@Kalaman
Wat een geweldig reisverslag, TOP! Ben benieuwd naar de foto's....
Ik volg je reis op de voet en ben zo vrij geweest om passages uit je tekst naar mijn roadbook te kopiëren. ThanX!
1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
Hé Rudi en Tomas, wat gaaf dat jullie naar Five Hole Arch zijn geweest. Wat je in je blog schrijft is heel herkenbaar allemaal, de zandbakken op de weg er naar toe, de best wel lastige zijweg, en dan het zoeken naar het juiste plekje. Voor mij was 't net op het randje van wat ik wel of niet durfde (en soms nog wel over dat randje heen....), maar jee wat ben ik blij dat ik heb doorgezet. Het is echt schitterend daar, leuk om te lezen dat jullie dat ook zo hebben ervaren.
Toen wij vorig jaar naar Little Wild Horse Canyon zijn geweest, was het ook al zo druk op de parkeerplaats. Maar in de canyon viel het reuze mee met de drukte, we kwamen zo nu en dan wel andere mensen tegen maar het was toch echt geen rijtje schuifelen. Jammer dat je dit hebt gemist, maar Five Hole Arch is natuurlijk wel een geweldig mooi alternatief geweest.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
@Henriëtte, het was wel merkwaardig dat er zoveel écht kleine hummeltjes waren (3-8jaar). Is dit dan zo'n walk in the park canyon? Vooral dit heeft ons er doen van afzien (voor dit jaar ).
De foto is ook van de tweede parking, de eerste stond ook al helemaal vol, en zelfs aan het laatste bruggetje stonden er al auto's langs de weg geparkeerd.
Maar zoals je zelf schrijft treuren we zeker niet, ik denk dat Five Hole Arch een méér dan waardig alternatief was .
Henriëtte, dit is het bewuste eindstation in Waterholes Slot Canyon. Hier zagen we dus geen enkele mogelijkheid om verder te gaan. Maar waarom staan die 2 ladders er dan? Die uitgehouwen gaten in de rots waren ook veel te klein om onze schoentippen in te zetten en bovendien reikten ze niet hoog genoeg. Hier zijn we dus teruggedraaid, gewoon omdat er geen andere optie was.
Het zag er nochtans zo mooi uit daar verder... (of was het misschien louter het idee dat het gras altijd groener is aan de overkant ?)
We hebben onze oude foto's nog even doorgebladerd, en warempel, we hebben van precies hetzelfde plekje een foto gemaakt. Alleen stond er geen ladder, en ook die kleine gaten zaten toen nog niet in de rotswand. Dit was voor ons inderdaad het eindpunt, zonder hulpmiddelen is het echt niet mogelijk om daar verder te gaan. Of je hier verder kunt als je wel hulpmiddelen hebt, touwen of zo, ik heb eerlijk gezegd geen idee.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
maar dan toch een geruststelling dat wij echt gegaan zijn tot we niet verder meer konden . Al blijft de onduidelijkheid over het waarom van die 2 ladders en die "opstapjes"...
in veel van die canyons wordt toch aan Canyoning gedaan, bvb ook in de andere "kant" (naar rechts nadat je in de canyon afdaalt) van de Waterholes. Vindt het dus niet zo gek.
nog bedankt he Rudi voor de foto; de update van Cottonwood dateert wel al van voor de rock fall denk ik. We weten nu ook dat we extra moeten opletten bij de creek na Bullfrog marina...
De DJI is jammer genoeg nog niet veel kunnen "buitenkomen", Paul. We konden het wel al een beetje verwachten door vorige reizen hier in dezelfde periode : het is nu 1x windy season . De DJI kan wel behoorlijk wat wind verdragen, dat is op zich geen probleem, maar om bij dergelijke wind stabiele videobeelden te maken, dit is andere koek, behalve als men er een gimbal onder hangt, maar die hebben we voorlopig nog niet...
False Kiva ziet er echt prachtig uit!!!
Wil ik zeker doen maar mijn man krijg ik niet langs afgronden heen is het enkel dat laatste stuk dat langs afgronden is, of ook het eerste deel van de hike?
Enkel het laatste gedeelte is een beetje gevaarlijk. In het begin is het echt nog een bewandeld pad, nadien gewoon zand :p (je kan het dus geen pad meer noemen). Sporadisch moet je eens ergens over stappen, maar tot aan de rim stelt het niet veel voor. Vanaf de rim moet je omlaag & is er helemaal niets meer wat op een pad lijkt. Je moet over dikke keien & je moet dus ook goed oppassen dat je je voeten goed plaatst. Als je uiteindelijk aan de alcove komt moet je langs een richeltje af & weer terug naar boven richting de Kiva. Alles is in principe goed aangegeven via cairns (stenen hoopjes). Vorig jaar ben ik terug gewandeld in het donker & ik moet toegeven dat ik het een paar keer benauwd kreeg, zeker toen ik uitgleed op een stuk slickrock & me nog aan ergens aan een struikje kon vasthouden
Je laat ons weer mooi meegenieten Rudie. False Kiva is idd prachtig. Ik was er in november en kan me hetgeen je erover schrijft ook heel goed voorstellen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.