Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstap in Amerika met strafblad
Overstap in Amerika met strafblad
Beste forumleden,
Graag vraag ik aan jullie wat meer informatie over het volgende.
In september 2013 zullen wij met school een studietrip maken naar Brazilie.
Zowel de heenreis als terugreis stappen wij echter over in Amerika, dat maakte de tickets een stuk goedkoper.
Nu heb ik 3 jaar geleden iets doms gedaan, waarvoor ik een taakstraf heb gekregen en dus heb ik een strafblad.
Ik weet dat er al een aantal topic's over deze vraag gaan, echter niet echt recente topics (meeste uit 2010)... dus mijn vraag: In hoeverre kunnen ze in Amerika dit soort strafzaken zien bij de douane? Op sommige sites lees ik dat de Amerikaanse douane GEEN inzage heeft in Nederlandse strafregisters, maar op andere sites zie ik dat ze dit wel kunnen zien tot strafzaken van 4 jaar geleden.
Passeer ik de douane überhaupt wel als je overstapt? Ik weet in ieder geval wel dat alle studenten van onze reis een ESTA moeten aanvragen. Nogmaals: wij zullen Amerika dus niet ingaan, maar overstappen op het vliegtuig naar Brazilie. Ik weet wel dat wij bij de terugreis een flinke overstaptijd hebben van 7 uur.
Graag zou ik van jullie iets meer informatie ontvangen omtrent deze onderwerpen.
Graag vraag ik aan jullie wat meer informatie over het volgende.
In september 2013 zullen wij met school een studietrip maken naar Brazilie.
Zowel de heenreis als terugreis stappen wij echter over in Amerika, dat maakte de tickets een stuk goedkoper.
Nu heb ik 3 jaar geleden iets doms gedaan, waarvoor ik een taakstraf heb gekregen en dus heb ik een strafblad.
Ik weet dat er al een aantal topic's over deze vraag gaan, echter niet echt recente topics (meeste uit 2010)... dus mijn vraag: In hoeverre kunnen ze in Amerika dit soort strafzaken zien bij de douane? Op sommige sites lees ik dat de Amerikaanse douane GEEN inzage heeft in Nederlandse strafregisters, maar op andere sites zie ik dat ze dit wel kunnen zien tot strafzaken van 4 jaar geleden.
Passeer ik de douane überhaupt wel als je overstapt? Ik weet in ieder geval wel dat alle studenten van onze reis een ESTA moeten aanvragen. Nogmaals: wij zullen Amerika dus niet ingaan, maar overstappen op het vliegtuig naar Brazilie. Ik weet wel dat wij bij de terugreis een flinke overstaptijd hebben van 7 uur.
Graag zou ik van jullie iets meer informatie ontvangen omtrent deze onderwerpen.
Laatst gewijzigd door wakeboard op 19 apr 2013, 13:30, 2 keer totaal gewijzigd.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: Overstap in Amerika met strafblad
officieel kan de VS niet in de strafregisters kijken. (dit geeft geen garantie dat ze het echt niet kunnen)
Vraag je ESTA nu vast aan, en kijk wat de uitkomst is.
Als ESTA geweigerd wordt heb je wel even de tijd nodig om een visum te kunnen regelen.
Vraag je ESTA nu vast aan, en kijk wat de uitkomst is.
Als ESTA geweigerd wordt heb je wel even de tijd nodig om een visum te kunnen regelen.
Maar... stel, ik krijg mijn ESTA, en wordt alsnog ''geweigerd'' in Amerika... Wat zijn dan de gevolgen, als je er alleen maar bent om op doorreis te gaan ?
- Bushmaster
- Amerika-expert
ook als je transfer bent, moet je door immigration,
en kan je dus worden geweigerd, en "mag" je met het eerste het beste vliegtuig terug.
en kan je dus worden geweigerd, en "mag" je met het eerste het beste vliegtuig terug.
ESTA aanvragen en "afwachten wat er gebeurt" heeft niet zoveel zin. Als jij bij de aanvraag aangeeft dat je een strafblad hebt, krijg je geen ESTA, en als je aangeeft dat je geen strafblad hebt, krijg je wel een ESTA. Het alternatief is om een doorreisvisum (type C) aan te vragen.
In hoeverre zullen ze je terugsturen, als je niet eens van plan bent om in Amerika te blijven maar er puur op doorreis bent?
Is er geen optie dat ze zeggen, na de ondervraging over wat je komt doen enz... : Nou ondanks dat je iets op je kerfstok hebt, mag je je reis voortzetten...
Is er geen optie dat ze zeggen, na de ondervraging over wat je komt doen enz... : Nou ondanks dat je iets op je kerfstok hebt, mag je je reis voortzetten...
- Bushmaster
- Amerika-expert
kort: neeIs er geen optie dat ze zeggen: Nou ondanks dat je iets op je kerfstok hebt, mag je je reis voortzetten...
Want als je iets op je kerfstok hebt, en je arriveerd toch in de US, dan heb je je ESTA incorrect ingevuld.
E.e.a. kan je voorkomen door een visum aan te vragen
Lees onderstaand maar eens:
http://www.nu.nl/sport/181818/kluivert- ... ar-vs.html
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bushmaster heeft volkomen gelijk. Ikzou mijn brazilie trip er niet voor op het spel zetten.
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Is er geen mogelijkheid om zelfstandig naar Brazilië te reizen zonder overstap in de VS? Lijkt me een stuk minder gedoe dan een visum aanvragen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Visum aanvragen is niet zo heel ingewikkeld hoor. Moet je een keertje naar het consulaat en wat papierwerk invullen.
-
Katja
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weet ik, ben er ook geweest. Maar als ik kan kiezen voor een vlucht waarbij ik dat kan vermijden zou dat mijn eerste keuze zijn.USA2004 schreef:Visum aanvragen is niet zo heel ingewikkeld hoor. Moet je een keertje naar het consulaat en wat papierwerk invullen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zijn directe vluchten(rio als het goed is), overstappen in dusseldorf/madrid/parijs/londen/lissabon maar de tickets waren via de VS goedkoper zegt die in zijn post.
-
Katja
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat heb ik gelezen, vraag me alleen af of het prijsverschil de moeite van een visum aanvraag waard is.
Ja ok, zal die waarschijnlijk zelf het beste weten of zijn ze al geboekt(de tickets)? Visumppie kost ook wel wat.
De stradblad databases zijn niet gekoppeld met de VS maar dan ga ik iets suggereren wat niet mag volgens de regels
De stradblad databases zijn niet gekoppeld met de VS maar dan ga ik iets suggereren wat niet mag volgens de regels
Je mag dat best suggereren, maar wij kunnen topicstarter niet garanderen dat het dan goed gaat.DejaVu schreef:
Een paar jaar geleden moesten we overstappen in Minneapolis en daar is mijn reisgenoot teruggestuurd naar Nederland. Terwijl hij nee had ingevuld of hij in aanraking was geweest met justitie op dat groene papiertje bleven ze hem ondervragen of dat wel klopte, daarna kamertje in met 3 ondervragers (Eind bestemming was Las Vegas)
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wat boel je nu Mike? Heeft hij dan gelogen vwb zijn strafblad? Wat klopte er dan niet?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ben ook wel benieuwd waarom hij dan is teruggestuurd Mike. Had hij wel een strafblad en onterecht "Nee" ingevuld op de ESTA of had hij geen strafblad en daarom terecht "Nee" ingevuld op de ESTA en werd hij daarom teruggestuurd vanwege liegen bij de aanvraag?
@ DejaVu, dat Amerikaanse en Nederlandse databases niet gekoppeld zijn hoeft toch niet te betekenen dat Amerikaanse authoriteiten geen inzage hebben in de strafbladen van Nederlanders? Ik denk dat het heel aannemelijk is dat ze wel degelijk een inzage mogelijkheid hebben voor mensen met een strafblad van veel landen. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat bij het aanvragen van een ESTA er standaard een check wordt gedaan in het land van herkomst die dan wordt doorgespeeld naar Amerika wanneer er een match is met een strafblad. Dat zou kunnen verklaren waarom sommige passagiers geflagged worden en anderen niet.
@ DejaVu, dat Amerikaanse en Nederlandse databases niet gekoppeld zijn hoeft toch niet te betekenen dat Amerikaanse authoriteiten geen inzage hebben in de strafbladen van Nederlanders? Ik denk dat het heel aannemelijk is dat ze wel degelijk een inzage mogelijkheid hebben voor mensen met een strafblad van veel landen. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat bij het aanvragen van een ESTA er standaard een check wordt gedaan in het land van herkomst die dan wordt doorgespeeld naar Amerika wanneer er een match is met een strafblad. Dat zou kunnen verklaren waarom sommige passagiers geflagged worden en anderen niet.
Lag het systeem er zeker uit toen de NL'se bloods naar de VS vlogen en gewoon nee hadden ingevuld. Bij meerdere landen kan duiden op een internationale database, dat is iets anders.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 4029 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 2 Reacties