Na twee fantastische reizen naar Orlando in Florida zouden we graag eens de andere kant van Amerika willen zien. Letterlijk, zelfs! We zouden de volgende keer graag de Westkust willen verkennen. Een exacte vertrekdatum ligt nog niet vast (het zal in ieder geval niet meer voor dit jaar zijn, maar voor 2014 of 2015), maar het is nooit te vroeg om al eens wat research te gaan doen, nietwaar?
Allereerst zou ik graag het reisschema in orde hebben. Ik heb er al wat aan gesleuteld, maar krijg er sommige dingen moeilijk ingepast... Voorlopig ziet het schema er zo uit:
Dag 1: Brussel - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco - vertrek naar Yosemite
Dag 4: Yosemite (park)/Mammoth Lakes
Dag 5: Sequoia / Kings Canyon
Dag 6: Death Valley
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas + vertrek naar Grand Canyon area
Dag 10: Grand Canyon (welke trails?)
Dag 11: Lake Huvasu City (of andere tussenstopplaats?)
Dag 12: LA
Dag 13: LA
Dag 14: LA
Dag 15: Anaheim (Disneyland)
Dag 16: Anaheim (Disneyland)
Dag 17: Anaheim (Disneyland)
Dag 19: San Diego
Dag 20: San Diego
Dag 21: San Diego - vertrek naar Brussel
Ja, ik weet het, wat een amateuristische planning... groentje...
* Ik heb expliciet een witregel gelaten tussen dag 5 en 6, want ben niet zeker of dit technisch haalbaar is... Wat zouden jullie voorstellen?
*Zouden we de route niet beter omkeren? Ik heb ook al routes gevonden die beginnen in Anaheim. Dat zou natuurlijk helemaal top zijn! Ik ben een echte Disneyfan. Je begrijpt dus dat een bezoek aan Disneyland niet kan ontbreken. En nee, er worden zéker geen dagen Disneyland opgeofferd, laat dat duidelijk zijn
*San Diego is eigenlijk een last minute toevoeging. Initieel was het de bedoeling om eerst te beginnen met 3 dagen NY, aangezien we vastbesloten waren om met Continental te vliegen, die een hub hadden in NJ. Maar toen werd Continental United en waren er geen zekerheden meer in het leven
En zo is San Diego in het verhaal gekomen. Ik zou toch ook graag een dag of drie uittrekken om deze stad te bezoeken. Bovendien zou ik graag Anza-Borrego Desert State Park willen zien. Lijkt me prachtig! Maar hoe passen we San Diego hier in in het verhaal? Ik heb de indruk dat vliegen van en naar San Diego zelf vrij prijzig, verder dan SF of LA én niet zo evident is... Of vergis ik mij?
In ieder geval zouden volgende elementen zeker in het reisschema moeten zitten:
- San Francisco: 3 dagen
- Yosemite en Mammoth Lakes: 2 dagen
- Death Valley: 1 dag/halve dag (omwille van de hitte)
- Las Vegas: 3 dagen
- Grand Canyon: +- 2 dagen
- LA: 3 dagen
- Disneyland: 3 dagen
- San Diego: 2 of 3 dagen (inclusief Anza-Borrego)
Staat nog op het verlanglijstje (maar heb niet meteen een idee waar ik het zou kunnen inplannen):
- Een stukje Route 66 (dat kan bv. in Nevada?)
- Hoover Dam (eventueel te combineren met Vegas?)
- Monument Valley
- de Westkust zelf! (bv. Monterey, Malibu)
- Napa Valley (is geen must, maar zou fijn zijn!)
Zijn er nog zulke dingen die ik niet mag missen?
Zoals je kan merken, zit alles nog stilletjes in de beginfase. Ik zou wel graag alles (of bijna alles) zelf plannen, dus zo weinig mogelijk 'laten' doen (door bv. een reisbureau of een - organisatie). Ik weet niet of dat gelijk een goed idee is... Maar na de twee vorige Amerika-reizen kriebelt het gewoon om alles van A tot Z zelf te regelen. Ik weet dat 10 dagen en 3 weken naar Orlando een heel ander paar mouwen is dan een road trip langs de Westkust, maar toch... Ik kan niet wachten!
Tips, ervaringen, ideetjes (voor hotels, vluchten, bezienswaardigheden,...) en do's en dont's zijn overigens nu al welkom!
Alvast bedankt!
Groetjes,
Syl.