Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe Death Valley bezoeken (volgorde bezienswaardigheden)?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hoe Death Valley bezoeken (volgorde bezienswaardigheden)

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben tot nu toe altijd in FCR overnacht, inderdaad omdat daar in de buurt de meeste bezienswaardigheden zijn. Maar Stovepipe Wellsis ook prima, je kunt dan nog wel tot zonsondergang een aantal viewpoints rond FCR bekijken (het zijn ook met name de uren voor zonsondergang die mooi zijn, je hoeft niet te wachten tot de zon echt weg is), en dan naar SPW rijden. De volgende ochtend kun je een wandeling in de de Sand Dunes doen met zonsopgang. Is mij nog nooit gelukt zo vroeg, maar het lijkt me erg mooi, ze zijn dan nog ongerept, minder heet, en je ziet dan sporen van allerlei dieren.

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Maar naar ik nu begrijp is het beter te verblijven in Furnace Creek ivm de mooie zons op en ondergang.
Ik zou niet die conclusie trekken. Ten eerste is het minder dan een half uur rijden tussen Stovepipe en Furnace Creek.
FC ligt dichter bij Zabriski en daar is zonsopgang heel mooi. Maar Stovepipe ligt dichter bij de sanddunes, en daar moet sunrise ook spectaculair zijn, kan ik me voorstellen.

Wil je zonsondergang bij Dante's view dan moet je voor Stovepipe nog iets langer terug rijden, maar ach...
syld
Amerika-ontdekker

Bericht door syld »

Hoe zouden jullie onze route aanpakken? Wij vertrekken 's morgens vroeg uit Las Vegas om dan 's avonds te overnachten in Bishop. Nu moet ik zeggen dat ik na het zien van die foto's van Dantes View bij zonsondergang wel zin heb gekregen om hetzelfde te doen. Is het mogelijk om dit te doen & dan nog op het gemak door te rijden naar Bishop of is dit gekkenwerk?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het kost je ruim 3 uur om naar Bishop te rijden. In het donker. Het kan natuurlijk wel, maar je mist veel moois onderweg. Doe dan een overnachting in het park en vertrek de volgende ochtend heel vroeg als je er graag naar toe wilt.

Marianne
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Las Vegas tot bishop is perfect haalbaar in 1 dag. Zo hebben wij het 2jaar geleden ook gedaan. We zijn toen zelfs pas rond 11u echt vertrokken uit Las Vegas want waren eerst nog langst supermarkt gegaan enzo.. En rond half 8 stonden we in Bishop. Zoals hierboven al gezegd doe je niet echt veel in Death Valley, omwille van de hitte ga je niet echt wandelingen doen ofzo.
Wij hebben toen gedaan: 20 mule team canyon, zabriskie point, Devils golf course, badwater basin, artist drive en de sand dunes.

Wij hebben toen van de sand dunes tot bishop 2.5u gereden. De zonsondergang meepikken bij dantes view en dan nog tot bishop rijden zou ik persoonlijk niet doen...
Afbeelding
Ivo Ruigt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ivo Ruigt »

Evelien. schreef:Las Vegas tot bishop is perfect haalbaar in 1 dag. Zo hebben wij het 2jaar geleden ook gedaan.
Gelukkig. ik begon me al echt zorgen te maken of dit wel haalbaar is in een dag. Ik wilde het zelf ook zo doen.
Mij idee was ook dat dit park echt eentje is waar je vooral veel rond tourt, uitstapt, foto maken, even genieten en door naar het volgende punt.
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

ons sprak death valley niet echt aan, meer zo iets van je moet het gezien hebben maar we wilden er zeker geen overnachting aan verspillen. We hadden normaal gepland om veel vroeger uit las vegas te vertrekken maar uiteindelijk door omstandigheden was het zo laat. Ik had toen ff 'schrik' dat we niet alles zouden kunnen zien, maar uiteindelijk ging dit zonder probleem en zonder dat we ons moeten haasten hebben.
Om half 2 stonden wij aan het welkomstbord, en om 5u zijn we aan de sand dunes vertrokken richting Bishop. Dus als je er vroeger zijt heb je zelfs een zee van tijd in mijn ogen :D
Dus het is zeker haalbaar in 1 dag! :thumbup:
Afbeelding
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

maar we wilden er zeker geen overnachting aan verspillen
Hmmm ik heb niet het gevoel dat ik in DV een overnachting verspild heb..... De mooiste momenten zijn uiteraard sunset en sunrise, en daarvoor moet je in het park zitten. We hebben ook in Bishop geslapen, en daar was sunset en sunrise net iets minder. :lol:

Vanuit LV naar Bishop kan natuurlijk wel, maar als je ook Dante's View en Alabama hills wilt meepakken kan je beter wel vroeg vertrekken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Evelien. schreef:Las Vegas tot bishop is perfect haalbaar in 1 dag.
De 3 uur die ik noemde (het is wel 3,5 uur) is vanf Zabriskie Point naar Bishop, daar ging de vraag over. Je kunt inderdaad prima in 1 dag van Las Vegas naar Bishop rijden.
Evelien. schreef:ons sprak death valley niet echt aan, meer zo iets van je moet het gezien hebben maar we wilden er zeker geen overnachting aan verspillen.
Overnachten in het park is geen verspilling van tijd, het is meer een kwestie van het indelen van de tijd/overnachtingsplaatsen. Dat je ergens overnacht betekent niet dat je er ook meer tijd besteedt (in wakkere toestand dan :wink: ).

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Je kan makkelijk een week in Death Valley doorbrengen zonder één dag hetzelfde te doen of te zien, dus een overnachting is zeker niet verspild. :wink:
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Inderdaad, jullie hebben allemaal gelijk. Maar voor ons was het toen de keuze een nacht in death valley of een extra nacht in yosemite, nuja.. dan was de keuze wel rap gemaakt. :wink:
Dat is natuurlijk allemaal smaak en goesting. Ik zeg niet dat death valley niet mooi is of niet de moeite is. Maar ons zegt dat dode niet zo veel. Geef ons dan maar de prachtige rode rotsen van Utah enzo, of het groene van Yosemite. Ik kon death valley nog een beetje smaken, en dan vooral ivm hoe zo iets dood toch zo een verschillende kleuren, ... kan hebben. Maar men vriend vond er helemaal niks aan. Op het einde had hij zelfs niet veel zin om nog uit de auto te komen! :lol:
Als ze ons vragen wat we het minste vonden van heel de reis dan is bij ons toch wel duidelijk het antwoord death valley. Tof om gezien te hebben, moet je eens geweest zijn, maar blij dat we er geen nacht aan gespendeerd hebben. Geef ons dan maar al de andere prachtige natuur die er in de USA te vinden is.

Maar nogmaals. Dit is gewoon puur persoonlijk. En ik zeg dit zeker nie om iemand tegen de schenen te schoppen ofzo! Smaken verschillen nu eenmaal. :wink:
Afbeelding
Rodg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Rodg »

Wij gaan in juni die kant op. Ik wil naar Death Valley vanuit LV en we moeten die avond ook weer terug naar LV. Wat is dan een route die een beetje te doen is? Foto's bij zonsondergang zien er wel geweldig uit, krijg gelijk nog meer zin!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Op de NPS-site staan verschillende routes van Las Vegas naar DV, zie de link in dit stuk: http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/directions.htm
Een rondje lijkt het meest voor de hand liggend: heen via Shoshone naar Badwater, etc, en terug via DV Junction. Zie voor de bezienswaardigheden eerder in dit topic. Voor de ligging zie de kaart in de link die ik noemde, linksonderaan bij view park map.

Marianne
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij twijfelen ook om nog een tussenstop te maken in Lone Pine of Furnace creek voor we naar LV gaan, ik zag nu voor onze datum een cabin met 3/4 private bath in Furnace creek, nu vroeg ik me af wat ze met 3/4 privat bath bedoelen, is er dan wel een toilet? en zijn die cabins wel wat??
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja hoor, die cabins zijn prima. Er is geen bad maar wel een douche en toilet. Wij zaten er in 2011. Zie hier.

Marianne
tinaa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door tinaa »

http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/u ... 0Vegas.pdf

Als je bovenstaande routes bekijkt. En je kiest voor most scenic. Is de 1,5 uur langere reistijd het waard?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is 1,5 uur langer naar FC, maar je rijdt op die route al langs een aantal bezienswaardigheden langs de Badwater road. Neem je een kortere route dan zul je wellicht ook naar Badwater willen, en dat is vanaf FC ook al een uur rijen heen en terug. Dus het zal niet veel uitmaken. Neem de de Shoshone-route dan moet je wel voor Zabriskie Point en Dante's View een omweg maken.
Wij deden de scenic-route in 2006, zie hier.

Marianne
Turbotrent
Amerikafan

Bericht door Turbotrent »

ina schreef:Wij twijfelen ook om nog een tussenstop te maken in Lone Pine of Furnace creek voor we naar LV gaan, ik zag nu voor onze datum een cabin met 3/4 private bath in Furnace creek, nu vroeg ik me af wat ze met 3/4 privat bath bedoelen, is er dan wel een toilet? en zijn die cabins wel wat??
Wij hebben vorig jaar overnacht in zo'n Cabin en we vonden het geweldig! Furnace Creek is echt een oase midden in de woestijn. We vonden de cabin zeer comfortabel. Ze beschikken over airco (uiteraard :mrgreen: ), een toilet, een douche, een flatscreen tv en gratis wifi! Ik heb destijds een panorama-opname gemaakt van de cabin, dat geeft je waarschijnlijk een goede indruk. Je kan deze op mijn blog vinden.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

@ Turbotrent, ik heb jullie destijds gevolgd, jullie foto's hebben me overtuigd, ik zie alleen op jullie site geen panorama foto van de cabin, wel voor de cabin op de schommelstoel.
Geboekt :thumbup:
Turbotrent
Amerikafan

Bericht door Turbotrent »

ina schreef:@ Turbotrent, ik heb jullie destijds gevolgd, jullie foto's hebben me overtuigd, ik zie alleen op jullie site geen panorama foto van de cabin, wel voor de cabin op de schommelstoel.
Geboekt :thumbup:
Leuk om te horen! :thumbup:

De panorama van de cabin zelf kan je hier vinden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer