Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Posthumus: Advies gevraagd,camperreis LA-SF-LA 13 dagen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Posthumus: Advies gevraagd,camperreis LA-SF-LA 13 dagen
Hallo allemaal,
Wij gaan in augustus onze eerste reis naar Amerika maken met 4 personen waaronder 2 kinderen van 15 en 17 jaar. We vliegen eerst naar New York waar we 3 dagen blijven. Vanuit New York vliegen we naar Los Angeles waar we 1 hotelovernachting hebben en daarna 13 dagen een camper tot onze beschikking hebben. Aangezien de eerste keer is dat we Amerkia bezoeken willen we natuurlijk wel graag de Highlights zien. We willen in ieder geval naast LA (waar we de camper ook weer moeten inleveren) naar Las Vegas en San Fransisco. Ook willen we graag een national park bezoeken maar gezien de geringe tijd die we hebben kunnen we niet al te veel parken bezoeken.
Ik krijg graag informatie van jullie over een route die met de camper goed te doen is in 13 dagen.
Tips over campings bij voorkeur ook met een zwembad.
Allerhande andere zaken waar we rekening mee moeten houden of die belangrijk zijn te weten voor leken zoals wij.
Ik heb al veel blogs en reisverslagen gelezen maar bijna iedereen heeft een langere rondreis gemaakt. Wat me in ieder geval wel duidelijk is geworden is dat we het beste Highway 1 terug kunnen nemen van SF naar LA.
Ik hoop dat jullie ons van goede tips kunnen voorzien!
Groetjes,
Ariane Posthumus
Wij gaan in augustus onze eerste reis naar Amerika maken met 4 personen waaronder 2 kinderen van 15 en 17 jaar. We vliegen eerst naar New York waar we 3 dagen blijven. Vanuit New York vliegen we naar Los Angeles waar we 1 hotelovernachting hebben en daarna 13 dagen een camper tot onze beschikking hebben. Aangezien de eerste keer is dat we Amerkia bezoeken willen we natuurlijk wel graag de Highlights zien. We willen in ieder geval naast LA (waar we de camper ook weer moeten inleveren) naar Las Vegas en San Fransisco. Ook willen we graag een national park bezoeken maar gezien de geringe tijd die we hebben kunnen we niet al te veel parken bezoeken.
Ik krijg graag informatie van jullie over een route die met de camper goed te doen is in 13 dagen.
Tips over campings bij voorkeur ook met een zwembad.
Allerhande andere zaken waar we rekening mee moeten houden of die belangrijk zijn te weten voor leken zoals wij.
Ik heb al veel blogs en reisverslagen gelezen maar bijna iedereen heeft een langere rondreis gemaakt. Wat me in ieder geval wel duidelijk is geworden is dat we het beste Highway 1 terug kunnen nemen van SF naar LA.
Ik hoop dat jullie ons van goede tips kunnen voorzien!
Groetjes,
Ariane Posthumus
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Advies gevraagd voor camperreis LA-SF-LA 13 dagen
Hallo Ariane,
Het is wat schipperen met maar 13 dagen, maar je kunt natuurlijk altijd wat reizen bekijken en daar de delen uithalen die jullie aanspreken.
Met een camper is het wel mooi om wat natuurparken mee te nemen, als jullie alleen maar steden doen was een auto wel zo handig geweest.
Ik heb een voorzet gemaakt met de Grand Canyon er in. Als jullie daar niet naar toe willen heb je meer ruimte voor andere dingen. Ik heb ook Yosemite toegevoegd, maar het zal al niet meer mogelijk zijn om daar een camping te vinden, dus je zult buiten het park moeten staan. Maar je kunt natuurlijk altijd eens kijken op http://www.recreation.gov voor de mogelijkheden.
1 Los Angeles - tussenstop
2 tussenstop - Grand Canyon
3 Grand Canyon -
4 Grand Canyon - Las Vegas
5 Las Vegas -
6 Las Vegas - Lee Vining
7 Lee Vining - Yosemite
8 Yosemite -
9 Yosemite - San Francisco
10 San Francisco -
11 San Francisco - Big Sur
12 Big Sur - ?
13 ? - Los Angeles
14 Los Angeles -
De campings in de parken zijn heel eenvoudig, als jullie meer voorzieningen willen dan kun je eens bij KOA-campgrounds kijken. In Las Vegas heb je een camping naast hotel CircusCircus, ik denk dat je daar ook van het zwembad gebruik mag maken. Veel forumleden zijn enthousiast over Sam's Town, maar dan zit je niet aan de Strip.
Kijk ook eens in onze reisverslagen, wij hebben meerdere reizen met de kinderen gemaakt. Ook de verslagen van Elly (met tent en kinderen) en Isis (kinderen en camper) zijn leuk om ideeën uit op te doen.
Marianne
Het is wat schipperen met maar 13 dagen, maar je kunt natuurlijk altijd wat reizen bekijken en daar de delen uithalen die jullie aanspreken.
Met een camper is het wel mooi om wat natuurparken mee te nemen, als jullie alleen maar steden doen was een auto wel zo handig geweest.
Ik heb een voorzet gemaakt met de Grand Canyon er in. Als jullie daar niet naar toe willen heb je meer ruimte voor andere dingen. Ik heb ook Yosemite toegevoegd, maar het zal al niet meer mogelijk zijn om daar een camping te vinden, dus je zult buiten het park moeten staan. Maar je kunt natuurlijk altijd eens kijken op http://www.recreation.gov voor de mogelijkheden.
1 Los Angeles - tussenstop
2 tussenstop - Grand Canyon
3 Grand Canyon -
4 Grand Canyon - Las Vegas
5 Las Vegas -
6 Las Vegas - Lee Vining
7 Lee Vining - Yosemite
8 Yosemite -
9 Yosemite - San Francisco
10 San Francisco -
11 San Francisco - Big Sur
12 Big Sur - ?
13 ? - Los Angeles
14 Los Angeles -
De campings in de parken zijn heel eenvoudig, als jullie meer voorzieningen willen dan kun je eens bij KOA-campgrounds kijken. In Las Vegas heb je een camping naast hotel CircusCircus, ik denk dat je daar ook van het zwembad gebruik mag maken. Veel forumleden zijn enthousiast over Sam's Town, maar dan zit je niet aan de Strip.
Kijk ook eens in onze reisverslagen, wij hebben meerdere reizen met de kinderen gemaakt. Ook de verslagen van Elly (met tent en kinderen) en Isis (kinderen en camper) zijn leuk om ideeën uit op te doen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Posthumus: Advies gevraagd,camperreis LA-SF-LA 13 d
Dank je voor je reactie Marianne. Ik ga er mee aan de gang. Grand Canyon staat inderdaad op ons verlanglijstje maar ik dacht dat de afstand wat te groot was om met de camper te doen vanuit LA. Ik ga je tips over de reisverslagen lezen (ik heb er al veel van jullie gelezen, erg leuk en handig!) en zal binnenkort ons reisplan op de site zetten.
Tips blijven van harte welkom!
Groetjes, Ariane
Tips blijven van harte welkom!
Groetjes, Ariane
-
- Amerika-ontdekker
Voorlopig reisschema
Beste bloggers,
Na het lezen van ontelbare reisverslagen heb ik een voorlopig reisschema gemaakt. Willen jullie eens kijken of dit haalbaar is met een camper en tips geven over leuke campings? Ook wil ik graag weten of deze route de beste is qua ingangen voor de nationale parken of dat we het toch beter in tegenovergestelde richting kunnen doen (wat eerst wel de bedoeling was).
Dag 1: Hilversum -New York aankomst NY 11.30 uur
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York - Los Angeles aankomst LA 14.00 uur, hotel overnachting (geboekt)
Dag 5: LA - Pismo Beach (schijnt leuker te zijn dan Santa Maria)
Dag 6: Pismo Beach - San Fransisco
Dag 7: SF
Dag 8: SF - Yosemite NP
Dag 9: Yosemite NP - Fresno (*)
Dag 10: Fresno - Las Vegas
Dag 11: LV
Dag 12: LV - Zion NP of Bryce Canyon (**)
Dag 13: Zion NP/ BC - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon - Kingman (route 66?)
Dag 16: Kingman - Palm Springs (ook via route 66?) met bezoek aan Joshua Tree NP
Dag 17: Palm Springs - Los Angeles
Dag 18: Los Angeles + camper inleveren
Dag 19: Los Angeles - terugvlucht ( vertrek 7.30)
Dag 20: thuiskomst
Zoals jullie zien twijfel ik nog tussen Zion NP en Bryce Canyon. Zion is qua afstand korter maar wat we belangrijker vinden is de vraag welk NP echt anders is dan de Grand Canyon en misschien ook leuker voor de kids.
Ook vraag ik me af of er een plek is tussen Yosemite NP en Las Vegas dat meer ' in het midden ligt' en toch leuk is. In Fresno is wel veel te doen las ik.
Misschien heeft iemand ook iets meer informatie over de mogelijkheid om een stuk route 66 te volgen.
Ik hoop op tips
Groetjes, Ariane Posthumus
Beste bloggers,
Na het lezen van ontelbare reisverslagen heb ik een voorlopig reisschema gemaakt. Willen jullie eens kijken of dit haalbaar is met een camper en tips geven over leuke campings? Ook wil ik graag weten of deze route de beste is qua ingangen voor de nationale parken of dat we het toch beter in tegenovergestelde richting kunnen doen (wat eerst wel de bedoeling was).
Dag 1: Hilversum -New York aankomst NY 11.30 uur
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York - Los Angeles aankomst LA 14.00 uur, hotel overnachting (geboekt)
Dag 5: LA - Pismo Beach (schijnt leuker te zijn dan Santa Maria)
Dag 6: Pismo Beach - San Fransisco
Dag 7: SF
Dag 8: SF - Yosemite NP
Dag 9: Yosemite NP - Fresno (*)
Dag 10: Fresno - Las Vegas
Dag 11: LV
Dag 12: LV - Zion NP of Bryce Canyon (**)
Dag 13: Zion NP/ BC - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon - Kingman (route 66?)
Dag 16: Kingman - Palm Springs (ook via route 66?) met bezoek aan Joshua Tree NP
Dag 17: Palm Springs - Los Angeles
Dag 18: Los Angeles + camper inleveren
Dag 19: Los Angeles - terugvlucht ( vertrek 7.30)
Dag 20: thuiskomst
Zoals jullie zien twijfel ik nog tussen Zion NP en Bryce Canyon. Zion is qua afstand korter maar wat we belangrijker vinden is de vraag welk NP echt anders is dan de Grand Canyon en misschien ook leuker voor de kids.
Ook vraag ik me af of er een plek is tussen Yosemite NP en Las Vegas dat meer ' in het midden ligt' en toch leuk is. In Fresno is wel veel te doen las ik.
Misschien heeft iemand ook iets meer informatie over de mogelijkheid om een stuk route 66 te volgen.
Ik hoop op tips

Groetjes, Ariane Posthumus
-
- Amerika-ontdekker
De camper hebben we dus vanaf dag 5 met een vroege pick up.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of het - ook met vroege pick up - mogelijk is om naar Pismo beach te rijden, maar dat kunnen de camperexperts je wel vertellen.
De route is te doen zo, maar ik zou niet via Fresno rijden. Waarom niet via de Tioga Pass naar Lee Vining en dan naar Las Vegas?
Ik zou ook meer tijd voor Yosemite uittrekken, anders heeft een bezoek niet zoveel zin. Je zou kunnen overwegen om Yosemite helemaal over te slaan en in plaats daarvan naar Sequoia en Kings canyon te gaan.
Tussen de GC en LA zou ik maar 1 stop doen, die tweede stop kun je veel beter ergens anders gebruiken, bijvoorbeeld bij Zion. Joshua Tree is erg heet in de zomer, daar zul je niet veel kunnen doen.
Overweeg ook om in plaats van 2 nachten Grand Canyon (wat willen jullie dar doen?) en nacht Page en een nacht GC te doen. Het kan zo ook wel, het is een afweging van elke dag een stukje rijden, of op sommige dagen een lange afstand en dan wat langer ergens blijven.
Zion is niet te vergelijken met Bryce, kijk eens op ww.ontdek-amerika.nl voor beide parken. Ik zelf vind Bryce mooier en heel uniek, maar ik denk dat Zion met kinderen leuker is, je kunt er geweldig wandelen, de Narrows is bijvoorbeeld heel leuk om te doen.
Tussen Seligman en Kingman en kun je een stuk route 66 doen.
Marianne
De route is te doen zo, maar ik zou niet via Fresno rijden. Waarom niet via de Tioga Pass naar Lee Vining en dan naar Las Vegas?
Ik zou ook meer tijd voor Yosemite uittrekken, anders heeft een bezoek niet zoveel zin. Je zou kunnen overwegen om Yosemite helemaal over te slaan en in plaats daarvan naar Sequoia en Kings canyon te gaan.
Tussen de GC en LA zou ik maar 1 stop doen, die tweede stop kun je veel beter ergens anders gebruiken, bijvoorbeeld bij Zion. Joshua Tree is erg heet in de zomer, daar zul je niet veel kunnen doen.
Overweeg ook om in plaats van 2 nachten Grand Canyon (wat willen jullie dar doen?) en nacht Page en een nacht GC te doen. Het kan zo ook wel, het is een afweging van elke dag een stukje rijden, of op sommige dagen een lange afstand en dan wat langer ergens blijven.
Zion is niet te vergelijken met Bryce, kijk eens op ww.ontdek-amerika.nl voor beide parken. Ik zelf vind Bryce mooier en heel uniek, maar ik denk dat Zion met kinderen leuker is, je kunt er geweldig wandelen, de Narrows is bijvoorbeeld heel leuk om te doen.
Tussen Seligman en Kingman en kun je een stuk route 66 doen.
Marianne
Via de Tioga Pass rijden heeft m.i. weinig zin als je niet door Death Valley kan of mag.
Via Fresno naar Las Vegas kan goed. Je kunt dan een tussenstop maken bij Red Rock Canyon state park.
Red Rock ligt precies halverwege tussen Yosemite en Las Vegas.
Info over Red Rock: http://www.parks.ca.gov/?page_id=631
Om je te helpen bij je keuze tussen Bryce en Zion hier wat meer info over beide parken zodat je zelf kunt kijken wat je het meest aanstaat.
Zelf je eigen keuze maken is altijd beter dan afgaan op andermans voorkeur .
Info Bryce: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... anyon.html
Fotoserie Bryce: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... groot.html
Info Zion: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... /zion.html
Fotoserie Zion: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... nfoto.html
Via Fresno naar Las Vegas kan goed. Je kunt dan een tussenstop maken bij Red Rock Canyon state park.
Red Rock ligt precies halverwege tussen Yosemite en Las Vegas.
Info over Red Rock: http://www.parks.ca.gov/?page_id=631
Om je te helpen bij je keuze tussen Bryce en Zion hier wat meer info over beide parken zodat je zelf kunt kijken wat je het meest aanstaat.
Zelf je eigen keuze maken is altijd beter dan afgaan op andermans voorkeur .
Info Bryce: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... anyon.html
Fotoserie Bryce: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... groot.html
Info Zion: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... /zion.html
Fotoserie Zion: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... nfoto.html
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Mijn voorkeur zou wel zijn om via de Tioga Pass naar Las Vegas te rijden als die open is. Het is een schitterende route en daarbij vonden wij de route langs Death Valley ook niet verkeerd, zeker niet als je via de 168 en 266 rijdt, alleen het stuk over de 95 is niet echt spannend. Onderweg kan je ook nog Mono Lake gaan bekijken of andere meren in de buurt, wellicht een stop in Bishop en verder zou ik gewoon kijken wat wil je doen en hoe ver kom je richting Las Vegas... Ik zou van te voren wel even kijken waar je op de route kan overnachten, dat zou ik dan wel echt zien als tussenstop.
Haalbaarheid om naar Pismo Beach te rijden: hangt er vanaf hoeveel ervaring jullie met camperen hebben. Doe je dat in Europa ook, heb je ervaring met wat grotere voertuigen? Dat scheelt namelijk weer uitleg bij de verhuurder, dus tijd. Dan kan je voor de boodschappen doen nog een uur of 2-3 rekenen (want het is ook gewoon leuk zo'n mega supermarkt). Ik verwacht dat als je heel snel bent je wel om uiterlijk 12 uur - half 1 weg moet kunnen rijden uit LA, dus dan lijkt Pismo Beach me prima te halen.
Is het voor jullie de eerste keer en heb je nog niet zoveel ervaring, zou ik lekker op het gemak alles doen, dus zal je wellicht om een uur of 2 pas vertrekken uit LA. Dan is Pismo Beach ook nog wel te halen, maar wel een beetje haasten, dus niet zoveel tijd om tussen LA en Pismo beach nog veel te gaan bekijken. Dan kom je ook 's avonds aan bij een campground, als je dat allemaal geen probleem vind lijkt het me best te doen.
Haalbaarheid om naar Pismo Beach te rijden: hangt er vanaf hoeveel ervaring jullie met camperen hebben. Doe je dat in Europa ook, heb je ervaring met wat grotere voertuigen? Dat scheelt namelijk weer uitleg bij de verhuurder, dus tijd. Dan kan je voor de boodschappen doen nog een uur of 2-3 rekenen (want het is ook gewoon leuk zo'n mega supermarkt). Ik verwacht dat als je heel snel bent je wel om uiterlijk 12 uur - half 1 weg moet kunnen rijden uit LA, dus dan lijkt Pismo Beach me prima te halen.
Is het voor jullie de eerste keer en heb je nog niet zoveel ervaring, zou ik lekker op het gemak alles doen, dus zal je wellicht om een uur of 2 pas vertrekken uit LA. Dan is Pismo Beach ook nog wel te halen, maar wel een beetje haasten, dus niet zoveel tijd om tussen LA en Pismo beach nog veel te gaan bekijken. Dan kom je ook 's avonds aan bij een campground, als je dat allemaal geen probleem vind lijkt het me best te doen.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn met de auto rond 13u vertrokken uit LA en kwamen pas tegen 20u 's avonds in Pismo Beach aan. Natuurlijk nog wel een aantal tussenstops onderweg gemaakt in Camarillo, Santa Barbara en Solvang. Als je direct naar Pismo wilt rijden via de 101 dan zou het wel kunnen, maar wil je onderweg ook nog stoppunten hebben dan zal het krap worden, of idd in het pikkedonker aankomen.
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor de reacties. Ik denk dat we inderdaad de Tioga pass nemen, die route ziet er veel mooier uit. Ik ben een beetje aan het schuiven in het schema want eigenlijk wil ik graag Antilope NP bezoeken. Daarvoor skip ik dan Zion/Bryce Canyon. Wij vinden het wel erg leuk als er variatie in de NP zit en de foto's van Antilope zijn adembenemend. Het plan is dan om vanuit Yosemite naar Lee Vinning te gaan, daarvandaan door naar Las Vegas en vanuit LV naar Page.
Vanuit de Grand Canyon willen we toch overnachten in de buurt van Kingman maar daarvandaan in 1x door naar LA, dus geen 2 tussenstops.
We zijn nog geen ervaren camper rijders dus zullen wel wat meer tijd kwijt zijn bij het ophalen van de camper. Nu heb ik, door de wijzigingen, wat extra tijd gekregen in het schema. Is het een idee om tijdens de route van LA naar SF een extra overnachtingsplek in de passen? Wat zijn dan de plaatsen die mooi zijn om te overnachten? Volgens alle reisverslagen is de kustweg prachtig om te rijden dus daar moeten wwel heel bijzondere plaatsen bij zitten.
Ik hoor het weer graag, jullie adviezen helpen enorm
Vanuit de Grand Canyon willen we toch overnachten in de buurt van Kingman maar daarvandaan in 1x door naar LA, dus geen 2 tussenstops.
We zijn nog geen ervaren camper rijders dus zullen wel wat meer tijd kwijt zijn bij het ophalen van de camper. Nu heb ik, door de wijzigingen, wat extra tijd gekregen in het schema. Is het een idee om tijdens de route van LA naar SF een extra overnachtingsplek in de passen? Wat zijn dan de plaatsen die mooi zijn om te overnachten? Volgens alle reisverslagen is de kustweg prachtig om te rijden dus daar moeten wwel heel bijzondere plaatsen bij zitten.
Ik hoor het weer graag, jullie adviezen helpen enorm

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Antelope Canyon (zowel Upper als Lower) is inderdaad adembenemend maar ik zou niet Zion of Bryce vervangen door Antelope Canyon. AC is geen nationaal park, maar een kleine slot canyon. Een bezoek kost weinig tijd, en het is niet te vergelijken met een nationaal park waar je soms wel dagen rond kunt kijken. Antelope Canyon heb je in een uur gezien, daarvoor hoef je geen park over te slaan. Zie voor meer informatie http://www.ontdek-amerika.nl (onder overige bezienswaardigheden).Posthumus schreef:Ik ben een beetje aan het schuiven in het schema want eigenlijk wil ik graag Antilope NP bezoeken. Daarvoor skip ik dan Zion/Bryce Canyon. Wij vinden het wel erg leuk als er variatie in de NP zit en de foto's van Antilope zijn adembenemend.
Kijk ook eens in mijn 2011-verslag voor Zion, Bryce en Page met Lower Antelope Canyon. Dan heb je een idee van de tijd die alles kost.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
De kustroute in 2 dagen. Ik zou dan, vanwege de pick-up, dag 1 naar Santa Barbara/ Solvang rijden dan heb je ook nog tijd om wat te bekijken onderweg. Dan dag 2 naar Carmel/Monterey en de dag erna dus naar San Francisco.
Een uur is misschien iets te kort gezegd, maar met wachttijd hooguit 2uAntelope Canyon heb je in een uur gezien, daarvoor hoef je geen park over te slaan.
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor alle reacties. Ze hebben enorm geholpen om ons ideale schema te maken!
Na nog meer reisverslagen lezen en onze persoonlijke voorkeuren zijn we tot dit schema gekomen. Omdat het onze eerste reis naar Amerika is, willen we vooral de highlights doen. Daarom zijn we misschien wel wat minder lang in de nationale parken maar als het ons goed bevalt, kunnen we dat een volgende keer wat uitgebreider doen.
de planning:
4-8 dag 1: Hilversum - New York
5-8 dag 2: New York
6-8 dag 3: New York
7-8 dag 4: New York - Los Angeles
8-8 dag 5: Los Angeles - Santa Barbara met camper pick up
9-8 dag 6: Santa Barbara - Monterey Op ons gemak langs de kust met stops op leuke plaatsen
10-8 dag 7: Monterey - San Fransisco
11-8 dag 8: San Fransisco
12-8 dag 9: San Fransisco - Yosemite NP (middag Yosemite)
13-8 dag 10: Yosemite - Lee Vinning (ochtend en deel v.d.middag Yosemite dan via Tioga pass)
14-8 dag 11: Lee Vinning - Las Vegas
15-8 dag 12: Las Vegas - Zion NP
16-8 dag 13: Zion - Page (ochtend Zion, middag lower Antilope)
17-8 dag 14: Page - Grand Canyon (ochtend upper Antilope, zonsondergang GC)
18-8 dag 15: Grand Canyon (evt helikopter vlucht of trail GC)
19-8 dag 16: Grand Canyon - Kingman (via route 66)
20-8 dag 17: Kingman - Los Angeles
21-8 dag 18: Los Angeles (camper inleveren)
22-8 dag 19: Los Angeles - terugvlucht Amsterdam
23-8 dag 20: aankomst thuis
Volgens ons een mooie verdeling tussen de steden en de NP. Nu dus de campings boeken en vast wat kaarten vooruit zoals bijvoorbeeld Alcatras. Wie heeft nog ' niet te missen' tips voor ons?
Na nog meer reisverslagen lezen en onze persoonlijke voorkeuren zijn we tot dit schema gekomen. Omdat het onze eerste reis naar Amerika is, willen we vooral de highlights doen. Daarom zijn we misschien wel wat minder lang in de nationale parken maar als het ons goed bevalt, kunnen we dat een volgende keer wat uitgebreider doen.
de planning:
4-8 dag 1: Hilversum - New York
5-8 dag 2: New York
6-8 dag 3: New York
7-8 dag 4: New York - Los Angeles
8-8 dag 5: Los Angeles - Santa Barbara met camper pick up
9-8 dag 6: Santa Barbara - Monterey Op ons gemak langs de kust met stops op leuke plaatsen
10-8 dag 7: Monterey - San Fransisco
11-8 dag 8: San Fransisco
12-8 dag 9: San Fransisco - Yosemite NP (middag Yosemite)
13-8 dag 10: Yosemite - Lee Vinning (ochtend en deel v.d.middag Yosemite dan via Tioga pass)
14-8 dag 11: Lee Vinning - Las Vegas
15-8 dag 12: Las Vegas - Zion NP
16-8 dag 13: Zion - Page (ochtend Zion, middag lower Antilope)
17-8 dag 14: Page - Grand Canyon (ochtend upper Antilope, zonsondergang GC)
18-8 dag 15: Grand Canyon (evt helikopter vlucht of trail GC)
19-8 dag 16: Grand Canyon - Kingman (via route 66)
20-8 dag 17: Kingman - Los Angeles
21-8 dag 18: Los Angeles (camper inleveren)
22-8 dag 19: Los Angeles - terugvlucht Amsterdam
23-8 dag 20: aankomst thuis
Volgens ons een mooie verdeling tussen de steden en de NP. Nu dus de campings boeken en vast wat kaarten vooruit zoals bijvoorbeeld Alcatras. Wie heeft nog ' niet te missen' tips voor ons?
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Eerste opmerking die mij op komt is dat de afstand Santa Barbara - Monterey niet op gemak de kust weg af is. De kustweg is bochtig en druk je bent veel meer tijd kwijt dan Google maps aangeeft. Vooral met een camper. Neem daarbij nog het feit dat er veel te zien is langs de weg. Je hebt nu eigenlijk geen tijd om op leuke plekken te stoppen. Ik zou hier een dag extra plannen. Of de dag dat je de camper ophaalt proberen een heel stuk verder te komen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou inderdaad kunnen proberen iets verder te rijden dan Santa Barbara, of rij de volgende dag iets minder ver, bijvoorbeeld tot Big Sur.
Ik zou niet beide Antelope Canyons doen, maar bijvoorbeeld alleen de Lower. Die kun je het beste in de ochtend doen voor het mooiste licht, dus dat is geschikt voor de dag dat je naar de GC rijdt. Op die manier heb je ook wat meer tijd voor Zion, daar heb je nu maar heel weinig tijd voor.
Ik zou ook liever 2 nachten Zion doen dan 2 nachten Grand Canyon. Zeker als je ook nog in Kingman stopt, heb je voldoende tijd voor een trail.
Marianne
Ik zou niet beide Antelope Canyons doen, maar bijvoorbeeld alleen de Lower. Die kun je het beste in de ochtend doen voor het mooiste licht, dus dat is geschikt voor de dag dat je naar de GC rijdt. Op die manier heb je ook wat meer tijd voor Zion, daar heb je nu maar heel weinig tijd voor.
Ik zou ook liever 2 nachten Zion doen dan 2 nachten Grand Canyon. Zeker als je ook nog in Kingman stopt, heb je voldoende tijd voor een trail.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 23 apr 2013, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
Ik zou ook 'stemmen' voor 2 nachten Zion ipv 2 nachten Grand Canyon. 1 dag aan de Canyon is over het algemeen genoeg als je niet echt van plan bent om te gaan hiken.
En ik vind het echt zonde om Bryce helemaal over te slaan, het is zo'n mooi park, echt volkomen anders dan de anderen. Dergelijke rotsformaties kom je nergens anders tegen! Als je wat speelruimte bij Zion inbouwt, kan je desnoods die laatste dag wat eerder van daar vertrekken en Bryce tenminste als een 'drive-tru'
doen...
En ik vind het echt zonde om Bryce helemaal over te slaan, het is zo'n mooi park, echt volkomen anders dan de anderen. Dergelijke rotsformaties kom je nergens anders tegen! Als je wat speelruimte bij Zion inbouwt, kan je desnoods die laatste dag wat eerder van daar vertrekken en Bryce tenminste als een 'drive-tru'

Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
-
- Amerika-ontdekker
Ik zou ook stemmen voor extra tijd in Zion. Wij gaan deze zomer een soortgelijke camperreis als jullie maken, ook met 2 tieners en ook eerst naar NY. Zie dat jullie van plan zijn om evt een helicoptervlucht over de GC te maken. Dit is zeker de moeite waard weet ik uit eigen ervaring, maar wellicht dat het ook een idee is om dit met je tieners in NY te doen. Ik volg dit forum al ruim een jaar en heb er veel mooie en waardevolle tips uit kunnen halen. Zeker uit de weblogs van Martin en Marianne, PSVwally, Kalaman en Ina
, zonder de anderen tekort te doen natuurlijk....
Ik zou je als tip geven om die eens goed door te lezen. In Zion zijn veel mooie hikes die je kunt lopen, zoals je al uit de eerdere reacties hebt kunnen lezen. Veel plezier met de voorbereidingen voor jullie mooie reis

1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
-
- Amerika-ontdekker
Iedereen hartelijk bedankt voor alle tips. We hebben de reis nu wel rond en de campeerplaatsen bij de nationale parken zijn alvast geboekt.
In Las Vegas willen we een nacht in een hotel doorbrengen. Heeft iemand een goede tip voor een mooi hotel op de strip? Enigszins betaalbaar is wel heel prettig natuurlijk. Het aanbod is groot dus is het prettig om wat ervaringen te horen
Jullie hebben ook vast wel eens in een restaurant gegeten die je aan iedereen wil aanbevelen. Tips zijn zeer welkom voor restaurants in LA, San Francisco, Las Vegas en New York. En dan vooral die hele leuke waar het niet vol zit met toeristen
Ik ben benieuwd naar jullie reacties voor de puntjes op de i. Dank vast.
Groetjes, Ariane
In Las Vegas willen we een nacht in een hotel doorbrengen. Heeft iemand een goede tip voor een mooi hotel op de strip? Enigszins betaalbaar is wel heel prettig natuurlijk. Het aanbod is groot dus is het prettig om wat ervaringen te horen

Jullie hebben ook vast wel eens in een restaurant gegeten die je aan iedereen wil aanbevelen. Tips zijn zeer welkom voor restaurants in LA, San Francisco, Las Vegas en New York. En dan vooral die hele leuke waar het niet vol zit met toeristen

Ik ben benieuwd naar jullie reacties voor de puntjes op de i. Dank vast.
Groetjes, Ariane
-
- Amerika-ontdekker
Ik vergeet 1 ding m.b.t. Het hotel in Las Vegas. Zijn er mensen met ervaring waar je de camper goed en veilig kunt parkeren als wij een nacht in een hotel zitten? Het zou niet fijn zijn als de hele boel opengebroken wordt
Groetjes, Ariane

Groetjes, Ariane
- Jozef1978
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Het allergoedkoopste hotelletje is je eigen camper! KOA Circus Circus ligt schuin achter Circus Circus, en je loopt zo de Strip op. Met zwembad. En dan hoef je je gelijk niet meer druk te maken over waar je 'm moet parkeren. 

2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht