Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sabinevc: camperreis in mei met zoontje

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
gastxyz

Re: campingtips yosemite en LV. Willen weekend LV vermijden

Bericht door gastxyz »

Wordt de Alabama Hills niet lastig met een camper? Het 'beginstuk' zou nog kunnen en dan per voet verder misschien.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie rijden via Visalia dus ik neem aan dat je Sequoia bezoekt.
Ik was er van uitgegaan dat Sequoia niet op de planning stond, zo ja, dan is Visalia niet zo logisch. Ik zou dan zeker in het park overnachten, maar hou rekening met de restrictie voor campers. Misschien is dat ook al in je andere topic genoemd. Hou in het vervolg alle vragen in hetzelfde topic, dat is wel zo overzichtelijk voor iedereen.

Marianne
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

@ Arno
De hoofdwegen naar en in de Alabama Hills zijn geasfalteerd.
Movie road is een onverharde weg, maar deze is breed genoeg. De zijweggetjes die uitkomen op Movie road zijn smaller en inderdaad niet geschikt voor campers.
Maar op die zijweggetjes hoef je helemaal niet te komen. Aan die Movie road liggen diverse parkeerplaatsen van waaruit je wandelingen kunt maken en het gebied kunt verkennen
Sabinevc
Amerika-ontdekker

Re: Reis Sabinevc: camperreis in mei met zoontje

Bericht door Sabinevc »

Bestaat de mogelijkheid om door Kings Canyon, dus vanaf Grant Grove, naar Lone Pine te rijden door het park?
Of moet je er dan ook echt helemaal om heen, want dan is het nogal een trip.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Sabinevc schreef:Bestaat de mogelijkheid om door Kings Canyon, dus vanaf Grant Grove, naar Lone Pine te rijden
Nee. Sequoia / Kings Canyon hebben alleen ingangen aan de westkant van de Sierra Nevada.
Als je vanaf Sequoia / Kings Canyon naar Lone Pine wil moet je dus zuidelijk om de Sierra Nevada heen rijden
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je rijdt sowieso ten zuiden van de Sierra's langs, maar Sequoia betekent wel een omweg omdat je het park in en uit moet rijden.
Het is echter wel het enige wat de moeite waard is op die route.
Een andere mogelijkheid is om een noordelijker route te nemen, vanuit Hodgdon Meadows is dat niet eens zo gek. Je kunt dan de Sonora Pass nemen als die open is, of anders de CA88. Daarna rij je via de 395 richting Lone Pine. Je hebt dan een prachtige route.
Het omdraaien van de route vind ik nog steeds geen slecht idee, je kunt eens kijken of je dan nog iets in Yosemite of in de buurt kunt vinden.
Zie ons 2006-verslag voor de CA88. En voor Yosemite en Sequoia.

Marianne
Sabinevc
Amerika-ontdekker

Bericht door Sabinevc »

Bedankt voor jullie reacties.
We hebben toch besloten om in het weekend uit te komen in Las Vegas.
Vonden het niet nodig om extra veel kilometers om te gaan rijden, om dan toch maar een dag later aan te komen.
Dus gewoon zaterdag, zondag en maandag LV en dan door naar Zion.

Eerder werd genoemd dat VIsalia geen logisch optie was. Hoezo is dat? we waren wel van plan om vanuit Yosemite naar sequioa/Kings Canyon te gaan en dan overnachten in Visalia om vervolgens de volgende dag door te gaan naar LV.

Het is mij overigens niet helemaal helder hoe het exact zit met de camperristrictie in Sequoia. We hebben een camper van 25ft. Ik zie op de site van het park dat een aantal wegen alleen toegangelijk zijn voor campers van max 22ft. Is het dan wel de moeite waard om met onze camper het park in te gaan?

Daarnaast zit ik een beetje met de route vanaf Grand Canyon. In eerste instantie wilde we naar The Joshua Tree NP, maar zijn er ook nog andere goede alternatievern als we richting Santa Monica (en Hwy 1) willen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Visalia is niet handig omdat het ver van het park ligt, en je met een camper bent en dan lijkt het kamperen in het park mij veel leuker dan daarbuiten. Vanuit Visalia moet je een heel eind rijden om naar de noordingang te gaan, want je kunt niet via de 198 rijden. Je mag met een camper namelijk alleen via het noorden het park inrijden (via de 180), en je moet ook weer via dezelfde ingang terugrijden. Je kunt het beste eens de kaart van seki er bij pakken, zie daarvoor http://www.nps.gov/seki en dan links onder bij "view park map". Daar zie je ook welke wegen niet voor campers geschikt zijn.
De belangrijkste bezienswaardigheden zijn wel bereikbaar. Maar je kunt je tijd misschien beter besteden door Sequoia over te slaan en meer tijd voor Yosemite uit te trekken en daar de Mariposa Grove bezoeken voor de sequoia's. Als je wel naar Sequoia gaat, overnacht dan bijvoorbeeld bij Grant Grove.

Ik weet niet of ik het al eerder heb genoemd hier, maar ik raad altijd aan om thuis alvast een papieren kaart te kopen, zoals de Hallwag nr 5. Dan zie je welke wegen er zijn en welke scenic zijn.

Marianne
Sabinevc
Amerika-ontdekker

route SF- SF met camper vertrek over 1 week

Bericht door Sabinevc »

Hoi allemaal,

Over een weekje vertrekken wij naar Amerika. We hebben er ongelofelijk veel zin.
Gisteren las ik op het forum dat de Tioga Pass waarschijnlijk 11 mei open gaat, dus dat zou voor onze route mooi uitkomen.

Hieronder onze route. Op- en aanmerkingen zijn nog welkom, dan kunnen we nog even bekijken of we nog wat moeten verschuiven/skippen of toevoegen.

1 zo 12-5 Amsterdam - San Francisco (Parc 55 Wyndham)
2 ma 13-5 San Francisco (Parc 55 Wyndham)
3 di 14-5 San Francisco- Stockton
4 wo 15-5 Stockton- Yosemité (Hodgdon Meadow campground)
5 do 16-5 Yosemité (Hodgdon Meadow campground)
6 vr 17-5 Yosemité- Bishop
7 za 18-5 Bishop- Las Vegas (Stratosphere Tower Hotel)
8 zo 19-5 Las Vegas (Stratosphere Tower Hotel)
9 ma 20-5 Las Vegas- Zion (Watchman Campground)
10 di 21-5 Zion
11 wo 22-5 Zion- Bryce
12 do 23-5 Bryce
13 vr 24-5 Bryce- Page
14 za 25-5 Page
15 zo 26-5 Page- Grand Canyon
16 ma 27-5 Grand Canyon- Kingman
17 di 28-5 Kingman- Santa Monica
18 wo 29-5 santa monica- Santa Monica
19 do 30-5 santa monica- pismo
20 vr 31-5 pismo- pismo
21 za 1-6 pismo- big sur
22 zo 2-6 big sur- carmel/monterey
23 ma 3-6 carmel/monterey- santa cruz
24 di 4-6 santa cruz- San Francisco (Hotel)
25 wo5-6 San Francisco- Amsterdam
26 do 6-6 Amsterdam
Laatst gewijzigd door Dude op 03 mei 2013, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: topic samengevoegd met oorspronkelijke reistopic om het overzicht te bewaren en dubbele antwoorden te voorkomen
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: route SF- SF met camper vertrek over 1 week

Bericht door PSVwally »

Dat wordt een hele leuke trip hoor :thumbup: idd even hopen dat de tioga pass open
is. Je zou evt een overnachting Bryce kunnen schrappen, dan naar Page en via Monument valley naar de grand canyon kunnen, maar ongeacht dat heb je wel de tijd.
Sabinevc
Amerika-ontdekker

overnachtingsplek camper tussen Yosemite en LV (door DV)

Bericht door Sabinevc »

iemand nog goede tips voor een mooie stop (overnachting) tussen yosemite en Las Vegas.
We willen in elk geval door Death Valley en als het goed is, is de Tioga Pass geopend, dus we kunnen `boven` langs.

We reizen met de camper en zijn dus op zoek naar een camping.
Laatst gewijzigd door markro op 07 mei 2013, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: overnachtingsplek camper tussen Yosemite en LV (door DV)

Bericht door Yeehaw »

Je zou kunnen overnachten in Lone Pine.
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

June lake vonden wij ook erg mooi.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
EvelienK.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door EvelienK. »

Wij hebben overnacht in Lone Pine in de enige (denk ik ;-)) Best Western (Frontier Plus als ik me niet vergis). Ik had van dit hotel helemaal NIKS verwacht, maar het was een fijne plek! De Death Valley is vrij dichtbij. Ik was erg blij met dit miniplaatsje :)
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het hangt ook af van je plannen. Hoeveel tijd willen jullie voor DV uittrekken? En hoe laat in LV aankomen? June Lake geeft je meer tijd voor Yosemite, en is mooi kamperen, maar je hebt daarna een lange rit naar Las Vegas, Als je vanuit Yosemite naar Lone Pine rijdt heb je echter niet veel tijd voor het oostelijke deel van het park of voor Mono Lake. Het is ook goed om even aan te geven wat je vertrekpunt is in Yosemite.

Marianne
EvelienK.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door EvelienK. »

Ik zie overigens nu pas het woordje 'camper'. Maar wellicht is er in Lone Pine ook een camping. Leuk plekje :)
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Sabinevc
Amerika-ontdekker

Bericht door Sabinevc »

We vertrekken vanuit hodgkin Meadow campgound.
Ik verwacht dat we 's ochtends na het ontbijt zullen vertrekken.

We zonk dan een locatie waar vanuit we de volgende dag door kunnen gaan naar Las Vegas, via Death Vally.
Ik wil graag aan het einde van de middag aankomen in LV, dus volgens mij hebben we nog wel tijd om in DV iets te bekijken.(tips?)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik bgrijp de route, maar ik bedoelde dat je moet proberen in te vullen wat je die dagen wilt doen. Wil je nog iets in Yosemite doen, of meteen richting de Tioga Pass rijden? Wat heb je voor de volle dag Yosemite gepland, en wat zou je eventueel nog de dag erna willen doen? Gaan jullie naar de Mariposa Grove, en naar Glacier Point, of alleen naar de vallei?
Als het in DV heet is zul je er niet heel veel doen. In dit topic staan wat tips voor DV.
Ligt alles na Yosemite al vast? Je zou anders ook nog een extra nacht utssen Yosemite en LV kunnen doen, bijvoorbeeld ten koste van een nacht in Bryce. Dan kun je een stop maken bij Mono Lake en bij Lone Pine zodat je nog een extra dag voor Yosemite hebt, en ook nog naar Bodie, Mono Lake Alabama Hills etc kunt gaan.
Leg in elk geval voor het weekend van Memorial day de campings vast.

Marianne
Sabinevc
Amerika-ontdekker

Bericht door Sabinevc »

We komen vanuit Stockton of Manteca en verblijven in Yosemite op Hodgdon Meadow Campground.
We willen in Yosemite the Valley bezoeken, watervallen met wandeling en ik wil ook "even" naar Mariposa Grove om toch de Sequia's te zien.

Hotel in LV ligt al vast en ook Zion ligt vast, dus veel schuifmogelijkheden hebben we niet.

Topic over DV ga ik vanavond nog even goed bekijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer