Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Groot verschil cultuur tussen staten van de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Groot verschil cultuur tussen staten van de VS

Bericht door Petra/VS »

Hondo schreef:
Petra/VS schreef:Onze zorgverzekering hebben we via het bedrijf van mijn man. Heeft niets met de staat waar we wonen te maken.
De vraag ontstond na de opmerking dat je zo je boeltje kan oppakken en verhuizen kan binnen Amerika, meeste die dat doen verwisselen waarschijnlijk van baan en dan krijg je te maken met alle regels die in een andere Staat gelden, je moet bijvoorbeeld je rijbewijs veranderen, je bank info, want deze gaat ook per Staat, je auto verzekering, ook per Staat. Amerika is niet altijd 1 land maar 50 verschillende Staten.
Inderdaad en veel mensen realiseren zich dat niet, maar de vraag was of de zorgverzekering aan de staat is verbonden en in ons geval is dat niet zo, tenzij mijn man van bedrijf zou veranderen. Dat je andere doktoren en tandartsen e.d. moet zoeken is natuurlijk logisch, dat zou je in Nederland bij een verhuizing van Den Haag naar Groningen ook moeten doen. En lang niet iedereen wisselt van baan/bedrijf bij een verhuizing naar een andere staat.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bennogr schreef:En ja, die taal, natuurlijk, dat maakt het een stuk makkelijker als je eenmaal Engels kent. Hoewel het natuurlijk niet onmogelijk is om een andere EU taal te leren als je eenmaal in een ander land woont.
Nou, een andere taal leren is niet zo eenvoudig voor iedereen. Niet iedereen heeft een talenknobbel, en er zijn hele groepen mensen voor wie dat gewoon onmogelijk is. Voor mij is het ook zo goed als onmogelijk, aangezien ik doof ben. En dat maakt mijn "reikwijdte" dus een heel stuk kleiner. Doven in Amerika kunnen gewoon in heel Amerika terecht, want die kunnen ook overal in Amerika ASL gebruiken. In Europa heeft elk land zelfs zijn eigen gebarentaal..... Niet dat ik gebarentaal beheers overigens, want ik ben oraal opgevoed, maar dat is een andere discussie.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Petra/VS schreef:Inderdaad en veel mensen realiseren zich dat niet, maar de vraag was of de zorgverzekering aan de staat is verbonden en in ons geval is dat niet zo, tenzij mijn man van bedrijf zou veranderen.
Misschien is verbonden het lastige woord, maar kan het niet zijn dat je verhuisd naar een Staat als bijvoorbeeld Alaska en je huidige verzekering heeft daar geen optie van verzekeren? Ik heb dit wel gehoord bij auto verzekering en ook inboedel, grote bedrijven als Progressive verzekeren niet in alle Staten.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Bennogr schreef:je betaalt in iedere staat andere belasting, als je tijdens een jaar verhuist, moet je in twee staten plaatselijke belasting betalen enz.
Wij hebben over 2011 in 7 verschillende staten aangifte moeten doen. Geen Amerikaan die dit verder weet, maar officieel ben je belastingplichtig in een staat als je er voor je werk geweest bent. Sommige staten hanteren deze regel niet, andere staten pas vanaf een bepaald aantal dagen, maar voor ons bleven er dus nog 7 staten over om aangifte te doen. En ik kan je vertellen dat de verschillen in aangifte enorm zijn. Er zijn staten waar je 20 pagina's moet invullen en er zijn er waar je er maar 5 hoeft in te vullen. Laat dit dan een voordeel zijn van werken in Europa: daar hoef je maar in één land aangifte te doen (als je tussendoor niet verhuist).

Zie ook: http://www.nytimes.com/2010/03/22/busin ... d=all&_r=0
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ha ! Ik wist dat ! Jaren geleden toen we in WI woonden, werkte mijn man de ene week in WI en het grootste deel van de andere week in IN. Ja leuk is anders en Dimona, hoe doe je het met een echtgenoot die altijd op pad is ?! Petje af hoor.

Maar inderdaad, aangifte in IL heel kort, aangifte in WI kwamen er allerhande vragen over onze status en moesten we bewijzen leveren aan WI-IRS dat we legaal in het land woonden/werkten. CA vraagt daar ook niet naar.
Ik hoop dat jullie een goede adviseur hebben.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Hondo schreef:Misschien is verbonden het lastige woord, maar kan het niet zijn dat je verhuisd naar een Staat als bijvoorbeeld Alaska en je huidige verzekering heeft daar geen optie van verzekeren? Ik heb dit wel gehoord bij auto verzekering en ook inboedel, grote bedrijven als Progressive verzekeren niet in alle Staten.
Er is een enorm verschil tussen ziektekostenverzekering, en andere soorten verzekeringen. Voor veel mensen (niet iedereen) is ziektekostenverzekering via de werkgever geregeld. Is zo'n werkgever "self-insured," (m.a.w., de verzekeringsmaatschappij verwerkt de claims in hun systeem, maar de werkgever betaalt de medische kosten), dan zijn de voorwaarden van de zorgverzekering niet afhankelijk van de voorschriften van de individuele staten. Hoe groter en meer landelijk de werkgever, hoe groter de kans dat ze "self-insured" zijn, en dus de verzekeringsvoorwaarden kunnen aanpassen aan hun eigen wensen i.p.v. de staatsvoorschriften (uiteraard moeten ze wel aan de federale voorschriften voldoen). Daarom is het makkelijker voor een werkgever zoals die van Petra's man om dezelfde verzekering aan te bieden ongeacht waar hun werknemers wonen.

Auto en inboedelverzekeringen daarentegen worden individueel afgesloten, en niet via een werkgever. Dan gelden wel de voorschriften van de individuele staten, en niet ieder verzekeringsbedrijf biedt in elke staat een polis aan.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer