Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route San Diego-Blythe

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Des
Amerikafan

Route San Diego-Blythe

Bericht door Des »

Over 2 weken is het weer zover, onze tweede amerika reis gaat beginnen :D
Ik ben nog de laatste puntjes aan het doornemen van onze route en heb een vraagje aan jullie :help:
De route van San Diego naar Blythe kan op 2 manieren: via de 79 naar Julian en dan langs/via Joshua Tree National Park naar Blythe.
Of via El Centro en Imperial Sand Dunes recreational area naar Blythe.

We hebben Joshua Tree vorig jaar niet bekeken, is er een entree via de zuidkant en is het de moeite daar een uurtje rond te kijken of werkt dat niet op deze manier bij dit park?

De route via El centro wordt volgens mij niet veel gereden maar iemand op het forum (ik meende Vana) was er zeer positief over.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en hoelang je over beide routes gereden hebt vanaf San Diego?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Als je Joshua Tree wilt inpassen dan zou ik willen adviseren "gewoon" I 15 en I 215 naar I 10 te nemen, dan naar Palm Springs en naar het plaatsje Joshua Tree en door Joshua Tree NP naar de zuidelijke uitgang aan I 10 en naar Blythe. De route via Julian ken ik niet (volgend jaar!) en misschien kan iemand anders helpen. Reken op ten minste 2 uur om Joshua Tree te bekijken, je rijdt er dwars doorheen en je zult zeker veel dieren zien. Van San Diego naar de noord ingang van Joshua Tree is ongeveer (traffic permitted) 3 uur. 2-3 uur in JTNP en dan nog een uurtje naar Blythe.
Yeehaw
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Misschien een ietwat domme vraag maar wat voor soort dieren kun je daar zien?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Veel vogels bv eagles, roadrunners (meep meep) en ook coyote's. Die hebben wij tenminste gezien. Verder zitten er veel slangen, lizards en al wat kruipt in de woestijn. Veel groundsquirrels (ook gezien). Er zit nog veel meer. Zie ook hun website. Maar wij waren onder de indruk van die
coyote's langs de weg. Ik moet erbij zeggen dat wij niet echt onderzoekers zijn en een beetje lui alles vanuit de auto bekijken bij die hitte.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Yeehaw schreef: Maar wij waren onder de indruk van die
coyote's langs de weg. Ik moet erbij zeggen dat wij niet echt onderzoekers zijn en een beetje lui alles vanuit de auto bekijken bij die hitte.
Die lopen er altijd, ze zijn half tam omdat ze door veel mensen gevoerd worden.
Ze geven nog net geen pootje maar als je stopt komen ze wel gelijk dichterbij.
Dacht dat er drie verschillende liepen.
Volgens mij zouden ze het niet eens overleven als ze zelf hun voedsel moeten zoeken/vangen omdat ze dat lang geleden al verleerd zijn.
Meestal kan je ze vinden bij de junction met de weg die naar Keys View gaat, of op het stuk tussen die junction en Hidden Valley.
Tussen de Cholla Cactus Garden en Ocotillo Patch loopt er nog 1.
Rob
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Rob schreef: ze zijn half tam omdat ze door veel mensen gevoerd worden.
Ze geven nog net geen pootje maar als je stopt komen ze wel gelijk dichterbij.

Ik zou er niet op wagen om tussen hun in te lopen :)
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Color01 schreef:
Ik zou er niet op wagen om tussen hun in te lopen :)
Die wel hoor je kan ze tot op een paar meter benaderen om een foto te maken, kom je dichterbij dan gaan zij op de loop een mens is veel te groot voor een coyote zeker als die mens rechtop staat :lol:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Route San Diego-Blythe

Bericht door vana »

Des schreef: De route via El centro wordt volgens mij niet veel gereden maar iemand op het forum (ik meende Vana) was er zeer positief over.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en hoelang je over beide routes gereden hebt vanaf San Diego?
Dat waren wij inderdaad. Wij kwamen per ongeluk op deze route omdat we een afslag misten. Wij vonden het een leuke route, maar of hij mooier is dan de route via Julian, dat weet ik niet, het is een heel ander soort route.
Van San Diego naar Blythe via El Centro duurt volgens de routeplanner ongeveer 4 uur. Vergeet niet te stoppen bij het Viejas Outlet Center.

Marjon
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nou Rob, wij waren in 1992 voor het eerst in Joshua Tree (toen nog een NM, geen NP) en die coyote's zagen er niet bepaald uit om een pootje te geven. Wellicht dat hun kinderen en kleinkinderen zich hebben aangepast!
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Yeehaw schreef:Nou Rob, wij waren in 1992 voor het eerst in Joshua Tree (toen nog een NM, geen NP) en die coyote's zagen er niet bepaald uit om een pootje te geven. Wellicht dat hun kinderen en kleinkinderen zich hebben aangepast!
Zou goed kunnen, hoe drukker/bekender een park wordt hoe tammer een deel van het wildlive.
Een deel van de mensen kunnen het toch niet laten om ze te voeren.
En zeg er maar niets van want ze kijken je dood :flame:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Daar ergeren wij ons ook altijd aan. Ik durf dan niets te zeggen <<blush>> maar mijn betere helft stapt er rustig op af en geeft commentaar op dat gevoeder, waarop, geloof het of niet, de meesten er ook mee ophouden!!! Dat doet ze trouwens beter dan kaartlezen-lol-
kaatje
Amerika-ontdekker

Bericht door kaatje »

Hoi Des,

Toen wij vorige week onderweg waren van Prescott valley naar Los Angeles zijn we, nadat we waren outletshoppen in Cabazon, via de zuidingang aan de I 10 Joshua Tree NP in gereden. We hadden ons niet echt voorbereid op dit park en wisten er dus niet veel van en besloten om eerst naar het Visitor Centre te gaan voor wat extra informatie. Het Cottonwood visitor centre is heel erg klein en er was maar weinig informatie te vinden. We zijn een klein stukje het park ingereden en zijn naar de Cottonwood Spring gereden en hebben een stukje gelopen richting de Lost Palm Oasis. Eerlijk gezegt vonden wij het niet zo bijzonder en hebben we niet de mooite genomen om het park verder in te rijden en hebben we het park weer verlaten. Dus een kort bezoek via de zuidingang is zeker mogelijk. Maar wil je meer van het park zien dan zou de west of noord ingang denk ik beter zijn. Maar ik denk dat er wel mensen hier zijn die het park beter hebben verkend en daar meer ervaring mee hebben.

Groetjes Kaatje
Afbeelding
tiggerific
Amerika-ontdekker

Bericht door tiggerific »

Wij hebben vorig jaar de route via Julian genomen. Het was een mooie route met een heel afwisselend landschap. In het dorpje Julian moet je even een stop maken voor een puntje appeltaart (de specialiteit).
De andere route ken ik niet.
De route via Julian kende niet echte hoogtepunten, maar was wel heel mooi om te rijden!!
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Iedereen bedankt voor de antwoorden!
Als er nog meer mensen zijn die deze route (dawel via El centro of Julian) hebben gereden dan hoor ik graag jullie ervaringen :D
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Des, geen antwoord op je laatste vraag, maar even over Joshua Tree NP. De zuidingang is idd niets bizonders en het duurt even voor het mooier wordt maar later word je echt wel beloond.
Safe trip and lots of fun!!
YH
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer