Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Explosie(s) Boston marathon

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
IvoH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Explosie(s) Boston marathon

Bericht door IvoH »

Ik had hem al ge-edit.
Was even in de war met de NY post. Dacht dat het een kwaliteitskrant is.
Hopelijk heeft NY post het fout.

In ieder geval liveblog:
http://live.boston.com/Event/Live_blog_ ... ley_Square
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

IvoH schreef:NY Post Meldt 12 doden... EN dat er een verdachte in het ziekenhuis is gearresteerd.
Iemand met de Saudië-Arabische nationaliteit. (hopelijk is dat een hoax)
Edit: ik heb mijn snelle opmerking maar weg gehaald.
Laatst gewijzigd door Jean-Paul op 16 apr 2013, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

De Boston Globe past schatting van het aantal gewonen aan naar 90 (vanaf 100).

IvoH: Ik wist het ook niet zeker, daarom probeerde ik het even te checken.

Jean-Paul: Ik vind die opmerking bijzonder ongepast.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik hoop maar dat dit niet het werk is van een paar jonge gasten die eens even iets spectaculairs wilden doen...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

kastelke schreef:Ik hoop maar dat dit niet het werk is van een paar jonge gasten die eens even iets spectaculairs wilden doen...
Er is een verdachte opgepakt, een man uit Saudi Arabie:
http://www.policymic.com/articles/35347 ... n-hospital
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik vond de opmerking op CBS wel opvallend:

""CBS News senior correspondent John Miller reports that a Saudi national is being questioned by authorities. He was seen "acting suspiciously" running from the explosion and a civilian chased him down and tackled him. He was turned over to Boston Police and is being questioned by FBI. He is being cooperative and denies any involvement."

Ik krijg dan al direct het idee dat er sprake was van 'racial profiling', zo van "Wat? Een bom? Dat moeten terroristen zijn geweest... kijk, daar loopt iemand met een Arabisch uiterlijk - pak 'm!"

Die persoon dacht misschien "Uh oh, ik heb een Arabisch uiterlijk, zo meteen komt weer een of andere gek op mij af, denkend dat ik ermee te maken heb" en besloot weg te lopen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Dit is wat CNN zegt in de 'what we know' lijst:
-- A Saudi national with a leg wound was under guard at a Boston hospital in connection with the bombings at the Boston Marathon, but investigators cannot say he is involved at this time and he is not in custody, a law enforcement official said Monday evening.

-- Investigators have warned police to be on the lookout for a "darker-skinned or black male" with a possible foreign accent in connection with Monday's bombings at the Boston Marathon, according to a law enforcement advisory obtained by CNN. The man was seen with a black backpack and sweatshirt and was trying to get into a restricted area about five minutes before the first explosion, the lookout notice states.
Wij vonden het gisteravond verbazingwekkend hoe snel er op CNN door sommige geïnterviewden over Al Qaida werd gepraat toen het nog maar net anderhalf uur eerder was gebeurd. Je weet helemaal niet wat er aan de hand is, voor hetzelfde geld is een 'tweede Timothy McVeigh' de dader of iemand met soortgelijke ideeën als Anders Breivik. Hoe dan ook: het is natuurlijk afschuwelijk dat dit gebeurd is. Zoveel doden en gewonden, vreselijk!!
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Dento schreef:Die persoon dacht misschien "Uh oh, ik heb een Arabisch uiterlijk, zo meteen komt weer een of andere gek op mij af, denkend dat ik ermee te maken heb" en besloot weg te lopen...
He was seen "acting suspiciously" running from the explosion and a civilian chased him down and tackled him

Lijken me 2 verschillende dingen, iemand die verdachte dingen doet en dan weg rent lijkt me voldoende redenen om hem aan te houden zonder "racial profiling" want volgens die norm mag je blijkbaar alleen iemand aanhouden die op heterdaad betrapt word :?
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

laten we vooral wachten op meer duidelijke info before we jump to conclusions....

sterkte voor alle betrokkenen
Carthrax
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Carthrax »

Naar wat ik had begrepen was de Arabische man één van de gewonden.
Echt schandalig dit en voor iedereen die betrokken is heel veel sterkte!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hondo schreef:Lijken me 2 verschillende dingen, iemand die verdachte dingen doet en dan weg rent lijkt me voldoende redenen om hem aan te houden zonder "racial profiling" want volgens die norm mag je blijkbaar alleen iemand aanhouden die op heterdaad betrapt word :?
Tsja. Ik zou als Arabier alleen al om die reden wensen dat ik ergens anders was gaan staan. Probeer je maar eens niet-verdacht te gedragen in zo'n setting. Behalve de vrees om zelf slachtoffer te worden, schiet het natuurlijk door je hoofd dat men jou zal verdenken. Blijf je staan in een poging niet op te vallen? Ren je weg in een poging te ontsnappen? Alles kan als verdacht wordt gezien onder die omstandigheden.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

GJ schreef:Wij vonden het gisteravond verbazingwekkend hoe snel er op CNN door sommige geïnterviewden over Al Qaida werd gepraat toen het nog maar net anderhalf uur eerder was gebeurd. Je weet helemaal niet wat er aan de hand is, voor hetzelfde geld is een 'tweede Timothy McVeigh' de dader of iemand met soortgelijke ideeën als Anders Breivik.
Helemaal onverwacht is zo'n reaktie natuurlijk niet als je mensen gaat lopen interviewen op het moment dat de chaos nog in alle hevigheid woedt.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ladies and gentlemen, we got him!

Hopelijk....
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Neil mcauly »

Zit net te kijken op CNN die BREAKING NEWS heeft m.b.t. enkele foto's die ze hebben van net na de ontploffing. Hierop zie je een 40-tal mensen die gebukt op de grond zitten of neerliggen terwijl ze hun oren bedekken. Tussen die mensen zie je een persoon in zwarte outfit waarvan de broek aan flarden rond zijn benen hangt. In enkele foto's na elkaar genomen zie je dat de persoon al lopend een weg probeert te banen tussen andere gewonde mensen.
De mensen die ze interviewen zijn er vast en zeker van overtuigd dat dit de dader moet zijn, want anders loop je toch niet weg terwijl alle andere omstaanders gewond of gechockeerd op de grond liggen. Zijn broek is gescheurd, zijn benen gewond. Zou(den) de terorist(en) naast de bom staan om deze te laten afgaan? Is er niet de minste mogelijkheid dat die persoon om één of andere reden beslist weg te lopen?
Bij sommige berichtgevingen op CNN kan je toch serieuze vragen stellen. Wat is de journalistieke waarde hiervan?
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Ze hebben iemand. Media naar het Federal Court House. Federal court house geevacueerd. Ze hebben niemand. Wel een verdachte. Of toch niet. Sheez...
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

BOSTON -
Een persconferentie van het FBI, die was gepland voor 17.00 uur plaatselijke tijd (23.00 uur woensdagavond Nederlandse tijd), is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Dit heeft een woordvoerster van de Amerikaanse federale politie laten weten.
Het is nog onduidelijk of de persconferentie later plaatsvindt of helemaal niet. Reden voor het uitstel is een eerdere bommelding in het gerechtsgebouw van Boston.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

dutchie_in_boston schreef:Ze hebben iemand. Media naar het Federal Court House. Federal court house geevacueerd. Ze hebben niemand. Wel een verdachte. Of toch niet. Sheez...
Na het falen in Bhengazi lijkt nu weer die kant op de gaan.
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Hondo schreef:Na het falen in Bhengazi lijkt nu weer die kant op de gaan.
Wel makkelijk gesteld en geconcludeerd.
Het is een illusie te denken dat dit soort gebeurtenissen kunnen worden vermeden en/of altijd worden opgelost. Het overheidsoptreden betitelen als falen vind ik niet gepast wat dit soort zaken betreft.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Ach, als het onder Bush was gebeurt had iedereen het falen genoemd :roll: Bhengazi is puur falen en zoiets als dit voorkomen kan niet maar The Days after lijkt een zooitje.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik zou ook niet van falen spreken, afgezien van welke president er zit ...
Het is al ongelooflijk knap dat ze zoveel kunnen voorkomen. Maar helaas zijn er zoveel halve zolen die dit soort dingen graag doen, ik kan me goed voorstellen dat je niet binnen een paar dagen de zaak opgerold hebt ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer