Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Probleem met stagebedrijf

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
DejaVu
Amerika-expert

Re: Probleem met stagebedrijf

Bericht door DejaVu »

Je moet wel even doordrukken vraag123 niet na 2 mailtjes van school erbij neerleggen. Ik heb daar toen 3 weken over gedaan tot de handtekening van goedkeuring.
vraag123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door vraag123 »

DejaVu schreef:Je moet wel even doordrukken vraag123 niet na 2 mailtjes van school erbij neerleggen. Ik heb daar toen 3 weken over gedaan tot de handtekening van goedkeuring.
het besluit is volgens hen ''unaniem'' en ''definitief''
ik heb al wel wat extra mails gestuurd, maar vraag mij af of het nut heeft
wacht nog even reactie af.
als het niets wordt... pech dan. het leven gaat door :mrgreen:

en die mensen die hier zeggen ''Weet je wel wat voor gevolgen dat heeft?'' (wat ik dat bedrijf toewenste)
nee en ja. Zij hielden ook geen rekening met wat mij zou overkomen door hun gedrag en besluit, dus het kan mij ook niets schelen wat hen in zo'n situatie overkomt :lol:
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

vraag123 schreef: en die mensen die hier zeggen ''Weet je wel wat voor gevolgen dat heeft?'' (wat ik dat bedrijf toewenste)
nee en ja. Zij hielden ook geen rekening met wat mij zou overkomen door hun gedrag en besluit, dus het kan mij ook niets schelen wat hen in zo'n situatie overkomt :lol:
Ik weet niet of dit nou dommigheid is of dat je gewoon een enorme egoïst bent. Heb in ieder geval besloten om dit topic maar niet meer te lezen voor ik hele onaardige dingen ga zeggen.
Met de instelling dat iedereen slecht is behalve jij kom je niet ver in het leven, als alle anderen raar zijn dan kan het maar zo zijn dat zij niet de afwijkende partij zijn.
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Katja schreef:
vraag123 schreef: en die mensen die hier zeggen ''Weet je wel wat voor gevolgen dat heeft?'' (wat ik dat bedrijf toewenste)
Ik weet niet of dit nou dommigheid is of dat je gewoon een enorme egoïst bent. Heb in ieder geval besloten om dit topic maar niet meer te lezen voor ik hele onaardige dingen ga zeggen.
Met de instelling dat iedereen slecht is behalve jij kom je niet ver in het leven, als alle anderen raar zijn dan kan het maar zo zijn dat zij niet de afwijkende partij zijn.
ok
fijne dag verder :)
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

Marion K
Amerikafan

Bericht door Marion K »

Wil ook nog even iets meer van deze vervelende stad ontdekken (helikopter tour of zo en dat gebouw bezoeken).
Wow, ik wist niet dat heel New York ook vervelend was! Ben benieuwd of het helikopter bedrijf je ook op gaat lichten...
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Je zegt dat je tot de 29e hebt. Weet je dat zeker? Als de stage op 29 maart is afgebroken, heb je daarna nog 30 dagen...en dan kom ik uit op 28 april.
Verder ben ik eens met wat anderen hier zeggen: kom eens uit die slachtofferrol en gedraag je niet zo kinderachtig. Met zo'n houding kom je namelijk niet ver.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

vraag123 schreef:Mijn ouders hebben alles betaald. Ik vind het vooral vervelend voor hen. Zelf verlies ik er namelijk niets op.

Jij verliest er ook op. Als je een half jaar studievertraging oploopt, verlies je ooit een half jaar inkomen. Het laatste half jaar van je werkcarriere. Dat kan dus ettelijke tienduizenden euro’s zijn.

In ieder geval hou ik totaal niet van jouw instelling, en ik zou me schamen als dit topic geschreven zou zijn door mijn eigen zoon. Je komt op mij erg egoistisch, gemakzuchtig en onvolwassen over. Ja, ik weet dat je ‘nog maar’ 20 bent, maar ik vergelijk je met de gasten die ik ken en mijn eigen zoon die net zijn 1ste jaar aan de unif afrondt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

kastelke schreef:
vraag123 schreef:Mijn ouders hebben alles betaald. Ik vind het vooral vervelend voor hen. Zelf verlies ik er namelijk niets op.

Jij verliest er ook op. Als je een half jaar studievertraging oploopt, verlies je ooit een half jaar inkomen. Het laatste half jaar van je werkcarriere. Dat kan dus ettelijke tienduizenden euro’s zijn.

In ieder geval hou ik totaal niet van jouw instelling, en ik zou me schamen als dit topic geschreven zou zijn door mijn eigen zoon. Je komt op mij erg egoistisch, gemakzuchtig en onvolwassen over. Ja, ik weet dat je ‘nog maar’ 20 bent, maar ik vergelijk je met de gasten die ik ken en mijn eigen zoon die net zijn 1ste jaar aan de unif afrondt.
Dat mag jij van mij doen.

Ik hoop dat jij je er beter door voelt :).

Mij maakt het namelijk niets uit :mrgreen: .

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

vraag123 schreef: Ik nog tot 29 april, dus ik kan nog lekker in de VS blijven.
choco schreef:Je zegt dat je tot de 29e hebt. Weet je dat zeker? Als de stage op 29 maart is afgebroken, heb je daarna nog 30 dagen...en dan kom ik uit op 28 april.
Choco, 30 dagen is de ‘grace periode’, en ik weet niet of je die krijgt als je een J1 vroegtijdig verbreekt. Immers:
Participants who are terminated from their exchange programs are expected to leave the United States immediately.
http://j1visa.state.gov/participants/cu ... xtensions/
Het zal er ook van af hangen hoe het bij SEVIS genoteerd werd.
Hij kan ook niet aantonen dat hij nog een geldige reden had om langer in de US te blijven (omdat hij bv. zijn woning nog moest verkopen).

Dus ik zou uitkijken door SEVIS in te schakelen en zoveel slechts aan anderen te wensen, want voor je ’t weet heb je van hetzelfde laken een broek en mag je nooit meer zonder specifiek visum de US in.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

choco schreef:Je zegt dat je tot de 29e hebt. Weet je dat zeker? Als de stage op 29 maart is afgebroken, heb je daarna nog 30 dagen...en dan kom ik uit op 28 april.
Verder ben ik eens met wat anderen hier zeggen: kom eens uit die slachtofferrol en gedraag je niet zo kinderachtig. Met zo'n houding kom je namelijk niet ver.
29... 28... wat is het verschil. Zal toch niet zo lang nodig hebben.
Rond de 23e terug denk ik :D.

En de vorige poster... een semester en dan denken dat je tienduizenden euro's mis loopt? Lol.
Volgens mij zul je de 10,000 niet eens halen (netto). En het is niet zo dat je dat dan in eigen zakt, 80% daarvan gaat ook nog eens op aan huur, eten en andere dingen. Ik zie wel wat er over een aantal jaar gebeurd. Wie zegt dat ik al meteen wil gaan werken?

Jij ziet iets dat nog moet komen al negatief in xD.

vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

kastelke schreef:
vraag123 schreef: Ik nog tot 29 april, dus ik kan nog lekker in de VS blijven.
Choco, 30 dagen is de ‘grace periode’, en ik weet niet of je die krijgt als je een J1 vroegtijdig verbreekt. Immers:
Participants who are terminated from their exchange programs are expected to leave the United States immediately.
http://j1visa.state.gov/participants/cu ... xtensions/
Het zal er ook van af hangen hoe het bij SEVIS genoteerd werd.
Hij kan ook niet aantonen dat hij nog een geldige reden had om langer in de US te blijven (omdat hij bv. zijn woning nog moest verkopen).

Dus ik zou uitkijken door SEVIS in te schakelen en zoveel slechts aan anderen te wensen, want voor je ’t weet heb je van hetzelfde laken een broek en mag je nooit meer zonder specifiek visum de US in.
Nee, ik weet dat ik dat mag. Ik zie wel dat jij het zo negatief mogelijk over brengt te brengen, want ik heb al eerder aangegeven dat je dan 30 dagen de tijd krijgt om iets nieuws te vinden. Toch wil jij de slechtst mogelijke situatie schetsen .

Ik zal ze bij SEVIS aangeven wanneer ik al weg ben uit de VS.

Ik heb geen wet overtreden, dat heeft het bedrijf gedaan. Kan ik verder niets aan doen :mrgreen:

vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

En van die 30 dagen is bevestigd door mijn sponsor die mijn SEVIS enz. bij houd :)

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

vraag123 schreef:En de vorige poster... een semester en dan denken dat je tienduizenden euro's mis loopt? Lol.
Volgens mij zul je de 10,000 niet eens halen (netto). En het is niet zo dat je dat dan in eigen zakt, 80% daarvan gaat ook nog eens op aan huur, eten en andere dingen.
echt weer een 'slimme' opmerking..
in·ko·men (het; o; meervoud: inkomens)
1 dat wat er (aan geld) binnenkomt; loon, salaris enz.
En dat je van dat geld dan weer zaken uitgeeft lijkt me logisch.

En 6 maanden aan loon met een gemiddeld bruto startsalaris van € 2122 is toch echt wel een inkomen van boven de 10.000.

Maar goed, je weet het allemaal zelf prima. Ik zou zeggen: :wave:
Laatst gewijzigd door Njit op 05 apr 2013, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
arja van emst
Amerikafan

Bericht door arja van emst »

vraag123 schreef: Dat mag jij van mij doen.

Ik hoop dat jij je er beter door voelt :).

Mij maakt het namelijk niets uit :mrgreen: .

Een kat in het nauw maakt rare sprongen maar......... met deze houding ga jij het bij geen enkel bedrijf volhouden. Voor een 20-jarige, die in de USA zijn stage wil lopen had ik wel een andere attitude verwacht. Jammer, want zo ga je je studie niet afmaken. Ik had een HBO-er toch iets slimmer ingeschat.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dat wil hij toch ook helemaal niet?
vraag123 schreef:En als ik straks terug ben lekker 5 maanden sporten en aan mijn eigen webshop en forum beginnen. En de loterij winnen. Dat moet ook nog gebeuren.
Ouders betalen blijkbaar alles dus geen enkel probleem..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

vraag123 schreef: 29... 28... wat is het verschil.
Tja, het verschil is geen overstap hebben en wel een overstap hebben (waardoor je in de toekomst problemen kunt krijgen als je naar de VS wil)

@Kastelke: ik ging ervan uit dat hij wel de grace period heeft, gezien de info die hij van de visum sponsor heeft gekregen.
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Ja heb ik ook.
Maar het verschil maakt mij niet uit omdat ik toch eerder weg ga :D.
Ik maak mijn studie wel af, alleen met vertraging. Blijf de volgende keer in NL en zoek wel iets wat betaald is.
Gewoon iets dichtbij huis, verdien ik er nog wat op ook lol.
Laatst gewijzigd door vraag123 op 05 apr 2013, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ondertussen al wat nieuws van je school obv extra mails? of heb je gebeld?
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Nou Probleem bij Stage bedrijf stond echt op mijn favorieten lijst afgelopen week. Heerlijke stukjes om te lezen lol.

Vraag123 ik hoop dat je een leuke tijd heb in NYC (aka die vervelende stad) die 28 of 29 of 30 dagen of hoeveel je er ook gaat spenderen. Ik zou je aanraden een mooi wandeling te maken over de Brooklyn Bridge zodat je een frisse neus kan halen en even kunt uitwaaien!!! Je gaf zal al aan dat je niet veel sliep en dat heeft duidelijk zijn gevolgen!!!

Gewoon lekker een half jaartje studie vertraging oplopen, maakt toch niet uit. Wie studeert er nog af in vier jaar deze dagen.

Nou vraag123 succes, ik heb genoten van je draadje!

note mod : (Carine) Hier gaat voorlopig een slotje op.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer