Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

veiligheid

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nonaj schreef:
We grappen hier, dat onze politie niets te doen heeft. Ga ik daarentegen aan de oostkant van de stad Washington lopen, dan voel ik me daar allerminst veilig.
Daar zit de wijk Anacostia toch ook? Die staat volgens mij ook niet echt goed bekend.
Ja, onder anderen, hoewel die nog aan de zuidoost kant ligt en daar is het minder onveilig, dan aan de noordoost kant.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

StageNYCfall2007 schreef: Even helemaal offtopic, maar ik moet het even zeggen: Petra, wat ziet jouw buurt (webcam op je weblog) er geweldig amerikaans uit! 8)
Natuurlijk is hij dat ook ;), maar ik ben toch benieuwd, wat jij er zo Amerikaans aan vindt? De brievenbussen? Het basketbal net? Of nog iets anders?
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Gewoon je verstand gebruiken, niet duidelijk dronken over straat zwalken, gewoon doorlopen, mensen niet in de ogen kijken (tenzij je ze kent), beetje uitstralen dat je terug gaat meppen als ze je aanraken. Maar dat komt je overal van pas, niet alleen in New York.

Ben in 30 jaar VS 1 keer overvallen, toen ik 's avonds rond middernacht even de krant was gaan halen om de hoek. Alleen maar wat klappen gekregen, en een bril gebroken.

Maar in Harlem, South Bronx, Brooklyn geen problemen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Hajar

Bericht door Hajar »

Is het voor kinderen veilig op straat in de VS?
RUS-076
Amerika-newbie

Bericht door RUS-076 »

Hajar schreef:Toch hebben we hier in NL en Europa wel enige associatie met onveiligheid wanneer we aan de VS denken. Dat zal wel komen door het wapenbezit en de berichten over straatbendes, bankovervallen, schietincidenten op scholen ed. Ervaren jullie het wonen in de VS als minder veilig dan in NL of is dat onzin?
Wat denk je wat voor invloed Films en TV hebben op dit beeld?als je die mag geloven......

Nee vind NYC (lees Manhattan) zeer veilig overkomen NYPD is zeer nadrulelijk aanwezig op straat.

De enige minder aangename ervaring die ik daar heb gehad is toen ik in 2003 met vrienden na een nachtje het uitgaansleven in te zijn gedoken wij per ongeluk een verkeerde metro terug naar hotel pakten.
Kwamen toen aan de oostkant van central park uit rond 110th ofzo maar moesten naar 96th aan de westkant, dus wij denken lopen maar... werden echter al snel door een groepje aan de andere kant van de straat "verbaal" belaagd met een "HEE WHITE BOYS COME HERE!" en geloof mij die gasten hadden nou niet echt de uitstraling van kom we gaan eens lekker een bakkie doen.....
Nou zijn wij alle 4 niet bepaald bang uitgevallen ofzo en kunnen heus wel wat hebben, maar toch je bent in de States en hebt toch in je achterhoofd de gedachte van Vuurwapens zijn hier zo te verkrijgen (weet niet eens of dat in New york ook zo is) dus wat als...
Het bleef overigens bij wat verbale provocaties en hebben vervolgens maar een taxi gepakt.

Ach ja mischien kijk ik toch teveel films.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hajar schreef:Is het voor kinderen veilig op straat in de VS?
Eh ja... Wat een vreemde vragen, allemaal, alsof het hier een soort boe land is. Het is over het algemeen superveilig op straat voor kinderen, slechtere buurten in de grote steden misschien daargelaten. Maar ik ben op 9-jarige leeftijd in een klein dorpje in Nederland ook bijna een auto ingetrokken, dus gekken heb je overal.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het draadje gaat nu meer over veiligheid in de VS in het algemeen, dus ik heb het naar Amerika Algemeen verplaatst.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

wat mij altijd verbaast is...dat heel veel nederlanders zo negatief over amerika praten :cry:

ze denken dat iedereen met een pistool over straat loopt, en dat de straten vol met jeugd bendes zijn :cry:

Wij wonen helemaal buiten af ..en het huis staat 125 meter van de openbare weg. en.op 7 mile afstand van Suffolk, VA dus we moeten een eindje rijden als je boodschappen moeten doen ... maar wij hebben nergens last inbrekers of dergelijke...
Hajar

Bericht door Hajar »

We hebben hier in NL idd het idee dat de VS minder veilig zijn dan hier, juist vanwege het vrije wapenbezit en de wellicht iets grotere criminaliteit. Maar toegeven moet ik meteen dat het wapenbezit hier ook is toegenomen, schietincidenten zijn hier niet ongewoon meer. Schietincidenten op scholen hebben we nog niet meegemaakt, voorlopig zijn het vooral afrekeningen in de onderwereld en kroeg- en verkeersruzies die met de kogel worden beslecht.
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Petra/VS schreef:
StageNYCfall2007 schreef: Even helemaal offtopic, maar ik moet het even zeggen: Petra, wat ziet jouw buurt (webcam op je weblog) er geweldig amerikaans uit! 8)
Natuurlijk is hij dat ook ;), maar ik ben toch benieuwd, wat jij er zo Amerikaans aan vindt? De brievenbussen? Het basketbal net? Of nog iets anders?
De huizen, dat 'ronde doodlopende' zeg maar, het gras voor alle huizen, de brievenbussen, de pickup- truck, en inderdaad ook het basketbalnet.

Wij hebben ook precies zo'n basketbalnet aan de garage hangen, en iedereen hier vindt dat er ook zo Amerikaans uitzien.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Hajar schreef:We hebben hier in NL idd het idee dat de VS minder veilig zijn dan hier...
Eh, dat idee heb jij misschien... Maar wij in ieder geval niet!
Maar inderdaad, over het algemeen denken de Nederlanders
(diegene die er nog nooit geweest zijn) er zo over...Zo lopen
wij dan weer op onze beurt met klompen aan en een joint op de lip!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Je bedoelt zoiets?:

Afbeelding
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Petra/VS schreef:Je bedoelt zoiets?:

Welkom in Nederland :lol:
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

:hilarious: Haha ja precies zo dus... Prachtig! :hilarious:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Mijn buurmeisje werkt hier een schoenenzaak en kreeg vorige week een pistool tegen haar hoofd gedrukt door een overvaller.
Zo veilig is het hier dus ook niet (zelfs niet in een gat als IJmuiden)

Marjon
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

vana schreef:Mijn buurmeisje werkt hier een schoenenzaak en kreeg vorige week een pistool tegen haar hoofd gedrukt door een overvaller.
Marjon, ik heb het zelf meegemaakt. Een overvaller met een pistool tegenover me op het postkantoor waar ik werkte.

Maar om nu te zeggen dat het hier onveiliger is dan in Amerika of omgekeerd, gaat me te ver. We weten allemaal dat het overal voorkomt alleen in Amerika komt men iets gemakkelijker aan wapens. Maar of dat iets zegt..... :?:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

hekkie schreef:
vana schreef:Mijn buurmeisje werkt hier een schoenenzaak en kreeg vorige week een pistool tegen haar hoofd gedrukt door een overvaller.
Marjon, ik heb het zelf meegemaakt. Een overvaller met een pistool tegenover me op het postkantoor waar ik werkte.

Maar om nu te zeggen dat het hier onveiliger is dan in Amerika of omgekeerd, gaat me te ver. We weten allemaal dat het overal voorkomt alleen in Amerika komt men iets gemakkelijker aan wapens. Maar of dat iets zegt..... :?:

Marjan
Dat moet een hele nare ervaring geweest zijn Marjan. Mijn vriendin/buurvrouw werkt ook op een postkantoor en kreeg vorig jaar ook een pistool tegen haar hoofd. Ik heb jaren bij een bank gewerkt maar heb gelukkig nooit een overval meegemaakt (wel soms hele agressieve klanten die me voor allerlei vreselijks uitscholden en bedreigden)

Maar inderdaad kan ik niet zeggen dat ik me hier onveilig voel, zelfs niet na onze pyromaan van een paar maanden geleden. Gekken heb je nou eenmaal overal.
Ook in Amerika heb ik me geen moment onveilig gevoeld.

Marjon
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Hajar schreef: Schietincidenten op scholen hebben we nog niet meegemaakt, voorlopig zijn het vooral afrekeningen in de onderwereld en kroeg- en verkeersruzies die met de kogel worden beslecht.
Nou, dat is toch echt niet waar hoor. Herinner je nog die leraar ergens in het westen van het land die is doodgeschoten?
Daarnaast kan ik me nog iets herinneren wat ik tijdens mijn vakantie in de VS op CNN of een ander station zag. Was ook een schietgebeuren ergens op een school in Limburg. (ik weet niet meer welk jaar, ik denk 2003 maar weet het niet zeker)
Hajar

Bericht door Hajar »

:oops: Dat is onzorgvuldig van mij... Aïda het klopt helemaal wat je zegt!
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Toen mijn moeder op de bank werkte, 25 jaar geleden, werd de bank ook overvallen en kreeg zij ook een pistool op der hoofd gericht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer