Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sabinevc: camperreis in mei met zoontje

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sabinevc
Amerika-ontdekker

Reis Sabinevc: camperreis in mei met zoontje

Bericht door Sabinevc »

In mei willen wij 3,5 week met een camper rondreizen met ons zoontje van 3,5 jaar.
Nu zijn we nog een beetje aan het dubben over de route/begin- en eindpunt.
De mogelijke opties zoals we ze nu bekeken hebben zijn:
Start in LV en eindigen in SF
Start in SF en eindigen in LA
Of start in SF en eindigen in SF.

Welke ronde raden jullie aan?
En is het begin juni de moeite waard om van LA naar SF te rijden? Hoorde dat de route wel mooi is, maar dat er nogal weinig te doen is. En waar zou het dan de moeite waard zijn om te overnachten?

Hoor graag jullie reacties/tips
Hockey
Amerika-expert

Re: Wel of niet route 1

Bericht door Hockey »

Pfff, jouw vraag is niet echt te beantwoorden. Alle opties zijn mogelijk en bieden een kans op een mooie reis.
Van wie hoorde je dat er weinig te doen is, en wat zou je onder weinig verstaan? Er is zeer veel te zien en iemand zou in theorie al twee weken voor de kustroute kunnen uittrekken en overal stoppen en veel extra dingen dien.
Waar te overnachten hangt af van hoeveel dagen je uit wil trekken voor de kustroute. Alsmede wat jullie leuk vinden om te zien en doen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hoorde dat de route wel mooi is, maar dat er nogal weinig te doen is
Meestal is een route een weg van A naar B, in dit geval is het een route met een heel erg mooi uitzicht en waar een aantal leuke uitstapjes langs de route gemaakt kunnen worden.

Hier staan wat dingen die er te doen zijn http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 52#p532352
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hier nog wat extra opties.
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Als je van LA naar SF wilt rijden moet je absoluut de 1 nemen! Een van de mooiste routes die ik gereden heb! Jullie gaan met een camper en volgens mij is er voldoende gelegenheid om te kamperen op die route maar hotels vind je bijna niet. Je vind de ene na de andere adembenemende uitkijken en de weg verveelt je nooit. Houd er wel rekening mee dat je in een camper moet "werken" om te rijden. Het is bochtig en veel hoogte verschil. Maar wat een mooie route :) :thumbup:
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Robbielb schreef:Jullie gaan met een camper en volgens mij is er voldoende gelegenheid om te kamperen op die route maar hotels vind je bijna niet.
Ik vermoed dat je het nu alleen maar hebt over het stuk tussen San Simeon en Carmel? Als je de gehele route tussen LA en SF neemt dan zijn daar meer dan genoeg hotels. In elk plaatsje zijn er wel een aantal, zo niet een groot aantal.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Sabinevc: wel of niet route 1?

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens welke parken en steden Je wilt bezoeken en hoeveel tijd Je daarvoor uit wilt trekken. Het is niet mogelijk om te zeggen waar Je het beste naar toe kunt vliegen, dat hangt van heel veel dingen af. Ik denk dat Je al vrij laat bent voor het reserveren van een camper, Heb Je al wat mogelijkheden bekeken?

Marianne
Sabinevc
Amerika-ontdekker

Voorlopige route SF - SF

Bericht door Sabinevc »

Wij willen in mei met onze zoon van 3,5 jaar een camperrondreis van 3.5 weken gaan maken.
We willen graag wat nationale parken bezoeken, een rustig reistempo en mogelijk op het einde toch wat "strandvakantie".
De voorlopige route zoals ik hem nu in gedachten had ziet er zo uit:
San Francisco
Yosemite
mono lake
Las Vegas
Zion
Bryce
Page, lake Powell
Grand Canyon
Johua Tree NP
Annaheim
San Simeon
San Francisco.

We willen 25 dagen dagen, waarvan dan 20/21 dagen met de camper en de eerste 2/3 dagen in een hotel in SF om de stad te bekijken.

Denken jullie dit een haalbare//rustige route is?
Hebben jullie tips voor een eventuele overnachting tussen SF en Yosemite, voor het geval we niet kiezen voor een early bird pick up.
We zullen half mei in Yosemite zijn, de vraag is dan natuurlijk of de Tioga Pas geopend zal zijn. Wat zijn mogelijke mooie alternatieven van Yosemite naar LV?

Ik hoor graag jullie reacties.
Robbielb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Hockey schreef:
Robbielb schreef:Jullie gaan met een camper en volgens mij is er voldoende gelegenheid om te kamperen op die route maar hotels vind je bijna niet.
Ik vermoed dat je het nu alleen maar hebt over het stuk tussen San Simeon en Carmel? Als je de gehele route tussen LA en SF neemt dan zijn daar meer dan genoeg hotels. In elk plaatsje zijn er wel een aantal, zo niet een groot aantal.
Ja klopt.. Je komt een paar hotels tegen maar die zijn onbetaalbaar. Ik ben doorgereden naar Monterey en daar is dan weer genoeg te vinden. Ook het vinden van een pompstation is moeilijk op dat stuk. Bij Camel zit wel een pompstation met kamerverhuur maar dat leek mij meer een hippy gebeuren :) En de prijzen waren skyhigh! Even doorrijden naar Monterey en daar tanken en overnachten scheelt behoorlijk wat dollars!
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
tinaa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Sabinevc: wel of niet route 1?

Bericht door tinaa »

ik vraag mij het volgende af: Als je in 1 dag van Sf naar Cambria rijdt. Is het dan verstandiger om het eerste stuk tot Montery de grote snelweg te nemen en bij montery pas de phw1 op?
Sabinevc
Amerika-ontdekker

advies rondje SF- SF met camper en peuter van 3,5 jaar

Bericht door Sabinevc »

In mei vertrekken wij voor 4 weken naar Amerika om met ons zoontje van 3,5 een camper rondreis te gaan maken.
De vluchten staan vast, de camper is gereserveerd, nu kan het stoeien en steggelen over de route beginnen.
De eerste opzet is klaar. We willen de parken zien, natuurlijk Las Vegas en op het einde ook wat "strandvakantie" hebben.
Omdat we met ons zoontje reizen, vinden wij het ook belangrijk dat we een "rustige route" hebben.

Dit is de route zoals ik hem nu in gedachten heb.

dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco - Stockton
Dag 4: Yosemite NP
Dag 5: Yosemite NP
Dag 6: Yosemite NP - Visalia
Dag 7: Visalia - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Zion
Dag 11: Zion - Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon
Dag 13: Bryce - Page (lake Powell)
Dag 14: Page - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Joshua Tree
Dag 17: Joshua Tree - Santa Monica
Dag 18: Santa Monica - Pismo Beach
Dag 19: Pismo Beach
Dag 20: Pismo Beach - San Simeon
Dag 21: San Simeon - Carmel
Dag 22: Carmel
Dag 23: Carmel
Dag 24: Carmel - San Francisco
Dag 25: San Francisco - Amsterdam
Dag 26: Amsterdam

Graag hoor ik jullie opmerkingen/suggesties en tips.

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Dude op 03 apr 2013, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic samengevoegd met oorspronkelijke routetopic om dubbele antwoorden te voorkomen en de overzichtelijkheid te bewaren
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Sabinevc: camperreis in mei met zoontje

Wanneer vertrekken jullie precies? Begin mei? Waarom niet de route in omgekeerde volgorde doen zodat de kans op een open Tioga Pass groter is?
Ik zou zelf niet 2 volle dagen in Las Vegas doen, maar dat is natuurlijk iets persoonlijks. Willen jullie daar op een camping staan of een hotel aan de strip nemen?
Voor Zion zou ik 2 nachten uittrekken. Misschien is reserveren nodig, kijk eens wat er vrij is. Je kunt daar leuke, korte, wandelingen maken, en ik denk dat het qua temperatuur dan ook heerlijk is daar.
Kijk ook eens of er iets in Yosemite vrij is (via http://www.recreation.gov), maar dat zal wel lastig zijn. Buiten Yosemite kun je Dimond O proberen. Eventueel de KOA in Mariposa, maar dan zit je wel een eind rijden van het park vandaan.
Ik zou een dagje minder aan de kust doen, en dan meer tijd uittrekken voor Yosemite en de rit naar Las Vegas. Voor het strand kun je het beste zo zuidelijk mogelijk gaan zitten.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

O ja, als het Memorial Day weekend in jullie reis valt zorg dan dat je dan reserveringen hebt!

Marianne
Sabinevc
Amerika-ontdekker

Bericht door Sabinevc »

De camping voor Yosemite is al geboekt, dus omdraaien van de route is in die zin geen optie meer.
In LV willen we waarschijnlijk een hotel pakken, maar daar zijn we nog niet over uit.

We gaan van 12 mei t/m 6 juni, dus memorial Day valt daar inderdaad precies in. GOede tip.!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Heb je iets in Yosemite zelf? Dan zou ik het zo laten. Maar zo nee, dan zou ik toch eens kijken of je op andere dagen nog iets kunt reserveren. Je kunt toch wel annuleren neem ik aan? Het gaat niet alleen om de Tioga Pass, maar ook om de toegankelijkheid van andere wegen en wandelpaden.

Marianne
Sabinevc
Amerika-ontdekker

Bericht door Sabinevc »

We zitten op Yosemite zelf, dus dat gaan we niet meer omdraaien :)
Sabinevc
Amerika-ontdekker

campingtips yosemite en LV. Willen weekend LV vermijden

Bericht door Sabinevc »

Zoals onze route er nu uitziet, zullen wij precies in het weekend aankomen in LV.
Dit willen we eigenlijk vermijden, omdat je in het weekend gewoon het dubbele (of meer) voor een hotel betaald.

Heeft iemand nog tips om tussen Yosemite en LV (2 nachtjes) te verblijven?
Dit moet wel de moeit waard zijn.

We reizen met een camper, maar willen LV toch een hotel boeken.

Dit is zo als onze route er nu uit ziet:
12-mei San Francisco
13-mei San Francisco
14-mei San Francisco - Stockton
15-mei Stockton - Yosemite NP
16-mei Yosemite NP
17-mei Yosemite NP - Visalia
18-mei Visalia - Las Vegas (zaterdag)
19-mei Las Vegas (zondag)
20-mei Las Vegas (maandag)
21-mei Las Vegas - Zion
Laatst gewijzigd door markro op 07 apr 2013, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic samengevoegd met oorspronkelijke routetopic om dubbele antwoorden te voorkomen en de overzichtelijkheid te bewaren.
MacN
Amerikafan

Re: campingtips yosemite en LV. Willen weekend LV vermijden

Bericht door MacN »

Wij vonden de omgeving van Mammoth Lakes mooi. Je kan dan tussen Yosemite en Mammoth Lakes eventueel ghosttown Bodie en Mono Lake bezoeken. Rondom Mammoth Lakes zijn enkele mooie campgrounds te vinden. Wij verblijven deze zomer op Twin Lakes Campground. Een mooie camping bij een meer op enkele km van Mammoth Lakes.

En natuurlijk niet vergeten om bij Eric Schats Bakery een lekker brood of stroopwafels te kopen :wink:

Succes!
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt natuurlijk nog de hele dag voor Yosemite uittrekken en aan het eind van de dag naar de Mariposa Grove gaan en bij Oakhurst in de buurt overnachten. Je kunt ook een nachtje Kings Canyon doen (Grant Grove) en dan of via Death Valley rijden (Lone Pine, Panamint Springs?), of onder DV naar LV. Lake Isabella is ook een optie.
In een ander topic werd net een camping in Lone Pine aangeraden.
En mocht de Tioga Pass open zijn, dan natuurlijk daar langs, met een stop bij Mono Lake en een bij Lone Pine/DV.

Dus:
16-mei Yosemite NP
17-mei Yosemite NP - Oakhurst/Bass Lake
18-mei Oakhurst -Lone Pine
19-mei Lone Pine -Las Vegas (zondag)

Of:
16-mei Yosemite NP
17-mei Yosemite NP - Grant Grove
18-mei Grnat Grove-Lone Pine
19-mei Lone Pine -Las Vegas (zondag)

Wordt het een nacht korter LV of ga je ergens anders een nacht minder doen?

Je betaalt trouwens in je huidige planning maar 1 nacht die hoge tarieven, vanaf zondag heb je weer normale prijzen.

Marianne
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Bezoeken van Mammoth lakes, Bodie en Mono Lake zou je kunnen doen als de Tioga Pass open is. Half mei is de kans daarop nog heel klein.

Jullie rijden via Visalia dus ik neem aan dat je Sequoia bezoekt. Je zou 1 dag langer in Sequoia kunnen blijven. (Op zondag dalen de hotelprijzen in LV al weer)
Je kunt ook via Ridgecrest, Lone Pine en Death Valley naar Las Vegas rijden. Half mei zijn de temperaturen in DV nog niet niet zo hoog.
Overnachten kan in Lone Pine, kun je de Alabama Hills nog bezoeken. http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... hills.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer