Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe Death Valley bezoeken (volgorde bezienswaardigheden)?
Re: Hoe Death Valley bezoeken (volgorde bezienswaardigheden)
Wij gaan vanuit Las Vegas naar Death Valley (1 dagje), 's avonds overnachten we in Lone Pine om 's anderendaags naar Yosemite te trekken. Ik moet ook dringend eens zien hoe ik onze route ga indelen, is dat goed te doen om veel te zien op die ene dag?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Als je de volgende dag weer terug rijdt naar Las Vegas eerst de Alabama hills bezoeken moet heel mooi zijn!
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- Peter & Ann
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ook wij hebben een vraagje ivm ons bezoek aan DV.
Wij komen uit Las Vegas, overnachten in Furnace Creek en gaan dan naar Bishop.
Onze planning voor DV is als volgt: Vanuit Las Vegas rijden we naar Pahrump om via Death Valley Junction het park binnen te komen.
We plannen om dan eerst naar Dantes View te rijden, daarna Twenty Mule Canyon, inchecken in Furnace Creek en dan genieten van de zonsondergang bij
Zabriskie Point.
De volgende dag naar Badwater, Devils Golf Course en Artists Palette.
Is deze planning doenbaar of zijn er betere opties om het park te bezoeken? Alle tips en aanmerkingen zijn van harte welkom.
We vinden DV een "moeilijk" park om te plannen omdat je er geen lussen in kan rijden.
Peter & Ann.
Wij komen uit Las Vegas, overnachten in Furnace Creek en gaan dan naar Bishop.
Onze planning voor DV is als volgt: Vanuit Las Vegas rijden we naar Pahrump om via Death Valley Junction het park binnen te komen.
We plannen om dan eerst naar Dantes View te rijden, daarna Twenty Mule Canyon, inchecken in Furnace Creek en dan genieten van de zonsondergang bij
Zabriskie Point.
De volgende dag naar Badwater, Devils Golf Course en Artists Palette.
Is deze planning doenbaar of zijn er betere opties om het park te bezoeken? Alle tips en aanmerkingen zijn van harte welkom.
We vinden DV een "moeilijk" park om te plannen omdat je er geen lussen in kan rijden.
Peter & Ann.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je kunt ook nog veel meer doen die dag. Mits je 's ochtends natuurlijk uit Vegas vertrekt.
Inderdaad. Die dag kan je nog gemakkelijk naar Devils Golfcourse, Badwater en Artist drive. 20Mules team canyon is one way dus vanaf Dante's View eerst even doorijden en dan terug.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
de 2e dag kan je deze volgorde nog doen:
eerst stoppen bij het Salt Creek Interpretive Trail.
Als je echt genoeg tijd hebt daarna naar het noorden naar Scotty's Castle en de Ubehebe Crater.
Dan terug naar het zuiden richting Stovepipe Wells met volgende punten:
- Sand Dunes
- Mosaic Canyon
- dan eventueel Emigrant Canyon road volgen
ofwel recht richting Panamint Springs en zo via Father Crowley Vista het park uit.
eerst stoppen bij het Salt Creek Interpretive Trail.
Als je echt genoeg tijd hebt daarna naar het noorden naar Scotty's Castle en de Ubehebe Crater.
Dan terug naar het zuiden richting Stovepipe Wells met volgende punten:
- Sand Dunes
- Mosaic Canyon
- dan eventueel Emigrant Canyon road volgen
ofwel recht richting Panamint Springs en zo via Father Crowley Vista het park uit.
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
Wij vertrekken 's morgens vanuit Las Vegas naar Death Valley, we hebben de hele dag voor DV uitgetrokken, 's avonds overnachten we in Lone Pine, om dan 's anderendaags Yosemite in te rijden via Mono Lake en de Tioga pass.
Ik heb nog heel veel te lezen hier, overal tips waar ik gebruik van wil maken....wij overnachten in Bakersfield en willen dan door Death Valley naar las vegas, waar we ook overnachten (keuzes maken he....we hebben niet zolang vakantie
We zitten volgens mij in de heetste maand (juli), dus is het dan wel slim om erdoor te rijden? En de beste spots/route?
Niet handig om s'avonds nog naar vegas te rijden denk ik, dus zonsondergang zit er niet in?

We zitten volgens mij in de heetste maand (juli), dus is het dan wel slim om erdoor te rijden? En de beste spots/route?
Niet handig om s'avonds nog naar vegas te rijden denk ik, dus zonsondergang zit er niet in?
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij deden dit op onze eerst reis ook zo. We zijn toen via Pahrump en Shoshone gereden, langs de 178. Eerst gestopt aan Badwater, daarna Devils Golfcourse. Dan verder gereden richting Furnace Creek en tegen dan was het middag en tijd om snel een hapje te eten. Dan zijn we even de 190 opgereden, richting oosten, voor een stop bij Zabriskie Point. Daarna terug het park in en een stop gemaakt bij het Visitor Center en de Sanddunes. En tegen dan was het zowat tijd om verder te rijden. Het laatste stuk, vanaf de Sanddunes naar Lone Pine, vond ik nog echt een lang gedeelte. Wij waren toen heel blij om tegen 16u à 17u aan het hotel te zijn.wookie schreef:Wij gaan vanuit Las Vegas naar Death Valley (1 dagje), 's avonds overnachten we in Lone Pine om 's anderendaags naar Yosemite te trekken. Ik moet ook dringend eens zien hoe ik onze route ga indelen, is dat goed te doen om veel te zien op die ene dag?

De volgende dag zijn we dan vertrokken richting Yosemite. We hebben toen wel nog redelijk wat tijd doorgebracht aan Mono Lake. Langs de Tioga Pass zijn we dan op een aantal plaatsen gestopt en uiteindelijk nog even kort de vallei ingereden. maar toen was het toch ook weeral 16u à 17u denk ik.
't Zijn dus wel lange dagen, maar je kan op zich nog wel redelijk wat dingen zien/doen.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Van Las Vegas naar Lone Pine zie je op deze manier het meest in de kortste tijd:
Las Vegas-via160 naar Pahrump-Bell Vista Rd-Stateline rd naar DV Junction. Rechtsaf en meteen weer links op 190.: Dante's View-Twentymule team canyon (oneway van westkant)-Zabriskie Point-Devils Golfcourse-Badwater-Natural Bridge-Artists Drive-Golden Canyon- Furnace Creek visitor center-Borax Harmony/Mustard Canyon-Salt Creek-Devils Cornfield-Mesquite Sanddunes-Mosaic Canyon-Father Crowley Point-Lone Pine. Je moet maar kijken of je dat allemaal in een dag kan doen. Als eerste zou ik Natural Bridge en Golden Canyon overslaan.
Yeehaw
Las Vegas-via160 naar Pahrump-Bell Vista Rd-Stateline rd naar DV Junction. Rechtsaf en meteen weer links op 190.: Dante's View-Twentymule team canyon (oneway van westkant)-Zabriskie Point-Devils Golfcourse-Badwater-Natural Bridge-Artists Drive-Golden Canyon- Furnace Creek visitor center-Borax Harmony/Mustard Canyon-Salt Creek-Devils Cornfield-Mesquite Sanddunes-Mosaic Canyon-Father Crowley Point-Lone Pine. Je moet maar kijken of je dat allemaal in een dag kan doen. Als eerste zou ik Natural Bridge en Golden Canyon overslaan.
Yeehaw
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Mocht je nog tijd over hebben en de juiste auto hiervoor hebben, dan zal ik zeker de
de Leadfield RD. nemen die over gaat in de Titus Canyon Road. Dit is toch zo mooi !!! en je komt onder weg ook nog een stadje tegen (ghost stad)
Om bij de Leadfield RD te komen moet je de 374 (Dayligt pass RD) nemen richting Beatty.
de Leadfield RD. nemen die over gaat in de Titus Canyon Road. Dit is toch zo mooi !!! en je komt onder weg ook nog een stadje tegen (ghost stad)
Om bij de Leadfield RD te komen moet je de 374 (Dayligt pass RD) nemen richting Beatty.
Ik heb bewust ritten zoals naar Titus buiten beschouwing gelaten. Daar zal je helemaal geen tijd voor hebben en je verhuurbedrijf verbiedt dergelijke langdurige ritten op onverharde wegen. En je hebt idd high clearance nodig. Om van 190 naar Titus te rijden en dan weer terug naar 190 neemt zeker 3-4 uur extra. Met meer tijd in DVNP zou ik hem zeker aanraden want Titus is een van de absolute hoogtepunten in DVNP.
Yeehaw
Yeehaw
-
- Amerika-ontdekker
De Titus Canyon Road mag je alleen in via de 374 gezien vanuit Beatty. Inderdaad ben je er wel 3 uurtjes mee bezig.
We hebben het vorig jaar voor de tweede keer gereden met een Cadillac escalade die was 4x4. goed verzekeren (incl de bodem van de auto)
Totaal geen last gehad, de auto is vrij hoog en met 400 pk en geen race instelling kom je er makkelijk doorheen. Let wel als het regen niet er door heen rijden of vlak na een regenbui.
Misschien iets voor de volgende keer.
We hebben het vorig jaar voor de tweede keer gereden met een Cadillac escalade die was 4x4. goed verzekeren (incl de bodem van de auto)
Totaal geen last gehad, de auto is vrij hoog en met 400 pk en geen race instelling kom je er makkelijk doorheen. Let wel als het regen niet er door heen rijden of vlak na een regenbui.
Misschien iets voor de volgende keer.
-
- Amerika-ontdekker
Vraagje over Death Valley:
Wij rijden vanuit Yosemite richting Furnace Creek (begin november), dat kost wel wat tijd die dag, maar we proberen er efficiënt mee om te gaan.
Is er een mogelijkheid om op de route van die dag (tegen de namiddag - vroeg donker-) nog iets mee te pikken van de zonsondergang op één van de bezienswaardigheden van Death Valley, die nabij (of min of meer in de richting van) Furnace Creek gelegen zijn?
Wij rijden vanuit Yosemite richting Furnace Creek (begin november), dat kost wel wat tijd die dag, maar we proberen er efficiënt mee om te gaan.
Is er een mogelijkheid om op de route van die dag (tegen de namiddag - vroeg donker-) nog iets mee te pikken van de zonsondergang op één van de bezienswaardigheden van Death Valley, die nabij (of min of meer in de richting van) Furnace Creek gelegen zijn?
Hangt ervan af op je veel gepland hebt op de weg van Yosemite naar Furnance Creek. Ik vermoed dat je weet dat de Tioga Pass wellicht geen optie is in november? Dat betekent dus omrijden, onderlangs ofwel één van de noordelijkere passen (Sonora Pass) als die nog open zijn.
De dagen in november zijn zowiezo al aan de korte kant.
Bart
De dagen in november zijn zowiezo al aan de korte kant.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerika-ontdekker
Vorige keer kon ik begin november nog probleemloos de Tioga pass gebruiken, ik ga er een beetje vanuit dat dit nu terug kan, maar heb uiteraard geen zekerheid, dan moeten we last-minute ter plaatse onze route voor die dag herbekijken en is mijn vraag overbodig ivm langere reistijd.
Maar in geval van positief denken en een Tioga pass die open is; dan rijden we vanuit Yosemite, via de I-395 ("Panorama Trail"?) over Bishop en dan later de I-190 tot Furnace Creek. Behalve genieten van de views en eet/drink stops staat er voor die dag/route (nog) niks speciaal op de planning.
Dus vandaar m'n vraag, is er een mogelijkheid om op die route, tegen late namiddag, nog iets mee te pikken van de bv. de zonsondergang op één van de bekende bezienswaardigheden/view points van Death Valley, die nabij (of min of meer in de richting van) Furnace Creek gelegen zijn? Zoja, waar moeten we zijn?
Maar in geval van positief denken en een Tioga pass die open is; dan rijden we vanuit Yosemite, via de I-395 ("Panorama Trail"?) over Bishop en dan later de I-190 tot Furnace Creek. Behalve genieten van de views en eet/drink stops staat er voor die dag/route (nog) niks speciaal op de planning.
Dus vandaar m'n vraag, is er een mogelijkheid om op die route, tegen late namiddag, nog iets mee te pikken van de bv. de zonsondergang op één van de bekende bezienswaardigheden/view points van Death Valley, die nabij (of min of meer in de richting van) Furnace Creek gelegen zijn? Zoja, waar moeten we zijn?

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
De zandduinen?
Maar je wil toch niet eerst nog de Panorama trail gaan lopen voor je vertrekt naar Furnace creek??
Maar je wil toch niet eerst nog de Panorama trail gaan lopen voor je vertrekt naar Furnace creek??
Laatst gewijzigd door ina op 03 jul 2013, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Als de Tioga Pass open is is het inderdaad nog goed te doen. Mooiste punten voor een zonsondergang zijn de Sanddunes, Zabriskie Point en Dantes View. Die laatste heeft mijn voorkeur. Zowiezo een prachtig uitkijkpunt.
Begin november is de kans inderdaad nog bestaande dat de pass open is.
Begin november is de kans inderdaad nog bestaande dat de pass open is.
Grts, Bart
-
- Amerika-ontdekker
Niet lopen nee, gewoon effe korte stop daar houden enzomeer.ina schreef:De zandduinen?
Jullie raden dus Dantes View of Sanddunes aan. En deze liggen min of meer op onze route langs de I-190 die tot Furnace Creek loopt die dag voor ons?
Dan check ik wel even via Google maps

-
- Amerika-ontdekker
Never mind, gevonden.
Sanddunes en Zabriskie Point liggen op weg naar, Dantes View vraagt nog even een ommetje (lees: stukje verder weg rijden en dan terug) op weg naar Furnace Creek.
Bedankt voor jullie input.
Ga nu nog effe checken rond welk uur we de zondsondergang mogen verwachten in november in Death Valley, dan proberen we tegen die tijd daar te zijn.
Sanddunes en Zabriskie Point liggen op weg naar, Dantes View vraagt nog even een ommetje (lees: stukje verder weg rijden en dan terug) op weg naar Furnace Creek.
Bedankt voor jullie input.
Ga nu nog effe checken rond welk uur we de zondsondergang mogen verwachten in november in Death Valley, dan proberen we tegen die tijd daar te zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1839 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 3 Reacties