Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Euro-dollar koers: bank v wisselkoers

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Euro-dollar koers: bank v wisselkoers

Bericht door KW1984 »

Die koers van die dollar-PIN van ABN op Schiphol is echter wel heeeel ongunstig, nog ongunstiger dan wisselen.
Wat dat betreft kun je beter even wachten tot op de aankomstluchthaven. In de tussentijd zul je weinig dollars nodig hebben.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

mtl schreef:Geen kosten? Waar leeft die bank dan van?
Zij leven van het spaargeld dat bij hen wordt geplaatst, en beleggen dit wijselijk. Zij geven hogere rentes, en halen mooie gelden binnen. Idere bank leeft oorspronkelijk hiervan, wanneer je wijselijk omgaat met de jouw toevertrouwde centen, kan je alle kosten daarvan dekken en nog perfecte winsten scoren. De balansen van Argenta liegen er niet om, crisis of niet, die blijven het goed doen.

Twee typische kenmerken van hen zijn, geen ondoordachte leningen toestaan, en geen marmeren kantoren. Een Argenta kantoor blinkt uit in soberheid, wachten op plastic stoelen in een wachthalletje, tot de volgende naar binnen geroepen wordt aan het bureau/loket. Iedereen moet aanbellen om binnen te komen, hoerdoor moeten zij ook geen massa's geld steken in beveiliging. Geen franjes, gezond bestuur, wijze belegingen, en eerlijkheid naar de klant toe. Daar leeft die bank van. Zoals iedere bank zou moeten werken. Dan was er ook geen financiële crisis geweest, als iedereen het zo deed.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Laredo schreef: vragen voor een cashback.
kan dit in elke supermarkt in Amerika of enkel Walmart?
ik doe dat hier thuis ook wel eens maar ik weet in welke supermarkten het kan en waar niet.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

KW1984 schreef:Die koers van die dollar-PIN van ABN op Schiphol is echter wel heeeel ongunstig, nog ongunstiger dan wisselen.
Wat dat betreft kun je beter even wachten tot op de aankomstluchthaven. In de tussentijd zul je weinig dollars nodig hebben.
OK! Dat wist ik niet, heb er ook nog nooit gepind. Wij pinnen altijd op de luchthaven van aankomst in de VS, ik betaal geen extra kosten voor pinnen van buitenlandse valuta. (behalve als het zo'n 'losse' automaat is die zelf kosten berekend bovenop het pinbedrag)
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
KW1984
Amerikakenner

Bericht door KW1984 »

Radarlove schreef:...De balansen van Argenta liegen er niet om, crisis of niet, die blijven het goed doen...
Argenta is nu zo vaak genoemd, je moet er haast wel aandelen in hebben ofwel een hele trotse werknemer zijn... :wink:
Maar voor de Belgen onder ons vast goede tips.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Neen, geen aandeelhouder, geen werknemer, ik werk in de reissector, luchtvaart, hence "Radarlove".
Amelia
Amerika-ontdekker

Bericht door Amelia »

LeenG schreef:
Laredo schreef: vragen voor een cashback.
kan dit in elke supermarkt in Amerika of enkel Walmart?
ik doe dat hier thuis ook wel eens maar ik weet in welke supermarkten het kan en waar niet.
Het is niet alleen in Walmart ik ken vrij veel winkels waar je de optie voor cashback hebt, ik zelf haal mijn geld daar ook om te voorkomen dat ik extra kosten betaal.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik ben anders wel ferm benadeeld door n argenta verzekering. Maar dat zal wel aan de kantoorhouder liggen, die een jaar later ineens geen kantoorhouder meer was. Maar dat kan dus ook.
Groetjes,
Carine
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

LeenG schreef:kan dit in elke supermarkt in Amerika of enkel Walmart?
Ik weet dat het ook bij de CVS pharmacy kan maar daar is het geloof ik minder dan 100 dollar. Gewoon vragen om een cashback bij iedere winkel waar je komt en dan natuurlijk wel betalen met je betaalkaart en niet met je creditcard. :thumbup:
2026 Houston - Cruise Mexico - rondje Texas
2025 Philadelphia - Cruise Bahamas - Washington | 2023 Florida
2013 FL | 2012 Las Vegas | 2012 Westkust | 2011 Las Vegas | 2011 NYC & FL | 2010 FL | 2009 NYC | 2004 Oostkust | 1996 & 1995 Westkust
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Even dat die cashback ook voor mij duidelijk is. Even met de nederlandse termen. Je PINT dus je boodschappen en vraagt om een cashback, dus niet met je Credit Card.
Laredo
Amerikakenner

Bericht door Laredo »

PSVwally schreef:Even dat die cashback ook voor mij duidelijk is. Even met de nederlandse termen. Je PINT dus je boodschappen en vraagt om een cashback, dus niet met je Credit Card.
Helemaal goed!
2013 FL | 2012 Las Vegas | 2012 Westkust | 2011 Las Vegas | 2011 NYC & FL | 2010 FL | 2009 NYC | 2004 Oostkust | 1996 & 1995 Westkust
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, het is heel gebruikelijk. Meestal (altijd?) kun je bij het pinnen al het bedrag aangeven. Dit is voor ons de enige manier waarop wij contant geld opnemen in Amerika.

Marianne
druppel
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door druppel »

waarom niet met de creditcard, kan dat niet ??
gymnastics; just do it !
Laredo
Amerikakenner

Bericht door Laredo »

druppel schreef:waarom niet met de creditcard, kan dat niet ??
Volgens mij zijn er dan kosten aan verbonden of staat de creditcard maatschappij het niet toe om extra geld op te nemen...
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Contant geld opnemen met een credit card kost idd geld, behalve als je dit als cash-back doet in bijv. de Wal*Mart.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

De Walmart zou provisie moeten afdragen over je cc cashback en dat gaan ze niet doen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer