Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jorge: West USA, niet standaard trip, 25 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jorge
Amerika-ontdekker

Reis Jorge: West USA, niet standaard trip, 25 dagen

Bericht door Jorge »

Dag iedereen,

In juli vertrek ik met mijn vrouw voor 25 dagen naar West USA. Na dagenlang te hebben gepuzzeld en gesurft (wat een bron van informatie deze website! waarom heb ik al die toergidsen gekocht? ;)) Ben ik tot onderstaande trip gekomen.
We landen in Las Vegas en vertrekken in San Francisco. De trip is niet echt een standaard tour omdat:
3 dagen palm Springs: we zijn enorme liefhebbers van modernistische architectuur (Neutra etc)
3 dagen Nappa: we zijn serieuze wijnliefhebbers
En ook vijf dagen kust om even uit te blazen en te waaien door drukke jobs. We hebben er ook voor geopteerd niet hele dagen in de auto te zitten en te veel kilometers (zo ver dat mogelijk is ;)) te rijden. Ik zit nog wel met een ontbrekend puzzel stuk. Namelijk Yosemite. We dachten hier twee dagen te verblijven, vervolgens Sequoia, Kings Canyon om nadien naar San Francisco te rijden. Maar ik weet niet of dit mogelijk is, is de verbinding tussen Sequoia en Kings Canyon doenbaar qua afstand en tijd? En de trip nadien van Kings Canyon naar San Francisco? Alvast bedankt voor alle feedback!

6 LAS VEGAS
7 LAS VEGAS
8 LAS VEGAS
9 Las Vegas- Grand Canyon
10 Grand Canyon
11 Grand Canyon - Kingman of Needles
12 Kingman- Joshua Tree - Palm springs
13 Palm springs
14 Palm springs - LA
15 LA
16 LA
17 LA
18 Malibu
19 Santa barbara
20 pismo beach of cambria
21 carmel
22 Montery - Nappa
23 Nappa
24 Nappa
25 Nappa - Yosemite
26 Yosemite
27 Yosemite - Sequoia
28 Sequoia - ??? (Kings Canyon?)
29 (Kings Canyon?) ???- SFA
30 SFA
31 SFA
29 SFA
30 SFA
31 terugreis
Myrte
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: West USA, niet standaard trip, 25 dagen, vraag over yose

Bericht door Myrte »

Wat leuk! Wij zijn ook enorme fans van Palm Springs vanwege al het mid century modernism. Mijn aanraders: bezoek het House of Tomorrow - Elvis Honeymoon hideaway en ga naar Sunnylands - Annenberg Estate (gratis), het Palm Springs Art museum (gratis op donderdagavond en elke tweede zondag van de maand) en de Aerial tramway.

Ohja en in LA naar het Stahl House en het Schindler house (kost maar 7 dollar)!
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Jorge schreef:En ook vijf dagen kust om even uit te blazen en te waaien door drukke jobs. We hebben er ook voor geopteerd niet hele dagen in de auto te zitten en te veel kilometers (zo ver dat mogelijk is ;)) te rijden. Ik zit nog wel met een ontbrekend puzzel stuk. Namelijk Yosemite. We dachten hier twee dagen te verblijven, vervolgens Sequoia, Kings Canyon om nadien naar San Francisco te rijden. Maar ik weet niet of dit mogelijk is, is de verbinding tussen Sequoia en Kings Canyon doenbaar qua afstand en tijd? En de trip nadien van Kings Canyon naar San Francisco? Alvast bedankt voor alle feedback!
Om naar Sequoia NP te rijden moet je sowieso via de Westkant & dat is vanuit Yosemite een trip van 200 mijl (4u30), tussen Sequoia & Kings Canyon is het 100 mijl door de bergen (+3u). Verder ga je eigenlijk al richting SF als je naar Napa gaat, dan ga je Oostwaarts richting Yosemite om dan weer naar het Zuiden te vertrekken richting Sequoia/KC en dan weer helemaal terug naar SF. Het is dus wel omweg allemaal :)

Heb je je tickets al geboekt? Misschien kan je dan beter terug vliegen vanuit Las Vegas? Dan zou je ipv Napa eerst SF doen, dan pas Napa, Yosemite, Sequoia NP & Kings Canyon NP. Van daaruit zou je dan via Death Valley naar Las Vegas kunnen, ook al is dat niet de meest ideale route, want Sequoia NP & Kings Canyon zullen voor problemen blijven zorgen als je van daaruit richting een grote stad wil om terug naar huis te vliegen. Ik weet niet of de mogelijkheid er is, maar misschien kan je Sequoia NP & Kings Canyon beter schrappen? Als je enkel de grote Sequoia's wil zien kan je dat ook in Mariposa Grove, wat veel dichter bij Yosemite ligt.

Vanuit Yosemite zou je dan richting Lee Vining (Mono Lake/Bodie) en Bishop (Ancient Bristlecone Pine Forest) kunnen gaan. Vanaf die regio is het dan vrij logisch om door Death Valley te trekken richting Las Vegas. Zoiets dus:

...
22 Monterey - SF
23 SF
24 SF
25 SF - Napa
26 Napa
27 Napa
28 Napa - Yosemite
29 Yosemite
30 Yosemite
31 Yosemite - Lee Vining of Bishop
29 Lee Vining of Bishop - Furnace Creek of Panamint Springs
30 Las Vegas
31 Las Vegas - Thuis

Link naar een kaartje op Google Maps
Reisblog: thisisfraa.be
Jorge
Amerika-ontdekker

Bericht door Jorge »

Om naar Sequoia NP te rijden moet je sowieso via de Westkant & dat is vanuit Yosemite een trip van 200 mijl (4u30), tussen Sequoia & Kings Canyon is het 100 mijl door de bergen (+3u). Verder ga je eigenlijk al richting SF als je naar Napa gaat, dan ga je Oostwaarts richting Yosemite om dan weer naar het Zuiden te vertrekken richting Sequoia/KC en dan weer helemaal terug naar SF. Het is dus wel omweg allemaal :)

Heb je je tickets al geboekt?
Ja, was toen het voordeligste. Dus eigenlijk is het geen goed idee om vanuit Yosemite door te rijden naar Sequoia, Kings Canyon om nadien terug te gaan richting SFA. Het was inderdaad om enkel Sequoia's te zien. Als ik dan dan zou doorgaan naar Sequoia en KC, is een beter alernatief dan naar Mono Lake, heen en weer door Yosemite?
Jorge
Amerika-ontdekker

Bericht door Jorge »

Myrte schreef:Wat leuk! Wij zijn ook enorme fans van Palm Springs vanwege al het mid century modernism. Mijn aanraders: bezoek het House of Tomorrow - Elvis Honeymoon hideaway en ga naar Sunnylands - Annenberg Estate (gratis), het Palm Springs Art museum (gratis op donderdagavond en elke tweede zondag van de maand) en de Aerial tramway.

Ohja en in LA naar het Stahl House en het Schindler house (kost maar 7 dollar)!
Bedankt voor de tips! 7 dollar is minder dan een bezoek aan het paviljoen van Mies van der rohe in Barcelona ;)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Sequoia's kun je ook zien in Yosemite, hoewel ze daar wel iets minder groot zijn.
Ik weet niet of je de hele kustroute wilt doen, en welk deel je het belangrijkste vindt (ik vind dat je er erg veel tijd voor uittrekt, en je maakt ook veel stops). Als daar iets van ingeleverd zou mogen worden kun je overwegen om vanaf de kust naar Sequoia te rijden, dan naar Yosemite, dan Napa en eindigen in SF.
Als je niet naar Sequoia gaat zou je vanaf Monterey naar Yosemite kunnen rijden, en via de zuidingang naar de Mariposa Grove kunnen gaan voor de sequoia's. Je kunt na een paar nachten aan de westkant van het park of in het park via de Tioga road naar het oosten rijden, en dan via bijvoorbeeld de 88 naar Napa. Kijk eens in ons 2006-verslag voor die routes en voor Sequoia, Kings Canyon en Yosemite.

In een schema:

18-jul do Los Angeles - Malibu
19-jul vr Malibu - Santa barbara
20-jul za Santa barbara - Pismo beach
21-jul zo Pismo beach - Carmel
22-jul ma Carmel - Yosemite
23-jul di Yosemite
24-jul wo Yosemite
25-jul do Yosemite - Lee Vining
26-jul vr Lee Vining - Napa
27-jul za Napa
28-jul zo Napa
29-jul ma Napa - San Francisco
30-jul di San Francisco
31-jul wo San Francisco
1-aug do San Francisco
2-aug vr San Francisco
3-aug za San Francisco

Ik weet niet of ik de dagen zo goed hebt, jouw nummering klopt niet helemaal. Ik heb de dagen er bij gezet zodat je ook rekening kunt houden met de weekenden.

Marianne
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Tjah, geen goed idee. Je kan het natuurlijk doen, maar dan zit je veel in de auto natuurlijk. Als je nu gewoon Monterey - SF - Napa - Yosemite (+Mariposa Grove doet) & dan weer terug keert naar SF? Dan doe je Sequoia & KC niet, maar die Sequoia trees kan je dan wel in Mariposa Grove zien. Bovendien heb je dan weer een paar dagen extra die je eventueel ergens anders in je reis kan gebruiken. Je kan bv het stuk tussen GC & LA wat uitgebreider maken door in Twentynine Palms te verblijven voor Joshua Tree NP (nu kom je er enkel langs). Ik heb er vorig jaar 2 nachten gezeten & het samen met Canyonlands één van mijn favoriete parken. OF Je zou ook de dagen in LA & SF met één nacht kunnen inkorten en eventueel je rondje in het algemeen wat uitbreiden (met bv Zion, Bryce & Page). Je nummering klopt inderdaad niet, waarom begin je bij nummer 6? En op't einde herhaal je dag 29, 30 & 31 trouwens. Hoeveel dagen heb je nu eigenlijk in totaal? Want anders gaat niemand hun route klopen :p Als ik begin te tellen bij nummer 6 & die laatste 3 herhaalde dagen weg laat, dan kom ik op 29 dagen uit, klopt dat? Of zijn het 31? Hopelijk 31, dan kan je het nog wat uitbreiden :)

Hier is nog een voorbeeldje, misschien kan je er wat in inspiratie uithalen.

01. Las Vegas
02. Las Vegas
03. Las Vegas - Springdale
04. Springdale
05. Springdale - Bryce Canyon
06. Bryce Canyon - Page
07. Page - Grand Canyon Village
08. Grand Canyon Village
09. Grand Canyon Village - Kingman (Via een een stukje route 66 door Seligman/Hackberry)
10. Kingman - Palm Springs
11. Palm Springs
12. Palm Springs - LA
13. LA
14. LA
15. LA - Malibu
16. Malibu - Santa Barbara
17. Santa Barbara - Pismo Beach
18. Pismo Beach - Monterey
19. Monterey - SF
20. SF
21. SF
22. SF - Napa
23. Napa
24. Napa
25. Napa - Yosemite
26. Yosemite
27. Yosemite
28. Yosemite - SF
29. SF - Thuis
Reisblog: thisisfraa.be
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Jorge: West USA, niet standaard trip, 25 dagen

Bericht door PSVwally »

In de titel staat 25 dagen, maar je schrijft er idd veel meer weg en is dag 6 (of 1) ook de heenreisdag? Beetje onduidelijk.
Jorge
Amerika-ontdekker

Bericht door Jorge »

PSVwally schreef:In de titel staat 25 dagen, maar je schrijft er idd veel meer weg en is dag 6 (of 1) ook de heenreisdag? Beetje onduidelijk.
Sorry voor nummering! Verkeerde copy paste (van 6 juli - 31 juli)

Bedankt voor alle opmerkingen. Probeer vandaag nieuwe route te posten!
Jorge
Amerika-ontdekker

Bericht door Jorge »

Tweede poging, met correcte nummering deze keer. Ik denk nu ongeveer dat onze route de volgende zal zijn. Nog te bekijken of we hier en daar nog een dag verzetten. We gaan dan ook van Montery naar Yosemite, Sequoia zullen we eens op een andere trip doen ;)

1 aankomst LAS VEGAS 18:30 PM
2 LAS VEGAS
3 LAS VEGAS
4 Las Vegas- Grand Canyon
5 Grand Canyon
6 Grand Canyon - Kingman of Needles
7 Kingman- 29 Palms (Joshua Tree)
8 29 Palms - Palm springs
9 Palm springs
10 Palm spings - LA
11 LA
12 LA
13 LA - Malibu
14 Santa barabara
15 pismo beach of cambria
16 carmel
17 Montery
18 Montery - Yosemite (mariposa grove)
19 Yosemite
20 yosemite- Nappa
21 Nappa
22 Nappa - SFA
23 SFA
24 SFA
25 SFA
26 SFA Vertrek 6:10 AM
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met jullie wensen is dit een mooie route, en goed te doen allemaal.
Ik vind echter het kustdeel nog wel erg onrustig, je rijdt bijna elke dag een afstand van 1-2 uur. Malibu - Santa Barbara is iets meer dan een uur rijden, waarom dan niet 2 nachten SB? Idem voor Carmel en Monterey. Daarnaast vind ik het persoonlijk wel erg veel tijd voor dat deel. Als je Sequoia NP niet bezoekt en in Yosemite sequoia's gaat bekijken is het wel mooi om iets meer tijd uit te trekken voor de overige bezienswaardigheden in Yosemite. Het oostelijke deel is erg mooi, vandaar ook mijn eerdere voorstel om door Yosemite te rijden en een overnachting aan de oostkant te plannen. vandaar kun je in 1 dag nar Napa rijden.
Je ziet dan een heel ander deel van Californië, ook een stuk Gold Country.

Marianne
Jorge
Amerika-ontdekker

Bericht door Jorge »

Martin & Marianne schreef:. Het oostelijke deel is erg mooi, vandaar ook mijn eerdere voorstel om door Yosemite te rijden en een overnachting aan de oostkant te plannen. vandaar kun je in 1 dag nar Napa rijden.
Je ziet dan een heel ander deel van Californië, ook een stuk Gold Country.

Marianne

Heb je toevallig tips waar te overnachten? Zijn er dorpjes in het oostelijke deel? Thnx!

(Aangezien het de eerste keer is dat we zo'n grote parken bezoeken, is het soms moeilijk om in te schatten waar we kunnen overnachten, en of er dorpjes zijn in die parken.)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou dan buiten het park overnachten. Lee Vining is een mogelijkheid, of Bridgeport. Wij hebben twee keer overnacht in Mammoth Lakes maar dan rij je weer iets naar het zuiden. Pak er eens googlemaps bij, dan zie je de mogelijkheden wel. Ik raad ook altijd de Hallwag-kaarten aan (nr 5 voor deze route), erg handig bij het uitstippelen, en gedetailleerd genoeg om ter plekke te gebruiken.
In het park overnachten kan ook, bijvoorbeeld bij Tuolumne Meadows, maar daar is vrijwel nooit iets vrij (zie daarvoor http://www.yosemitepark.com). In 2008 hebben wij in White Wolf (langs de Tioga Road) overnacht, maar dan wordt de rit de dag erna wat te lang. Mij lijkt Bridgeport handig, ook als je naar Bodie gaat.

Voor een overzicht van Yosemite zie hier voor kaarten van het park.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer