goede job in zijn field, Ruby doet het super op school en ook ik heb sinds kort een leuke parttime baan bij een Healthcare-provider, waar ik het helemaal naar mijn zin heb, business-hours..geen avonden en/of weekenden meer !!
Volgend weekend komt ons eerste Nederlandse bezoek hier, vrienden uit Scheveningen die inmiddels in New york zitten en Florida ff een aantal dagen meepakken om ons te zien!
Dan in november mijn moeder 10 dagen. Ruby en ik zijn nu al aan het plannen wat we allemaal gaan doen met haar!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht