Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
allemaal beestjes ...
Re: allemaal beestjes ...
Nee zit daar nog niet
binnen 15 min kassiewijlen.

Wij wonen hier aan de rand van de woestijn en wij hebben vanalles: schorpioenen, kakkerlakken en spinnen. Je went eraan
. Met een goede ongedierte bestrijder kom je heel ver!

deja vu ... welke taal is dat??? hahah versta het niet hoor
OMG :s ok ok ja ik ga gewoon 'brave' zijn en zo weinig mogelijk oplette en anders as ze te dicht komen schreeuw ik gewoon
zal wel één of andere held mij komen
redden
ahahaha

OMG :s ok ok ja ik ga gewoon 'brave' zijn en zo weinig mogelijk oplette en anders as ze te dicht komen schreeuw ik gewoon

redden

-
- Amerika-expert
Wij woonden in Utah in een redelijk nieuwe wijk, goed onderhouden huizen enz. maar toch regelmatig Black Widows gezien. Helemaal rond de kelderramen. En slangen ook, maar gelukkig nooit in huis gehad. In Texas wel, stapte ik de woonkamer in en hoppekee op een slang met m'n blote voet
En wat er hier in Florida allemaal in huis binnen komt lopen! Ugh! Vandaag ook weer, allemaal mieren uit het stopcontact! Rotbeesten!
Maar goed, in Amsterdam hadden we altijd muizen in het gebouw en ratten voor de deur omdat alle buren hun brood van het balkon gooiden. Overal heb je ongedierte helaas.

En wat er hier in Florida allemaal in huis binnen komt lopen! Ugh! Vandaag ook weer, allemaal mieren uit het stopcontact! Rotbeesten!
Maar goed, in Amsterdam hadden we altijd muizen in het gebouw en ratten voor de deur omdat alle buren hun brood van het balkon gooiden. Overal heb je ongedierte helaas.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar als ik mag kiezen, doe mij dan maar muizen.
Hoewel electric ants ook wel erg cool klinken!
Hoewel electric ants ook wel erg cool klinken!

Serieus ??? baaah hoe vies ...
Die mieren dat ben ik gewoon . Hahaha ik woon nu in een oud gebouw waar ik al sinds mei aan het vechten ben tegen de mieren. Ze zitten onder de parketvloer.
Die ben ik gewoon hahaha
Muizen vind ik niet vies die zijn ook makkelijk weg te krijgen ...
Maar die spinnen ... jakkes ... ik zal gewoon eens op de site gaan zien die hier is gepost om te zien hoe die beesten eruit zien en dan
voorzichtig zijn
Die mieren dat ben ik gewoon . Hahaha ik woon nu in een oud gebouw waar ik al sinds mei aan het vechten ben tegen de mieren. Ze zitten onder de parketvloer.
Die ben ik gewoon hahaha

Maar die spinnen ... jakkes ... ik zal gewoon eens op de site gaan zien die hier is gepost om te zien hoe die beesten eruit zien en dan
voorzichtig zijn

Ik ben zelf als de dood voor slangen. Ik weet nog dat ik in 2000 naar Zuid Afrika ging voor 3 maanden en 1 dag voor ik ging vliegen een docu over Black Mamba's had gezien. Interessant (want op tv dus dan kan ik het 'aan') Kwam de aftiteling met dankwoorden....de helft van de dankwoorden gingen naar Zuid Afrikaanse parken. Pfff het was dat ik veel geld had uitgegeven aan de tickets etc anders was ik gaan twijfelen.
Ik ben zelf 2 keer een slang tegengekomen, 1 in Zion (maar die was een eekhoorn aan het veroberen met tientallen toeristen eromheen, dus niet echt bedreigend) en 1 in Slovenie maar die was zo klein dat ik er zelfs niet bang van werd.
Spinnen vind ik weer helemaal niet eng....en ben ooit 1 grote tegengekomen maar dat was in Thailand. In Amerika niets, ook niet met kamperen. Ik heb wel geleerd om geen stenen en zo op te pakken, wie weet wat eronder ligt. En wat hiervoor al is gezegd: die beesten vinden jou veel enger en zijn al weg voordat ze in je gezichtsveld zitten.
Ik ben zelf 2 keer een slang tegengekomen, 1 in Zion (maar die was een eekhoorn aan het veroberen met tientallen toeristen eromheen, dus niet echt bedreigend) en 1 in Slovenie maar die was zo klein dat ik er zelfs niet bang van werd.
Spinnen vind ik weer helemaal niet eng....en ben ooit 1 grote tegengekomen maar dat was in Thailand. In Amerika niets, ook niet met kamperen. Ik heb wel geleerd om geen stenen en zo op te pakken, wie weet wat eronder ligt. En wat hiervoor al is gezegd: die beesten vinden jou veel enger en zijn al weg voordat ze in je gezichtsveld zitten.
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
-
- Amerika-expert
Spinnen vind ik wel eng sinds ik door een Black Widow ben gebeten, ben daar zo lang beroerd van geweest. Heeft maanden en maanden en maanden geduurd voor de pijn echt helemaal weg was. En dat was gewoon in huis! Maar ik had wel heel veel geluk want ik heb geen blijvende schade overgehouden.
Jee.. ben jij ook gebeten LittlePhoenix? Dat moet echt vreselijk zijn. Heb je toen anti-gif gekregen of heb je de pijn uitgezeten?
-
- Amerika-expert
Nee, geen antigif gehad. Ik had eerst niet door hoe ernstig het was, dacht dat het gewoon een insektenbeet was. Heb de dokter toen wel gebeld omdat het zo pijnlijk was maar ik hoefde niet langs te komen omdat de assistente dacht dat het een muggenbeet was omdat Europeanen daar vaak allergisch voor zijn
Toen ik zo vreselijk beroerd werd kwam het niet eens in me op om 911 te bellen. De kinderen lagen te slapen, m'n man was op zakenreis en ik lag op bed en kon alleen maar focussen op m'n ademhaling. Volgende ochtend weer de dokter gebeld en kon langskomen maar ik heb uren in de wachtkamer gezeten en daarna nog ruim een uur in de behandelkamer zitten wachten. Tegen de tijd dat de dokter naar m'n arm keek was het ergste al achter de rug. En de schade viel mee dus kon weer naar huis maar moest wel bellen als m'n arm ging stinken.
Zoals ik zei, ik heb ontzettend veel geluk gehad. Was misschien een klein spinnetje of had net gejaagd en weinig gif over ofzo. Toen ik later eens ging Googlen over Black Widow bites....ugh, schrok me lam! Ik heb er een klein litteken aan over gehouden maar je moet weten waar het zit om het te zien.
Dat was trouwens echt een waardeloze dokter, er zijn zo ontzettend veel fouten gemaakt daar. Ergst is met m'n man, hij klaagde al een tijdje over pijn bij z'n nier en er is toen een scan gemaakt maar de dokter heeft daar verder niets mee gedaan. Bleek dus dat er een verdachte massa zat....jaar later bleek dus bij de ER in een andere staat dat hij nierkanker in een gevorderd stadium had. Als de dokter in Utah toen z'n werk had gedaan hadden ze het gevonden toen het nog klein was en had m'n man waarschijnlijk z'n nier nog gehad. En nu weigert de dokter in Utah m'n man's dosier op te sturen naar onze nieuwe dokter in Florida.

Toen ik zo vreselijk beroerd werd kwam het niet eens in me op om 911 te bellen. De kinderen lagen te slapen, m'n man was op zakenreis en ik lag op bed en kon alleen maar focussen op m'n ademhaling. Volgende ochtend weer de dokter gebeld en kon langskomen maar ik heb uren in de wachtkamer gezeten en daarna nog ruim een uur in de behandelkamer zitten wachten. Tegen de tijd dat de dokter naar m'n arm keek was het ergste al achter de rug. En de schade viel mee dus kon weer naar huis maar moest wel bellen als m'n arm ging stinken.
Zoals ik zei, ik heb ontzettend veel geluk gehad. Was misschien een klein spinnetje of had net gejaagd en weinig gif over ofzo. Toen ik later eens ging Googlen over Black Widow bites....ugh, schrok me lam! Ik heb er een klein litteken aan over gehouden maar je moet weten waar het zit om het te zien.
Dat was trouwens echt een waardeloze dokter, er zijn zo ontzettend veel fouten gemaakt daar. Ergst is met m'n man, hij klaagde al een tijdje over pijn bij z'n nier en er is toen een scan gemaakt maar de dokter heeft daar verder niets mee gedaan. Bleek dus dat er een verdachte massa zat....jaar later bleek dus bij de ER in een andere staat dat hij nierkanker in een gevorderd stadium had. Als de dokter in Utah toen z'n werk had gedaan hadden ze het gevonden toen het nog klein was en had m'n man waarschijnlijk z'n nier nog gehad. En nu weigert de dokter in Utah m'n man's dosier op te sturen naar onze nieuwe dokter in Florida.
Ik ben ook als de dood voor spinnen en was daardoor ook echt een beetje bang om naar het zuidwesten te gaan (vorige zomer),
maar ondanks veel kamperen en hiken gelukkig gelukkig geen een gezien. Mn reisgenoot trouwens wel in de Antelope Canyon,
maar die heeft dat wijselijk genoeg pas bij thuiskomst aan me verteld
Probeer er niet aan teveel aan te denken!
maar ondanks veel kamperen en hiken gelukkig gelukkig geen een gezien. Mn reisgenoot trouwens wel in de Antelope Canyon,
maar die heeft dat wijselijk genoeg pas bij thuiskomst aan me verteld

littlephoenix : Amaaaai serieus?? gewoon in huis? en waar zat die dan mss?
Want iedereen zegt dat je ze in huis meestal niet vind omdat het daar te "druk" zou zijn ?
Wat moet je eigenlijk doen als je merkt dat je gebeten wordt? Naar een dokter gaan?
Of naar een ziekenhuis als buitenlander? Wat zou ik het beste doen MOEST het gebeuren?
Hahahhaa ik probeer dat altijd wel maar na jaren is da zo een gewoonte geworde om daar zowat bijna constant mee bezig te zijn
dat het moeilijk is er niet naar te zoeken, snap je?
Maar ik zie hier dat ik niet de enigste ben en dat iedereen nog leeft dus zal ik het ook wel overleven
Want iedereen zegt dat je ze in huis meestal niet vind omdat het daar te "druk" zou zijn ?
Wat moet je eigenlijk doen als je merkt dat je gebeten wordt? Naar een dokter gaan?
Of naar een ziekenhuis als buitenlander? Wat zou ik het beste doen MOEST het gebeuren?
Hahahhaa ik probeer dat altijd wel maar na jaren is da zo een gewoonte geworde om daar zowat bijna constant mee bezig te zijn
dat het moeilijk is er niet naar te zoeken, snap je?
Maar ik zie hier dat ik niet de enigste ben en dat iedereen nog leeft dus zal ik het ook wel overleven

aarnauts schreef:(zijn er nog andere +4 potige waar ik rekening mee moet houden)
Aurélie
Meest gevaarlijke hebben 2 poten en 2 armen

Ook niet zo leuke
http://en.wikipedia.org/wiki/Brown_recluse_spider
muaahahahahhahaa
JA maar die soort ken ik hoor
gewoon goeie trap geven en die lopen ook weg 

-
- Amerika-expert
Ja, was gewoon in huis en met (toen) 3 kinderen is het altijd druk in huis eh?
En ik zou aanraden om naar de ER te gaan als je gebeten bent. Als het niet ernstig is ben je misschien een paar uur van je vakantie kwijt maar als het wel ernstig is kan het je leven redden of veel schade voorkomen. Achteraf gezien vind ik mezelf niet echt slim omdat ik zo lang heb gewacht.
En ik zou aanraden om naar de ER te gaan als je gebeten bent. Als het niet ernstig is ben je misschien een paar uur van je vakantie kwijt maar als het wel ernstig is kan het je leven redden of veel schade voorkomen. Achteraf gezien vind ik mezelf niet echt slim omdat ik zo lang heb gewacht.
ok ik ga dat zeker noteren!
Achteraf zijn er vaak dingen die niet slim lijken. Maar ik denk dat je het geen tweede keer zal doen.
Gelukkig heb je er niets (ergs) aan overgehouden ... had denk ik wel slechter kunnen aflopen
Achteraf zijn er vaak dingen die niet slim lijken. Maar ik denk dat je het geen tweede keer zal doen.
Gelukkig heb je er niets (ergs) aan overgehouden ... had denk ik wel slechter kunnen aflopen
Als het kan raden ze ook aan de spin of de slang die je gebeten heeft mee te nemen. Dat is handig omdat ze dan precies weten welke soort het was en wat voor anti-gif ze je moeten geven als dat nodig is. Maar snap dat het niet altijd mogelijk is om de bijter mee te nemen, wellicht als je samen met iemand bent dat het wel lukt.
Teken!aarnauts schreef:(zijn er nog andere +4 potige waar ik rekening mee moet houden)
Aurélie
Ik vind muizen zelf ook niet erg of eng, maar ik vind het wat minder dat ze bv. het Hanta virus bij zich kunnen dragen.aarnauts schreef:Muizen vind ik niet vies die zijn ook makkelijk weg te krijgen ...
Over de teken : ze zeggen dat hier in belgie ook altijd als je naar de ardennen gaat ... maar ik heb nog maar één keer iemand gezien die er had. Komen ze daar vaker voor of moet
je echt alleen oppassen in beboste gebieden?
Ja dat is inderdaad wel waar maar zolang je niet aan hun uitwerpselen zit of ze nit vastpakt zit je veilig normaal toch (wat de muizen betreft)
je echt alleen oppassen in beboste gebieden?
Ja dat is inderdaad wel waar maar zolang je niet aan hun uitwerpselen zit of ze nit vastpakt zit je veilig normaal toch (wat de muizen betreft)