Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

[Updated] Het zoveelste schema op het forum...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Liz schreef:
Pete.Z schreef:Ikzelf zou niet in Flagstaff of Williams maar in Sedona overnachten b.v.
Zo zie je dat iedereen andere voorkeuren heeft....Sedona vonden wij heel leuk om doorheen te rijden en even een beetje te shoppen, maar Flagstaff is veel authentieker en gezelliger.
Kijk vooral bij het visitor center in Flagstaff, gevestigd in het oude stationnetje.
Enige nadeel van Flagstaff zou kunnen zijn dat je je stoort aan de trein
die daar om de zoveel tijd zijn stoomfluit laat horen.....wij vonden het een vertrouwd geluid uit de oude amerikaanse westerns.... :lol:

Het blijft een kwestie van smaak :D

Tja,ik vind Flagstaff grappig,voor een uurtje.
Dat oude Flagstaff is 3 straten groot,en de rest is doorgaande wegen,spoorweg en motels.....
maar idd,smaken verschillen!

Als je daar overnacht,zorg dat je niet bij de spoorlijn zit,er komen goederentreinen van een paar honderd meter lang langs,dag en nacht.....
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

BaconPopper schreef:Hoeveel tijd breng je gemiddeld door in Mesa Verde? Is niet echt een natuur gebied waar je kan hiken enzo, lijkt me. Vind die cultuur in die rotsen wel interessant, maar kan me niet voorstellen dat ik daar meer dan 4u ofzo zou rondlopen/rijden.
Of is Mesa Verde toch de moeite om een dag om te rijden?
Mesa verde is zeker de moeite waard en die 4 uur die je er voor wil plannen heb je al bijna nodig om van de ingang tot aan de rotswoningen te komen :lol:
Rob
BaconPopper
Amerikafan

Bericht door BaconPopper »

Pffff, ik zal dan toch maar zaken moeten overslagen en minstens nog een tweede keer naar het Zuidwesten moeten afreizen...

Niet dat ik dat erg zal vinden hoor... :D

We zullen onze prioriteiten maars eens opnieuw bekijken binnenkort.
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Jasmino schreef:
Njit schreef: For $139 per person (compared to the usual $53 for a standard pass), you get a behind-the-scenes guided tour composed of no more than 12 people at a time, which takes you through their sound stages, prop warehouse, sound mixing stage, etc, takes you on the sets of shows like "Providence", and also lets you disembark your private trolley for a closer look of the "Psycho" house and Bates Motel.

Other significant perks include a VIP pass that lets you go straight to the head of the line for all of the rides and attractions at the Universal theme park. Not to mention access to a special VIP lounge. It's a nice way to be pampered and see more than the average tourist, if you can afford it.

----------

Wat je dus krijgt is een uitgebreidere Tour en een Front-Of-Line pas. Met de FOL krijg je dus voorrang op attracties en priority seating bij shows.
Nee hoor, je krijgt een veeeeeeeeel uitgebreidere tour (duurt bijna een halve dag!) en daarnaast blijft de gids de hele dag bij je en plant alle attracties zodanig dat je nergens hoeft te wachten (tot het begin van de volgende show bijv) en je hebt overal preferred seating. Je krijgt dus geen FOL pas, maar persoonlijke begeleiding!
Zeker de moeite waard dus!
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

Van Flagstaff kan ik me herrinneren dat we 's middags Sedona en Jerome bekeken hebben. Flagstaff heeft wat meer keuze qua motels en zo erg ver van Sedona is dat nou ook weer niet. In Flagstaff hebben we geslapen voor het geweldige bedrag van $25,00 voor een 2 persoonskamer. Het was niet luxe, maar wel schoon en prima voor een nachtje. Gegeten hebben we toen in een steakhouse vlakbij de RV, hier werd door de bediening evergreens gezongen en gespeeld. Dus als je in Flagstaff bent en je zoekt wat te eten en gezellig vermaak... ik weet alleen niet meer hoe het heet.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
BaconPopper
Amerikafan

Bericht door BaconPopper »

Onze route is aangepast/uitgebreidt.
Zie eerste post!!

Alle nieuwe opmerkingen zijn van harte welkom.

Greetz

Tony
corvette
Amerikafan

Bericht door corvette »

Probeer af te zien van het slapen in Flaggstaf. Wij waren zo eigenwijs om het wel te doen maar het gevolg was een bijna slapeloze nacht. De trein laat zich om het uur goed horen met zijn claxon (maar klonk als een misthoorn)

Yosemite is een prachtig park wat je zeker niet moet overslaan. Als je niet gaat wandelen heb je aan 1 volle dag genoeg om alles te zien. het is ons tenminste wel gelukt. En we hebben er van genoten!!!!!

Lee vining is een heel leuk, klein en gezellig plaatsje om te overnachten. Wat je zeker moet bekijken is Mono Lake en Bodie Ghost town wat allebei in de buurt zit en zeer de moeite waard vonden wij.

Een avond Las vegas is erg kort. Wij hebben twee avonden op de strip gewandeld en nog niet alles gezien wat we eigenlijk wel hadden willen zien. Ik zou voor minimaal 2 avonden gaan.

Groetjes Marleen
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Slapen in Flagstaff kan wel,als je vanaf Sedona Flaggstaf binnenkomt,zie je direct een hele hoop motels,vrij ver van het centrum en de treinen.In 5 minuten zit je met de auto in het oude centrum,en je hebt dan geen last van de trein.

Hou er trouwens rekening mee dat je misschien ivm sneeuw niet van Lee Vining Yosemite binnen kan,maar dat je er omheen moet rijden.Tioga Pass is gesloten tot half Mei/half Juni,afhankelijk van de sneeuwval.
In dat geval heb je inderdaad aan 1 dag genoeg,aangezien ook Glacier point en andere hoge delen van het park dan vermoedelijk nog afgesloten zijn.
Je kan dan bovenlangs,over de 108,de 4 of de 88.
De 88 word volgens mij heel de winter opengehouden,maar reken op een fikse omweg dus.

Hier kan je de openingdata vanaf 1933 tot vorig jaar zien:

http://www.monobasinresearch.org/data/tiogapass.htm
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

En hier kan je zien of de wegen in en naar Yosemite open of dicht zijn:

http://www.yosemitefun.com/weather_in_yosemite.htm

Handige bookmark.....kan je je heel de winter zorgen maken. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties