Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waarheen op vakantie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

newyork schreef:Daarom heb ik gekozen voor NY, vanaf mei 2005 zal ik geregeld in mijn (huur) appartement in Manhattan vertoeven. Ik verheug mij er nu al op.

Ik denk dat je wel een heel erg stads mens moet zijn om in the Big Apple te gaan wonen. Er wonen veel immigranten, en veel van hen willen weg maar kunnen niet weg wegens verplichtingen.

Ik kom er regelmatig, en krijg vaak te horen dat wij er zo relaxed uit zien en dat we vast niet uit NYC zijn, als ik ze dan vertel dat we in PA wonen krijg ik vaak te horen dat diegene dat ook wel zou willen, maar "vast" zit in NYC.

Maar ik begrijp dat jij dat appartement erbij neemt, dat is natuurlijk geweldig om je 2e thuis in Manhatten te hebben, veel plezier.

/PeeJay
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

PeeJay schreef:
newyork schreef:Daarom heb ik gekozen voor NY, vanaf mei 2005 zal ik geregeld in mijn (huur) appartement in Manhattan vertoeven. Ik verheug mij er nu al op.

Maar ik begrijp dat jij dat appartement erbij neemt, dat is natuurlijk geweldig om je 2e thuis in Manhatten te hebben, veel plezier.

/PeeJay
Dank je wel :wink:
I love NY
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

newyork schreef:Als je naar Amerika gaat moet je NYC gezien hebben, anders ben je volgens mij niet in Amerika geweest.
Ik vind NYC erg overrated. Het haalt het niet bij Chicago. En we zijn hier ook nog een stukkie vriendelijker, dat komt er gratis bij ;)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik vind de steden allebei compleet uniek. Maar ik moet toegeven, dat ik Chicago ook heel erg leuk vind. De architectuur in Chicago is spectaculair en de deep dish pizza niet te versmaden. En toch is het een stad, die door veel toeristen wordt genegeerd. Zonde! Ook het gebied eromheen is de moeite waard. Dit zo schrijvend krijg ik weer erge zin in een bezoekje aan de Windy City 8) .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Felix
Amerika-ontdekker

Bericht door Felix »

Puur als toerist gezien is New York voor mij dé stad van de Verenigde Staten. Misschien zijn de mensen wat minder vriendelijk dan in andere steden maar persoonlijk heb ik daar weinig van gemerkt. Echt een stad die ook het opnieuw bezoeken waard is als je de bekende toeristische plekken al gezien hebt. Wel denk ik dat het in veel andere steden veel fijner is om te wonen. Washington vond ik tegenvallen. De stad leeft niet en doet erg kunstmatig aan. De monumenten en de Smithsonian museums zijn wel erg mooi om te bekijken, maar ik heb niet echt de neiging om nog een keer naar Washington toe te gaan.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Au, daar kraak je zomaar mijn favoriete stad af :wink: . Washington moet je kennen. Het is geen stad als New York of Chicago, maar de stad heeft heel veel te bieden en is al zeker niet kunstmatig. Ben je alleen in het kantoorgedeelte gebleven? (dwz rond de monumenten en musea)?
Want het leven in Washington speelt zich af in de wijken buiten dit gedeelte. Maar ik kan me voorstellen, dat als je stadsleven zoekt, je het toeristische gedeelte van Washington niet opwindend vindt. Het is wel een heerlijke stad om bij te wonen. Er is oneindig veel te doen.

Overigens heb ik de New Yorkers een paar weken geleden ook als heel vriendelijk ervaren, dus dat onaardige zie ik ook niet zo.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

newyork schreef:Als je naar Amerika gaat moet je NYC gezien hebben, anders ben je volgens mij niet in Amerika geweest.
Grappig dat je dit zegt! Ondanks dat ik ook graag nog eens naar NYC wil gaan, denk ik eerder het omgekeerde: NYC is een land apart!
Jouw uitspraak doet me ook meteen denken aan het gesprek dat wij vorig jaar in het westen met een Amerikaan hadden. Hij zei toen iets in de trant van: LA en California is Japan; Eastcoast (met name NYC) is Europa, maar het echte Amerika is hier, in "het midden". Dit is wat Amerika gemaakt heeft tot wat het is. Hier vind je het echte Amerika!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Au, daar kraak je zomaar mijn favoriete stad af :wink: . Washington moet je kennen.

Hoi Petra,

Ik zal de pijn even wat verlichten voor jou.

Vorig jaar hebben we achtereenvolgens de volgende steden bezocht:
Washington, Boston en New York.
Vraag aan mijn man: "wat vond je de mooiste stad en waar wil je nog een keer naar terug?" Krijg je een volmondig "Washington"!

Ikzelf vind het wat moeilijker om hier antwoord op te geven. Het zijn alledrie zulke totaal verschillende steden met ieder hun eigen karakter en sfeer. Ik heb zoiets van: je kunt geen appels met peren vergelijken. Washington is inderdaad monumentaal, interessant, indrukwekkend, groots, maar ook de gezelligheid van Georgetown hebben we bezocht.
Boston heeft een heel andere sfeer: jong, vrolijk, aan het water, terrasjes en New York is een verhaal apart, staat zo op zichzelf, is uniek en ik vond het hectisch. Ik kreeg er wel een kick van trouwens dat ik daar nu liep in de Big Apple.

Maar één ding is zeker: we komen terug in Washington..... 8)

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Felix
Amerika-ontdekker

Bericht door Felix »

Petra/VS schreef:Ben je alleen in het kantoorgedeelte gebleven? (dwz rond de monumenten en musea)?
Voor het grootste gedeelte wel. Om eerlijk te zijn heb je daardoor dan een beperkte toeristenindruk van de stad. Georgetown had inderdaad meer sfeer. Ik kan me best voorstellen dat de omgeving van Washington erg leuk is als je er langer verblijft en weet waar je moet zijn.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Inge schreef:
Grappig dat je dit zegt! Ondanks dat ik ook graag nog eens naar NYC wil gaan, denk ik eerder het omgekeerde: NYC is een land apart!
Jouw uitspraak doet me ook meteen denken aan het gesprek dat wij vorig jaar in het westen met een Amerikaan hadden. Hij zei toen iets in de trant van: LA en California is Japan; Eastcoast (met name NYC) is Europa, maar het echte Amerika is hier, in "het midden". Dit is wat Amerika gemaakt heeft tot wat het is. Hier vind je het echte Amerika!
Ik vind deze uitspraken altijd zeer smakelijk! :wink: Het is hetzelfde als dat buitenlanders die naar NL gaan zeggen dat ze naar Amsterdam gaan, nou ben ik als NL'er zelf nog maar een paar keer in A'dam geweest en moet zeggen dat het mij helemaal niet trekt, Haarlem daarnaast daarintegen is een erg mooie stad en veel relaxed

Ik kom nu zo'n 5 a 6 jaar in de VS en ben nog NOOIT in new york geweest en heb ook geen haast om erheen te gaan, natuurlijk willen we het wel een keer bezoeken maar bv Washington/georgetown trok ons veel meer en we zijn dan ook daarheen gegaan en hebben erg genoten!

Ik denk dat het een persoonlijke voorkeur is, ik houdt meer van "rustig" en andere mensen willen de "drukte" in!

just my .02

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

Tuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening. En ook ik vindt Washington en dan met name Georgetown een leuke buurt, maar dit kan je absoluut niet vergelijken met NY. Maar nogmaals smaken verschillen.

Binnenkort ga ik naar Chigago, waarschijnlijk in november of februari. Ik zal dan specifiek op de mensen letten. Mijn persoonlijke ervaringen in NY zijn ook niet altijd positief maar dat heb ik thuis in Rotterdam ook niet.
I love NY
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik ben zelf helemaal geen stadsmens, en in sommige steden kan ik dan ook best moeilijk wennen. Zo voelde ik mij bijvoorbeeld in NYC, Las Vegas en Los Angeles heel erg verloren. Zo overweldigend, zo groot, zo immens, je wordt als mens ineens zo klein.....

Toen we vorig jaar in NYC waren kon ik de eerste uren wel huilen. Als iemand me toen een ticket had gegeven, was ik meteen naar huis gegaan. Het duurde even voordat ik eraan gewend was en achteraf ben ik blij dat ik het gezien heb. De stad heeft toch wel veel bijzondere dingen te bieden. Vooral Ellis Island vond ik een topper.

Maar in Washington DC, San Francisco, San Diego en Denver had ik dat gevoel helemaal niet. Dit zijn toch ook steden, maar blijkbaar iets meer op het niveau dat ik aankan! Wij hebben vorig jaar genoten van Washington DC, al zijn we wel geschrokken toen we in het eerste hotel waar we binnenliepen de baliemedewerker achter gepantserd glas zagen zitten, blijkbaar zaten we in de verkeerde buurt. Toch willen we er heel graag nog een keer terugkomen, maar de stad heeft zoveel te bieden. En het nieuwe museum waar ik in een ander draadje over las, lijkt me een goede reden om nog eens terug te gaan, evenals het monument voor WOII. Ook op dit forum heb ik inmiddels weer veel leuke dingen gelezen over de stad, dus hij stad weer op ons wens-lijstje. Petra, kunnen we bij jou dan een rondleiding boeken? (Grapje, je zult wel helemaal gek worden van alle rondleidingen....)

Groetjes,
Jacqueline
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Jacqueline,

Geloof het of niet, maar ik vind rondleiden hartstikke leuk :). Ik denk er zelfs over het als part time baan te gaan doen als de kinderen eenmaal uit huis zijn.

Dus als iemand hier in Washington op bezoek komt, vraag me gerust! Als ik het met mijn tijd kan redden ben ik zo van de partij.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Haha Petra dat had je nou niet moeten zeggen.
Jij hebt mij volgens mij op het andere forum al heel wat geholpen met mijn stop over in Whasington waar ik drie dagen aan vast ga plakken.

Leuk om je hier nu ook te lezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer