Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tipsy's 3de rondje zuidwest - voorjaar 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tipsy's 3de rondje zuidwest - voorjaar 2013

Bericht door Tipsy_1 »

Dat van de rainbow bridge tour heb ik inderdaad in je reisverslag gelezen, en dat van het graven van die doorgang (bizarre story, weet niet juist wat ze nu juist aan het doen zijn) op facebook. Dan is het idd allicht om de lage waterstand. tja... Lake Powell is een kunstmatig meer... Blijft toch wel een zeer bijzonder fenomeen.

Rudi, je kan me nog enorm veel plezier doen met wat meer info voor de hike naar Fallen Roof Ruin als je tussen het kuisen van je wandelschoenen en de vuile was daar even tijd voor vindt. :lol: Het was heel tof als voorpret op onze reis om elke morgen jullie avonturen te lezen, en ja, avonturen waren het wel he, amai!
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Ha die Leen, ja wij zijn ondertussen ook alweer terug en het was weer een fantastische trip! Enkele hoogtepunten: Blue Canyon, de hele dag ATV-en in GSENM naar Hole in the Rock, de Cathedral Valley loop en heel Capitol Reef NP trouwens, de hike naar Observation Point in Zion NP en de Fire Wave in Valley of Fire.
Heel avontuur bij Blue Canyon waardoor wij er helaas net de gehoopte tjd hebben kunnen doorbrengen: mensen geloof mij, als ze zeggen "don't go off the designated roads", geloof ze ajb! Een enkel metertje van de zandweg af maar ongelukkig genoeg precies in een wash en wij zaten hopeloos vast in mul zand! Nou de Navajo kunnen bij mij geen fout meer, wat hebben die mensen ons lief geholpen om er weer uit te komen, op een gegeven moment hadden wij drie families, inclusief babies en grootouders, om ons heen die iets verderop aan het bbq-en waren! Grote pick-up gehaald en binnen een paar minuten hadden zij ons eruit! Veel gelach, veel lawaai... wat een avontuur!
Voor de Hole in the Rock road hebben wij een ATV gehuurd bij High Adventure in Escalante, ontzettend aardige mensen, goede service, goede apparatuur (voor het geval jullie nog een ATV toer overwegen...). Een aanrader! Het was wel een overvolle dag: de HITR road zelf (voor het grootste gedeelte op zich niet zo interessant), de slot canyons, en Hole in the Rock zelf (prachtig!). Wij raakten in tijdnood en moesten zelfs Devils Garden overslaan.
De Cathedral Valley loop was indrukwekkend, wij hebben er zo'n 6,5 uur over gedaan, de overlooks vond ik nog het mooist. Wij hadden een KIA Sportage gehuurd en die had echt geen enkel problem met de River Ford, wij vlogen er als 't ware door heen! :wink: En het had nog wel geregend de voorgaande dagen! Wij konden dat wel merken aan het feit dat wij een paar modderige 'washes' moesten oversteken in de valley maar dat was het dan ook.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ha Ilona, wij zijn er weer in geslaagd rond dezelfde periode een gelijkaardige trip te plannen he :lol: knap van ons.
Jullie avonturen klinken super en die foto van in zion op je facebook was echt adembenemend mooi! wauw!
Bij blue Canyon in het zand vastgeraakt? omdat jullie iets van de weg afweken, OK, daar moeten wij dus extra opletten, thx voor de tip, en blijkbaar vinden de navajo's het dus niet erg als toeristen naar blue canyon gaan :thumbup:
pushirubiano
Amerikakenner

Nou zoals Kalaman al zei, het was helemaal niet zo moeilijk om er terecht te komen als je de afslag van de 264 eenmaal gevonden hebt (zoveel afslagen zijn er niet op die weg :wink: ). De weg is een zand weg door droge velden en in beste conditie. Wij raakten pas in de problemen in de valley zelf, waar de weg op zich ook helemaal niet slecht is maar je moet door een brede droogliggende 'wash' heen. Daar dus een beetje opletten want daar hielden wij de weg niet precies aan en met onze zware van zat het achterwiel zo vast! En die washes zien er droog uit, maar als je er een beetje in graaft, kom je wel degelijk water (modder) tegen! En het had ook geregend de voorgaande dagen dus ja... :oops: Eigen schuld dike bult! Zoals onze Navajo grandpa zei: "Stay on the designated roads!"
Groetjes, Ilona

Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

juist ja, jullie reden met een minivan, niet? en een jeep gehuurd voor cathedral valley?

PS Kalaman, thx voor de extra info voor fallen roof ruin!

valies staat klaar! morgen nog gaan werken en daarna naar de luchthaven.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

alvast een heel prettige reis!
pushirubiano
Amerikakenner

Veel plezier!
Groetjes, Ilona

SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Goede reis en misschien tot in Farmington of Moab.
Breng je bretels maar mee, want hier in new Mexico en in het zuiden van Arizona waai je bijna uit je broek. :mrgreen:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Goede reis en veel plezier!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Leen, wil je aub een bloemetje leggen in de (onze :( ) diepe bandensporen, vanaf mile 4, in de weg naar de KOW :wink: ...
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Veel plezier Tipsy!! :-)

Houden jullie een live-verslag bij? Nee zeker he? :wink:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

grrr on line inchecken lukt naar goede gewoonte niet, daar krijg ik dus stress van grrrrrrrr :evil: Heb nochtans netjes mijn esta aangevraagd.

thx allemaal,
nee geen life reisverslag, ik heb daar gewoon gene fut meer voor zo 's avonds (om 9 u lig ik echt waar al te dromen in mijn bedje van de volgende dag)
ik zal wel proberen af en toe hier nen update te zetten, ik neem mijn pc immers toch meer (voor het geocachen ;-) )

rudi... ik weet zelfs niet of ik wel aan de zoektocht naar KoW ga durven beginnen... ze gaven voor vandaag (of toch één van deze dagen) weer sneeuw... ik ben echt fameus geschrokken van jouw avonturen, en heb als alternatief voor Bisi alvast Chaco culture ondertussen voorzien in mijn road map in geval van klei-slijk. Maar als het lukt zal ik proberen een hele mooie foto voor jou te maken! Bisti staat voor vrijdag gepland... duimen maar. Het schijnt daar hard te waaien :lol: in New Mexico dus wie weet droogt het wel allemaal mooi uit... Heb ook maar handschoenen in mijn valies gestopt.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Veel succes, Leen, maar wees voorzichtig...het is tenslotte maar "een steen" :wink: .
Pas vanaf mijl 4 werd het bij ons slecht...slechter....slechtst...onmogelijk... :( .
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Goede reis gehad?

Wij komen ook pas de 18e in Farmington aan.
We zijn een dagje langer in Albuquerque gebleven vanwege de kou in Farmington.
Misschien tot ziens en anders fijne vakantie gewenst.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

net aangekomen in ons hotel na een lange vlucht en lange overstap tijd. maar alles mooi op tijd.
We zitten nu in de Best Western in Phoenix, alles prima hier.

Als auto hebben we een toyota venza AWD meegekregen, dat zou een upgrade zijn, daaar hebben we toch alleszins voor betaald want we vroegen een AWD of 4WD... hij stelde dan een jeep grand cherokee voor maar die hadden ze helaas toch niet staat...

Nu gaan slapen!
en morgen op naar Blue Canyon...

groetjes,
Leen
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik kijk al uit naar je updates, Leen. Lekker genieten van Blue Canyon en alle andere mooie dingen die jullie te wachten staan :thumbup:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ivm KoW, ondanks het feit dat we de beschrijving, GPS-coördinaten en dergelijke hebben, heb ik toch mijn twijfels over de hike. Het is wel te doen natuurlijk, het zal geen zware hike zijn. Maar ik heb ergens gelezen dat je een stuk over private land moet om tot aan het Noordelijke deel van de Badlands te geraken (inclusief over of door een hek gaan). Ik heb eigenlijk geen zin in problemen :D
Reisblog: thisisfraa.be
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Succes met de KOW, Leen, de weersomstandigheden zien er goed uit, ik verwacht dan eigenlijk niet echt problemen :thumbup: . Vergeet niet een foto te nemen van ons ploeterwerk (zal op zo'n 6 mijl zijn denk ik). Maar eerst genieten van Blue Canyon en omgeving :wink: .
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Fraa schreef:Maar ik heb ergens gelezen dat je een stuk over private land moet om tot aan het Noordelijke deel van de Badlands te geraken (inclusief over of door een hek gaan). Ik heb eigenlijk geen zin in problemen :D
Dit had ik inderdaad ook ergens gelezen. En sinds ik enkele malen bericht heb gekregen van mensen die vijandig werden benaderd door de Navajo, ben ik er toch wel wat huiverig voor geworden om gebieden in te gaan waarvan ik niet zeker weet dat het ook daadwerkelijk is toegestaan.
Gelukkig gaat het meestal gewoon goed hoor, kijk maar naar het positieve verhaal van Ilona (Pushirubiano) hierboven. Zelf zijn we 1x 'betrapt' toen we - zonder dat we dat zelf wisten - ergens over privé terrein reden. Eigenlijk moesten we meteen rechtsomkeer maken, maar de man die ons had laten stoppen vond het na enige aarzeling toch goed dat we doorreden. Geen probleem dus, maar het heeft me wel voorzichtiger gemaakt. Dus ik begrijp jouw gevoel hierover heel goed, Fraa.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Het zal 9 keren van de 10 ook wel goed gaan denk ik, maar je zal zien dat het bij mij dan weer net moet mislopen :lol: Daar sta je met je mond vol tanden als er zo'n paar Navajo's in hun pickup truck je staan op te wachten.
Reisblog: thisisfraa.be
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer